Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes W124 250D » Silnik przerywa, traci moc, wycieraczka zwalnia a nawet zatrzymuje się.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes W124
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 4235 razy
Data wydarzenia: 26.03.2013
Silnik przerywa, traci moc, wycieraczka zwalnia a nawet zatrzymuje się.
Kategoria: serwis
Mój ostatni wypad do Niemcowni skończył się w Opolu. Silnik zaczął przerywać i nie miał siły. Do tego jeszcze wycieraczka szyby zaczęła zwalniać i nawet zatrzymywała się a tu warunki kiepskie, trzeba było polewać i wycierać bo breja z solą szybko wysychała i nic nie było widać. Niestety do Niemiec pojechałem autobusem i po powrocie zająłem się moimi usterkami. Kiedyś kupiłem poduszki pod silnik bo dotychczasowe były już stare i silnik wpadał w nieprzyjemne wibracje na postoju. Zabrałem się za wymianę. Przy okazji zauważyłem dziwne plamy na silniku przy pompie paliwa. Okazało się, że przewód paliwowy był poluzowany na opasce. W ogóle wszystkie przewody kręciły się jakby były luźne a opaski już były dociągnięte na maxa. Przy poruszaniu na boki przewodem ropa tryskała jak ze strzykawki. Już znalazłem przyczynę. Przewody wymienione na nowe, opaski nowe, poduszki Lemfordera nowe (jakieś olejowe 170 zł/szt x 2) i Mesio znów chodzi jak nówka... Wycieraczka przesmarowana i też śmiga idealnie. To mi się w tym aucie podoba. Wszystko jest jasne i proste. Jak coś mu dolega to nie trzeba wykładać tysięcy plnów tylko kilka złociszy i znów bryka. Teraz muszę umyć silnik z tej ropy bo do tej pory był suchy jak fabryczny a teraz ma plamy. Nie lubię takich plam.

Jeszcze jedno - mimo awarii wróciłem tym autem do domu a nie na lawecie. To też jest zaleta starych Mercedesów.
Ostatnia aktualizacja: 26.03.2013 22:46:23
Dodano: 11 lat temu
Wycieraczki to i ja już w swojej przerabiałem,a dokładniej cały mechanizm się zapiekł,posmarowane i lata już rok czasu:)
Dodano: 11 lat temu
Do lukas_auto: próbuj z wyczuciem kolego,jak widziałem zdjęty element to jest on dość solidny,aczkolwiek z moimi "misimi rękoma" wolałem podjechać z tym do znajomego mechanika :)
Dodano: 11 lat temu
Mnie nie chciał odpalać,wczoraj zawiozłem do mech-wymiana filtra paliwa i wydech od środkowego do końca,kable wys. nap.palec kopułka i świece są w super stanie,ponoć pali od strzała,zaraz idę go odebrać i dalej cieszyć się Mesiem;-)
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: Dzięki za podpowiedź. Ja posmarowałem tylko środkową prowadnicę i śmiga ok ale widzę, że trzeba też posmarować dwie pozostałe i foto + opis bardzo się przydały. Najgorsze jest to jak nie wiem jak się zabrać żeby nie uszkodzić np tej pokrywy. To samo mam z tapicerką drzwi kierowcy. Niby wszystkie śruby odkręcone a boczek zejść nie chce.
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: Dobra rada zawsze w cenie [up]
Dodano: 11 lat temu
co do wycieraczki miałem ten sam problem co ty,na szczęście zazwyczaj trzeba przeprowadzić banalna operacje która przy sprawnych rękach zajmuje mniej czasu jak mi napisanie tego posta :) tutaj masz poradnik jak to zrrobić http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5141
Dodano: 11 lat temu
Do lukas_auto: Owszem, zdarzają się problemy z głowicami (w tym pękanie) w 250D. Ale to wszystko w dwuwałkowym OM605 (113 KM); u Ciebie jest OM602 - jeden z najtrwalszych motorów, jakie MB produkował do tej pory ;)
Dodano: 11 lat temu
Do kamilsitarz: takie detale najbardziej krzyżują plany. A strachu przy tym ogrom. Ja podejrzewałem uszczelkę pod głowicą a wyszły bzdety. Gdzieś się naczytałem, że uszczelki lubią lecieć w tych autach. Uffff. Ulga.
Dodano: 11 lat temu
Do lukas_auto: Jeśli chodzi o starzenie się przewodów, to kiedyś w Rendżu straciłem turbo, bo... ze starości posypał się jeden maleńki gumowy wężyk. Ależ była moja ulga, gdy to zauważyłem, bałem się już, że cała turbina wyzionęła ducha ;p
Dodano: 11 lat temu
Do kamilsitarz: To trzeba systematycznie, co jakiś czas przeczyścić i zakonserwować.
Dodano: 11 lat temu
Do lukas_auto: Ja u siebie wymieniłem silnik wycieraczek wraz z mechanizmem... Mechanizm jest na takich jakby sworznio-tulejkach i karwasz nie nasmarowałem. Twraz jak wycieraczki pracują to mi cholera popiskuje.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Nie było rdzy tylko te mechanizmy trzeba oliwić bo się zacierają. Ja pierwszy raz oliwiłem a kiedy przede mną ktoś oliwił to jest zagadką. Przynajmniej dwa razy w roku trzeba tą czynność powtarzać bo inaczej silnik wycieraczek szlag trafi.

Ta usterka silnika była spowodowana wiekiem przewodów. Zrobiły się twarde i nie były szczelne. Ciągnęło powietrze więc silnik przerywał. Ale auto dotarło do domu bezpiecznie. Pamiętam jak odpowietrzałem wtryski w Scenicu 1.5 dCi - laptopem, każdy wtrysk po kolei uruchamiałem komputerowo i dopiero po odpowietrzeniu auto odpaliło. To się nazywa niezależność od technologii - mimo awarii można jechać dalej.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Akurat te mechanizmy tak mają, że z latami gromadzi się syf, który z czasem blokuje zębatki.
Dodano: 11 lat temu
Mi jak się silnik czymś uświni to też go zaraz myję. Właśnie.. Prostota tych aut jest powalająca. nie to co teraz. Musiał mechanizm wycieraczki być nieźle pordzewiały skoro się aż zatrzymywał.
Dodano: 11 lat temu
Do Qchar: A mój jakoś daje radę jeszcze. Ale może dlatego, że to benzyna i ma mniejszy przelot. Choć muszę przyznać, że prawie całe tylne zawieszenie czeka na przypływ gotówki :/
Dodano: 11 lat temu
Do thinkpadder: Czy ja wiem? VW z podobnego okresu wcale nie wygląda nowocześniej... Ale to oczywiście pozostaje rzeczą gustu ;)
Dodano: 11 lat temu
No cóż auta nam się starzeją :( i coraz więcej trzeba będzie o nie dbać :) Mój też ostatnio mi nie popuszcza tylko daje się we znaki a to to a to to i tak w kółko :(
Dodano: 11 lat temu
W w124 jedyne co mi nie odpowiada to wnętrze - strasznie się zestarzało, jest toporne nawet w porównaniu z VW itp... Auto fajne i ma niesamowite silniki.
Dodano: 11 lat temu
I za to kochamy W124 - nawet jak coś się napsuje, na ogół da się dojechać do celu. Wystarczy też podstawowa wiedza techniczna i trochę chęci, i można je serwisować praktycznie we własnym zakresie. ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl