Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Signum » Mam pytanie, czy takie zachowanie alternatora to normalne?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Signum
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5060 razy
Data wydarzenia: 18.02.2014
Mam pytanie, czy takie zachowanie alternatora to normalne?
Kategoria: obserwacja
Podczas postoju nagle obroty silnika wskoczyły mi na 1200 obr/min, kiedy zgasiłem silnik okazało się, że akumulator jest rozładowany (nie mogłem go ponownie uruchomić). Zauważyłem, że klemy akumulatora są gorące (pracował wentylator chłodnicy, nawiewy na 3, światła włączone, podgrzewanie siedzenia i tylnej szyby też więc ciepłe klemy to chyba norma). Podobno gorące klemy to brak kontaktu między kablem a klemą więc połączyłem przewód i klemę zalewając je cyną. Klemy już nie nagrzewają się ale przy pomiarze ładowania miernik pokazywał nie więcej jak 13,6V,po pewnym czasie ładowanie spadło do 12,2V (to stanowczo za mało) ale kontrolka ładowania nie świeciła się. W internecie wygrzebałem jak włączyć ukryte menu w samochodowym komputerze i tam można na bieżąco śledzić wiele parametrów w tym ładowanie akumulatora. Przy odpalaniu prąd akumulatora spada do 11,6V, następnie rośnie 12,8V, 13,0V, 13,3V a po dodaniu gazu 13,5 - 13,6V (zalecane 13,5V). Po kilku kilometrach jazdy ładowanie spada do 12,3V a przy włączaniu dodatkowych obciążeń nawet do 11,9V (chwilowe). Głównie utrzymuje się na 12,1V kontrolka ładowania nie zapala się. Po zgaszeniu silnika można go ponowie odpalić bez problemu. Znów jadąc kilka km ładowanie wzrasta do 13,5Va podczas dłuższej jazdy nawet do 13,8V i utrzymuje się cały czas.

Już popadłem w manię prześladowczą i nerwowo zerkam na to ładowanie. Czy to jest możliwe, że alternator nie doładowuje akumulatora kiedy ten jest w pełni naładowany? Może to normalne? A może jest inny powód?

Podaję dwa zdjęcia wyświetlacza. W górnym prawym rogu jest aktualne ładowanie akumulatora a pod nim zalecane 13,5V.
Ostatnia aktualizacja: 18.02.2014 23:36:37
Dodano: 10 lat temu
Byłem u kolejnego elektryka i powiedział, że jeśli kontrolka nie sygnalizuje problemu to nie mam się czym martwić. Jak zasygnalizuje to wtedy mam problem. Gorzej z tym jak będę w trasie do Hiszpanii i wtedy kontrolka się zaświeci...
Dodano: 10 lat temu
Do RAKUS1: u elektryków też bylem i ze wszystkich należałoby wyciągnąć średnią ;-). Każdy mówi co innego a najlepiej sprzedać auto i problem z głowy. Alternator kosztuje około 570 zł więc tragedii nie ma tylko co będzie kiedy na nowym tak samo będzie się działo? Lubię ten samochód i nie chcę się go pozbywać. Wolałbym go sprzedać ale tak żeby kolejny właściciel był pewny auta tak jak ja do tej pory.

Do luckyboy: nie mam funkcji dogrzewania (chyba). Sprawdzę w necie ten "u-term30".

Do sajeks: zmieniałem akumulator na inny (dobry) i było to samo.
Dodano: 10 lat temu
Ładowanie masz dobre. W jakim stanie masz klemy i elektrody akumulatora? Czy są czyste. Ja nigdy nie miałem mahrzanych klem. Może teżtak być że akumulator pada i wariacji dostaje. To może być przyczyną zmniejszającej się jego pojemności. Wtedy klemy się nagrzeją. To tak jakbyś cienkim drutem zwarł elektrody, wtedy drut nagrzeje się do czerwoności.
Dodano: 10 lat temu
Do lukas_auto: Napięcie w oplach zwykle trzyma się w przedziale 14-14,2V. Czy masz opcje dogrzewania Quickheat ??
Jeżeli chcesz dowiedzieć się szczegółów to uderz na forum.vectra-unlimited.pl lub wpisz w google "u-term30" - bez sensu mam przepisywać internet :)
Dodano: 10 lat temu
Ja obecnie mam alternator do wymiany ale u mnie pali się non stop kontrolka akumulatora [brak ładowania], szczotki ok., natomiast uzwojenie nadpalone. Wydaje mi się, że jakby u Ciebie poszły diody to też nie byłoby całkowicie ładowania. Jak tak nie daje ci to spokoju jedz do elektryka.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: też mi się wydaje, że to mogą być diody. Zastanawia mnie jedynie regularność tych objawów. Dzieje się tak po każdym odpaleniu auta (czyli sporego ubytku prądu podczas rozruchu silnika). Podczas długiej jazdy problem spadku ładowania nie powraca. Gdyby to były diody to problem byłby ciągły. Na pewno kontrolka od ładowania sygnalizowała by problem. W internecie nie znalazłem nic. Wszyscy deklarują, że po naprawie alternatora ładowanie trzyma się w okolicy 14,4V kiedy zalecane ładowanie w Signum to 13,5V. Moim zdaniem 13,5V jest to bezpieczne napięcie biorąc pod uwagę, że to średnia (alternator podaje prąd a regulator napięcia go reguluje i to napięcie raz jest wyższe a raz niższe - podane wskazanie to średnia podawanego prądu w określonym przedziale czasu, przy średniej 14,4V może chwilowo dobijać nawet do 15V). Żarówki nie przepalają się tak często (ja jeszcze nie zmieniałem żadnej), wszystkie urządzenia są mniej narażone na uszkodzenie przez za duże V. Skoro zalecane są 13,5V to kiedy ktoś się jara 14,4V - nie ma co sugerować się jego opinią, a tych jest sporo. Być może zalanie cyną przewodu wyeliminowało problem, który opisałem na początku i już akumulator nie rozładowuje się, a wnikliwe badanie ładowania, które wzbudziło moje obawy było niepotrzebne bo "ten typ tak ma"? Dlatego mój wpis znalazł się tutaj, bo może ktoś ten temat już przerabiał (dla pewności i św spokoju).
Dodano: 10 lat temu
wedlug mnie alternator do wymiany :(
Dodano: 10 lat temu
W 1.9 CDTI alternatory padają jak muchy - zapewne mostek do wymiany.
Dodano: 10 lat temu
Regulator napięcia?
Dodano: 10 lat temu
Myślę, że powinieneś sprawdzić miernikiem, bo wskazania komputera mogą odbiegać od rzeczywistości pewnie i ze 20% jak w przypadku wskaźników temperatury cieczy chłodzącej. Sprawdź też jak się zachowuje gdy masz wszystkie możliwe odbiorniki prądu wyłączone, No i poczytaj o tym na jakimś forum Opla, bo może to jakaś znana przypadłość. Ja za bardzo na prądzie się nie znam więc wiele nie podpowiem poza tym co sam bym najpierw próbował robić. Może jakiś lepszy specjalista w tej dziedzinie się tu wypowie...
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
23 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl