Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra "Tłuczek" » Kwartał za nami







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 169 192 km
  • rocznik 2008
  • kupione używane w 2023
  • silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX
Dodano: 3 miesiące temu
Blog odwiedzono 484 razy
Data wydarzenia: 16.01.2024
Kwartał za nami
Kategoria: inne
Trudno uwierzyć, że już dziś mijają trzy miesiące odkąd złożyłem podpis na fakturze dokumentującej zakup Astry. W tym czasie przejechałem nią 1265 km, przeprowadziłem wiele mniej lub bardziej potrzebnych modyfikacji, ale od kilku tygodni cieszę się totalnie bezproblemową eksploatacją dobrze wyselekcjonowanego Opla.

Zanim nastąpił okres ponoszenia stricte paliwowych nakładów musiałem dokończyć proces wymiany oleju silnikowego. Podczas opisanego wcześniej wydarzenia okazało się, iż dobrany według modelu auta filtr jest nieodpowiedni, zresztą podobnie jak podkładka korka spustowego. Po paru dniach od wlania "syntetyka" dotarł do mnie właściwy komponent, który natychmiast stał się częścią jednostki napędowej.

Uciążliwą usterką istotnie ograniczającą komfort podróżowania była też awaria jedynego gniazda zapalniczki. Na szczęście przyczynę niedomagań stanowił przepalony bezpiecznik, którego dziesięcioelementowy zestaw sprzedawca wycenił na niecałe 5 zł.

Dwukrotnie większy wydatek wygenerowała uszczelka anteny dachowej. W teorii, aby ją zamontować trzeba dokonać znacznej rozbiórki przestrzeni bagażowej. Jednak obfite natłuszczenie jej powierzchni sprawiło, że błyskawicznie znalazła się na swoim miejscu bez zbędnej demolki wnętrza.

Ponadto zgodnie z oczekiwaniami przyszło mi kupić nowy akumulator, gdyż jego poprzednik nie zaliczył profesjonalnego testu pod obciążeniem. Przy udziale kuzyna w lokalnym sklepie nabyłem (z pokaźnym rabatem) "baterię" "Hankook Prime" o pojemności 52 Ah. Zdziwiony nazwą wytwórcy dowiedziałem się, iż obecnie jest to jeden z najlepszych produktów na rynku, oferujący jako nieliczny aż 3 lata gwarancji!

Zdecydowanie mniejszym kosztem dorobiłem kluczyk zapasowy. Korzystając z listopadowych wyprzedaży zamówiłem na "AliExpress" kompletny "scyzoryk" wraz z elektroniką. Po jego otrzymaniu wyfrezowałem grot u miejscowego czeladnika i samodzielnie go zaprogramowałem, oszczędzając w sumie około 300 złotych!

Nie byłoby to możliwe bez ściągniętego z Chin interfejsu diagnostycznego "Op-Com". Posługując się dedykowanym urządzeniem aktywowałem także trzy inne funkcje - komputer pokładowy, przyciski na kierownicy oraz automatyczne włączanie świateł mijania. Paroma kliknięciami mocno podniosłem wartość hatchbacka, efektywnie pomnażając zainwestowane 74 zł!

Kolejnym intratnym finansowo posunięciem było uprzednio wspomniane ubezpieczenie Astry za pośrednictwem popularnej porównywarki internetowej. Nie dość, że dostałem cenny bonus, to na maila przysłano mi link: https://mubi.pl/id-8KXP92 dający każdemu 150-złotowy zwrot od Mubi.pl. Wystarczy go skopiować i za jego pomocą wykonać kalkulację polisy swego samochodu, a następnie wybrać jedną spośród ofert oraz ją opłacić. Wkrótce po zakupie klient uzyskuje swój indywidualny odnośnik zapewniający dodatkowe 50 zł za każdorazowe skuteczne polecenie platformy!

Nie sądziłem, iż tak szybko uporam się z drażniącymi mnie bolączkami, wydając jednocześnie niedużo pieniędzy. To pozytywne zaskoczenie wzmacnia moje zadowolenie z "Tłuczka", idealnie wywiązującego się z powierzonej mu roli. Żona coraz pewniej czuje się za "kółkiem", a tata mając do dyspozycji dwa auta, praktycznie zawsze jeździ Oplem. Ja z kolei po wycieczce do Łodzi wiem, że oba pojazdy mogę traktować na równi pod względem zaufania do ich stanu technicznego!
Dodano: 2 miesiące temu
Do giernal: 👍😃
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal:
Byle strata była mała
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Niemal zawsze mam takie plany, ale zazwyczaj z chwilowego pobytu auta robią się długie lata, a wówczas trudno o pokaźny cashback. [rozpacz]
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal:
Życzę Ci tego, ale z tym to różnie bywa 🥴
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Nie zamierzam na niej zarabiać, planuję tylko odzyskać znaczną część kwoty, którą wydałem. [food]
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal:
A to, to każdy chce, ale nie oszukujemy się, wielkie to one nie będą 🤔
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Nie wykluczam takiej możliwości, choć Astra byłaby już pełnoletnia, a przy odsprzedaży zamierzam uzyskać sensowne pieniądze. [metal]
Dodano: 3 miesiące temu
Tylko patrzeć jak z trzech miesięcy zrobi się trzy lata.
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: Też je bardzo lubię, zwłaszcza gdy dotyczą auta, które kupuję! [los]
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal: Ja należę do zbieraczy pieczątek 🫢😀
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: Wówczas do głosu dochodzą preferencje właściciela pojazdu. Jeden woli przepłacać za usługi ASO i kolekcjonować pieczątki w książkach serwisowych lub wpisy w ich wirtualnych odpowiednikach. Dla drugiego priorytetem jest cena oraz podejście, że nadmiarowo wydane pieniądze nigdy się nie zwrócą! :)
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal: Tak chyba jest. Z tym że chyba nie wzięli pod uwagę warsztatów lokalnych i warsztatów polecanych przez znajomego! 😅
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: Zarobkowych też. Wszyscy na te opcje się składają i je mają ale używają tylko Ci co jako osobną pozycję na fakturze mają. Gdy ktoś wpadnie na pomysł aby później dopłacić i dołożyć to wezmą auto na trzy dni, w kilka minut aktywują, a jak za montaż i podzespół skasują. No i na tym to polega :-) Niektórych opcji nie opłaca się nie montować po prostu i robić ich specjalnie "okrojone" lub "wypasione" wersje. Zresztą nieużywane się nie zepsują więc ewentualnych napraw gwarancyjnych też nie będzie. Same plusy ;-)
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: Podobno producenci aut nie tyle zarabiają na ich wytworzeniu, co późniejszym (szerokorozumianym) serwisie. [kac]
Dodano: 3 miesiące temu
Do FranzMaurer: Jedyna różnica polega na tym, że kiedyś płaciło się jednorazowo, a teraz cyklicznie. [rotfl]
Dodano: 3 miesiące temu
Do MarcinGP:Oszczędnościowych? Przecież to żadna oszczędność! A może Gdyby to było od razu to skubnęliby jednego może dwóch klientów więcej [niewiem]
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal:
Jak zawsze jestem pod wrażeniem Twoich modyfikacji [up]

Wynika też z tego także, że dzisiejsze funkcje na abonament w autach segmentu premium, to żadna nowość ;)
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: Wiadomo z jakich względów przecież :-)
Dodano: 3 miesiące temu
Do giernal: No i takie oszczędności cieszą [up] Bravo Ty! [bigok]
Dodano: 3 miesiące temu
Za aktywowanie dodatkowych funkcji pełen szacun tak to jest mamy samochody w których paroma kliknięciami można podwyższyć standard a ze względów nie wiadomo jakich tego nie robią fabrycznie👌
Dodano: 3 miesiące temu
Do MaArek77: Robota wykonana interfejsem jest łatwa, szybka i spektakularna. [up]

Na spalanie nie ma sensu aktualnie patrzeć, bo mamy dość srogą zimę, auto jeździ wiecznie niedogrzane, a główny kierowca dopiero wprawia się w tajniki ecodrivingu. W tym momencie średnia z całego dystansu wynosi 8 l/100 km, a tankowanie zawierające wyjazd do Łodzi zamknęło się o litr mniejszym wynikiem. ;)

Jestem świadomy braku czujników cofania, ale chyba ich nie dołożę, bo dzięki temu małżonka lepiej opanuje technikę parkowania. :P
Dodano: 3 miesiące temu
Akcja z kodowaniem funkcji i do robieniem kluczyka mega

Zużycie paliwa spore. Pewnie krótkie trasy i miasto. U mnie Audipokazuje 8.5 srednio

Ten komputer to pamięta czasy Astry jedynki taki kostkowy wyświetlacz.

Dlatego w trójce rarytas em jest kolorowa navi, ona i nie powiem ale przynajmniej wyglada

Fajne auto. Zamontuj jeszcze czujniki parkowania
Dodano: 3 miesiące temu
Do Maarten73: Lubię pogrzebać przy aucie. Zwłaszcza, gdy zadanie nie jest zbyt trudne i mogę je porządnie wykonać. :)
Dodano: 3 miesiące temu
Do MarcinGP: Każdemu z naszej trójki dobrze się nim jeździ, a w szczególności tacie i żonie. [car]

Interfejs kupiłem w Chinach. Gdybym poczekał kilka dni zapłaciłbym za niego jakieś 60 zł! [banghead]

Włączyłem wszystkie opcjonalne funkcje, które się dało. Do pełni szczęścia w wyposażeniu Astry brakuje tylnego modułu REC, dającego jeszcze większe możliwości programistyczne. [bigok]

Oszczędności uzyskane za pomocą "Op-Coma" wyceniam skromnie na jakieś 500 zł! [helm]
Dodano: 3 miesiące temu
Masz smykałkę. Mnie się już nie chce... kiedyś tak grzebałem w seacie. Dziś auta jak potrzebują serwisu, jadę do mojego zaufanego.

Szerokości. [bigok]
Dodano: 3 miesiące temu
Nie, no umościłeś się w nowym gniazdku znakomicie :-) To wytrzymałe auta, będzie Pan zadowolony i tata z małżonkę pewnie też. Interfejs do toczydełka kupowałeś, czy już posiadałeś wcześniej? Aktywacja posiadanych ale niedostępnych opcji za pomocą tego ustrojstwa bardzo cieszy gdy spojrzy się na cenniki w ASO i innych serwisach. W Saabach bywa jeszcze łatwiej, bo tam często wszystko działa tylko "po cichu" i wystarczy zaślepki na przyciski zamienić. Ostatnio znajomy za ~100 PLN uruchomił sobie tempomat w MiTo kupując i montując jedynie używaną manetkę :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl