Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Brexit Hondy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 695 razy
Data wydarzenia: 19.02.2019
Brexit Hondy
Kategoria: obserwacja
1) Jak donosi mój dobry Znajomy (Dziennikarz motoryzacyjny) powołując się na info z BBC, jest już pewne - fabryka Hondy w Swindon w UK zostanie zwinięta w 2021 roku, czyli już za dwa lata. Oznacza to mniej więcej tyle, że zwolnienia dotkną 3,5 tysiąca załogi plus spore straty uderzą w poddostawców. Nie mam dostępu do dokładnych statystyk, ale w liczbie zatrudnionych przez japońską markę jest sporo polskich pracowników. Alternatywne rozwiązanie dla nich to... przeprowadzka do USA lub Japonii, gdzie miejsca się ponoć znajdą. Mówiąc szczerze, nie zazdroszczę.

2. Zapewne nasi Portalowi Koledzy - fani Volkswagena i jego Brothers and Sisters nie przejmują się tym, a w sumie i mnie to nie dziwi. Spośród japońskich producentów Honda dostarczyła w zeszłym roku rynkowi europejskiemu o 4% mniej aut, zaś w rankingu marek z Kraju Kwitnącej Wiśni była przedostatnia. Do aut Europejczycy się nie palą [palacz][nono], podczas gdy w skali globalnej Honda jest trzecią marką [totalszok]. Civic zajął 4 miejsce, a CR-V siódme spośród najchętniej kupowanych aut na Ziemi. Dodajmy, że w skali globu więcej aut made im Japan niż Honda dostarcza tylko Toyota.

3) Zniknięcie fabryki w Swindon wyniknie wprost z zakończenia produkcji Civica X hatchback, który zostanie zastąpiony XI generacją modelu. Wytworzone egzemplarze będą przypływać z Japonii lub być może z USA, prawdopodobnie już nie z silnikami Diesla.

4) Wolne wnioski są takie, że produkcję w Europie Honda sobie odpuszcza. Tylko u nas produkowała hatchbacka, ale zazwyczaj krzywiliśmy się na forach z powodu tej marki. Że futurystyczny kształt, że kradną, że brzydki wygląd lub że obecnie wkładają pod maskę wyżyłowane turbokosiarki. Cóż, teraz gospodarka europejska będzie musiała sobie poradzić bez Hondy. Tym niemniej... być może niektórym będzie żal, bo solidność Hond budzi duży szacunek, a fanami tej firmy stają się ci, którzy sobie takie auto kupili.
Cytując Redaktora Adama Majcherka: "spieszmy się kochać Hondy..."
Ostatnia aktualizacja: 20.02.2019 19:24:23
Dodano: 5 lat temu
Trochę szkoda. Fakt, Hondy to niezbyt popularne marki w europie, coś chyba z marketingiem nie tak. Ale skoro sprzedaż na świecie im idzie, to po co na siłę przekonywać Europe do siebie [niewiem]
Dodano: 5 lat temu
moze po przeniesieniu sie na kontynent beda mniej oleju zlopac:)
Dodano: 5 lat temu
Kiedyś Honda była synonimem najwyższej techniki, sportu i limuzyny typu Accord. Dzisiaj to dziwadła ala civic, kosmos, bezguście i brak pomysłu, brak dobrego smaku i tak wąska oferta jak nigdy.
Nawet porządnego diesla nie ma.

Civic owszem auto bezawaryjne ale silnik 1.8 o mocy 140 koni nie na dzisiejsze czasy... do tego szczycą się paliwożernym 2.0 o mocy 156 koni idealnym do instalacji LPG w swoim C-RV

Nie wiem czy dzisiaj hondy maja już komputer pokładowy bo kiedyś Accord nie miał ale systemy info rozrywki to jakieś dokładane które wyglądają jak chińszczyzna z targu.
Tym raczej nie zabiorą chleba Niemcom.

Ogólnie szanuje firmę ale daleko jej do lat w których oczekiwałem kazdego nowego modelu.

Nic interesującego. H-RV wreszcie ma od niedawna normalny silnik a nie tylko 130 koni, jedna wersja turbo wiosny nie czyni

No i lakiery w autach Japońskich sa słabe , bardzo słabe
Dodano: 5 lat temu
Do FranzMaurer: i sam nie potrafię w dodatku być obiektywny, co widać (że stoję po stronie tej marki)
Dodano: 5 lat temu
Do Qchar: czytalem ze w Anglii tylko 160 tys rocznie aut a globalnie mieli 97% wykorzystania możliwości fabryk. Wiec oni to wchłoną w innych swoich fabrykach i tam troche zainwestuja i beda na dużym plusie
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
Dlatego nie ma sensu interpretować przez europejski zaścianek ;).
Dodano: 5 lat temu
Do FranzMaurer: globalnie Honda jednak radzi sobie świetnie - i to taki wist🙂
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
Masówka teraz się liczy. I cena. Coraz mniej miejsca na indywidualność, stąd ruchy takie a nie inne...
Dodano: 5 lat temu
brexit przebrał miarkę cierpliwości a nikt nie będzie dopłacał z powodu brytolskich widzimisie
Dodano: 5 lat temu
Mazdę to samo niedługo czeka. Te ceny nowej trojki z kosmosu. W topowej wersji kosztuje ok. 150 tys.
Dodano: 5 lat temu
Japońcy mają już dość Europejczyków.
Dodano: 5 lat temu
Do JacK: ostatnio na forum CR-V i CivicKlub użytkownicy zgłosili kradzieże... [rozpacz] Niebieska Civic X hatch oraz ołówkowa CR-V IV. Oba zdarzenia w Warszawie. Brak słów...
Dodano: 5 lat temu
Nie sprzedawała się w wystarczającej ilości to zamykają.
U nas też nie widać specjalnie tych nowych hond na ulicach. Pojedyncze sztuki civica i HR-V.
Może stylistycznie po prostu nie pasuje albo raczej cenowo trochę odbiega w górę od ceny innych samochodów porównywalnych marek.
Dodano: 5 lat temu
Tu zamknął gdzie indziej otworzą koło zawsze musi się kręcić :) Nikt nie wie co przyniesie jutro [niewiem]
Dodano: 5 lat temu
Jak się nie opłaca to decyzja zrozumiała, pytania czy UK coś zrobi by zatrzymać Hondę u siebie?! Jeśli cokolwiek może.
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Tipo i Duster to strzał w dziesiątkę. Proste jak moje, lepiej wyposażone, z ładnym nadwoziem. I atrakcyjne cenowo! Gdybym szukał następcy Thalii, to właśnie wśród tych modeli wybierałbym. Nie wnikam jaki jest zapach wewnątrz (się wywietrzy), że żółwik (a gdzie mi się spieszy?), nie odrzuca mnie marna jakość plastików (kwestia przyzwyczajenia) - nie mieszkam w aucie, nie podniecam się wnętrzem tylko zależy mi na bezawaryjnym przemieszczaniu się z A do B i z powrotem. ;) Zresztą ostatnio i tak częściej jeżdżę koleją niż autem... [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Do Maarten73: może masz rację - niedrogiego czegoś w ofercie to oni nie posiadają. Ale... jak był cały wrzask na TDI, Dieselgate, DPF-y i turbiny, przez moment przypomniano sobie, że używany Golf VI/VII czy Octavia II/III nie są wcale King of Cool

Niezależnie od miejsca produkcji w Unii, rynek europejski się Hondzie nie opłaca aż tak, żeby dawać miejsca pracy i odnotowywać stratę. Weźmy motogazetki i fora internetowe - Honda zawsze gorsza niż VW, ale później jako używana - absolutny top. W rankingu zadowolenia i trwałości - top...

Nie chcecie dobrej japońskiej stali (czasem chrupiącej, to fakt [hihi]) - kupujcie Volkswagena swojej rodzimej produkcji... Dlatego nie dziwię się rosnącej popularności Tipo czy Dustera, i to w wersjach najsłabszych - za połowę kasy dostajesz podobnych rozmiarów niezłe auto. A że żółwika, z zapachem trampek i plastikami jak tektura - cóż, trudno.
Dodano: 5 lat temu
Niech w PL otworzą. ;)

I niech zejdą z cen, jak wybierałem w 2011 auto segmentu B i Honda zaśpiewała mi 50 tys za słabo wyposażony samochód, a Francuzi chcieli 36 tys z pełnym pakietem (łącznie z automatyczną klimatyzacją) nawet się nie wahałem. Znaczkami się nie jaram...
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl