Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford S-Max Podróżnik-2

Dodano: 9 lat temu, przez piafilipj
W ciągu trzech lat użytkowania mój samochód miał 4 spotkania ze zwierzętami na drodze. Chyba jego maskujący kolor (khaki) czyni go niewidocznym dla nich :-) i głupie wyłażą nam przed maskę. Pierwsze spotkanie miało miejsce w niecałe 2 miesiące po zakupie. Doszło do kontaktu ze słowacką sarną na obrzeżach Bratysławy. Szczęśliwie dla sarny i dla nas bez konsekwencji, S-max miał połamanych kilka plastikowych zapinek i uchwytów. Nie wymagał, żadnego prostowania czy ...
Wpadły mi w oko wczorajsze informacje o nowym S-Max'sie, który pojawi się niedługo na salonie samochodowym w Paryżu. Jedno zdjęcie poniżej. Przypomniało mi to, że czas myśleć o zmianie samochodu. Mój S-max ma już 92tys. przebiegu i za rok powinienem go wymienić. Dzieci podrosły, najmniejszy syn ma 17 lat i 186cm wzrostu, jeg brat bliźniak ma 194 cm - to trochę narzuca wielkość przyszłego samochodu. Wziąłem do testu, na 3 dni, Audi Q5. Diesel, prawie 180KM, napęd na 4 ...
W sobote wybralem się do Krakowa na mecz Francja-USA w siatkówce. Ruszyłem wcześnie rano - tuż przed ósmą, pogoda wspaniała, cieplo, dobra widocznośc, sucha droga. Na obwodnicy Grójca - S7, jadąc przepisowo z prędkością 120km/h zderzyłem się z ptakiem, który siedział na poboczu i tuż przed najeżdżającym moim samochodem wystartował w poprzek drogi. Nastąpiło zderzenie z samochodem. Patrząc na ślady na samochodzie, ptak uderzył w maskę ok. 30cm poniżej szyby, a ...
Dodano: 10 lat temu, przez piafilipj
Taj jak obiecałem, sobie i Wam, opiszę krótko 2 tydzień naszych wakacji we Francji. Ten drugi tydzień miał być wypoczynkowy, dlatego wybraliśmy na miejsce naszego pobytu małe miasteczko nad morzem Śródziemnym - Saint Cyprien. Do morza mieliśmy ok. 500m, na terenie osiedla basen (20mx10m). Wykorzystywaliśmy oba miejsca kazdego dnia, z rana i wieczorem, srodek dnia to wycieczki po bliższej i dalszej okolicy. Moim głównym celem były zamki Katarów, średniowiecznej sekty, ...
Kilka dni minęło od naszego powrotu z 2 tygodniowego wyjazdu do Francji. Trochę już obrobiłem setki nieodebranych maili i wróciłem do normalnego trybu życia, czas na kilka refleksji z wycieczki. Całą relację postanowiłem podzielić na 3 cżeści: Dolina Loary Południowo Wschodnia Langwedocja Francja z perspektywy kierowcy. Rozpoczynam od pierwszej części czyli Doliny Loary. Wycieczkę rozpoczęliśmy skokiem z Warszawy do Magdeburga w piątek 5 lipca. 700km ...
Dodano: 11 lat temu, przez piafilipj
Przygotowania do wyjazdu wakacyjnego do Francji ruszyły. Plan wycieczki prawie zamknięty. Do zarezerwowania zostało miejsce koło Angers i hotel koło granicy po drodze do Francji. Ale ad rem. Wycieczka zacznie się w piątek skokiem z Warszawy do miejsca w Niemczech odległego o około 700km, tam nocleg i 1200 kilometrowy skok do Angers we Francji. W Angers i okolicy zostaniemy przez tydzień, zobaczymy kilka zamków i pojedziemy zobaczyć gotycki klasztor La Merveille (franc. ...
Kilka dni temu opisałem naszą wycieczkę okiem turysty, dzisiaj Rumunia okiem kierowcy. 1. Drogi Pierwszym pytaniem każdego, kto pyta o wycieczke w Rumunii są drogi. Nie chciało mi się wychodzić z samochodu i robic im zdjęć, w końcu dziura to dziura. Na północy Rumunii w Maramuresz drogi są złe, bardzo dużo dziur, często bardzo głębokie i jazda z prędkością powyżej 50km/h stwarza duże zagrożenie wpadnięcia i urwania koła. Trzeba przyznac jednak, że w wielu ...
Wycieczka do Rumunii zakończona. Szczęśliwy powrót po 8 dniach podróżowania po niezbyt dobrych drogach Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii. Podróż rozpoczęliśmy w piątek 27 kwietnia z Warszawy do Krynicy Zdrój. Przejazd całkiem spokojny, bez zbytnich wrażeń poza OLBRZYMIM księżycem w pełni pojawiającym się tuż nad górami. Na następny dzień zaplanowaliśmy skok do Rumunii do okolic Barsany. Po drodze odwiedziliśmy Bardejów z przepięknym rynkiem, Koszyce z ...
Dodano: 11 lat temu, przez piafilipj
Po zwiedzeniu dużej części tzw. Europy Zachodniej czas na inne klimaty. Do Rumunii!!! Od kilku miesięcy zastanawialiśmy się dokąd na wakacje letnie. W domu utworzyły się dwa obozy - rumuński i francuski, ten ostatni mało liczny, ale mocno okopany (moja żona :-) ). Ponieważ kierunek południowo-wschodni na całe 2 tygodnie był tematem drażliwym udało się (moim dzieciom i mnie) zasugerować, że w takim razie może na krótki weekend majowy wpadniemy do Transylwanii. ...
Prosilem Was kilkadziesiąt minut temu o opinię co zrobilibyście w opisanej niżej sytuacji. Trasa S7 między Radomiem a Grójcem. Poniedziałek Wielkanocny, środek dnia. Warunki drogowe - znośne. Ruch na drodze średni. Jadąc ok. 110km/h zostałem wyprzedzony przez rejsowego busa (biały Mercedes) jadącego z Rzeszowa do Warszawy. Bus po wyprzedzeniu mnie zjechał niepewnie na prawy pas. Zaczął się ode mnie oddalać, ale ciągle obserwowałem go, bo zachowywał się dziwnie. Co ...
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...