Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 7 miesięcy temu
Blog odwiedzono 573 razy
Data wydarzenia: 14.04.2025
White and white
Kategoria: spotkanie
Właśnie to przydarzyło się mnie i Marcinowi (FranzMaurer), gdy po prawie trzech latach od poprzedniego (to niemal kopę lat temu!) spotkaliśmy się znowu pod Słonym Dymem
Umówiona godzina pod hotelem: nieco po 20:00. Nawigacja wskazuje mi 20:18, a Franz odpisuje, że przybędzie o 20:12 - świetny timing
Od razu widać, na czym polega pewien problem Marcinowego samochodu. "On wygląda trochę jak tajniak - interesują się nim głównie tylko ci, którzy wiedzą na co patrzeć". Czarny dach i literki ST na klapie są trudne do wyłowienia w półmroku, i nie dla kogoś noszącego okulary
W tym braku szaleństwa jest jednak metoda - z Marcinem od razu zauważamy pewne cechy ostatniego liftingu, przez który Focus dostaje owal Forda w mało wyrazistym miejscu, na środku osłony chłodnicy (ładniej było kiedyś nad), a czarna "łyżwa" pod czarnym, sześciokątnym siatkowym grillem z plastiku wygląda mało efektownie. Czarny dach robi z kolei niezłą kombinację (gdybym wiedział wcześniej na co patrzeć, nie pomyliłbym tych Focusów
Zanim jednak ja wsiądę do Focusa, oglądamy Civica i wślizgujemy się do środka. Marcin poznaje niuanse fabrycznego audio i słucha o dokonanych modyfikacjach, ale ciekawi Go automatyczna skrzynia CVT z klasycznym drążkiem. Krótkie zapoznanie z obsługą ręcznego (zabawny przycisk), poprawka fotela i ruszamy. Po wyjeździe na trasę rozmawiamy o tym i tamtym, ale Franz zachowuje zagadkowy spokój. Postój i chyba wszystko jasne - dobre zasoby podwozia, układ kierowniczy niezły, o innych rzeczach nic nie mówimy.
Czas na Focusa - w środku spory sterczący tablet, ekran wyświetlacza zegarów z bursztynowym tłem (spodoba mi się podczas jazdy) i panel przycisków, który cały zabawnie ugina się pod palcami. Selektor biegów automatycznej skrzyni (właśnie, jakiego typu?) to śmieszne pokrętło
Potem okazało się jeszcze, co siedzi pod maską. 2,3-litrowy EcoBoost o mocy 280 KM robi przede wszystkim wrażenie ścieżką dźwiękową oraz ilością mocy, o 100 KM więcej niż u mnie. Jeździłem już mocniejszymi samochodami, ale ten oddaje moc jak zły. Ale Marcin powiedział mi na początku o włączniku trybu ST czerwonym guzikiem na kierownicy - i jeszcze przed skręceniem na trasę musiał być użyty. Nie wróciłem już do zwykłego ustawienia.
Brzmienie okazuje się cudowne - tryb ST przełącza w tłumikach jakąś membranę, która zwiększa efekt akustyczny, a ten jest PRAWDZIWY - nie z głośnika. Z Marcinem byliśmy zgodni, że nikt nie potrzebuje wersji RS. Ta jeździ lepiej niż Octavia RS, na którą może i fajniej się patrzyło, ale niewiele ponadto. Używasz, odstawiasz i zapominasz - do Forda wsiadasz szybko, żeby na niego nie patrzeć i zapominasz, jak wyglądał i że był biały. Gwarantujemy jednak, że prędko z niego nie wysiądziesz.
Spota kończymy przed 23:00 - na prośbę Maartena robimy jeszcze kilka zdjęć lustrzanką cyfrową. Wielkie dzięki - naprawdę czas spędzony znakomicie. Po raz pierwszy od dawna widziałem jednak, co w moim aucie nie jest tak dobre, jak mogłoby być. Nigdy nie miałem takiego uczucia w Skodach, nawet najmocniejszych. Tymczasem te genialne fotele Focusa, rewelacyjna kierownica i jeszcze precyzyjniejsze zawieszenie - z jazdy jedyną wspólną cechą jest stabilność w zakrętach - cywilna Honda jest równie dobra (w końcu tylne zawieszenie jest wielowahaczowe).
Ale najzabawniejsze były problemy Focusa z trakcją
A nasze pierwsze porównanie zdecydowanie wygrał Focus ST
Ostatnia aktualizacja: 29.04.2025 20:27:05
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Aczkolwiek miałem i jeździłem, tylko krótko, bo nie jestem "poyebany" jak ich przedni wahacz
O, proszę:
https://youtu.be/1octoQaC19Q
Pierwsze słowa Clarksona: Some say...
The correct phrase to use is 'some say.' 'Some' is a plural pronoun, so it should be followed by a plural verb form like 'say.' 'Some says' is incorrect as 'says' is singular and doesn't agree with the plural subject 'some.'
Some jest w liczbie mnogiej, więc końcówka z 3 os liczby pojedynczej nie ma tu zastosowania.
Nie przejmuj się, wciąż pamiętam moje „popołudniu".
Nie. Tak jak Ci mówiłem, jeździłem ponad 10 lat temu FR-V pożyczoną pod wizytę Klientów
Fajki zwykle są drewniane
Zgadzam się w całej rozciągłości
Ja też mogę zapisać w swoim portfolio, że prowadziłem Civic'a
Mucjusz z drewnianą nogą i hakiem zamiast dłoni - patrz pan, a wychlać potrafi, albo raczej potrafił.
I dyma pusca, a żubra nie widać
Nawyki się zmieniają, niezależnie od koloru
A czasami jeszcze warcy i cescy
Ćwicz fotki, używaj statywu i nie mów przesłona tylko przysłona i będzie dobrze.
„Przysłoną nazywa się urządzenie stosowane w przyrządach optycznych do regulowania ilości przechodzącego światła, a przesłoną – element uszczelniający podłoże zapory wodnej" (cyt. za Ilustrowany leksykon techniczny WNT).
wygląda znacznie lepiej niż biały Hyundai i20, obecny biały Mitsubishi Colt aka Renault Clio, a nawet Peugeot 208. Bardzo fotogeniczne autko, a w obiektywie najlepszego portalowego Fotografa z dużym doświadczeniem i przebiegiem - bajka. Zresztą wciąż mam zaszczyt być Twoim uczniem w tej dyscyplinie📸