Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy humvee5
»
O samochodowej biżuterii, czyli pokrętła i guziki czy bez?
Wpis w blogu użytkownika
humvee5
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1011 razy
Data wydarzenia: 07.11.2019
O samochodowej biżuterii, czyli pokrętła i guziki czy bez?
Kategoria: obserwacja
1) Muszę ze zdziwieniem przyznać, że ferujący buńczuczne zapowiedzi Volkswagen trochę się pospieszył. Mogliśmy już parę miesięcy temu dowiedzieć się z "Auto Bildów", co on takiego szykuje. Odwrót od obsługi instrumentów pokrętłami w nowym Golfie (a także Octavii, niestety...) wielu purystów odbiera jak profanację czy obrazę moralności. Inni twierdzą, że właściciele Tesli czują się świetnie z ogromniastym ekranem dotykowym, który jednak zdaniem miłośników aut klasycznych będzie się fatalnie starzał. Ja będę się upierał, że guziki i pokrętła w jakimś stopniu są samochodową biżuterią. Integralną częścią deski rozdzielczej. Po prostu.
2) Tymczasem jak donosi nasz portalowy założyciel, Zachar Zawadzki, nie wszyscy w branży samochodowej tak łatwo dają się owładnąć modą. Toyota w poliftingowym przeboju CH-R wraca (!) do fizycznych (!!) guzików obok ekranu radia dotykowego, które zamieszcza wysoko i w idealnym do tego miejscu. Co więcej, usuwa swój charakterystyczny znak towarowy w postaci ciekłokrystalicznego zegarka, co na moment odebrało nam mowę...
Konkluzja Zachara jest taka, że Toyota wycofała się z rozwiązań tylko i wyłącznie dotykowych, które dla klientów okazały się niewygodne. Zdumiewające, że takie warunki dyktują zdigitalizowani przecież Japończycy.
3) Pozostaje rozstrzygnąć dylemat, co jest lepsze. Skrzydełko czy nóżka? Japońska Krawcowa z guzikami o wdzięcznym imieniu JakoTakoNiciMoto, czy może czesko-niemiecki dotyk na fortepianowym lakierze i szkle Gorilla?
Ja osobiście nie wyobrażam sobie tabletu z pokrętłami
A w moim własnym aucie poprosiłbym fizyczne pokrętła do regulacji temperatury i siły nawiewu, żeby było sprawiedliwie
4. A o co chodzi z tym prototypowym Mercedesem? Otóż na paryskim salonie samochodowym w 1996 roku (Mondial de l'Automobile Paris) Mercedes pokazuje samochód studyjny z przodem podobnym do następnej S-Klasy (A.D. 1999) i nadwoziem coupe. Obecny na tej wystawie Piotr R. Frankowski ze zdziwieniem stwierdza, że jest to samochód... bez kierownicy
Ale, jak widzicie, nie wszyscy.
Quid erat demonstrandum.
Ostatnia aktualizacja: 07.11.2019 23:02:41
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

O to, to.
Czesi niech dają pozor, a my jak jeszcze mamy zdrowie, to siup.
Picie to jest życie. I tak już mamy paskudną opinię, to co sobie żałować.
Czasem ciężko dogodzić Konsumentom
Prawda. Jednak czasami dochodzi się do sufitu, który nie chce się przebić...
😅
A co do pisania i weny - koniecznie i obowiązkowo. Trzeba się w życiu rozwijać, nie zatrzymywać 🙂
Trudno się nie zgodzić
Obowiązkowo.
*
Mamy oczywiście na myśli zegarek dziadka Pana Toyody
Ja, ja.
"to nie będzie bzu" ale za to będzie lilak, a na nim zaszczepiona wiśnia.
A konia, koniakiem?
A rum, rumakiem.
Aż muszę pogrzebać w knigach, w szkole co prawda mówiono o lilakach, ale zawsze gdzieś przewijały się te bzy.
Dobrze, że przy fotografowaniu nie ma to najmniejszego znaczenia.
Talerzy nie ma, bo wybite, a mięcho to i ręcznie zjem.
A sam GT-R osiągnął Everest w kategorii przycisków i ekranu 🙂