Wpis w blogu użytkownika
humvee5
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 1258 razy
Data wydarzenia: 12.02.2020
Maniobra da esquiva -77km.com
Kategoria: inne
1) Zasadniczym zadaniem testujących jest zapewnienie (w powtarzalnych, dobrych warunkach pogodowych) świeżutkich pomiarów dla najnowszych samochodów. Wszystko jest bezlitośnie filmowane przez kilka kamer - w normalnym lub zwolnionym tempie. Tutaj wychodzą "perełki" związane ze zbyt nadwrażliwym zestrojeniem zawieszenia czy niewłaściwie dobranym rodzajem i rozmiarem opon.
2) Test składa się z konkurencji "podwójna szybka zmiana pasa ruchu [maniobra]" oraz "slalom" [hiszp. eslalon]. Konsekwentnie mierzona jest prędkość GPS samochodu, począwszy od 75 km/h. Jeżeli auto utrzyma się między pachołkami i nie dotknie żadnego, podwyższa się jego prędkość.
3) Kunszt inżynierów od zestrojenia podwozia widać najlepiej w zachowaniu aut, które przekraczają 80 km/h. Zaskakujące jest natomiast to, że wersje sportowe zazwyczaj nie poprawiają wyniku zwykłego modelu. Niższa masa i jej lepszy rozkład oraz normalne opony zamiast szerokich z ciężką i wielką felgą hot hatchy czynią z ciapowatego pluszaka zwinnego drapieżnika.
Gdyby ktoś pytał, jak możliwe są cuda na filmikach, że rywale Golfa VII tak łatwo go ogrywają w Maniobrze - przypomnijcie sobie, co wyprawiał Fiat 126p na KJS-ach.
4)Testy przeprowadzane są na kanale... niestety dopiero od 3 lat. Były już w tej krótkiej historii auta, które stawały na dwóch kołach, i był aktualny Ford Focus, który wyciągnął z zawieszenia 83 (!!!) km/h. Świetnie poradziła sobie cywilna Honda Civic z kartonem mleka pod maską, która ograła jak dzieci wszystkie modele z koncernu VW AG (80:77 km/h). Golf swoją piłeczką może się tylko pokazać w połowie stawki.
Crossovery i SUV-y zazwyczaj kończą gdzieś poniżej 75 km/h, a ich szarpanie przez układ ESP w podbramkowych sytuacjach powoduje, że auto nie zmienia pasa po raz drugi. Oznacza to tyle, że omijając sarnę możemy bez najmniejszych szans wyładować się pod TIR-a niesterownym, lśniącym dżipowatym autem.
Ostatnio na portalu też jesteśmy jakby poddawani "Maniobrze" i w pustych blogach przewracają się pachołki. A podobno Fiat Multipla nieźle zachowywał stabilność, choć prędkości tego przekarmione go delfina nie wychylały się poza nadświetlną 70 km/h.
Ostatnia aktualizacja: 13.02.2020 14:02:39
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Musisz paniom pielęgniarkom pokazać gdzie i jak się wbija.
O rzesz, fuj.
E, chyba będą musieli Ci powtórzyć, bo pewnie o czymś zapomnieli.
Sado-maso.
Znam to, nie raz tak mnie wymęczyli.
Od drugiej strony też.
Co to za emocje, jak bez %
Czasami warto zaryzykować.
Ogóra to On by zakisił, ale czy ordynator przymie za to kasę?
Lubię Cię mordo.
Rachunek u ordynatora płatny w kopercie 🙂
Może zamów sobie koryto na telefon, tylko nie wiem czy "Polka" ma taką usługę?
http://warszawa.restauracjapolka.pl/pl/o-restauracji#0
Gdyby było inaczej, to nie byłaby potrzebna kudłata, sami by Go wykończyli.
Nie bądź tym co ryje.
Ale bez kopaczki w roli głównej
Nie mówiąc o tym, że wszystkie te auta od VW prowadzą się dobrze, ale nie finezyjnie. I wynika to nie z filozofii konstruktora, tylko względów oszczędnościowych i robienia na jedno kopyto.
Dlatego wyniki tych testów będę śledził z ogromnym zainteresowaniem 🙂