Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 634 razy
Data wydarzenia: 14.05.2016
Ibiza w sanatorium
Kategoria: serwis
Od roku zaszła zmiana w stylu używania Ibizy i przynajmniej w moim mniemaniu zacząłem pokonywać olbrzymie ilości kilometrów. Średnio miesięcznie robię 2500-3000 km. Co za tym idzie zużycie autka nieco przyspieszyło, pomimo jeszcze całkiem niewielkiego przebiegu.
Przyszedł więc czas na wypad Ibizy do sanatorium, bo już nieco nawalało jej w stawach, a i wymiana wszystkich płynów by się przydała.
Tak więc auto zostało odstawione do mechanika na wymianę płynów + naprawy zawieszenia. Niestety jak to zazwyczaj nie obyło się bez niespodzianek, zostało wykonane:
Wymiana wszystkich płynów:
- olej silnikowy,
- olej skrzyni biegów,
- olej układu wspomagania,
- płyn hamulcowy,
- płyn chłodniczy,
Dodatkowo filtry:
- powietrza,
- oleju,
- kabinowy,
Oraz naprawa zawieszenia:
- obie tulejki prawego wahacza,
- łożysko prawej kolumny McPersona,
- lewy drążek kierowniczy,
- ustawienie zbieżności,
- ogólny przegląd samochodu,
- odgrzybiona klimatyzacja,
Jak widać zakres prac był całkiem duży i poprzez niespodziankę w postaci łożyska amortyzatora i drążka przeciągnął się na dwa dni. Kosz też był znaczny, ale jak to dżentelmeni o pieniądzach nie będziemy rozmawiali.
Podsumowując serwis, wymiana oleju, płynu chłodniczego oraz hamulcowego była uzasadniona przebiegiem na nich pokonanym oraz wiekiem. Natomiast olej w skrzyni biegów i układzie wspomagania został wymieniony profilaktycznie.
W najbliższym czasie czeka mnie jeszcze tylko nabicie klimy i gotowy na kolejne 15 000 km
Dużo osób wypowiadało się, że zawieszenia od VAGa są pancerne. Jak widać na moim przykładzie to bujda. Tulejki lecą średnio co 20-30 tysięcy (lewa raz, prawa już chyba trzy), do tego oba sworznie też są już wymienione(prawy dwa razy). Porównując do tego delikatnego francuza (Renault Megane 2 sedan 1,6 PB) jest to wynik wręcz tragiczny bo tam przy podobnym przebiegu wymieniany był tylko jeden drążek (jeszcze na gwarancji) i jedna sprężyna, wszystkie elementy gumowe są fabryczne.
Pomimo tych wymian można powiedzieć eksploatacyjnych jestem dalej bardzo zadowolony z Ibizy i na razie nie zamieniłbym jej na nic innego, bo chyba nie znalazłbym auta prowadzącego się w miarę podobny sposób, z taką dynamiką przy spalaniu w lato 4,5, zimą 4,7 ON na 100km.
Wszystkim życzę szerokości.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
62
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Też muszę zajrzeć, bo zaczęło stukać na dużych nierównościach. Pewnie kolejny łącznik stabilizatora poległ. Nigdy więcej Delphi.
lokalne miejscowe są kiepskie lub tragiczne.
w miastach kanalizacja umieszczona w drodze, najczęściej po prawej stronie, więc i prawa strona zawieszenia cierpi mocniej.
najważniejsze, że pilnujesz i dbasz