Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes Sprinter "13" » Pierwsze wrażenia. Pierwsze pomiary. Pierwsza awaria.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes Sprinter
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1120 razy
Data wydarzenia: 01.11.2014
Pierwsze wrażenia. Pierwsze pomiary. Pierwsza awaria.
Kategoria: obserwacja
Witam,

ostatni tydzień minął pod znakiem "nowego" Mercedesa Sprintera.

Skok jakościowy względem poprzedniego (no nie do końca poprzedniego, bo nadal mi się zdarza na nim pracować) Chevroleta jest ogromny.

Zarówno komfort podróży jak i spalanie to zupełnie inna bajka.

Ale po kolei.

Trzy i półlitrowe V6 cichutko szumi pod maską nawet gdy pogania się je brutalnie.

Dramatyzm nabierania prędkości znany z Chevroleta jest tu nieobecny, jednak mimo to świat za oknami zostaje w tyle dużo szybciej.

Wewnątrz nic nie ryczy, nie skrzypi i nie odpada. To duży plus.

Póki co, średnie spalanie wynosi 24.5 litra na każde 100 kilometrów.

I tu nasuwa mi sie pytanie: czy warto kupować diesla do pogotowia???

Diesel nie lubi "zimnych startów", a wyłączanie rozgrzanego silnika niszczy turbo - natomiast spalanie jest niewiele niższe.

Dla porównania, mój stary Volkswagen Crafter zużywał pod 20 litrów - niewiele mniej biorąc pod uwagę, że to legendarny 2.5 TDI.

Ech, do dziś wspominam Craftera i LTka, to były prawdziwe wozy, mimo że dostawcze, to miały to "coś" - szczególnie idiotoodporne LT.

Ok, ale wróćmy do Sprintera.

Mało to motoryzacyjne, ale muszę również pochwalić wyposażenie medyczne.

Chwalcie Boga, Stryker wrócił!!!!

Już zapomniałem, jak cudownie pracuje się z noszami marki Stryker (standard w Polsce), to taki Mercedes, nie - Bentley wśród noszy.

Chevrolet ma ulubione w USA nosze Ferno - to takie noszowe Tico.

Dodatkowo muszę pochwalić przestrzeń wewnątrz, wkońcu mogę zajmować się pacjentem na stojąco - cudo.

Są też minusy.

Klimatyzacja niestety nie jest tak wydajna jak w Chevym i w gorący dzień (a mamy już jesień, więc nie jest tak źle) nie daje rady.

Od drugiego stopnia dmuchawy robi się juz tylko głośniej, chłodniej niekoniecznie.

Szczególnie dokuczliwe staje się to w trybie "standby" (gdy stoimy gdzieś na mieście na wypadek wezwania).

Tak sobie staliśmy w sobotę i się stało...Sprinter zgasł.

Odpalić już nie chciał.

Szybki telefon do dyspozytora, a następnie do Mercedesa.

Po wybadaniu sytuacji przez telefon "technical support advisor" sz.p. Osama bin Hamoudi (lol) powiedział, że "ten typ tak ma" i trzeba odpalić "na pożyczkę" a będzie git.

Na koniec dodał obowiązkowe mafi mushkila insh'allah*.

Jako, że niedaleko zaparkowałem "Aishę", postanowiłem zaryzykować i w ten sposób koreańska myśl techniczna, poratowała niemiecki ordnung.

Sprinter zaskoczył i już nie strajkował tego dnia.

Dziwne to trochę, bo po godzinie wyłączyliśmy go (pacjent) i odpalił już bez problemu.

Czary? Może ktoś ma doświadczenie w tej kwestii?

Mimo tego małego zgrzytu, jestem zadowolony, a skoro ten typ tak ma, to może jakoś uda się to niedługo naprostować.


*arabskie, nie będzie problemu, jeśli taka wola Boga
Ostatnia aktualizacja: 04.11.2014 06:36:35
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Już widzę! [up]

Od dziś musisz w każdym wpisie pochwalić ładnie coś z grupy VAG to powiadomienia będą działały ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: W ostatnim blogu wspomniałem o volkswagenie to może będzie widoczne
Dodano: 9 lat temu
Do kstilger: Ostatnio tak się u mnie dzieje bardzo często. Mimo, że auta "obserwowane", użytkownik subskrybowany, a powiadomienia brak. Nie tylko z Piotrkiem tak mam ale z innymi użytkownikami też więc myślę, że to problem raczej globalny. Za to "awucowe" newsy o VW, Skodzie i Seacie trafiają do mnie zawsze bez pudła...
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: No i po papieżu... ;-)
Dodano: 9 lat temu
To sprawka iluminatów
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: jakieś czary u mnie też go nie było...
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Pięknie! Znów ani śladu u mnie powiadomienia o wpisie. Pierwszy raz go widzę. WFT!?
Dodano: 9 lat temu
własciwie to pogotowia to przeważnie diesle, policja ma diesle, straż pożarna diesle, i ja nawet diesla.
powiem że benzyna lepsza na zime. ale diesel jak się zagrzeje to zapali, a w pogotowiu dużo km to diesel dlatego, trzeba garaz ogrzewany i powinno być, ja stawiam pod chmórką no i napewno mu zimno.:)
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Klima raczej nie ma tego nowego toksycznego związku (rocznik 2010) - zresztą, poza UE nikt go nie chce (a może nie musi) stosować.

Ferno to marka, ale podobnie jak przyjęło się na sportowe buty mówić "adidasy", tak samo na nosze starego typu (bardzo lekkie, ale niestabilne i często blokujące się) mówi się Ferno.

W Polsce widziałem je raz, ale np. w USA jest to chleb powszedni. Ogólnie beznadzieja, a na takich właśnie dotychczas tu pracowałem.

Dodano: 9 lat temu
Też uważam, że dla takich służb jak pogotowie powinny być auta benzynowe. Diesle, szczególnie te nowe wyposażone w filtr cząstek stałych, dwumasę i turbinę ze zmienną geometrią łopatek to jakaś kompletna porażka w takich służbach.
Ciekawi mnie też w czym nosze typu stryker są lepsze od noszy typu ferno.
I zaskakujące jest to, że klima nie daje rady, ale może masz już klimę nabitą ekologicznym i mało wydajnym środkiem 1234(s)yf, albo może za mało jest środka w układzie lub uszkodzona sprężarka.
Dodano: 9 lat temu
Do ANNA83: Sam ciekaw jestem jakby to rozegrali, np. w przypadku śmierci pacjenta.

Pewnie insh'allah, i tyle ;)
Dodano: 9 lat temu
Do Qchar: Zima idzie, już teraz potrafi przypi*gać i ze 20'C rankiem
Dodano: 9 lat temu
Do wildpolish: Na płyny infuzyjne ;) Trupa byś nie zmieścił. Ale sam ambulans ma funkcję indukowania hipotermii w przedziale medycznym (pomocne np. przy "zawałach" serca).
Dodano: 9 lat temu
Ależ przestrzeń w środku :) a te nosze - zdarza się u nas korzystać z transportu medycznego i czasami z takimi przyjeżdżają, też ci co muszą się z nimi "bawić" to je chwalą :)
Co do awarii-a jak by tak w czasie akcji nie odpalił w momencie jak już poszkodowany w środku i na czasie zależy? Jak twierdzą, że ten typ tak ma, znaczy może się tak zdarzać ;/
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Brzozu myślę że kolega Toper może Ci dużo podpowiedzieć w kwestii takiego Sprinterka ;)
http://busiarze.com.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=539
Dodano: 9 lat temu
Niech służy jak na ML przystało oby tylko te upały mu nie zaszkodziły :( a zimnych starów chyba nie ma bo przecież tam upał :) a zimy chyba nie znają ? Pozdrawiam
Dodano: 9 lat temu
Jak to wspomniał gdzieś Egon Mercedes i Volkswagen skończył się na 'Kill 'Em All' ;).

Szkoda, że producenci takich specjalistycznych wozów nie zasięgają opinii ich użytkowników. A że klima nie daje rady, to dla mnie niepojęte...
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: ta lodówka to na umarlakow żeby w upale ich za szybko nie wzięło?:-)
Dodano: 9 lat temu
Do grzesio70: Mi się Crafterem jeździło dobrze, ale z tego co pamiętam nie miał DPFa.

Wcześniej o tym nie myślałem, ale rzeczywiście w dobie współczesnej tandety zawodny ambulanse może sprowadzicm na pacjenta nieszczęście.

Pół biedy jeśli stanie się to miejskiej aglomeracji, znacznie gorzej gdy padnie gdzieś na odludziu.
Dodano: 9 lat temu
Do mucko1: Musiałbym sprawić sobie taki "ambulans":



W weekend nie miał bym wytchnienia.
Dodano: 9 lat temu
Spalanie tego byłego craftera nie było jakąś dziwotą bo one niestety tak mają. Mój palił 10,11l a jak DPF się przepalał to już w ogóle tragedia 16-17l pomimo tego iż to 109km i jazda emerycka na trasie do 100km/h bo inaczej przełączał się w tryb awaryjny.

Miałem już kilka samochodów w swoim życiu ale ten rok z craftera to była istna porażka i stres czy w ogóle dojadę do pracy.
Komfortu i spasowania elementów zarzucić mu nie mogę i to nawet przy dieslu to auto było świetnie wyciszone.

Z tym się z Tobą zgodzę, karetki powinny być z silnikami benzynowymi bo nie ukrywam że człowiek czuje się mało bezpiecznie jak widzi gdzieś craftera a z tyłu TDI. 100 dojedzie ale za 101 może coś mu odwalić...


Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems:
O! to można coś schłodzić - Arab by się ucieszył od razu stanął by na nogi Miał byś kupę wezwań
Dodano: 9 lat temu
Do mucko1: Jest nawet lodówka ;)
Dodano: 9 lat temu
Prawie jak camper
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
7 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl