Tutaj jesteś: Kierowca FranzMaurer







Prześlij sugestię
Profil kierowcy FranzMaurer
PRZEBIEG
4108
OBROTY
15
KT
offline (ostatnio widziano 20 godzin temu)
zarejestrowany od 8 lat, 1 miesiąca i 27 dni
20546 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 28531

BERNIE SAYS: 'THINK BEFORE YOU DRIVE'*
Podzielam Jego opinię.

"...Przed komisją wery(aWc)fikacyjną staje kierowca Franciszek Maurer... Kurs na prawo jazdy w Tarnowie ukończony w '99 roku. Za pierwszym razem. W roku 2002 kupuje pierwszy, własny samochód i podejmuje pracę w resorcie nierozerwalnie związanym z podróżami za kołem..."
I tak do dnia dzisiejszego :).

*Bernie (Ecclestone) mówi: "Pomyśl zanim pojedziesz."
więcej »
Obecne auta (2)
Opel Astra
Marka:
Opel
Model:
Astra
Generacja:
K
Nadwozie:
Sports Tourer
Silnik:
1.6 Turbo
Przebieg:
26 663 km
476
komentarzy
44
zdjęcia w galerii
3
wpisy w blogu auta
6
zdjęć w blogu auta
DZIENNIK KOSZTÓW: https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/dziennik/opel/astra/k/sports-tourer/silnik-benzynowy-1.6-turbo-200km-od-2016/1999839820/

Pierwszy Opel w mojej motokarierze ;). Zamówiona 18/02/2017, 10/05/17 stanęła na placu Dilera. Odebrana 20/05/17.

Wg. katalogu, "Duży format" i "Bezwstydnie luksusowa", którą skroiłem pod siebie w wersji Dynamic.

Za specyfikacją:

Bezpieczeństwo:
- ESP z TCS i ABS + HSA;
- Poduszki czołowe i boczne kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe w obu
rzędach;
- Przełącznik w schowku dezaktywujący czołową poduszkę powietrzną pasażera;
- Czujnik zapięcia pasów wszystkich foteli;
- Napinacze wszystkich pasów bezpieczeństwa (podwójne z przodu);
- Pasywne zagłówki foteli przednich;
- Zaczepy Isofix w oparciach tylnych zewnętrznych siedzeń;
- Tylne zawieszenie z drążkami Watta;
- Tryb układu jezdnego/silnika "Sport";
- Czujnik ciśnienia w oponach z ręczną kalibracją;
- Układ kontrolny „Check Control” z komputerem pokładowym;
- Wskaźnik zużycia oleju;
- System OnStar;
- Zestaw naprawczy do opon.

Nadwozie:
- Szyba odbijająca promieniowanie cieplne;
- Aktywna przesłona grilla;
- Spojler tylny;
- Klamki zewnętrzne w kolorze nadwozia;
- Reflektory przeciwmgielne;
- Światła do jazdy dziennej LED;
- Reflektory halogenowe;
- Funkcja opóźnionego wyłączania oświetlenia "Door-to-door";
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze
nadwozia;
- Chromowana listwa wzdłuż górnej linii okien;
- Ozdobne relingi dachowe chromowane.

Wnętrze:
- Tapicerka Formula/Atlantis, Jet Black, materiałowa, czarna;
- Fotele przednie sportowe z wielokierunkową regulacją;
- Kieszenie z tyłu fotela kierowcy i pasażera;
- Kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach, pokryta skórą z chromowaną
listwą;
- Podsufitka w kolorze czarnym;
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie, dwustrefowa, z automatycznym
czujnikiem recyrkulacji;
- Czujnik jakości powietrza w kabinie;
- Nawiewy powietrza w drugim rzędzie siedzeń;
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne;
- Zamek centralny sterowany zdalnie;
- Regulowany podłokietnik ze schowkiem między fotelami przednimi;
- Tylna kanapa dzielona w proporcji 40/60;
- Oświetlenie i gniazdko 12 V w przedziale bagażowym.

Systemy informacyjne:
- System multimedialny R 4.0 IntelliLink (Bluetooth);
- 6 głośników;
- Gniazdo USB;
- Wyświetlacz graficzny wskaźników kierowcy między zegarami.

Pakiety opcji dostępne w standardzie:

Pakiet "Asystent Kierowcy 1" - kamera Opel Eye:
- Ocena odległości do poprzedzającego pojazdu;
- Ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem;
- Rozpoznawanie znaków drogowych;
- System automatycznego hamowania przy niskich prędkościach;
- Układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu z układem
utrzymania pasa ruchu;
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Pakiet "Dobrej Widoczności":
- Automatyczny włącznik świateł z czujnikiem tunelu;
- Czujnik deszczu;
- Lusterko wewnętrzne światłoczułe.

Pakiet "Oświetlenia Wnętrza":
- Dodatkowe oświetlenie wnętrza (lampki do czytania z tyłu);
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych.


Z dodatków wybrałem kolor Biały Summit, pakiet "Wyciszenie", lampy tylne w LED, przyciemniane tylne szyby "Privacy", czarne alu 17" pięcioramienne oraz pakiet przestrzeni bagażowej "Flex" (4 przesuwane w szynach adaptery do mocowania siatki, duża siatka zabezpieczająca z 2 usztywniającymi belkami, mała siatka boczna; szyny mocowań w systemie FlexRail®).

-------------------
Dane techniczne wg. Producenta:

Pojemność skokowa: 1598 cm;
Masa własna: 1318 kg;
Skrzynia biegów: 6 + wsteczny;
Moc maksymalna (kW (KM) / obr./min): 147 (200) / 4700-5500;
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min): 300 / 1700-4700;
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 7,7;
Maksymalna prędkość (km/h): 235;
Elastyczność 80-120 km/h (s): 7,2;
Emisja CO2 (g/km): 142;
Norma emisji spalin: Euro6;
Pojemność/maks. bagażnika (dm3): 540/1630.

Zużycie paliwa:
Cykl miejski (l/100 km) 8,0;
Cykl pozamiejski (l/100 km) 5,1;
Cykl mieszany (l/100 km) 6,2.
Toyota Corolla
Marka:
Toyota
Model:
Corolla
Generacja:
XI
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.4 D-4D
Przebieg:
75 519 km
Moc silnika:
90 KM
89
komentarzy
21
zdjęć w galerii
15
wpisów w blogu auta
59
zdjęć w blogu auta
DZIENNIK KOSZTÓW: https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/dziennik/toyota/corolla/xi/sedan/silnik-diesla-1.4-d-4d-90km-2013-2016/1999828221/

Always a better way ;). IV narzędzie pracy mojej Małżonki odebrane 7 maja 2015, które mam przyjemność od czasu do czasu powozić. Wersja Active z nieoficjalnym "pakietem flotowym".


Active oferuje:

- ABS + EBD + BA + VSC + TRC;

- System monitorowania ciśnienia w oponach;

- Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa kierowcy;

- Wyłącznik poduszki pasażera kluczykiem;

- Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości i sygnalizacją niezapiętych pasów na przednich i tylnych siedzeniach;

- Klimatyzacja manualna;

- Komputer pokładowy;

- Światła do jazdy dziennej typu LED;

- Reflektory halogenowe z funkcją 'Follow me home';

- Lusterka zewnętrzne ogrzewane i sterowane elektrycznie oraz wbudowanymi kierunkowskazami;

- Lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne;

- Centralny zamek sterowany pilotem z funkcją zdalnego otwierania klapy bagażnika;

- Przednie szyby regulowane elektrycznie, kierowcy z systemem 'Auto-Down';

- Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach;

- Ręczna regulacja wysokości fotela kierowcy;

- Konsola centralna z uchwytem na napoje oraz gniazdkiem 12V;

- Kierunkowskazy z funkcją 'Changing Line';

- Dzielona (60/40) oraz składana tylna kanapa;

- Podłokietnik przedni;

- Tapicerka materiałowa ciemna;

- Radio RDS + CD + MP3 + Bluetooth + 6 głośników;

- Wejścia USB i AUX;

- Przyciski na kierownicy do sterowania systemem audio/telefonem;

- ISOFIX na skrajnych tylnych miejscach;

- Felgi stalowe wraz z oponami Continental ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 195/65 R15 oraz kołpaki;

- Dojazdowe koło zapasowe;



W "pakiecie flotowym" dodatkowo:

- Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów;

- Podłokietnik tylny z miejscem na napoje;

- System multimedialny Toyota Touch 2:
~ dotykowy wyświetlacz 6,1" (480x800),
~ kamera cofania,
~ funkcja MirrorLink do podglądu na
ekranie obrazu z telefonu komórkowego,
~ radio CD + MP3 + WMA,
~ zestaw głośnomówiący Bluetooth 3.0
z funkcją odczytywania SMS-ów,
~ integracja z odtwarzaczem iPod,
~ Bluetooth audio: możliwość słuchania
muzyki z telefonu.


--------------------------

Technicznie wg. Toyoty:

- poj. silnika: 1364 cm3;

- moc maks. kW (KM) przy obr./min: 66 (90) 3800;

- maks. moment obr. Nm przy obr./min: 205/1800-2800;

- masa własna: 1310 kg;

- skrzynia biegów: 6 + wsteczny;

- pojemność bagażnika (l): 452;

- emisja CO2 (g/km): 106;

- norma eko: Euro 5;

- hamulce przód/tył: T (wentylowane)/T;

- zawieszenie przód/tył: kolumny McPersona/belka skrętna;

- osiągi:

pr. maks.: 180 km/h

przysp. (s) 0 - 100 km/h: 12,5;

- zużycie paliwa (l/100 km):

cykl miejski: 4,9;

cykl pozamiejski: 3,6;

cykl mieszany: 4,1.
Byłe auta (7)
Fiat Bravo
Marka:
Fiat
Model:
Bravo
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback 5d Seria 2
Silnik:
1.4 T-JET 16V
Przebieg:
177 042 km
Moc silnika:
120 KM
636
komentarzy
47
zdjęć w galerii
24
wpisy w blogu auta
46
zdjęć w blogu auta
https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/dziennik/fiat/bravo/ii/hatchback-5d-seria-2/silnik-benzynowy-1.4-t-jet-16v-120km-2012-2013/1999809942/

Czwarty Fiat w mojej stajni. Drugi Bravo, tym razem w wersji Street. Zamówiony 09/09/2013, odebrany 23/10/2013 po 6 tygodniach oczekiwania :).

Sprzedany 20/05/17 z przebiegiem 177.042 km.

Street czyli Sporty Urban.

"Wolność, duch miejski, trend. Drogę trzeba przeżywać bez patrzenia na schematy, trzeba dać się zauważyć, ale bez afiszowania się. Nowe Bravo Street przekłada tego ducha na nowe elementy wyposażenia przeznaczone dla kierowców, którzy czerpią przyjemność z osiągów w pełnej swobodzie i bez konformizmu."

Tyle Fiat w swoim katalogu. A jak to wyglądało w rzeczywistości?

Wg. specyfikacji:
- kolor nadwozia Biały Gelato (pastel);
- ABS + EBD, ESP + ASR/MSR + HBA + Hill Holder;
- 4 poduszki + kurtyny powietrzne;
- elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne;
- przednie fotele z regulacją wysokości, kierowcy także z regulacją w części lędźwiowej, pasażera z kieszenią w oparciu;
- elektrycznie sterowane i regulowane lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym lakierowanym; w tym samym kolorze boczne słupki drzwi, obwódki halo i przedni grill;
- chromowane listwy poniżej linii okien bocznych;
- zaciski tarcz hamulcowych w kolorze czerwonym;
- centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku;
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa;
- podłokietnik przedni z chłodzonym/ogrzewanym schowkiem;
- podłokietnik oraz uchwyty Isofix w tylnej kanapie;
- kierownica (z przyciskami do sterowania systemem Blue&Me) i gałka zmiany biegów pokryte skórą;
- tapicerka skóra czarna z czerwoną nicią;
- radioodtwarzacz CD z MP3, system nagłośnienia Hi-Fi z 5-kanałowym wzmacniaczem, 260 W subwoofer typu bass-reflex, 8 głośników;
- Blue&Me: system głośnomówiący w języku polskim z technologią Bluetooth oraz obsługą głosową, z portem zewnętrznym do podłączania urządzeń zewn.;
- światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów;
- 17" dwukolorowe felgi, opony 225/45 Michelin Primacy HP;
- Fix&Go - zestaw do naprawy opon ze sprężarką.

Z dodatków postawiłem na przyciemniane szyby boczne i tylną oraz czarną folię w połysku na dachu. Dealer dorzucił gratis komplet gumowych dywaników oraz alarm w promocyjnej cenie.

Ode mnie dostał:
- na pierwszy sezon zimowy ('13/'14) komplet opon Bridgestone Blizzak LM32 205/55 na 16" w spadku po Czerwonym;
- na trzeci sezon zimowy ('15/'16) dwie opony Bridgestone Blizzak LM001 w rozmiarze jw.;
- na trzeci sezon letni ('16) komplet opon Vredestein Ultrac Satin 225/45 R17.

Jeśli chodzi o dane techniczne, to oprócz wyższej normy eko (E5 do E4), niższej emisji spalin (146 do 156), nieco wyższej masie własnej (1277 do 1260) oraz niższych wyliczeń średniego spalania (8,1/5,2/6,3 do 8,6/5,5/6,7) nie różnił się niczym od poprzednika.
Nissan Almera 'Nysa'
Marka:
Nissan
Model:
Almera
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.5 dCi
Nazwa auta:
'Nysa'
Przebieg:
207 330 km
Moc silnika:
82 KM
2
komentarze
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Archiwalia :). Bez fotek, niestety.
Pierwszy w karierze służbowy pojazd Małżonki (stąd też pieszczotliwa ksywka ;)), który też miałem zaszczyt dosiadać. Ciemny grafit, przydzielony na początku grudnia '08 z szacownym przebiegiem ponad 197 tys., zdany na lawetę po kolizji (niegroźnego wymuszenia na nim pierwszeństwa przez 2 inne pojazdy) w 2 tygodniu kwietnia '09 z niecałymi 208 tys. na zegarze.
Na pokładzie było:
- ABS;
- 4 poduszki powietrzne;
- pasy bezpieczeństwa przednie z regulacją wysokości i czujnikiem zapięcia pasa kierowcy;
- dezaktywator poduszki powietrznej pasażera kluczykiem;
- lusterka boczne ogrzewane i sterowane elektrycznie;
- lusterka i klamki w kolorze czarnym;
- centralny zamek sterowany pilotem;
- przednie szyby regulowane elektrycznie;
- klimatyzacja manualna;
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach;
- ręczna regulacja wysokości oraz podparcia lędźwiowego fotela kierowcy;
- konsola centralna z uchwytem na napoje, zapalniczką i popielniczką oraz podłokietnikiem;
- radio CD + 6 głośników.
Poczciwie rozklekotany (zawieszenie w szczególności), ale motor sprawował się na medal, zwłaszcza w kwestii ekonomicznej.
Toyota Corolla
Marka:
Toyota
Model:
Corolla
Generacja:
IX
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.4 D-4D
Przebieg:
75 790 km
Moc silnika:
90 KM
2
komentarze
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Udało mi się wreszcie odnaleźć archiwum :). Niestety fotek brak, koszty paliwowe i pozostałe dostępne.
II narzędzie pracy Małżonki, które też było mi dane od czasu do czasu powozić. Klasyczne srebro, przyjechała na lawecie w 2 tygodniu kwietnia '09 - na gwarancji, z napoczętymi 58 tys. na szafie - jako zastępczy za Almerę, zdana na początku października '09 z 76 tys. z lekkim okładem na rzecz Focusa.
Z wyposażenia:
- ABS;
- 4 poduszki powietrzne;
- pasy bezpieczeństwa przednie z regulacją wysokości i czujnikami zapięcia;
- dezaktywator poduszki powietrznej pasażera kluczykiem;
- lusterka boczne ogrzewane i sterowane elektrycznie;
- lusterka i klamki w kolorze nadwozia;
- centralny zamek sterowany pilotem;
- przednie szyby regulowane elektrycznie;
- komputer podróży z monochromatycznym wyświetlaczem wspólnym z radiem na konsoli środkowej;
- klimatyzacja manualna;
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach;
- ręczna regulacja wysokości fotela kierowcy;
- konsola centralna z uchwytem na napoje, zapalniczką i popielniczką oraz podłokietnikiem;
- klapka wlewu paliwa otwierana z wewnątrz;
- radio CD + 6 głośników.
Bardzo wdzięczny, wygodny i ekonomiczny wózek, godny polecenia.
Ford Focus
Marka:
Ford
Model:
Focus
Generacja:
II
Nadwozie:
Kombi
Silnik:
1.6 Duratorq TDCi
Przebieg:
214 083 km
Moc silnika:
90 KM
206
komentarzy
10
zdjęć w galerii
24
wpisy w blogu auta
17
zdjęć w blogu auta
https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/dziennik/ford/focus/ii/kombi/silnik-diesla-1.6-duratorq-tdci-90km-2005-2011/1999746574/

Kinetic design :). Służbowy - III narzędzie pracy mojej Małżonki, za którego kołem też się pojawiałem. Wersja Trend z pakietem Silver X i homologacją ciężarową na 4 osoby.

ODEBRANY 6/10/2009, ZDANY 21/10/2013 przy wyniku 114.253 km.

ODEBRANY PONOWNIE 5/01/2015 z 201.894 km na szafie. ZDANY OSTATECZNIE 07/05/2015 przy stanie licznika 214.083.

Trend czyli:
- ABS z systemem awaryjnego hamowania + ESP;
- 6 poduszek powietrznych;
- dezaktywator poduszki powietrznej pasażera z poziomu komputera pokładowego;
- przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości i czujnikiem zapięcia pasa kierowcy;
- lusterka zewnętrzne ogrzewane i sterowane elektrycznie oraz wbudowanymi kierunkowskazami;
- automatyczne wł./wył. świateł mijania;
- centralny zamek sterowany pilotem z funkcją ryglowania;
- przednie szyby regulowane elektrycznie, kierowcy z systemem 'Auto-Down';
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach;
- ręczna regulacja wysokości fotela kierowcy;
- konsola centralna z uchwytem na napoje oraz gniazdkiem 12V;
- stały, centralny podłokietnik na tylnej kanapie wykluczający piąte miejsce siedzące;
- światła z funkcją 'Follow Me Home' (30 sek.);
- kierunkowskazy z funkcją 'Changing Line';
- bezkorkowy system tankowania z funkcją 'Easy Fuel' rozpoznający końcówkę dyszy dystrybutora odpowiedniego paliwa;
- felgi stalowe wraz z oponami Bridgestone Turanza w rozmiarze 195/65 R15 oraz kołpaki.

Silver X oferował dodatkowo:
- lusterka zewnętrzne i klamki w kolorze nadwozia;
- podgrzewaną przednią szybę i spryskiwacze tejże;
- automatyczne włączanie podgrzewania szyb i/lub klimatyzacji podczas rozruchu, w zależności od temperatury;
- komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem;
- klimatyzację manualną z filtrem przeciwpyłkowym;
- radio CD sterowane joystick'iem pod kierownicą + 6 głośników.
Z dodatków Diler dorzucił alarm i 'swoje' dywaniki welurowe. Flota dosłała uniwersalne dywaniki gumowe oraz opony Kleber HP2 na zimę.

--------------------------
Technicznie za Fordem:
- poj. silnika: 1560 cm3;
- moc maks. kW (KM) przy obr./min: 66 (90) 4000;
- maks. moment obr. Nm przy obr./min: 215 1750;
- masa własna: 1311 kg;
- skrzynia biegów: 5 + wsteczny;
- pojemność/maks. bagażnika (dm3): 482/1525;
- emisja CO2 (g/km): 125;
- norma eko: Euro4;
- hamulce przód/tył: T (wentylowane)/T;
- zawieszenie przód/tył: kolumny McPersona/wielowahaczowe;
- osiągi:
pr. maks.: 177 km/h
przysp. (s) 0 - 100 km/h: 12,9;
- zużycie paliwa (l/100 km):
cykl miejski: 5,6;
cykl pozamiejski: 3,8;
cykl mieszany: 4,5.
Fiat Seicento
Marka:
Fiat
Model:
Seicento
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.9
Przebieg:
78 000 km
Moc silnika:
39 KM
8
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Pierwszy własny wehikuł :).

Wersja Brush czyli dwukolorowe nadwozie w metalizowanych lakierach srebrny/grafit, elektryczne szyby przód, uchylne tył i fabryczny radioodtwarzacz kasetowy :) Clarion.

Technicznie oferował:
- poj. silnika: 899 cm3;
- moc maks. kW (KM): 29 (39);
- maks. moment obr. Nm przy obr./min: 65 3000;
- masa własna: 730 kg;
- skrzynia biegów: 5 + wsteczny;
- pojemność/maks. bagażnika (dm3): 170/810;
- norma eko: Euro 3;
- hamulce przednie/tylne: tarczowe/bębnowe;
- osiągi:
pr. maks.: 140 km/h
przysp. (s) 0 - 100 km/h: 18,0;
- zużycie paliwa (l/100 km):
cykl miejski: 7,9;
cykl pozamiejski: 5,1;
cykl mieszany: 6,1.

W Nim nabierałem wprawy za kołem od stycznia '02 do października '03 :), przejeżdżając w tym czasie prawie 78 tys.
Fiat Stilo
Marka:
Fiat
Model:
Stilo
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.2 16V
Przebieg:
285 952 km
Moc silnika:
80 KM
43
komentarze
2
zdjęcia w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Niezawodne narzędzie pracy :) - odebrane w listopadzie '03, sprzedane w kwietniu '08 z prawie 286 tys na szafie. Wersja Active Van z homologacją ciężarową na 4 osoby.

Active jako podstawa nie powalała, ale oferowała:
- ABS + EBD (rozdzielacz siły hamowania);
- 2 poduszki powietrzne;
- pasy bezpieczeństwa przednie z napinaczami, regulacją wysokości i czujnikiem zapięcia pasa kierowcy;
- dezaktywator poduszki powietrznej pasażera kluczykiem;
- lusterka zewnętrzne ogrzewane i sterowane elektrycznie;
- lusterka i klamki w kolorze czarnym;
- centralny zamek sterowany pilotem z funkcją ryglowania 'Dead Lock' oraz zamykania/otwierania przednich szyb z pilota;
- elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją 'City';
- przednie szyby regulowane elektrycznie z systemem 'Auto-Down/Up';
- komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem i ustawieniami kierowcy 'My Car', bez wersji PL;
- kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach;
- ręczna regulacja wysokości fotela kierowcy;
- konsola centralna z uchwytem na napoje oraz zapalniczką i popielniczką;
- przedni schowek przed pasażerem chłodzony;
- stały, centralny uchwyt na napoje na tylnej kanapie wykluczający piąte miejsce siedzące;
- 2 uchwyty Isofix w tylnej kanapie;
- tylny nawiew;
- tunel na narty;
- przystosowanie do montażu radia (okablowanie, 6 głośników + antena);
- światła w drzwiach przednich oświetlające podłoże po otwarciu;
- lampy przednie z zintegrowanymi halogenami oraz funkcją 'Follow Me Home' (30-240 sek.);
- felgi stalowe wraz oponami Dunlop SP10 w rozmiarze 195/65 R15 oraz kołpaki.
-------------------------------
Technicznie wg. Producenta:
- poj. silnika: 1242 cm3;
- moc maks. kW (KM) przy obr./min: 59 (80) 5000;
- maks. moment obr. Nm (kGm) przy obr./min: 114 (11,6) 4000;
- masa własna: 1145 kg;
- skrzynia biegów: 6 + wsteczny;
- pojemność/maks. bagażnika (dm3): 370/1120;
- emisja CO2 (g/km): 155;
- norma eko: Euro 3;
- hamulce:
przednie - T śr. mm 257 (wentylowane);
tylne - T śr. mm 251;
- zawieszenie:
przednie - niezależne typu Mc Pherson, wahacze kute stalowe zamocowane do pomocniczej belki, sprężyny śrubowe i amortyzatory teleskopowe podwójnego działania, belka skrętna przeciwko przechyłom;
tylne - półniezależne, sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne teleskopowe podwójnego działania, oś z 2 elementów rurowych i poprzecznej belki skręcającej o otwartym przekroju, belka skrętna i płytki hydrauliczne o kontrolowanym zgniocie;
- osiągi:
pr. maks.: 170 km/h;
przysp. (s) 0 - 100 km/h: 13,8;
- zużycie paliwa (l/100 km):
cykl miejski: 8,3;
cykl pozamiejski: 5,5;
cykl mieszany: 6,5.
Ode mnie lakier metalizowany, Pionek, Dunlopy WS M2 na zimę, alu AEZ Dion 15" na lato i klima dołożona pół roku po zakupie.
Niestety, kosztów paliwowych nie jestem w stanie odtworzyć, a byłoby co wpisywać...;)
Fiat Bravo
Marka:
Fiat
Model:
Bravo
Generacja:
II
Nadwozie:
Hatchback 5d
Silnik:
1.4 T-JET 16V
Przebieg:
192 437 km
Moc silnika:
120 KM
932
komentarze
25
zdjęć w galerii
39
wpisów w blogu auta
30
zdjęć w blogu auta
https://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/dziennik/fiat/bravo/ii/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.4-t-jet-16v-120km-2007-2012/1999743204/

To był już mój trzeci Fiat :). Dynamic + pakiet Sport.

Kupiony 25 kwietnia 2008, sprzedany 15 października 2013 roku.

Ówczesna wersja Dynamic rozpieszczała następująco:
- ABS + EBD (rozdzielacz siły hamowania);
- 4 poduszki powietrzne;
- pasy bezpieczeństwa przednie z napinaczami, ograniczonym napięciem, regulacją wysokości i czujnikami zapięcia;
- dezaktywator poduszki powietrznej pasażera z poziomu komputera pokładowego;
- halogeny z funkcją doświetlania skrętów (do 40 km/h);
- lusterka boczne ogrzewane i sterowane elektrycznie z czujnikiem temperatury zewnętrznej;
- lusterka i klamki w kolorze nadwozia;
- chromowane listwy poniżej linii szyb bocznych;
- chromowane klamki wewnętrzne, obwódki zegarów, klamek i dysz nawiewu powietrza oraz wstawki na podłokietnikach drzwi;
- centralny zamek sterowany pilotem z funkcją zamykania/otwierania przednich szyb z pilota;
- elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją 'Miasto';
- przednie szyby regulowane elektrycznie z systemem 'Auto-Dół/Góra';
- komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem i ustawieniami kierowcy 'Mój Samochód';
- klimatyzacja manualna z tylnymi nawiewami i filtrem przeciwpyłkowym;
- kolumna kierownicy regulowana w 2 płaszczyznach;
- ręczna regulacja wysokości oraz podparcia lędźwiowego fotela kierowcy;
- ręczna regulacja wysokości fotela pasażera;
- panel deski rozdzielczej z wykończeniem o wyglądzie włókna węglowego;
- konsola centralna z uchwytem na napoje oraz gniazdkiem 12V;
- podłokietnik z chłodzonym schowkiem;
- tylna kanapa dzielona 60/40;
- podłokietnik z uchwytami na napoje w tylnej kanapie;
- 2 uchwyty Isofix w tylnej kanapie;
- radio CD/MP3 + 6 głośników;
- światła z funkcją "Prowadź mnie do domu" (30-240 sek.);
- kierunkowskazy z funkcją "Zmiana pasa";
- system otwierania bagażnika "Wciśnij logo".

A na pakiet z tamtego czasu składały się:
- lakier metalizowany z dodatkiem miki Czerwony Maranello;
- spojlery boczne oraz tylny;
- 17" dwukolorowe felgi alu wraz z oponami Continental CSC 3 w rozmiarze 225/45;
- dwukolorowa tapicerka SAIL czarno/czerwona;
- czerwona nitka szycia skóry na kierownicy, gałce lewarka skrzyni biegów i dźwigni hamulca ręcznego;
- aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek.

Ode mnie dostał:
- na początek firmowy alarm i dywaniki welurowe;
- na pierwszy sezon zimowy ('08/'09) stalowe 16", opony Continental CWC TS830 w rozmiarze 205/55 i dywaniki gumowe;
- na wiosnę '09 aluminiowe nakładki progowe;
- na wiosnę '11 nowy zestaw letnich opon Continental CSC3 225/45 ZR17 91Y;
- w lecie '12 czerwone przednie zaciski i tarcze od wersji Sport;
- na wiosnę '13 nowy zestaw letnich opon Bridgestone Potenza S001 225/45 R 17 91Y.

---------------
Z danych technicznych za Producentem:
- poj. silnika: 1368 cm3;
- moc maks. kW (KM) przy obr./min: 88 (120) 5000;
- maks. moment obr. Nm (kGm) przy obr./min: 206 (21) 1750;
- masa własna: 1260 kg;
- skrzynia biegów: 6 + wsteczny;
- pojemność/maks. bagażnika (dm3): 400/1175;
- emisja CO2 (g/km): 156;
- norma eko: Euro 4;
- kontrola emisji spalin:
tłumik z katalizatorem 3-funkcyjnym w komorze silnika, 2 podgrzewane sondy Lambda, EOBD;
- rozrząd (sterowanie):
2 wałki rozrządu z popychaczami hydraulicznymi (pasek zębaty), 4 zawory na cylinder;
- układ paliwowy:
wtrysk wielopunktowy, elektronicznie sterowany, sekwencyjny, z turbosprężarką o stałej geometrii łopatek;
- hamulce:
przednie - T śr. mm 284 x 22 (wentylowane);
tylne - T śr. mm 251 x 10;
- zawieszenie:
przednie - niezależne typu McPerson sprężyny eliptyczne, amortyzatory teleskopowe o podwójnym działaniu, drążek stabilizatora;
tylne - koła połączone belką skrętną, amortyzatory teleskopowe, drążek stabilizatora;
- osiągi:
pr. maks.: 197 km/h
przysp. (s) 0 - 100 km/h: 9,6;
- zużycie paliwa (l/100 km):
cykl miejski: 8,6;
cykl pozamiejski: 5,5;
cykl mieszany: 6,7.
Przyszłe auta (4)
Volvo XC70
Mini Mini
obejrzano 249 razy, oceniono 42 razy
Jeep Grand Cherokee
Maserati Quattroporte
Blog kierowcy (142)
Dotyczy: Toyota Corolla
Dodano: 26 dni temu, przez FranzMaurer
Flota wciąż rozwija system powiadamiania - tym razem informację przesłano już początkiem października . Termin jak zwykle - między 15/10 a 15/11 należy wymienić opony w dedykowanych ...
31 komentarzy
Dotyczy: Opel Astra
Dodano: 1 miesiąc temu, przez FranzMaurer
Obserwując zapowiedzi załamania pogody na przyszły tydzień oraz mając na uwadze dwa wyjazdy służbowe na Słowację w tym terminie - a także mój zwyczajowy kierunek podróży na tym oraz ...
25 komentarzy
Dotyczy: Toyota Corolla
Dodano: 2 miesiące temu, przez FranzMaurer
Generalnie miałem już nic więcej nie pisać w tej sprawie, z góry zakładając, że i tak się skończy na n/n. I oczywiście nie pomyliłem się . Jednak po otrzymaniu dziś pisemka z milicji ...
39 komentarzy
Dodano: 2 miesiące temu, przez FranzMaurer
Borgward (cokolwiek to znaczy ;) ), Renault i Renault F1 .
22 komentarze
Dodano: 2 miesiące temu, przez FranzMaurer
BMW cd., Kia, Honda ;).
20 komentarzy
Statystyki aktywności
Data rejestracji 30.11.2009
Liczba wystawionych komentarzy 15331
Liczba wystawionych ocen 28531
Liczba wpisów w blogach aut 105
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych 0
Liczba postów na forum 854
Ankieta
  • Moja ulubiona marka samochodu:
    Odp: Maserati
  • Ulubiony kolor samochodu:
    Odp: Zależy jaki samochód...
  • Ulubiona muzyka w samochodzie:
    Odp: Metallica
  • Najdalsza podróż autem:
    Odp: Tarnów -- Warszawa -- Evian-les-Bains -- Genewa -- Warszawa -- Tarnów
  • Najdłuższa podróż (niekoniecznie autem):
    Odp: Tarnów -- Warszawa -- Istanbuł -- Frankfurt -- Warszawa -- Tarnów
  • Podróż marzeń autem:
    Odp: Objechać całą Europę. Najlepiej camperem.
  • Najważniejszy Twoim zdaniem element wyposażenia samochodu:
    Odp: Porządne radio
  • Auto, które kupiłbym gdybym wygrał na loterii:
    Odp: Maserati Quattroporte Sport GT S
Kierowca FranzMaurer należy do 1 grupy:
Znajomi (40)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez babciaela
Kiedyś mieliśmy tu galerię - moją ulubioną - zatytułowaną jak w tytule. teraz takiej możliwości już nie ma, a i galeria już nie do odzyskania Dziś znalezione w necie: ...
6 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez ebdrinker
Produkowany już od 12 lat i nadal popularny Fiat Punto został ponownie poddany testom zderzeniowym przez Euro NCAP. Samochód( uwzględniając obecne surowe kryteria zdobył... zero gwiazdek(5 ...
40 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez FMOne
szaleństwa ciąg dalszy ;-) po pozbyciu się rdzy i pomalowaniu auta pora na mały serwis i trochę "szaleństwa" ;-) 1. zacznę od szalonego szaleństwa, pod maskę trafił nowy sterownik LPG ...
7 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo: