Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Daewoo Lanos 1.5 SE 100 KM LPG
»
Ocena auta - jego zalety i wady, moje i wasze obserwacje
Wpis w blogu auta
Daewoo Lanos
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3011 razy
Data wydarzenia: 19.12.2011
Ocena auta - jego zalety i wady, moje i wasze obserwacje
Kategoria: obserwacja
Dlatego tak samo jak w wypadku poprzedniego mojego samochodu podzielę się jego wadami i zaletami
ZALETY - PLUSY AUTA:
- niby samochód klasy fiesty czy punto ale jest obszerniejszy niż np: Corsa C, przede wszystkim bagażnik o pojemności ok. 390 litrów. Z tyłu nie rozpieszcza ilością miejsca
- wystarczający silnik-w tej klasie aut zazwyczaj trudno o więcej niż 85 koni. Wspomniane wyżej auta nie są dostępne z silnikami o mocy 100 i więcej koni. A nasze auto często jeździ mocno załadowane i nie sprawia mu to problemów (na co dzień porusza się po Niemczech, często robi trasy Polska-Niemcy i odwrotnie)
- chyba niezłe zużycie paliwa, nie testowałem specjalnie ale wystarcza 8-9 litrów gazu a Lanos śmiga i kompleksów nie ma
- świetna welurowa tapicerka, ciemna, praktyczna i trwała, miła w dotyku – o niebo lepsza niż „barchany w Golfie”
- tanie i łatwo dostępne części zamienne, wiele pasuje od Opli (Astra I)
- światła można zostawić w pozycji „załączone krótkie” i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie świecą. To tak jakby były „automatycznie”
WADY - NIE PODOBA SIĘ W TYM AUCIE:
- miękkie zawieszenie, jest komfortowo ale auto lekkie i nie proponuje ostrych skrętów przy prędkości większej niż 40 km/h
- jest stabilne dopiero po obciążeniu, prędkość przy której czuje się samochód to nie większa niż 140 km/h. Powyżej 120 trochę głośno
- mizerne wyposażenie (brak nawet ABS-u i jednej poduszki powietrznej) co było skandaliczne nawet w chwili popularności auta (lata 1998-2002)
- fatalny zestaw audio – radio wyrzuciłem bo nawet fal nie odbierało dobrze, kaseta hałasowała – fabryczne głośniki chociaż cztery oferują dźwięk jak z innej epoki. Wymieniłem 2 tylne bo na przednie nie było czasu i kwestia oszczędności (po co w aucie za tą cenę audio warte 700 zł). Udało się włożyć cos co da się słuchać za 300 zł całość (Radio Naviheaven Na 5511)
- elektryczne szyby chodzą bardzo ciężko i robią wrażenie jakby miał zaraz „zdechnąć silnik” – opuszcza i podnosi na resztkach zasilania
Może to lekko złośliwe bo lubię Lanosa i uważam za poprawne auto ale jeśli czasem wybrzydzam i twierdzę że w Golfie coś nie tak, np: za słaby i głośny TDI, szumi to wystarczy pojeździć tydzień lanosem – wtedy to drugie auto jest idealne, szybkie, ciche i bez wad. On leczy kompleksy
Tradycyjnie uzupełnię jak znajdę coś nowego.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Do wad dorzuciłbym mierną jakość wykonania (ale cena mówi za siebie), oraz cholernie parujące wnętrze, niedogrzewanie kabiny (pomimo wymiany nagrzewnicy, termostatu itd). Ogólnie auto całkiem niegłupie. Pozdrawiam
Na miękkie zawieszenie polecam wymianę sprężyn na twardsze - na tych auto jeździ już 4 lata. Przebieg jest symboliczny - rola miejskiego wozidła. Jakieś 120tyś wskakuje teraz (98r.!!)
Tankujemy zazwyczaj za określoną kwotę (15 Euro, to jest 19 litrów) i starcza na 200-250 km. Na trasie liczyłem i wychodziło niecałe 9 litrów gazu, jazda autostradowa nie szybsza niż 120 km/h.
Podaję takie liczby bo auto jeździ od kilku miesięcy za granicą
Obiecuję dokładnie zmierzyć bo nie wypada wprowadzać w błąd
A smarowałeś prowadnice,powinno pomóc :D
- miękkie zawieszenie, jest komfortowo ale auto lekkie i nie proponuje ostrych skrętów przy prędkości większej niż 40 km/h
Zawsze mozesz obnizyć i wtedy będzie bardziej twrdo
Pomysł ocen swych aut jak najbardziej trafny. Ciekawe co na to Admini?