Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Daewoo Lanos 1.5 SE 100 KM LPG » Ocena auta - jego zalety i wady, moje i wasze obserwacje







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Daewoo Lanos
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 3011 razy
Data wydarzenia: 19.12.2011
Ocena auta - jego zalety i wady, moje i wasze obserwacje
Kategoria: obserwacja
Jak na drugie auto w rodzinie, Lanos spełnia zadanie. Brakuje w nim wielu dodatków do których jestem przyzwyczajony w Golfie. Irytuje mnie ciągłe wkładania kluczyka do zamka i przekręcanie ale nie można dołożyć pilota (taka konstrukcja). Już nawet zamki musiałem 2 razy smarować bo ciężko chodziły.

Dlatego tak samo jak w wypadku poprzedniego mojego samochodu podzielę się jego wadami i zaletami

ZALETY - PLUSY AUTA:

- niby samochód klasy fiesty czy punto ale jest obszerniejszy niż np: Corsa C, przede wszystkim bagażnik o pojemności ok. 390 litrów. Z tyłu nie rozpieszcza ilością miejsca
- wystarczający silnik-w tej klasie aut zazwyczaj trudno o więcej niż 85 koni. Wspomniane wyżej auta nie są dostępne z silnikami o mocy 100 i więcej koni. A nasze auto często jeździ mocno załadowane i nie sprawia mu to problemów (na co dzień porusza się po Niemczech, często robi trasy Polska-Niemcy i odwrotnie)
- chyba niezłe zużycie paliwa, nie testowałem specjalnie ale wystarcza 8-9 litrów gazu a Lanos śmiga i kompleksów nie ma
- świetna welurowa tapicerka, ciemna, praktyczna i trwała, miła w dotyku – o niebo lepsza niż „barchany w Golfie”
- tanie i łatwo dostępne części zamienne, wiele pasuje od Opli (Astra I)
- światła można zostawić w pozycji „załączone krótkie” i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie świecą. To tak jakby były „automatycznie”


WADY - NIE PODOBA SIĘ W TYM AUCIE:

- miękkie zawieszenie, jest komfortowo ale auto lekkie i nie proponuje ostrych skrętów przy prędkości większej niż 40 km/h
- jest stabilne dopiero po obciążeniu, prędkość przy której czuje się samochód to nie większa niż 140 km/h. Powyżej 120 trochę głośno
- mizerne wyposażenie (brak nawet ABS-u i jednej poduszki powietrznej) co było skandaliczne nawet w chwili popularności auta (lata 1998-2002)
- fatalny zestaw audio – radio wyrzuciłem bo nawet fal nie odbierało dobrze, kaseta hałasowała – fabryczne głośniki chociaż cztery oferują dźwięk jak z innej epoki. Wymieniłem 2 tylne bo na przednie nie było czasu i kwestia oszczędności (po co w aucie za tą cenę audio warte 700 zł). Udało się włożyć cos co da się słuchać za 300 zł całość (Radio Naviheaven Na 5511)
- elektryczne szyby chodzą bardzo ciężko i robią wrażenie jakby miał zaraz „zdechnąć silnik” – opuszcza i podnosi na resztkach zasilania

Może to lekko złośliwe bo lubię Lanosa i uważam za poprawne auto ale jeśli czasem wybrzydzam i twierdzę że w Golfie coś nie tak, np: za słaby i głośny TDI, szumi to wystarczy pojeździć tydzień lanosem – wtedy to drugie auto jest idealne, szybkie, ciche i bez wad. On leczy kompleksy 



Tradycyjnie uzupełnię jak znajdę coś nowego.
Dodano: 12 lat temu
Do Sroqraf: Dziękuję, cenne uwagi. Pomyślę wiosną. Czeka mnie jeszcze malowanie 2 zderzaków i wymiana rozrządu :) Nie wiem czy wytrzyma - podobno w instrukcji piszą że co 90 tyś a "realnie" zaleca się co 60 tyś. Od ostatniej wymiany przy 65 tyś mam teraz 61 tyś przejechane :) czyli 126 tyś łącznie
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Oczywiście najlepiej wymienić to i to. Ja wrzuciłem niebieskie Jamexy- wysokość taka sama - jeden zwój więcej niż oryginalne i grubszy pręt. Auto mniej się ugina, choć pozycja wyjściowa taka sama. Amortyzatorów nie zmniejszających prześwitu o mniejszej sile tłumienia nie widziałem. Jamexy kosztowały mnie 97 zł/szt.
Dodano: 12 lat temu
Do Sroqraf: Czyli wymiana sprężyn a nie amortyzatorów powinna pomóc. Tylko jeśli wyniesie to więcej niż 500 zł to niezbyt warto, bo nie chcę "wkładać w to auto". Głównie chodzi mi o to aby samochód jak jest załadowany nie "siedział" tak nisko bo można zawadzić "chlapaczem" o koleinę, czy coś w tym rodzaju :) Cieszę się że kolega też zadowolony z "miejskiego wozidła"
Dodano: 12 lat temu
Witaj, też jeżdżę Lanosem - ostatnio incydentalnie, ale auto ma jedną niepowtarzalną wręcz zaletę - prosta konstrukcja gwarantuje minimum problemów eksploatacyjnych.
Do wad dorzuciłbym mierną jakość wykonania (ale cena mówi za siebie), oraz cholernie parujące wnętrze, niedogrzewanie kabiny (pomimo wymiany nagrzewnicy, termostatu itd). Ogólnie auto całkiem niegłupie. Pozdrawiam

Na miękkie zawieszenie polecam wymianę sprężyn na twardsze - na tych auto jeździ już 4 lata. Przebieg jest symboliczny - rola miejskiego wozidła. Jakieś 120tyś wskakuje teraz (98r.!!)
Dodano: 12 lat temu
Heh, na trasie to fajne wyniki wychodzą :P A to niskie spalanie to jedyna rzecz, która mnie zaintrygowała we wpisie :P
Dodano: 12 lat temu
Spalanie może podałem nie do końca dokładnie.
Tankujemy zazwyczaj za określoną kwotę (15 Euro, to jest 19 litrów) i starcza na 200-250 km. Na trasie liczyłem i wychodziło niecałe 9 litrów gazu, jazda autostradowa nie szybsza niż 120 km/h.

Podaję takie liczby bo auto jeździ od kilku miesięcy za granicą :)

Obiecuję dokładnie zmierzyć bo nie wypada wprowadzać w błąd :)
Dodano: 12 lat temu
Lanos wcale nie takie złe auto
Dodano: 12 lat temu
Coś mi się nie chce wierzyć w to spalanie. Praktycznie od zawsze słyszałem, że 100-konny Lanos jest bardzo paliwożerny i ciężko nim zejść poniżej 10 litrów na "setkę" - mowa tu oczywiście o etylinie. ;)
Dodano: 12 lat temu
- elektryczne szyby chodzą bardzo ciężko i robią wrażenie jakby miał zaraz „zdechnąć silnik” – opuszcza i podnosi na resztkach zasilania
A smarowałeś prowadnice,powinno pomóc :D
- miękkie zawieszenie, jest komfortowo ale auto lekkie i nie proponuje ostrych skrętów przy prędkości większej niż 40 km/h
Zawsze mozesz obnizyć i wtedy będzie bardziej twrdo
Dodano: 12 lat temu
Ciekawie opisałeś swoje spostrzeżenia nt lanosza.
Pomysł ocen swych aut jak najbardziej trafny. Ciekawe co na to Admini?
Dodano: 12 lat temu
o niektórych autach "rzentelmeni" nie rozmawiają..;-}
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar: Dziękuje. Tak zastanawiam się czy nie wprowadzić tego rodzaju ocen do profilu każdego auta, tak odgórnie :) Jest proste i przejrzyste, czasem dowiadujemy się ciekawych rzeczy
Dodano: 12 lat temu
auto jak auto
Dodano: 12 lat temu
Do zalet zaliczyłbym jeszcze wygląd ;), pięknie utrzymany ten Twój Lanos.
Dodano: 12 lat temu
Warto wiedzieć.
Dodano: 12 lat temu
Podobają mi się te Twoje opisy z serii zady i walety!
Dodano: 12 lat temu
6 za szczerość w ocenie
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl