Tutaj jesteś: Samochód







Prześlij sugestię
Opel Omega 16v
  • Kupione używane w 2012
  • Auto obejrzano 11707 razy
  • Online od 11 lat, 7 miesięcy i 15 dni
  • Auto polubiono 2306 razy
Nazwa auta:
16v
Marka:
Opel
Model:
Omega
Generacja:
B
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.0 i 16V
Moc silnika:
136 KM
Przebieg:
285 871 km
Rocznik:
1997
Następca Red Cruisera,jest duży wygodny sporo mocniejszy silnik sprawia że auto trochę lepiej przyśpiesza,choć ma inną charakterystykę,moc pojawia się wtedy kiedy 90konny silnik RC tracił już dech.
Omega została sprowadzona do Polski w 2008 roku z rąk pierwszego właściciela w Hannover (Niemcy). Pierwszy polski właściciel wkrótce zamontował instalację gazową(sekwencja Lovato),5 listopada 2012.stałem się jej drugim właścicielem w kraju.
Jeśli chodzi o wyposażenie to nie ma się czym chwalić,prócz dwóch poduszek powietrznych jest jeszcze klimatyzacja,oraz elektryczna regulacja lusterek,przednich szyb i fotela kierowcy.
Wielkim plusem jest oryginalny lakier i brak zewnętrznych śladów korozji co jest typową wadą Opli z tamtych lat,są oczywiście miejsca gdzie jej działanie jest już widoczne,lecz są to drobiazgi łatwe do zabezpieczenia.
Mam nadzieję że to auto nie będzie sprawiało zbyt dużych problemów,choć zdaję sobie sprawę że to nie jest tak proste jak Audi 100,posiada silnik o nie najlepszej reputacji i ryzyko awarii jest o wiele większe.
więcej »
Blog auta (7)
Dodano: 10 lat temu, przez rekord5
Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem zmiany auta,zastanawiałem się ile warta jest Omega,za namową syna postanowiłem wystawić ogłoszenie o sprzedaży auta.By nie odbierać zbyt wielu ...
15 komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez rekord5
Tak się jakoś złożyło że mimo ponad 15-tu miesięcy obecności na aWc Omega nie miała przyjemności spotkać się z żadnym z autek obecnych na portalu(nie licząc wielu spotkań z Passatem ...
21 komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez rekord5
Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi a tu już mija roczek jak siadłem za kierownicą flagowego Opla z lat 90-tych.W tym czasie stan licznika wzrósł ...
20 komentarzy
Dodano: 10 lat temu, przez rekord5
Witam wszystkich,po długich miesiącach spokojnej eksploatacji na krótkich odcinkach nadszedł czas na dłuższe wyjazdy.Pierwsza dalsza podróż sprzed dwóch tygodni,do Częstochowy była dla ...
21 komentarzy
Dodano: 11 lat temu, przez rekord5
Witam wszystkich,po kilku krótkich kursach do Warszawy gdzie auto pokazalo jak dobrze czuje sie przy wiekszych predkosciach wreszcie nadszedl czas by Omega ruszyla na trase, zdecydowalismy sie ...
31 komentarzy
Galerie pojazdu (4)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do obserwowanych

Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.

Właściciel
Komentarze (170)
Dodano: 10 lat temu
No to teraz uważnie czytałem ;-). Gratki za wyróżnienia i sesje zdjęciową oraz ponownie szerokości. Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Ja też chcę BFL i chociaż kocham V - ki to biorę pod uwagę model 2.2 wszystko zależy od stanu technicznego . Ale mi jeszcze zostało do przejechania 46 tys hehe do 100 tys wcześniej nie sprzedaje fury no chyba ,że będzie jakiś nagły przypływ gotówki a z tym ciężko ....
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Faktycznie że Omega Bfl jest jednym z moich faworytów tylko coś mało tych autek w ogłoszeniach,wydech musi być oryginalny innego nie biorę pod uwagę niezależnie od marki.Podejrzewam że poszukiwania będą trwały dość długo,ale myślę że do jesieni się wyrobię bo póżniej ciężko będzie sprawdzić klimę.
Dodano: 10 lat temu
V kę kup ale wydech musi być orginał bo będzie głośno . Coś mi się wydaje ,że Rekord kupi Opla znowu :) Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: w V6 jak dodajesz gazu np na 3 biegu z ronda masz przykładowo nawet 1 tys obr/ min morda się cieszy jak 1.5 tony jedzie normalnie . Tego nie umie Diesel zasapałby się najpierw po czym turbo się włącza i jedziesz jak dzik. Zmierzam do tego ,że V6 lub R 6 np BMW oddaje moc aksamitnie a nie jak torpeda Diesel - początkowo turbomuł a potem rwie mi się nie podoba wcale co innego 2 turbiny w Diesel ale koszty są masakryczne w razie awarii...
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: 2.2 myślę ,że spali mniej niż moja - to jest opcja pośrednia i chyba najlepsza w kategorii moc - oszczędność - części są też tańsze ukł wydechowy i zapłonowy .
2.6 - 180 kucy wychodzi tylko w BFL części droższe niż do 2.5 i jakby mniej ich na allegro....
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Jeśli Omega to jak dla mnie 2.2,2.5 lub 2.6 więcej mocy nie potrzebuję.Na naszych drogach bardziej potrzebne są Nm przy niskich obrotach niż KM przy wysokich,gdy trzeba zredukować przy wyprzedzaniu wtedy już nie ma mowy o ciszy.Jak dla mnie,tu wielu zaszokuję,silnik może mieć nawet jeden cylinder byleby nie było go słychać.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Ja szukając dla siebie auta - Omegi na początku brałem pod uwagę tylko wersję 8 zaworową . Dziś brałbym tylko pod uwagę 2.5 albo 3.0 tak też sądzi mój tata ,który ma 8 zaworówkę . Tak naprawdę to żyje się raz a te parę koników więcej podczas wyprzedzania przyda się nie raz szczególnie na krajówkach do 90 km / godz .Prawda jest taka ,że zaoszczedziś parę złotówek na 100 km ale ich nie odłożysz - wydasz na co innego . Zależy kto co woli . Ja kiedyś też kupiłem Tico bo chciałem jaknajmniej wydać na paliwo ale szybko się odnalazłem na szczeście :) teraz wiem ,że w skład komfortu wchodzi też moc silnika ,kultura pracy jego ,cisza .
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Nie żdziwię się gdyż takie wyliczenia robiłem już ponad 20 lat temu porównując Golfa 1,6D do malucha.Wg.AWC Omega 2.5 czy 2.6 nie jest takim smokiem dopiero 3.0 potrafi solidnie wypić nawet na trasie spali o co najmniej litr więcej.
Owszem ciężko znależć bo nasze wymagania rosną,jednak trzeba szukać to coś się znajdzie a na wraka można trafić w każdym przedziale cenowym,nawet za 100 000.







































Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Nie ma co porównywać Matiza ale jak liczysz koszty transportu z punktu A do B to można się zdziwić ,żę 3 razy większy silnik jeździ taniej ( na LPg) . Moja Omega w danych autocentrum to smok a w rzeczywistości na trasie pali mniej niż 2.0 8 V . Spala więcej po mieście ale mnie to nie obchodzi za bardzo bo robię na miesiąc 300 km a reszta to trasa :)
Dla mnie jest śmieszne jak teraz oglądam jakieś auto " niby na następcę" i okazuje się ,że czasem auta za 15 - 20 tys zł to wraki przy mojej 19 letniej Omie . Szczerze powiem ,że będzie ciężko znaleść coś sensownego po naszych poczciwych tanich furach...
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Na papierze Omega 2.0 16v i w210 2.3 mają podobne dane ale te auta jeżdżą zupełnie inaczej,Mercedes rusza z wolnych obrotów bez duszenia się a Omedze trzeba dodać gazu.Komfort jazdy również przemawia na korzyść MB i to wyrażnie,być może idealna Omega jeżdzi ciszej i lepiej resoruje niż moja ale muszę to sprawdzić.Generalnie to jeszcze pewnie przetestuję kilka autek nim wydam na nie pieniądze.
Jeśli chodzi o spalanie to najważniejsza jest średnia,autostradami nie jeżdżę codziennie,po mieście częściej a najczęściej pomiędzy miastami z prędkościami do 120km/h.W takich warunkach 2,5 spali mniej niż 3,0 a dynamika nie jest aż tak porażająco lepsza tu swoje zalety ujawnia mocny diesel z wysokim momentem obrotowym.Matiz to auto do miasta i na autostrady się raczej nie nadaje więc nie ma co porównywać go do Omegi.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Po mieście może plus 2 l ale jak na autostradzie to już nie patrzysz na to bo pali bardzo podobnie a jest jeszcze coś takiego jak przyjemność z jazdy . Matiz którego mam jeździ drożej w trasie niż moja Omega na LPG - porównaj moc silnik i masę komfort wyposażenie niebo a ziemia .
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Nie ten założony budżet i tak samo jeszcze też nie dla mnie ale marzy mi się taka Viki:
http://allegro.pl/opel-vectra-gts-2-0t-ksenon-pdc-alu-17-warto-i4051607183.html
Sprawdzony handlarz, same cukierki ściąga jak na razie, świetny motorek, testowałem kilka aut u niego;)
Jak nie ciśniesz na V-maxa to pali tyle ile nasze Omegi, a jak potrzebujesz to ma ładne przykopanie, to jest motor Saaba, nie mylic z Oplowskimi Turbo z OPC, na łańcuchu, świetnie chodzi z sekwencyjnym gazem, bez problemu na stage 1 osiąga 205-210KM, ekstreamalnie po 280KM z niego wyciągają ale takie przeciążanie konstrukcji to dla mnie głupota;)
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: JTD Fiata jest dobry, ale też ma dwumasę i za te pieniądze raczej nie kupię, chyba że Multiple albo Stilo.
Mnie tam zależy na braku nieprzewidzianych nagłych wydatków idących w tysiące, dlatego chętnie nawet 1.6 8V bym wziął, generalnie wolałbym raczej benzynę w 1.6 to nawet bez LPG może być.

Dodano: 10 lat temu
Ten 150 konny od MB ma bardzo podobne osiągi do Omegi 2.0 16 V. 10.5 s / 100 km i 215 prędkość fabryczna . Jak już to V6 albo R6 od BMW :)
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Te nie dużo więcej to ok.2l(LPG) na setkę a to dla mnie dużo znaczy,co najmniej 1000zł na rok.Ta Omega nie była nawet do końca przejrzana na fotkach więc coś przeoczyłem.Silnik 2.3 w w 210 wcale nie jest taki paliwożerny,może kolega miał uszkodzoną sondę.
Patrząc na stosunek mocy do spalania bezkonkurencyjne jest 528i 193km, spala podobnie jak 520i 150km,523i 170km,czy Omega 2,0.
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: 2.3 150KM 4 cylindry, 2.4 jest fajny bo ma 170KM i 6 garów, 2.9TD 129KM 5 garów to jest to no i milion albo i więcej robi
Zawsze można go delikatnie podkręcic i jak pięknie mruczy
http://www.youtube.com/watch?v=h5An_a4Aq1s
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Mondeo III ma dość proste i bardzo trwałe zawieszenie a silniki TDCI żywotnością nie ustępują 1,9TDI,pomijając oczywiście wtryski które padają dzięki wadliwie skonstruowanej pompie wysokiego ciśnienia Common Rail.Ten silnik ma jeszcze jedną zaletę jest cichszy niż inne czterocylindrowe diesle z tamtych lat,w czasie jazdy wcale go nie słychać w środku.
Nie ufał bym zbytnio oplowskim DTI,w końcu z jakiegoś powodu zaczęli kupować diesle u Fiata.
Dodano: 10 lat temu
Co do tej 3.0 V6 od Kulawego wygląda zachęcająco, ta 2.6 V6 od Ciebie przyjrzyj się jak na fotkach jest sciuchrana więc na żywo wolałbym jej nie widziec ;(
O Okularze sam myślałem, ten 2.3 benz bardzo fajny i trwały motorek lecz swoje lubi wypic (kolega miał kombiaka). Dla mnie jeśli W210 to rok poszukiwań wartego uwagi egzemplarza i tylko z najlepszym motorem diesla jaki Merc zrobił czyli 2.9TD 129KM (ogromna szkoda że taki nie wpadł pod maskę Omesi a to badziewie od BeMki)
Wracając do Omegi to nie patrz na takie pierdoły jak "3.0 za duży, chcę 2.5" bo to jest ta sama konstrukcja, spalanie nie dużo większe a przy zdrowych motorach osiągi 211KM są wyraźnie lepsze niż 170KM a w realiach używanego samochodu trzeba się skupiac na stanie konkretnego egzemplarza;)
Na co dzień 2.0 16V mi wystarcza w zupełności jedynie pomruku V6 mi brakuję no i tego kopniaka dla bajeru
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Przód das is katasztrofen :) Ten 2.3 ile ma cylindrów 5 ? Jak ma 4 to dałbym sobie spokój ..
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl