Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Omega 16v » Minął rok







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Omega
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1162 razy
Data wydarzenia: 05.11.2013
Minął rok
Kategoria: inne
Jak ten czas szybko płynie,niedawno przeżywałem utratę RC za chwilę zakup Omegi a tu już mija roczek jak siadłem za kierownicą flagowego Opla z lat 90-tych.W tym czasie stan licznika wzrósł jedynie o 22100km,cóż skończyły się wyjazdy zarobkowe które stanowiły ok.40% przebiegu poprzedniego autka.W zamian za to był lipcowy wyjazd do Niemiec gdzie w 10 dni przekręciła 3500km,parę podróży krajowych i zwykła,nudna codzienność typu sąsiednie miasta i wioski.
Autko zawsze dojeżdżało do celu i wracało do domu bez problemów,na szczęście obyło się bez awarii a wszystkie wydatki są do wglądu w dzienniku kosztów więc jeśli kogoś to interesuje to może sobie zerknąć.
Dodam jeszcze że spalanie wyniosło 11,1 l LPG i ok.0,5l benzyny na 100km,myślę że nie jest żle choć więcej niż w poprzedniku.
Co dalej zobaczymy,w najbliższym czasie czeka mnie parę napraw typu wymiana chłodnicy (wyciek),opon,serwis olejowy i najgorsza sprawa czyli wizyta u jakiegoś kumatego mechesa który potrafi doprowadzić do porządku mapy wtrysku bo poranny rozruch przypomina odpalanie starego diesla w mrożne dni.
02.01.2014
Wszystkie wyżej wymienione naprawy zostały wykonane jeszcze w listopadzie i problemy minęły,z porannym rozruchem rownież jest OK,oby tak dalej.
Ostatnia aktualizacja: 02.01.2014 16:23:28
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Usterki usunąłeś [up] Napisz coś więcej.
Dodano: 10 lat temu
Właśnie dlatego napisałem o tym ,że Omega lubi na poczatek dostać odpowiednia porcję PB . Dobrze ,że problem ustał bo rozruch nie długo przy minusowych temperaturach to problem samochodów zasilanych ON i LPG zwłaszcza tych co bardzo szybko się przełączają na LPG . Ja może mniej oszczędzam przez to ,że parownik jest na 30 st ale problemów nie ma nawet przy minus 25 stopniach . Wczoraj jadąc A1 też przełączyłem na PB i ucieszyłem się bo moc jest większa to znaczy ,że ukł. wtrysków ma się nie najgorzej :)
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Dzięki radzie kolegi z Omega Forum problem z porannym rozruchem na razie minął,wystarczyło przejechać na benzynie ok.60km i pali za pierwszym razem,oby tak pozostało jak najdłużej.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Dokładnie. Różnie z tym bywa. Robię swoimi autami przebiegi rzędu 30k rocznie. Rodzicę swoją Xantią przez 8 lat zrobili może z 70k. Kupując Mazdę wiedziałem, gdzie mieszkał niemiecki poprzednik i ile km miał do pracy (wujek Google mi nakablował). Rocznie dawało to 8 tys. Drugie tyle miał prawo zrobić jeżdząc inne trasy niż dom-praca.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: W 100% się z Tobą zgadzam. [up]
Na dowód tego podam przykład mojego wuja, który swoim wysokoprężnym Audi A3 przez ostatni rok przejechał 1800 km (słownie: tysiąc osiemset)! [zlosnik]
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: Nikogo konkretnego nie miałem na myśli.
Na aWc jest więcej osób co robią podobne przebiegi.
Moim zdaniem każdy jeździ tyle ile potrzebuje.
Mam wielu znajomych co robią takie przebiegi, uważam to w naszym kraju za normalne w przypadku użytku prywatnego auta.
Znam tez rynek Niemiecki choć z lat 90' i początku tego stulecia, jednak wciąż śledzę statystyki i nawet tam średni przebieg dla aut segmentu A czy B jest zazwyczaj poniżej 15 tys. rocznie. Nawet wiele kompaktów legitymuje się tam średnim przebiegiem w tych granicach.
Bardziej chodziło mi o obiegową opinie na portalu o tym iż przeciętny Polak robi przebiegi w granicach 20-30 tys. rocznie, a Niemiec to już pewnie ze 100 tys.
Owszem widziałem samochody z przebiegami niemal 300 tys. po trzech latach a nawet kilka powyżej, ale to były wszystko auta flotowe, często mające więcej niż jednego kierowce, niektóre jeżdżące wręcz 24h na dobę w przypadku Taxi, bo np. w DE większość taksówek to auta należące do firm, a nie auta prywatne taksówkarzy jak w PL.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: To chyba mnie miałeś na myśli. [zlosnik]
Dodano: 10 lat temu
Zleciał ten rok faktycznie szybko.
Dodano: 10 lat temu
Widzę, że nie jedyny obchodzę rocznicę w tym samym czasie
Omega B bardzo mi się podoba. Mimo że z błyskawicą na przodzie, marki bez większego szału, to dotąd czasem mi się zdarza spotykać w wersji rządowej na ulicach stolicy.
Rozwala mnie spalanie, obliczając na koszta to mimo wszystko LPG górą, a diesel może tylko w 3/4 trasy zajechać na stacje i odsuszyć gardzioło pompy.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Dokładnie chciałem to napisać - rezonans wprowadzają zamienniki.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Jak coś to chyba będe musiał odżałować troszkę pieniędzy kiedyś i zakupic konkret bo przywiązuję uwage go takich pierduł a kasa i tak nic nie warta tylko skąd ją brać:)
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: tak ale ile to kosztuje .... w Espero wszytko miałem najtańsze zamiennik i była cisza :)a do mojej jeden kat z rurą kosztuje 570 zł a mam dwa :)dlatego założyłem tłumiki przelotowe które tak naprawdę nic nie dają ....
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Hałaśliwość naszych autek to nie jest wina inżynierów Opla,gdybyśmy założyli cały wydech od głowicy do końca np.Bosala lub Walkera to byśmy cieszyli się z cichej jazdy.
Dodano: 10 lat temu
Ogólnie to myśle,że nasze Omy zasługuja na to ,żeby dostać na poczatek troszkę więcej PB - za to odwdzięczy sie nam w trasie komfortem za małe pieniądze .
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Nie ma żadnych błędów,jak już odpali to chodzi dobrze choć na początku sprawia wrażenie tzw.zalania,problem jest tylko z pierwszym rozruchem na zimno,potem już pali bez problemu.Znajomi mechanicy rozkładają ręce,napisałem o tym na forum Omega Klub i tam się dowiedziałem że to może być wina map które zaadoptowały się do gazu,to prawdopodobnie jest problem wielu aut długo jeżdżących na gazie
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Ogólnie wydaje mi sie ,że ukł wydechowy to inżynierom u sąsiadów za bardzo nie wyszedł - ja na swój wydech też narzekam przy max momencie obr np ok 120 na 5 biegu w samochodzie jest głośno ale później na szczęście jest OK.
Myslę ,że rozruch tak jak piszesz gazownik spartoczył - tam gdzie ja robiłem podchodzą do tematu profesjonalnie jeżdżą z klientem z laptopem badają sprawdzaja i może dlatego mój Tata w swojej Omie ma spokój jak i reszta kolegów co mają Omegi w moim mieście :) Ale to kwestia podpięcia kompa i paru zmian i będzie u Ciebie ok - szerokości!!!
Dodano: 10 lat temu
Moim zdaniem jak na użytek prywatny to przebieg zacny, znam wielu takich co robią poniżej 5 tys. rocznie, w sumie jeśłi ktoś mieszka w mieście a z auta korzysta na dojazdy do pracy i zakupy, to przecież więcej nie zrobi.
Zresztą widać to po wielu nowych autach na aWc.
A co do wtrysków to na pewno problem z mapami a nie z układem wtryskowym?
Dodano: 10 lat temu
Do KULAWY: Kolektor nie ruszany,jakoś z tym żyję a jeśli chodzi o rozruch to prawdopodobnie instalacja gazowa poprzestawiała mapy i na benzynie na zimno jest żle,nie chce odpalać,zalewa się,poza tym jest OK.
Dodano: 10 lat temu
I ok przeczytane:) Mi spalanie wyszło odpowiednio 10.5 LPG plus 2.7 l PB na 100 km ale to samo miasto bo w trasie wychodzi prawie 2 razy taniej przy oszczędnej jeździe :)
Ciekawy jestem co jest z rozruchem w twojej Omie . Kolektor wydechowy opanowany tak ?
Dodano: 10 lat temu
O by tak dalej [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl