Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Tigra 1.4 16V 90KM 125Nm
»
Zczytywanie błędów z ECU
Wpis w blogu auta
Opel Tigra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 13854 razy
Data wydarzenia: 24.02.2012
Zczytywanie błędów z ECU
Kategoria: awaria
Poszłam więc dalej szukać pomocy - znalazł się znajomy ,co również ma sprzęt do diagnostyki komputerowej do opli, ale też go zaskoczyło go ,że wejście jest starsze - potrzebował przejściówki, której niestety akurat wtedy nie miał przy sobie (tylko gdzieś tam w drugim domu) i znowu du.pa.
Wziełam więc wczoraj sprawę w swoje ręce. Trochę poczytałam na forum opel24.pl i znalazłam rozwiązanie tej sytuacji. Kto ma opla ten z pewnością wie o co chodzi. Najpierw sprawdziłam czy mam gniazdo diagnostyczne 10 pinowe czy 16 pinowe. Bingo! 10 pinowe
Wzięłam więc spinacz , wyprostowałam go, otrzymując mały drucik i wtyknełam w odpowiednie miejsce w złączu diagnostycznym ( pozycja A i B).
Włożyłam kluczyki - zapłon i czekam na reakcję ikonki z check enginem. Najpierw poleciał kod nr 12 - błysk , przerwa, 2 błyski. (= rozpoczęcie samodiagnostyki).
Następnym kodem był już kod właściwego błędu. Jeden błysk, przerwa, seria 8 błysków- kod 18. (dla pewności parę razy jeszcze policzyłam ile było błysków).Wyłączyłam zapłon, wyjęłam drucik i zakryłam wspomniane miejsce z bezpiecznikami.
Zapisałam sobie charakterystykę kodu i oto znalazłam winowajcę: Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego
Idąc dalej po tropie i charakterystyce objawów nękających mój samochód znalazłam w końcu odpowiedź:
pompa paliwa (60-150zł)
przepustnica (100-130zł)
złe ciśnienie w listwie wtryskowej
(opcjonalnie jeszcze zapchany filtra paliwa i powietrza, z czego filtra paliwa odpada bo został zmieniony, profilaktycznie więc wymieni się jeszcze filtr powietrza).
e voile!
Teraz wiem na czym stoję
P.S: z góry przepraszam za mało ostre zdjęcie
Ostatnia aktualizacja: 24.02.2012 17:28:24
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

http://bit.ly/3pmTwv2
Czy jeszcze wcześniej?
Panie Doktorze
Witamy w rodzinie odgrzewanych kotletów staruszko
W nowszych oplach (do modelu Insygnia i Astra J) naciskamy gaz i hamulec do oporu i przekręcamy kluczyk (tak żeby zapaliły się kontrolki, bez zapalania silnika) i kod błędu pokazuje się na wyświetlaczu.
Tak na marginesie, to kilka lat temu widziałem na allegro aukcję pt. "narzędzie diagnostyczne", a w skład którego wchodził właśnie spinacz i stosowna instrukcja. Sprzedający chciał za to 5 czy 10 zeta
świetna robota
pozdrawiam
Gratulacje, teraz możesz sama otwierać zakład diagnostyczny