Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Tigra 1.4 16V 90KM 125Nm
»
Zczytywanie błędów z ECU
Wpis w blogu auta
Opel Tigra
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 13877 razy
Data wydarzenia: 24.02.2012
Zczytywanie błędów z ECU
Kategoria: awaria
Poszłam więc dalej szukać pomocy - znalazł się znajomy ,co również ma sprzęt do diagnostyki komputerowej do opli, ale też go zaskoczyło go ,że wejście jest starsze - potrzebował przejściówki, której niestety akurat wtedy nie miał przy sobie (tylko gdzieś tam w drugim domu) i znowu du.pa.
Wziełam więc wczoraj sprawę w swoje ręce. Trochę poczytałam na forum opel24.pl i znalazłam rozwiązanie tej sytuacji. Kto ma opla ten z pewnością wie o co chodzi. Najpierw sprawdziłam czy mam gniazdo diagnostyczne 10 pinowe czy 16 pinowe. Bingo! 10 pinowe
Wzięłam więc spinacz , wyprostowałam go, otrzymując mały drucik i wtyknełam w odpowiednie miejsce w złączu diagnostycznym ( pozycja A i B).
Włożyłam kluczyki - zapłon i czekam na reakcję ikonki z check enginem. Najpierw poleciał kod nr 12 - błysk , przerwa, 2 błyski. (= rozpoczęcie samodiagnostyki).
Następnym kodem był już kod właściwego błędu. Jeden błysk, przerwa, seria 8 błysków- kod 18. (dla pewności parę razy jeszcze policzyłam ile było błysków).Wyłączyłam zapłon, wyjęłam drucik i zakryłam wspomniane miejsce z bezpiecznikami.
Zapisałam sobie charakterystykę kodu i oto znalazłam winowajcę: Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego
Idąc dalej po tropie i charakterystyce objawów nękających mój samochód znalazłam w końcu odpowiedź:
pompa paliwa (60-150zł)
przepustnica (100-130zł)
złe ciśnienie w listwie wtryskowej
(opcjonalnie jeszcze zapchany filtra paliwa i powietrza, z czego filtra paliwa odpada bo został zmieniony, profilaktycznie więc wymieni się jeszcze filtr powietrza).
e voile!
Teraz wiem na czym stoję
P.S: z góry przepraszam za mało ostre zdjęcie
Ostatnia aktualizacja: 24.02.2012 17:28:24
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

http://bit.ly/3pmTwv2
Czy jeszcze wcześniej?
Panie Doktorze
Witamy w rodzinie odgrzewanych kotletów staruszko
W nowszych oplach (do modelu Insygnia i Astra J) naciskamy gaz i hamulec do oporu i przekręcamy kluczyk (tak żeby zapaliły się kontrolki, bez zapalania silnika) i kod błędu pokazuje się na wyświetlaczu.
Tak na marginesie, to kilka lat temu widziałem na allegro aukcję pt. "narzędzie diagnostyczne", a w skład którego wchodził właśnie spinacz i stosowna instrukcja. Sprzedający chciał za to 5 czy 10 zeta
świetna robota
pozdrawiam
Gratulacje, teraz możesz sama otwierać zakład diagnostyczny