Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Insignia Okruch Mk II » Zaparowane klosze lamp reflektorów przednich...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Insignia
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 9731 razy
Data wydarzenia: 07.01.2015
Zaparowane klosze lamp reflektorów przednich...
Kategoria: obserwacja
Przy okazji podziele sie z Wami jeszcze jednym faktem zwiazanym z odbiorem nowego auta.
Ostatnio pogoda byla bardzo zmienna - od deszczu i 12 stopni nagle nastapilo przejscie do -10.
Okazuje sie, ze moja Insignia jest bardzo czula na takie jej chlodne traktowanie i zalapala chyba katar bo strasznie jej zaparowaly przednie klosze lamp :(
Odpalilem w telefonie (znajomy juz mi poniekad :) numer telefonu "zaufanego" serwisu ASO :) i uwowilem sie na odwiedziny.
Juz na miejscu powiedziano mi ze to (zaparowanie) moze oczywiscie nastapic i ze po dniu, gora dwoch zejdzie.
Na to bylem poniekad przygotowany i odpowiedzialem, zgodnie z prawda zreszta, ze ta zaparowane lampy ktore wlasnie ogladaja to juz takie sa od niemal tygodnia (odparowanie wyschlo jedynie w pewnym stopniu) Zdjecia zrobione i wyslane do centrali Opla. Czekam na decyzje, bo ta nie jest w gestii serwisu.
Jednak troche wstyd, ze takie cos moze byc w nowym aucie w tym przedziale cenowym.
Dodano: 9 lat temu
Do ELZET48: To oczywiste i wie to każdy, kto choć raz w życiu żarówkę wymieniał... [niewiem] Dlatego w sąsiednim wpisie u kolegi Dab opisałem metodę jak można ten problem szczelności rozwiązać i pierwszy raz w życiu zostałem wynalazcą ;-) Zacytuję siebie:

Do kstilger: Jakby ktoś opracował patent aby żarówka była w szklanej "bańce" oddzielającej ją od klosza (reszty lampy) to wtedy w całej lampie można by zastosować próżnię i nie parowałaby. Fakt, że przy uderzeniu strzelałyby pięknie jak stare kineskopy ale można by to wyeliminować stosując jakiś gaz inny niż powietrze.

Chyba zostałem wynalazcą!

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/opel-insignia/pierwsze-koty-za-ploty-27303/#ixzz3OF6WeZRN
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Przecież reflektory nie są hermetyczne. Szczelne jest tylko połączenie szyby i odbłyśnika. Tam gdzie się wsadza żarówkę jest tylko gumka niezbyt zresztą szczelna, a reflektor pracuje termicznie i po zgaszeniu zasysa wilgoć z zewnątrz która osadzi się na szybie. Jak sie zapali światło to odparuje. Sorry tak już jest!
Dodano: 9 lat temu
już o tym pisałem: producenci się zabezpieczają przed parowaniem, które dotyczy chyba głównie ksenonów gdzie często klosze mają fantazyjne kształty za pomocą instrukcji:)
z instrukcji insigni: "Zaparowanie kloszy lamp
Przy złej, wilgotnej pogodzie i niskiej
temperaturze zewnętrznej
powierzchnie wewnętrzne kloszy
lamp i reflektorów mogą na krótko
ulec zaparowaniu. Zaparowanie takie
szybko ustępuje samoistnie, można
to jednak przyspieszyć, włączając
reflektory."
z instrukcji superba: "Informacja:
Reflektory mogą przejściowo zaparowywać od wewnątrz. Po włączeniu świateł mijania w krótkim czasie powierzchnia szyby reflektora się osusza. Może się
zdarzyć, że szyba reflektora będzie nadal zaparowana przy brzegach. Zjawisko
to nie ma żadnego wpływu na trwałość lamp i reflektorów."
Dodano: 9 lat temu
Do MaArek77:
Wczoraj dostalem info z serwisu ze centrla im odpowiedziala, ze mam jezdzic tak miesiac i obserwowac.
he he fajne to! :) Cos czuje, ze ida na zmeczenie materialu... :(
Dodano: 9 lat temu
No niestety lampy są nieszczelne i tyle w temacie. Każ wymienić, mnie w nowym Lanosie na gwarancji wymienili :)
Dodano: 9 lat temu
Parujące lampy przednie i tylne to przypadłośc wielu aut, między innymi opli.
To przykre ale tak bywa. Nawet vw i audi miewają takie problemy.
Czy wymieniają ? Zależy do serwisu i upartości klienta.
Najczęściej słyszymy że to ustąpi i "ten typ tak ma".

Dlatego tu warto kupić lampy typu LED z tyłu bo w tych problemu nie ma
Dodano: 9 lat temu
Kiedyś widziałem na osiedlowym parkingu Insignie z zaparowanymi lampami ale myślałem, że to jakaś wyklepana okazja z zachodu! A to może powinienem przeprosić bo to mogła być salonówka!?
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: tyle dobrze ze to firmowe:P
Dodano: 9 lat temu
A może zapadła na zaćmę?
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Oby nie, ale odnoszę podobne wrażenie...
Dodano: 9 lat temu
coś czuje ze bedzie duzo wpisów;P
Dodano: 9 lat temu
Do dab: Z księgowymi to już nie jeden przegrał...
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP:
No tego raczej ciezko dociec. Zrobilem ogledziny przodu i wszystko wygladalo na fabryczny montaz (mocowanie i prowadzenie przewodow, sruby wygladaja na nigdy nie odkrecane, wszystko prawidlowo i symmetrycznie spasowane itp...) Zobaczmy. Licze, ze lampy wymienia (choc wiem, ze moge sie przeliczyc, bo obecnie to ksiegowi wygrywaja) :(
Dodano: 9 lat temu
Jak nic nie zrobią to tak zostanie . Będzie sobie parowalo aż pordzewieje i szlag coś trafi konkretnie.
Dodano: 9 lat temu
Może to auto "powystawowe" i miało już jakąś przygodę więc stąd te nieszczelności w lampach. Ewentualnie spadło z lawety w czasie transportu. W Polsce to stała praktyka, że się naprawia i zataja taki fakt przed nabywcą, który myśli, że kupuje auto nowe ale jest inaczej. Jakiś czas temu z Insignią był jakiś reportaż, o tym jak laska kupiła auto już po lakierowaniu i Opel nie chciał uznać reklamacji.
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
15 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl