Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Focus » Zakup... po niemal 5 miesiącach poszukiwań







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Focus
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1346 razy
Data wydarzenia: 07.04.2014
Zakup... po niemal 5 miesiącach poszukiwań
Kategoria: inne
Tak jak w tytule, długo szukałem auta, ale nie spieszyło mi się, z Golfa jestem zadowolony jedyną wadą jest brak klimy, co oczywiście zimą niespecjalnie mi przeszkadzało.
W sumie biorąc pod uwagę cały okres moich poszukiwań obejrzałem około 40 aut różnych marek, w cenie od 3000 zł do 15 tys. zł i muszę stwierdzić iż wiele tańszych aut było w znacznie lepszym stanie niż te droższe, które znacznie częściej były "picowane" i szykowane typowo na sprzedaż, miały często wymieniane elementy wnętrza czy blacharskie.
Efektem tych poszukiwań był zakup najpierw Golfa, a teraz Fuska.
Fusek jest z rynku polskiego z dobrze udokumentowaną historią serwisową i jest zadbany.
Auto przyprowadziłem w piątek wieczorem, w sobotę oczywiście został umyty i wywoskowany, a także przeszedł gruntowny przegląd i oczywiście został zatankowany Vervą ON.
Póki co do wymiany jest olej i filtry, niedługo czeka mnie też wymiana klocków hamulcowych z przodu.
Pewnie wymienię też rozrząd, choć wg. dokumentów powinien być wymieniony za rok lub za 70 tys. km, ale koszt niewielki, więc poco czekać.
Samochód jeździ na oleju zalecanym przez producenta czyli FORD FORMULA F 5W30.
W aucie mimo wieku nic nie skrzypi, zawieszenie bardzo ładnie pracuje, nie ma żadnych luzów.
Silnik ma typowo dieslowski dźwięk, jest stosunkowo głośny w porównaniu z CR, ale to był mój wybór. Coś za coś, miałem służbowego Focusa TDCi i uważam iż ten silnik lepiej mojać z daleka.
TDDi nie ma dwumasy, filtra cząstek stałych i innych udziwnień, jest bardziej odporny na gorsze paliwo, a jego najsłabszym punktem jest pompa paliwa ta sama co w VB, Astrze II 2.0 D i niektórych BMW.
Dużo informacji o tym na co zwrócić uwagę przy zakupie znalazłem na bardzo dobrym moim zdaniem pod tym względem forum Forda.
Dynamika na niezłym poziomie, zobaczymy jak spalanie.
Wyposażenie nie jest idealne, ale to przecież nie salon, ma to co najbardziej potrzebne, a jak będzie się dobrze sprawdzał przy mojej specyficznej eksploatacji to wyposażenie zostanie uzupełnione o to czego mi brakuje.
Więcej info na stronie auta.
Ostatnia aktualizacja: 07.04.2014 11:01:20
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003:
Tak, tak, zawsze dobrze poszukać dla własnego dobra :)
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: Dzięki, też mi się podoba
Jak się nie kupuje auta na szybko i ma się czas i możliwość poszukania to i w Polsce i to za dobre pieniądze można coś znaleźć.
Choć szukając odniosłem wrażenie, że im droższego auta szukamy tym trudniej znaleźć ;)
Dodano: 10 lat temu
Kto szuka ten znajdzie fajne autko :)
Dodano: 10 lat temu
Gratuluję zakupu.
W dobie dzisiejszych czasów z handlarzami nie ma co się śpieszyć z zakupem na łapu-capu. Wiele aut właśnie szybko podbajerowanych i do żyda. Handlarz widzi tylko kasę w oczach, najlepsze są opisy, że wszystko opłacone, tylko rejestracja w Polsce. Pic polega na tym, że kupując auto od handlarza jest na tablicach celnych, masz powiedzmy jakieś tam ubezpieczenie miesięczne, ale teraz nie masz dowodu rejestracyjnego i przeglądu technicznego. Gliniarze mają pełne prawo złapać Cię na takich tablicach i wystawić kwit do płacenia, zatrzymać samochód, bo nie możesz poruszać się takim autem w ogóle po kraju, to nie są żadne tablice dojazdowe, jak wielu pisze głupoty. Ludzie się później dziwią, a oglądałem kilka filmów np. w internecie o tym procederze. Przypominam, pierwszy przegląd w Polsce to 133 zicos, tablice próbne ok 60 zicos, opłacasz opłatę recyklingową, co jest śmieszne, bo Ty go nie chcesz zezłomować, tylko po Polsce jeździć 500 zicos i dopiero przychodzą właściwe tablice 250 zicos. Szanujący się handlarz całkowicie zarejestruje samochód w kraju, a łączny bezstresowy koszt kupującego powinno być tylko przerejestrowanie 250 zicos. Dzisiejsze czasy to zasrany kapitalizm, nie liczy się nic poza pieniądzem, sam kupowałem od handlarza, to znam doskonale sytuację, w opisie naobiecywał wszystko działa, czujniki, bezwypadkowy... Oczywiście nie mam przy starym, używanym samochodzie wielkich wymagań, ale oczekuję prawdomówności typu: był bity tu i tu, działo się to i to, ma taki i taki przebieg. Prawda nie spowoduje, że odwrócę się zaraz na pięcie i nie kupię. Później okazuje się, że towar generalnie jest niezgodny z opisem, można bić do Rzecznika Praw Konsumenta. Przy zakupie używanego auta trzeba uważać, ważniejsze od wszystkiego jest wiarygodny i rzetelny sprzedawca, niestety takich ze świecą szukać.
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: I tak myje auto raz na tydzień, a jak sie w tym czasie przykurzy, albo srak napta ;) to go jeszcze w międzyczasie potrafię spłukać
Dodano: 10 lat temu
Duży plus za kolor. Nie będziesz często odwiedzał myjni. [up]
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: to oleju dolej, żeby się nie zatarły, takiego najlepiej mineralnego o lepkości min 6%
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Oj szybko się kręcą, jak będzie się dobrze sprawował to otrzyma zabezpieczenie antykorozyjne i ... być może nawet powłokę kwarcową lub ceramiczną
Choć golf ma bardziej wdzięczny lakier do pokazów, wiele osób w jego przypadku pytało się czy go malowałem.
Niestety dopadła go ruda i nie ma klimy więc takie inwestycje są już trochę bez sensu w jego przypadku.
Zresztą i tak świetnie się prezentuje, ma wprawdzie nieco rysek, ale chyba zdecyduje się na polerkę, to auto to niezła reklama dla mnie.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Na golfa nie zwalaj, sam ją sobie tak podniosłeś. Jestem ciekaw jak szybko kręca Ci się zębatki w czaszcze w sprawie focusowego lakieru:)
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Golf podniósł wysoko poprzeczkę, więc wymagania były spore ;)
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Nie dziękuje ;)
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: Tu sporą winę ponosi moim zdaniem Nasze państwo, które przez ćwierć wieku nic nie zrobiło z tym problemem wspierając tym samym oszustów i tworząc patologie na rynku aut używanych.
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Póki co nie. Wciąż korzystam z Golfa wieczorami jak jest chłodniej, Golfa znam i jestem pewny, więc póki co zostaje.
niby Fusek przeszedł dokładny przegląd, ale wszystkiego nie da się sprawdzić.
Co będzie dalej zobaczymy, na razie Golf zostaje.
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: Najgorsze jest jak czas goni i na tym korzysta wielu handlarzy. Najlepiej jest móc wybrać na spokojnie mając drugie auto, tak jak w moim przypadku.
Choć jak wiesz w przypływie desperacji ;) ze względu na długi okres poszukiwania oglądałem już nawet nową Dacie - który okazała się jednak kompletnym niewypałem i Toyoty, ale Yaris dla mnie za mały a Auris kombi za drogi.
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: Tu na zdjęciu jest jakieś 50 kg w bagażniku, dla większości aut to maksymalne obciążenie bagażnika, a na nim nie robi to właściwie żadnego wrażenia.
zobacz sobie w galerii tam jest zdjęcie z boku jak wysoko stoi przy takim obciążeniu.
A najlepsze jest to iż mimo tego wzmacnianego zawieszenie prowadzi się fenomenalnie jak po szynach.
Wprawdzie u mnie przód też niżej stoi i pewnie wygląda to trochę nietypowo, ale dla mnie to akurat bez znaczenia jak to wygląda ;), ważne jak działa
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Nie zwróciłem na to jeszcze uwagi, ale fakt ma długie przełożenia, bo 5 wrzucam dopiero tak przy 80-90 km/h.
Wg. producenta 70 km/h to minimum dla 5 biegu.
Dodano: 10 lat temu
Zawiezie tam gdzie trzeba. Technicznie też nie ma co się czepiać. Padaczki byś nie kupił.
Dodano: 10 lat temu
No to szerokości
Dodano: 10 lat temu
Do grzesio70: przebieg jak widać jest kwestią umowną ile kto chce tyle dostaje;)
Dodano: 10 lat temu
Zastąpi Golfa na stałe :)?
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Ja natomiast podczas poszukiwań dostawczaka w Lutym oglądałem Sprinterka 313 04r. w Przytyku k. Radomia z niby 247tys Z Austrii.Na podstawie przedniego fotela znalazłem naklejkę z 2011r i przebieg 657kkm...
Podziękowałem
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: eeeee no to bajka panie bajka . Do mojego klekota też poprzedni właściciel wsadźił wzmacniane w zeszłym roku na tył - jest sztywniutko i można pakować kg w kufer ale dupka stoi troche wyżej jak tył i to mnie się nie podoba. Trzeba będzie cuś z tym zrobić. Przód są oryginalne od wersji sport [-2cm] i na tył też takich szukam.
Dodano: 10 lat temu
Jechałem kiedyś Focusem kolegi z tym samym silnikiem i co mnie miło zdziwiło to długa skrzynia. Przy 120-130km/h na 5 biegu silnik miał 2500 obr/min - niczym na 6 biegu. Też tak masz?
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: Takie oferty to standard. Wielokrotnie woziłem znajomego do Belgii po Xsary Picasso zapuszczone i poobijane za 800-1000euro z podobnymi przebiegami. Później stały w podobnej cenie na necie :) Drugi kolega też zwozi podobne parchy i jakoś z tego żyje :)
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: Ma wzmacniane, fabrycznie ma wzmacniane zawieszenie , sprawdzałem po VIN-ie.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: no z tą klimą po pięciu latach to dobry numer . Ogólnie focus ma bajeczne zawieszenie [up] - zawsze można wrzucić na tył wzmacniane sprężyny jakby seria nie dawała rady ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Shinobi1978: Fakt, będzie, choć od tych naprawdę dużych jest berlingo, ładowności ma 540 kg, więc przeciążana nie będzie zazwyczaj będzie musiała znieść 400-500 kg.
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: Te tak dymiły, że chyba jakbyś stanął za rurą podczas wciskania gazu to wyglądałbyś jak kominiarz ;).
A z klimą to czasem chłodnica, czasem sprężarka jeden mi nawet chciał dołożyć sprężarkę, a czasem cała instalacja trachnięta.
Jak słyszałem tekst że ktoś nie używał klimy 5 lat i uważa, że teraz to wystarczy nabić to mi ręce opadały.
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86: Sprawdzałem w dwóch opcjach, z kompletem pasażerów i około 80-90 kg w bagażniku, a także z obciążeniem 350 kg i było ok, trochę oczywiście usiadł, ale dobrze się prowadził i nie ciągnął ty-ł-ka po ziemi.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003:sprawny diesel zadymi ale tylko wtedy jak dostanie ostro po garach ;) - no i przy odpalaniu zimnego silnika może puścić bączka . Co do klimy to w oplach typu astra2, zafira itp itd nie działająca klima to często gęsto uszkodzona chłodnica klimatyzacji.
P.s. - wczoraj oglądaliśmy ze szwagrem auta u pewnego handlarzyka i zaciekawiła nas laguna 2 1.8 2002rok w kombi świeżo sprowadzona. Na blacie 185tys km przelotu, cena 8.5tysia po opłatach do rejestracji. Do wymiany jedna cewka [akurat to pikuś] ale najlepsze na koniec. W bagażniku była kartka z holenderskiego komisu - 299tys km [szok] i cena 900euro [hmm]. Do tego szyba przód i boczne przód z innego rocznika [doom]
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl