Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo Mondi 2012-2020 » tuningować czy nie? Korci mieć więcej pod nogą...ale lepsze jest wrogiem dobrego.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 870 razy
Data wydarzenia: 11.02.2017
tuningować czy nie? Korci mieć więcej pod nogą...ale lepsze jest wrogiem dobrego.
Kategoria: inne
Znalazłem doświadczoną firmę tuningową -Kreator Mocy z Warszawy. Na stronach firmy można obejrzeć prawie 50 zrealizowanych projektów dot. podniesienia mocy. No i znalazłem Mondka takiego jak mój-podniesiono mu moc do bagatela 219kM i 360 Nm! Czyli sporo jakby nie było... Tyle że ,zawsze przychodzi pytanie -jak długo po takiej operacji wytrzyma silnik i podzespoły przy założeniu ,że nie zmieniam nagle stylu jazdy na sportowy a jeżdżę dalej w rozsądny sposób mając zapas mocy i momentu w razie 'w'.
Dodano: 7 lat temu
Do robsonik67: nie wiem ile masz teraz mocy ale pod te 200 powinno być spokojnie i bez nerwów ;) Bliżej Ciebie jest jeszcze ekipa która jest w Poznaniu i 3city.
Heko u mnie robił program.
Dodano: 7 lat temu
Do Conscribo: znalazłem na forum Mondeo Klub bardziej zaufanego tunera-GCS Tuning z okolic Krakowa-niejaki Hako z tej firmy jest fanem forda więc daje to większą pewność....Mam zamiar najpierw sprawdzić tam wózek na hamowni i poradzić się owego Hako na ile i czy w ogóle podnosić moc i moment. Tak czy owak raczej nie chcę zbytnio przekraczać tego , co Ford fabrycznie robi czyli do 190/200kM i 320NM. To i tak przecież dużo i wystarczy na szczególne 'przypadki'drogowe.
Dodano: 7 lat temu
Ciekaw jestem dlaczego wołają na nich 'Kremator' ;)
Z 1.6EB robi się ok 200KM - musisz dbać o regularne wymiany olejów, filtrów i zalewać 98 aby cieszyć się bezawaryjnym użytkowaniem. Te silniki są dosyć podatne na modyfikacje i wytrzymują bez zakuwania pod 300KM także nie masz się czego bać tylko jechać i zrobić program. Nie baw się czasem w jakieś boxy bo to badziew

Wklep sobie forum forda, wszystko masz jak na tacy ;)
Dodano: 7 lat temu
Najwazniejszy umiar i sprawny silnik zanim zacznie sie myslec o dodaniu mocy. Dobry tuner nie bedzie chcial nawet grzebac sie w motorze co ma jakies problemy;) Ten ecoboost, ktorego masz to dosc podatna na zmiany jednostka o nia bym sie nie martwil o ile jest zdrowa, nie wiem jak z przeniesieniem napedu (skrzynia, sprzeglo), musialbys sie zapytac specow od marki;)
Dodano: 7 lat temu
a nie lepiej sprzedac i kupic wersje z odpowiednia moca?
Dodano: 7 lat temu
ja o takiej operacji mysle od 5 lat;P i nie zrobiłem do tej pory ;)
Dodano: 7 lat temu
Ja też myślałem o box-ie, ale jak zacząłem się zagłębiać w temat, to wychodzi, że zdecydowanie lepiej zrobić to u dobrego fachowca od tuningu. Koszt co prawda wyższy prawie dwukrotnie, ale obrazowo można to porównać do kupna gotowego garnituru do garnituru szytego na miarę. :)
Te 10-15% zwiększenie mocy nie powinno mieć żadnych skutków ubocznych, a różnicę da się wyczuć.
Dodano: 7 lat temu
Zawsze mówię, kupić taki silnik aby nie brakowało mocy.

ale po jakimś czasie zawsze zaczyna brakować.

Nie wiem co jest rozsądniejsze, zmiana oprogramowania, mapowanie czy podłączenie BOX-a bez ingerencji, którego można szybko odłączyć bez śladu.

Ostatnio wiem że założył nawet znajomy mistrz serwisu z Vw w swoim rocznym Passacie na gwarancji.

Przyrost mocy w granicach rozsądku, każdy silnik spokojnie wytrzyma do 15% a nawet 25..

Najważniejsze aby moment obrotowy nie ukręcił półosi.

Niby nieco wcześniej można spodziewać sie wymiany koła dwumasowego ale kolega z aWc jeździ białym superbem już 100 tys km i czipował auto zaraz po zakupie.

Na razie bezproblemowo

Kolega ma obecnie w swoim mondeo 160 koni i 240 Nm. No powyżej 200 byłaby to głupota, a niutonometrów pewnie przy 219 przybędzie więcej niż 110.

To już szaleństwo
Dodano: 7 lat temu
Tuningować ;)
Dodano: 7 lat temu
Proponuję przesiadkę na Mustanga 2.3 EcoBoost. I drinka z palemką.
Dodano: 7 lat temu
Wystarczy spojrzeć na wykres momentu obrotowego i wyraźnie widać, że silnik swój max moment uzyskuje już przed 3500obr/min. Oznacza to, że nie trzeba jeździć "sportowo", aby wykorzystać dodatkowe Nm. W codziennej jeździe na koła będzie szła większa "siła", a nie tylko od święta.

Nie wiem na ile Nm jest obliczona skrzynia, sprzęgło. Zbyt słabe ulegną uszkodzeniu.

Przyrost mocy i momentu znaczne, odczuwalne :)
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl