Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Sugestywna rynkowa zmiana warty







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 526 razy
Data wydarzenia: 08.02.2020
Sugestywna rynkowa zmiana warty
Kategoria: obserwacja
Z jednej strony coraz bardziej oddalamy się od nich, a one od nas. Widać to chyba dość dobrze w styczniowym rankingu sprzedaży na polskim rynku. Nowe samochody, na które musimy pracować znacznie dłużej niż Niemiec czy statystyczny Francuz w żółtej kamizelce...

1) Z drugiej jednak strony dla nas to chyba dobrze, że konkurencja na rynku się zaostrza. Od jakichś 15 lat, czyli od stopniowego wygaszania Fiata na naszym rynku, numerem 1. w sprzedaży była Škoda. W miarę rozwoju sprzedaży flotowej i firmowej niedroga Fabia wymieniała się miejscami z pełnowartościowym kompaktem +, czyli Octavią. I oto przychodzi styczeń 2020 roku,a z nim to co nieuniknione od zeszłego półrocza.

2) Było widać już od momentu debiutu Corolli rok temu, gdy Toyota rozpoczęła regularne dostawy, że menedżerowie Škody powinni zacząć się denerwować. Miniony miesiąc 2020 roku zakończył się odtrąbieniem sukcesu przez Corollę i dość leciwego Yarisa, które ograły Śkodę. Tak naprawdę Czesi mogą być zadowoleni jedynie ze sprzedaży Superba, którego kupowano chętniej niż Fiata Tipo.

3) Nie dziwi mnie to. Już dawno zauważyłem, że powinno się sumować wyniki sprzedaży Aurisa i Corolli starych generacji, by Octavia wygrała z nimi o włos. Teraz pod jednym szyldem, z trzema rodzajami nadwozia i tylko trzema silnikami Toyota wyrwała się na samodzielnego lidera.
I to nie mając w ofercie Diesla, a jedynie dwie hybrydy. Ta mniejsza i słabsza kosztuje mniej niż pierwsze dostępne egzemplarze Golfa VIII czy nowej Octavii. O, czyżby VW liczył tak mocno na klienta flotowego, że wśród indywidualnych auta będą się sprzedawać tak cudownie jak Fiatowi Stilo? [rotfl].

4) W palecie Toyoty jest też silnik 1.2 Turbo, który na wyprzedaży kosztuje minimum 70 tysięcy złotych. Niby nie jest to mało. Ale ma cztery cylindry! Nie ma już klasycznego wolnossącego VVT-i 1.6. Nie lubiłem go za anemiczny charakter, nie zakochałem się też w hybrydzie.

A jednak cieszy mnie zmiana warty. Niech Volkswagen i spółka nauczą się, że silnik typu "karton mleka" 1.0 TSI w trzech cylindrach nie jest materiałem na rynkowego lidera. Tym bardziej, jeśli hybryda będzie się nadal bardziej opłacać niż Diesel.

I na koniec zdziwienie numer dwa: gdzie się podziała Dacia Duster? Aha! Klientom niespieszno do silnika 0,9 i czemu mnie to nie dziwi?🤔
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Tak, im więcej się zrypie w używce, "umili" ona życie nabywcy niespodziankami i przygodami, wtedy będzie dużo wpisów w motoblogu to i zaszczytne miejsce "Gruza roku" można zdobyć [smiech2] Mistrz pecha taki tytuł mógłby nawet i nowym autem zdobyć. Nic nie stoi na przeszkodzie, bo my nikogo nie dyskryminujemy [hihi]
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: na szczęście nam zostaje wydawać mniejsze pieniądze niż ci w salonach na używane. A to oznacza większe prawdopodobieństwo, że nasze będą ocierały się o TOP5 aWc of the Year 🙂
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: Wiem, że są ale w środku nie wyglądało to dobrze. Przynajmniej tam gdzie ja byłem. Ciasno, auta blisko siebie stłoczone i wygląd bardziej jak magazyn, a nie salon. Jedyna różnica to ładny wystrój i czystość. Tak to można też kupować auto na parkingu za salonem. Ja mam większe oczekiwania odnośnie formy, komfortu i estetyki przy wydawaniu wcale niemałej sumy pieniędzy.
Dodano: 4 lata temu
Do Tejlor: w tym roku jakby mniej. 0,9 TCe nie podoba się? Lżej wypada?
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Polska ma za zadanie być odbiorcą samochodów używanych, dlatego nikt na zachodzie nie walczy o europejski spis przebiegu samochodów itp. Zostawiają pole do nadużyć, aby pozbywać się złomu na wschód.
Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: A co za problem w jednej hali postawić obok siebie modele Fiata i Peugeota - lepiej dla klienta, bo sobie na szybko porówna ofertę. Zresztą takie salony już funkcjonują - https://reiski.pl/
Dodano: 4 lata temu
[puchar]
Dodano: 4 lata temu
Trzeba wziąć jeszcze poprawkę na to, jakie samochody kupują firmy (biorą w leasing), a jakie osoby prywatne za ciężko zarobione pieniądze. Firmy w pl stanowią ok. 70% rynku nowych aut. Wśród osób prywatnych Duster wciąż bardzo dobrze się trzyma.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Czarno to widzę jak na razie...

PS. To nie ja.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: Wspólne salony? Jak Alfy razem Jeep i Chrysler. Wygląda to marnie. Zupełnie jak zakupy mebli w paczkach w technicznej części IKEA. Za to w Maserati, które jest niedaleko mnie salon super ale to inna liga. Bliżej mu do Ferrari niż do Alfy. Pytanie tylko czy nie opłacałoby się poza ekspozycją na czas odbioru wprowadzić nawet takiego Tipo na dywany jak w salonie i tak wydać auto aby kupujący poczuł się wyjątkowo. W końcu nie codziennie kupuje się nowe auto.
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: może tak być. Nikt z nas tutaj nie planuje kupić nowego auta - oto dlaczego
Dodano: 4 lata temu
Do MaArek77: Europa sama na siebie kręci bata, te wszystkie ekoobostrzenia doprowadzą do kryzysu gospodarczego.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: No no, za chwilę będą wspólne salony i ASO
Dodano: 4 lata temu
Do _luckyboy_: pewnie muszą teraz zunifikować platformy podwoziowe z grupą PSA...
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5: Argo jest świetne, w cenie 40.000zł szłoby jak świeże bułeczki. Nie rozumiem dlaczego nie wprowadzają tego modelu do Europy...

Dodano: 4 lata temu
Do MarcinGP: Fiat dopiero teraz po fuzji z PSA powinien coś zaproponować za rozsądną cenę. Tylko co?
Fiat 500 w wersji pięciodrzwiowej wielkości Punto? Na pewno legenda "pięćsetki" podroży go i będzie droższy niż Corsa. Poza tym w portfolio PSA są już dwa cenowo podobne wozy - Corsa i C3, co niekorzystnie odbije się na miłośnikach Peugeota. 208 zrobiło się droższe i do końca nie wiadomo, za co się płaci. 206 na rynku wtórnym nie jest żadnym premium, a słupki sprzedaży również ciekawemu 2008 mogą polecieć w dół, jeżeli cena będzie zaporowa.
3008 wydawało mi się kosztowne, a jednak stało się hitem. Ciekawe, co Fiat musiałby wymyślić. Kotlecik Tipo na razie fajnie się odgrzewa, ale inne modele stoją w salonie. I stoją. I stoją. Co gorsza, nawet 500 made in Poland we Włoszech wypadła z TOP5. Za małe, zbyt trzydrzwiowe? Za pospolite? Zbyt kotlecikowe?
Dodano: 4 lata temu
A i jeszcze jedno bo w tych statystykach styczniowych to samochody kupowane przez osoby prywatne to stanowią chyba jakieś 36% i jakby mieć statystykę tylko tych samochodów kupionych prywatnie to wtedy byłaby ona bardziej miarodajna.

A tak to wystarczy, że jakieś korpo wymieni flotę kupując to co jest najtańsze na rynku i statystyki są zdecydowanie zniekształcone to po pierwsze, a po drugie jak się zastanowić to osobiście nie znam nikogo kto kupił prywatnie corollę czy yarisa czy jakąś skodę.

Więc obstawiam, że rzeczywista sprzedaż toyoty i skody na rynek typowo prywatny w Polsce to połowa tych liczb z zestawienia.

A wtedy to wygląda bardziej normalnie i w sumie statystyka jest zbliżone do tego co się sprzedaje w Europie a nie na jej pograniczu.
Dodano: 4 lata temu
Niestety bokiem wychodzi "nowy Hitler" wszystko wiedząca, Eko i Bio Unia Europejska która pod pretekstem szkodliwości spalin mocno przesadzonym narzuca oferowanie 3 cylindrowych kosiarek z emisja poniżej 95 g co2. Znaleźli powód aby nas konsumentów strzyc na kasę !

Dlatego skazuje konsumentów na taki super wybór ekologiczny bo auta elektryczne nie dość że maja słaby zasięg to są ok 20-30% za drogie i nieakceptowalne przez ludzi kochających auta spalinowe

Drugim dnem tej eko afery sa ogromne podwyżki nowych aut widoczne najbardziej w koncernie Vw, samo Polo aby miało sensowna wersje nie kosztuje jak 3 lata temu 70 tys zł ale 90, Golfa 1.5 TSI nie kupimy za 85 ale już za 100 tys zł.
Octavia niedługo będzie kosztowała tyle co niedawno Superb.


Do tego klasa kompaktowa stała się totalnym dnem u Niemców: Astra tylko 3 cylindry, Focus też, Golf uchował 4 cylindry w wielu wersjach ale zanotował spadek jakości wnętrza, tablety i suwakowe ogrzewanie, dyszel pod maska i cena z kosmosu.

Dobrze im tak nie liczą straty.
Lipiej być Eko i bio i liczyć straty czy zdroworozsądkowo chcieć powoli mniejszym kosztem wprowadzać sensowne i trwałe auta nowe do obiegu za rozsądna cenę. One i tak sa bardziej ekologiczne niż te 15 letnie.


A Polski rynek ? Dno, 70 % sprzedaży nowych aut to Ci co nie wpłacili ani grosza, leasing 101%, mini ratka wrzucana w koszty, żadna sprzedaż tylko pożyczanie auta na 3-5 lat. Ludzie którzy nic nie kupili bo wyjechali z salonu nic nie płacac
A osoby fizyczne maksymalnie mogą uzbierać te 50-70 tys zł i to te bardzo dobrze usytuowane i tyle przeznaczają na nowe auto. Pewnie i tak wpłacają do 60% reszta to kredyt

A w cenie 70 tys zł próżno szukać dobrego, nowoczesnego i dobrze wyposażonego auta kompaktowego. niestety iat Tipo nie zalicza się do takich no jakościowo i technologicznie nieco odstaje od konkurencji co nadrabia ceną, uważam że to dobre auto.

To jak Eko bio psychopaci nadal będą trollować nowe diesle z Euro 6 ? Wyjdzie im to na pewnie bokiem bo firmy i floty alternatywy dla diesla nie mają
Dodano: 4 lata temu
Patrząc na te wyniki można by stwierdzić, że cena jest podstawowym wyznacznikiem zakupu i dlatego kupuje się, to subiektywna opinia oczywiście, stylistyczne potworki typy corolla za ok. 70 tys.
Octavia cennikowo zaczyna się od jakiś 10 tys. więcej więc nie ma szans.

Dodatkowo u nas dalej zakup nowego samochodu jest traktowany jak nie wiadomo jaka inwestycja i decyzja życiowa, zamiast normalnego zakupu tak jak każdego innego narzędzia na kilka lat a potem kolejny nowy.
Wtedy jaki tam jest silnik nie ma znaczenia bo przy normalnej eksploatacji i serwisowaniu silnik wytrzymuje te 150-200 tys. a to jest mniej więcej tyle ile czasu się posiada samochód.
Dodano: 4 lata temu
Trochę mnie martwi niska pozycja FIAT'a mimo taniego Tipo. Czyżby PSA wychodziło mu bokiem? Zatrważająco skurczyła się oferta FIAT'ów. Stelvio i Giulia oraz Giulietta nie zapełnią luki po takim Croma itd. bo są za drogie i jeszcze nie pora na ogłaszanie ich dobrej jakości aby obalać stereotypy. Jeep i Chrysler to nie są zbyt popularne marki w Europie. Nie rozumiem tej ich polityki.

Widziałeś:

http://www.chrysler.pl/

w porównaniu z

http://www.chrysler.com

Gdzie się podziała Lancia Thema lepiej wykonana niż 300C? Chysler 300 z 5.7 V8 HEMI nadal jest w sprzedaży.
Dodano: 4 lata temu
Do humvee5:
Bo on wchodził Skodzie po paluchu do rury wydechowej.
Dodano: 4 lata temu
Do mucko1: Zachar sprzedał portal do Oponeo i nawet Škoda się wycofała 😝

Muszą brać teraz jakiś Braveran w Superb dawce😅
Dodano: 4 lata temu
No to w Skodzie nie będzie erekcji.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl