Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Bravo » Seta pękła...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Bravo
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 750 razy
Data wydarzenia: 08.09.2015
Seta pękła...
Kategoria: obserwacja
... na szafie Białego :). Cyfrę osiągnąłem w drodze powrotnej z Libochovic w Czechach, a dokładnie na A4 niedaleko Wrocławia.

Dojazd do jedynki z przodu trwał tym razem rok, dziesięć miesięcy i 16 dni. Drugi wynik w mojej skromnej historii. Czerwonym zajęło mi to 2 lata, 8 miesięcy i 23 dni. Stilo z kolei przejechało tyle samo w rok i niecałe 5 miesięcy (nie prowadziłem wtedy jeszcze tak dokładnych statystyk ;) ). Wychodzi więc na to, że Białym wcale tak dużo nie jeżdżę ;).

Przebieg wykonany głównie po polskich, czeskich i słowackich szlakach. Zahaczał czasem o Rzeszę w drodze powrotnej z Czech. Z przygód drogowych jak na razie tylko pęknięta po uderzeniu kamieniem w drodze z Krosna szyba czołowa (wymieniona z AC), wgięta tylna blacha po spotkaniu ze słupkiem na spocie w Sandomierzu (wyprostowana) i dziura w przedniej po bliższym spotkaniu z niezidentyfikowanym obiektem spod kół poprzedzającego pojazdu w drodze do Liberca (też wygładzona w miarę możliwości ;) ). Jeszcze kilka odprysków lakieru na przednim zderzaku i rys na przednich lampach – porządek na drogach jaki jest każdy wie [hihi]. Punktów karnych na nim nie zdobyłem (odpukać), kolizje czy wypadki też jak na razie nie były z jego udziałem (tym bardziej odpukać [cool]).

Cóż więcej rzec...? Jedyny mankament to problemy z wadami fabrycznymi, które trapiły go pomiędzy 30 a 60 tysięcy. Po usunięciu usterek (w ramach gwarancji, oczywiście - wszystko opisane w dzienniku pokładowym i kosztów), które skutkowały trzema nadplanowanymi wizytami w ASO pomiędzy standardowymi okresoprzeglądami, przed i od tego momentu sprawuje się bezproblemowo. Jak patrzę na to teraz z perspektywy czasu - wcale tak często tam nie bywałem, a wtedy wydawało mi się, że jestem tam na okrągło ;). Silnik śmiga wspaniale (choć ciągle myślę o podniesieniu mocy), zawieszenie poprawione w stosunku do Czerwonego też daje frajdę z jazdy, wnętrze nie okazuje oznak zużycia. Gdybym nawet bardzo chciał, to nie mam na co narzekać. Nadal uważam, że dobrze wybrałem. Fiatem też można [bajer].

Garść statystyk w celu podsumowania ;):
Do przejechania tego dystansu potrzebował 8.581,75 litrów bezołowiowej (tej lepszej – mój wybór), wizytując wachernie 164 razy, gdzie zostawiłem 47.220 złotych (72,1% ogółu kosztów). Gruba kwota…[hihi] Ale zarobił na siebie, więc nie polemizuję.

Serwisowo kosztował mnie do tej pory 3.261 zł, co stanowi 4,98% całości, gdzie głównymi generatorami są 3 przeglądy w ASO. Szczególnie ten ostatni na 90 tys. z rozrządem i świecami podniósł znacznie poziom całokształtu w tej kwestii ;). Jednak i tak uważam tą kwotę za jak najbardziej rozsądną przy tym przebiegu.

Koszty pozostałe to 22,92% i 15.010 złotych, ale tutaj to głównie moje subiektywne wybory typu przejazdy płatnymi autostradami, wybór takich a nie innych opon na zimę, wynajem garażu, ubezpieczenie pakietowe itp. itd., więc do końca nie są adekwatne czy obiektywne. W każdym razie dokonując podobnych wyborów i jeżdżąc na podobnym poziomie można spodziewać się podobnych wydatków [bajer].

Co dalej? Na pewno popracujemy jeszcze co najmniej rok, a jak znam siebie to pewnie ze dwa ;). Wszystko zależy jak będzie układać się praca, a widoki na przyszłość są aktualnie całkiem niezłe. Jednym słowem – oby tak dalej i co by gorzej nie było [cool].
Ostatnia aktualizacja: 11.09.2015 10:15:05
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70:
Ba... Dzięki :).
Dodano: 8 lat temu
Jakie to auto byłoby piękne żeby nie koszty paliwa. Tak samo udanych kolejnych lat i jeszcze mnie wizyt w ASO[up].
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
:)
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1:
Co by nie mówić .
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
zresztą już dawno
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Szacunek :).
Dodano: 8 lat temu
Do Qchar:
Ba... Ja też . Dzięki & wzajemnie [papa].
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: Twoje obiektywne opinie (w mojej subiektywnej) mogłyby służyć za wzór metra. Jak to miło się dogadywać [up].
Dodano: 8 lat temu
Witam :) i oby tak dalej [up] mile wspominam to autko jak i poprzednie a szczególnie tylne siedzenie [rotfl] Pozdrawiam [papa]
Dodano: 8 lat temu
Do niki129:
Zaraz żółtodziobem ;) - obiektywna opinia o aucie to teraz skarb, dzięki :). Cieszy tym bardziej, że niejednym autem już jeździłeś [bajer].

A boczna szyba brudziła mi się tak samo w Seico, Stilo i obu Bravo ;). Dlatego też spryskiwaczy nauczyłem się używać tylko na postoju albo przy bardzo małych prędkościach [hihi]. Inaczej cały płyn miałem z boku :).
Dodano: 8 lat temu
Do kstilger: yhy [los2]
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: za szybko jeździcie;)
Dodano: 8 lat temu
Do niki129: w mojej Skodzie z boczną szybą po stronie kierowcy jest to samo :P
Dodano: 8 lat temu
Może coś powiem od siebie. Jeździłem Bravo II 1,4 T-jet Sport 150KM.
Auto użytkowałem 2 lata, przejechałem łącznie 44tys. km.
Oczywiście w porównaniu z autorem bloga, jestem żółtodziobem do spraw Bravo II ;), ale swoje odczucia i doświadczenia mam z użytkowania tegoż pojazdu.
Auto kupiłem nowe z salonu w 2007 roku, przed zakupem brałem pod uwagę jeszcze Honde Civic "UFO" 1.8.
O Fiacie mogę wypowiedzieć się w samych superlatywach. Przez 2 lata eksploatacji nie odnotowałem żadnej awarii, żadnych stuków czy niedoróbek wnętrza.
Osiągi auta bardzo dobre, potrafił zadziwić nie jednego posiadacz BMW,VW czy Mercedesa. Zresztą jak czas pokazał 1,4 T-jet okazał się dużo lepszą, trwalszą i bezproblemową jednostką niż Volkswagen-owskie 1,4 TSI.
Gdybym w pewnym momencie życia, nie potrzebował gotówki na dużo bardziej ważniejszą rzecz niż auto, pewnie bym go nie sprzedał i jeździł nim do dziś.Jeżeli chodzi o wady, to rzeczywiście w wersji Sport zegary były nie czytelne, oraz bardzo brudząca się boczna szyba od strony kierowcy( cały syf po oczyszczeniu szyby czołowej, spływał przy szybkiej jeździe na tą szybę).
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77:
Też uważam, że gdyby Fiat zmienił parę rzeczy, a w szczególności stworzył następcę Bravo, a nie zajmował się kolejnymi klonami 500-tki, to mógłby zamieszać w segmencie C... A tak na placu boju zostaje Twój ulubieniec, bo co by nie mówić najnowszy Golf - nawet mi jako wielbicielowi aut włoskich - może się podobać.
Wzajemnie.
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1:
I wzajemnie .
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: Fajnie ze sie rozumiemy.
No dla mnie Bravo to auto które nie starzeje sie, nie widać po nim wieku 8 lat.
Jako wielbiciel aut niemieckich uważam że gdyby fiat zmienił nieco wskaźniki, panel klimy, ogólnie podświetlenie z czerwonego na LED-owy i skrzynie biegów i zajął sie silnikami to Bravo nie ustępowałby Golfowi a ten rzeczywiści 30 tys zł więcej nie jest wart.
Chociaż ja przymierzam sie aby przepłacić i kupić na wiosnę bo jest najbliższy ideałowi na dzisiaj.
Powodzenia
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
O tak, o tak, już Cię lubię
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar:
[hihi]
Dodano: 8 lat temu
Do bychu81:
Ba ;).
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Każde auto ma swoje niuanse ;). A podyskutować rzeczowo zawsze można :).
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1:
A to w ten deseń...[hihi] Oczywiście, zaczniemy co najmniej od pół basa ;).
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77:
Użytkuję drugiego, więc coś tam wiem. Wiedza to chyba za duże słowo.

Czy VW tylko dla maniaków i fanów marki? Nie sądzę - każdy po prostu liczy po swojemu. VW tak jak Opel aspiruje głównie cenami do bycia marką premium, a nigdy nią raczej nie będzie. Dlatego płacenie w 2013 około 90 tys. po upustach za nowego Golfa czy Astrę z silnikiem i wyposażeniem, które mnie interesowały (porównywalnym z tym co mam w obecnym Fiacie), nie miało dla mnie żadnego uzasadnienia ekonomicznego. Nawet z naszej dyskusji wynika, że Bravo wcale aż tak bardzo nie odbiegało wtedy od rywali. A prawie 30 klocków więcej ani marka VW ani Opla nie była i nie jest warta.

O tym, że byłeś zainteresowany Bravo wspominałeś, tak jak ja pisałem, że Golfem czy Astrą. Ostatecznie kupiliśmy co mamy i każdy z nas wyraźnie jest zadowolony.

Cieszę się z Twojej pozytywnej opinii na temat Bravo. Mi też nie wszystko w nim odpowiada, ale traktuję to jako kompromis. Jak na razie auta idealnego nie znalazłem. Focusa II po lifcie miałem do dyspozycji na co dzień, więc punkt odniesienia jakiś tam mam. Podsumowując uważam, że Bravo miało swoje zalety i wady jak każde auto, a było całkiem ciekawym modelem w swoim segmencie.
Dodano: 8 lat temu
Do Marek_1973:
Dzięki :).
Dodano: 8 lat temu
Do babciaela:
Dziękuję bardzo :). Godzin nie jestem w stanie dokładnie wyliczyć, bo część tego przebiegu (około 11 tys.) to przejazdy powiązane ;), a tych nie rejestruję. Wzajemnie pozdrawiam [papa].
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: co niektórym snickers by się przydał...[rotfl]
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: [up]
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: MaArek w swoim stylu rozpoczyna dyskusję o wyższości Volkswagenów kwestią "no dobra, leszcze - który zajumał mój dezodorant"? [rotfl]
Dodano: 8 lat temu
Teraz to wystarczy kawałek czarnej taśmy izolacyjnej i jeździsz nówką :)
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer:
Do MaArek:
wszystkim da się jeździć, nawet Fiatem. A jaka frajda jeździć pięknym Fiatem
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl