Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 855 razy
Data wydarzenia: 25.01.2017
Przydomowe ASO v3
Kategoria: serwis
Zima łupie aż miło, a u mnie niestety przyszła pora na wymianę oleju. Na szczęście prognoza pogody się potwierdziła i w środę było tylko nieco na minusie. Więc nie ma lekko i po powrocie z pracy wjazd nagrzanym autem do garażu, żeby nie wystygnął. Niestety kanał mam na tyle krótki, że samochód musi tyłem stać na krawędzi drzwi żebym był w stanie wejść pod auto. Tak więc niestety nieco pizgało.
Wymiana poszła bezproblemowo, z szukaniem narzędzi, przygotowaniem wszystkiego zajęło mi 1,5h.
Postanowiłem nie oszczędzać więc zalałem Liqui Moly 4200 5W30, ok 4,3l więc nieco zostało na kolejną wymianę - butla 5l. Filtry również z górnej półki - KNECHT. Komplet filtr oleju, powietrza (zastanawiam się czy ma sens wymiana filtru za każdym razem ponieważ stary był w miarę czysty) oraz filtr paliwa.
1.Filtr paliwa KNECHT KL494 70,99 PLN
2.Filtr oleju KNECHT OX188D 18,99 PLN
3.Filtr powietrza Knecht LX708 33,49 PLN
4.Liqui Moly 4200 5W30 5l 140 PLN
Z wymianą była tylko jeden problem, okazało się, że kupiłem filtr paliwa pasujący do 1,9 TDi a nie 1,4 TDi, sprzedawca miał błąd w tabeli.
Pozatym wszystko poszło w mig i mam gotowe autko na kolejne 20 tyś km. Wydaje mi się, że dzięki zastosowaniu oleju Long Life (teoretycznie utrzymuje własności do 50 000km) spokojnie mogę wydłużyć interwały do 20 tyś, tym bardziej, że auto w zasadzie nie jeździ krótkich tras, min 10km, a 90% przebiegu to trasy powyżej 50km głównie jadąc stałą prędkością z obrotami ok 2000-2200 RPM.
Dodatkowo dwa tyg temu zostały wymieniony komplet tulejek na przednich wahaczach. Jedna na lewym miała już dość i się rozerwała. Żeby nie kopać w tym znowu z drugiej strony od razu wymieniłem komplet tulejek na obu wahaczach. Przy wymianie powstał mały zgrzyt. Jedna z śrub pękła i mechanik nieźle się natrudził żeby ją wykręcić nie uszkadzając aluminiowego mocowania wahacza do podwozia.
Tulejki przednie wahacza TRW, tylne LEMFORDER. Oczywiście została też ustawiona geometria i wymieniony komplet śrub mocujących.
1. Tulejka tylna przedniego wahacza Lemforder LMI34559 2x20 PLN
2. Tuleja przednia przedniego zawieszenia TRW JBU503 2x19,50 PLN
3. Śruby do mocowania przedniego wahacza 2x15 PLN
4. Robocizna + wymiana opon (założenie na alu felgi nowych opon letnich DUNLOP Bluresponse 195/50 R15) 270 PLN
Początkiem lutego muszę jeszcze zrobić przegląd techniczny, ale nie przewiduję żadnych problemów.
P.S. Z wymiany nie mam niestety zdjęć z uwagi na brudne ręce oraz maksymalnym tempem wymiany.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13
komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Zapytać możesz na forum:
http://zmienolej.pl/forum/kategorie
Z tego co czytałem wydaje się, że mają dużą wiedzę i szybko odpowiadają. Podaj mi najlepiej jak najwięcej detali, przebieg, stan silnika, tryb jazdy, oznaczenie silnika.
Zawsze możesz jeszcze poczytać trochę o parametrach i sprawdzać karty charakterystyk produktów. Ja się zastanawiałem pomiędzy Liqui Moly (większa odporność na zrywanie filtru olejowego) a Valvoline (tańszy, też pełen syntetyk z dobrymi parametrami).
Do kwietnia to ja będę miał prawie 10 tyś zrobione na tym oleju więc ciepła bym nie doczekał.
ja czekam z wymiana do marca-kwietnia gdzies chociaz mam juz 12kkm wiec do 15max moge dobic