Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 956 razy
Data wydarzenia: 25.01.2017
Przydomowe ASO v3
Kategoria: serwis
Zima łupie aż miło, a u mnie niestety przyszła pora na wymianę oleju. Na szczęście prognoza pogody się potwierdziła i w środę było tylko nieco na minusie. Więc nie ma lekko i po powrocie z pracy wjazd nagrzanym autem do garażu, żeby nie wystygnął. Niestety kanał mam na tyle krótki, że samochód musi tyłem stać na krawędzi drzwi żebym był w stanie wejść pod auto. Tak więc niestety nieco pizgało.
Wymiana poszła bezproblemowo, z szukaniem narzędzi, przygotowaniem wszystkiego zajęło mi 1,5h.
Postanowiłem nie oszczędzać więc zalałem Liqui Moly 4200 5W30, ok 4,3l więc nieco zostało na kolejną wymianę - butla 5l. Filtry również z górnej półki - KNECHT. Komplet filtr oleju, powietrza (zastanawiam się czy ma sens wymiana filtru za każdym razem ponieważ stary był w miarę czysty) oraz filtr paliwa.
1.Filtr paliwa KNECHT KL494 70,99 PLN
2.Filtr oleju KNECHT OX188D 18,99 PLN
3.Filtr powietrza Knecht LX708 33,49 PLN
4.Liqui Moly 4200 5W30 5l 140 PLN
Z wymianą była tylko jeden problem, okazało się, że kupiłem filtr paliwa pasujący do 1,9 TDi a nie 1,4 TDi, sprzedawca miał błąd w tabeli.
Pozatym wszystko poszło w mig i mam gotowe autko na kolejne 20 tyś km. Wydaje mi się, że dzięki zastosowaniu oleju Long Life (teoretycznie utrzymuje własności do 50 000km) spokojnie mogę wydłużyć interwały do 20 tyś, tym bardziej, że auto w zasadzie nie jeździ krótkich tras, min 10km, a 90% przebiegu to trasy powyżej 50km głównie jadąc stałą prędkością z obrotami ok 2000-2200 RPM.
Dodatkowo dwa tyg temu zostały wymieniony komplet tulejek na przednich wahaczach. Jedna na lewym miała już dość i się rozerwała. Żeby nie kopać w tym znowu z drugiej strony od razu wymieniłem komplet tulejek na obu wahaczach. Przy wymianie powstał mały zgrzyt. Jedna z śrub pękła i mechanik nieźle się natrudził żeby ją wykręcić nie uszkadzając aluminiowego mocowania wahacza do podwozia.
Tulejki przednie wahacza TRW, tylne LEMFORDER. Oczywiście została też ustawiona geometria i wymieniony komplet śrub mocujących.
1. Tulejka tylna przedniego wahacza Lemforder LMI34559 2x20 PLN
2. Tuleja przednia przedniego zawieszenia TRW JBU503 2x19,50 PLN
3. Śruby do mocowania przedniego wahacza 2x15 PLN
4. Robocizna + wymiana opon (założenie na alu felgi nowych opon letnich DUNLOP Bluresponse 195/50 R15) 270 PLN
Początkiem lutego muszę jeszcze zrobić przegląd techniczny, ale nie przewiduję żadnych problemów.
P.S. Z wymiany nie mam niestety zdjęć z uwagi na brudne ręce oraz maksymalnym tempem wymiany.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Zapytać możesz na forum:
http://zmienolej.pl/forum/kategorie
Z tego co czytałem wydaje się, że mają dużą wiedzę i szybko odpowiadają. Podaj mi najlepiej jak najwięcej detali, przebieg, stan silnika, tryb jazdy, oznaczenie silnika.
Zawsze możesz jeszcze poczytać trochę o parametrach i sprawdzać karty charakterystyk produktów. Ja się zastanawiałem pomiędzy Liqui Moly (większa odporność na zrywanie filtru olejowego) a Valvoline (tańszy, też pełen syntetyk z dobrymi parametrami).
Do kwietnia to ja będę miał prawie 10 tyś zrobione na tym oleju
ja czekam z wymiana do marca-kwietnia gdzies chociaz mam juz 12kkm wiec do 15max moge dobic