Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Premiera Roku 2020, czyli: Hyundai Tucson czy VW ID.3?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 887 razy
Data wydarzenia: 27.09.2020
Premiera Roku 2020, czyli: Hyundai Tucson czy VW ID.3?
Kategoria: obserwacja
"Arkadiuszu, jak ja na to czekałam". Kultowy dialog Lodzi z Czerepachem w finale 4. sezonu "Rancza" oddaje prawdę o tym, co design Hyundaia Tucsona z nami zrobił. Zbieramy zęby z podłogi. I mam wrażenie, że za 10-15 lat wciąż będziemy się ekscytować wyglądem tego samochodu.
Natomiast równorzędny VW ID.3, który właśnie zalicza swój spóźniony debiut, dla mnie jest jak pandemia. I koronawirus. A przynajmniej z tym mi się kojarzy 😷🙄. Nieciekawy, przereklamowany, brzydki. I kosztuje nas wyrzeczeń w cholerę. Nie, ani trochę nie jaramy się tym samochodem. Nawet jeśli jazda nim oznacza "inaczej", przyjemniej czy ciszej.

1) W istocie muszę się zgodzić - z każdej strony Tucson wygląda obłędnie. W odróżnieniu od Subaru Imprezy, tu jest "AŻ TAK", że nie chce się wsiadać do auta, lecz ciągle można by na nie patrzeć. Wspaniała cecha, coraz rzadsza w świecie dzisiejszych samochodów. Pamiętam ją w wydaniu Alfy 156 oraz Brery. Ta pierwsza może osiadać na tulejach zawieszenia i przerdzewiałych wzmocnieniach podłogi, ale wciąż jest śliczna. Podobnie mam z oglądaniem Civica "pierwszego ufo" i obecnej Hondy HR-V. Dlatego równie spektakularnych premier bardzo mi w obecnym roku brakowało.
Aż do tego miesiąca.

2) W życiu nie powiesz tego samego i nie przypiszesz komplementów do elektrycznego Volkswagena ID.3. Dziwny comeback jednobryłowego nadwozia minivana, który przecież miał odjechać z własnym pogrzebem, odprowadzony przez kondukt crossoverów. Tylny napęd ma niby stanowić nowinkę, ale nadwozie "tricolore" (czarny dach, srebrne słupki A, B i C oraz reszta w kolorze z palety barw to jakieś niepotrzebne spotkanie. To tak, jakbyś wziął poszycie drzwi z duroplastu Trabanta, dach ze szkła i maskę z aluminium starego Audi A2. W ogóle koncepcyjnie nowy Volkswagen kojarzy mi się z futuryzmem tamtego aluminiowego Audi, które okazało się za drogie: i w zakupie, i w naprawach blacharskich. Nie mówiąc już o trudnościach z obsługą. Wymiana oleju po zdjęciu maski kluczami była jakimś kuriozum.

3) Swego czasu zaśmiewałem się z Wami nad designem Kony - i zdania nie zmienię. Dziwaczny nos wlotu powietrza autorstwa designera Daniela Kim, zwężone lampy w stylu C4 Cactusa umieszczone awangardowo na nie swoim miejscu oraz pokręcone proporcje. Nadwozie małego SUV-a na ekstrawagancje najwyraźniej niezbyt się nadaje. Po liftingu nos przytarto i przypomina jakąś wariację na temat płaszczki, czyli Sting Raya.
Co innego Tucson. Udanego poprzednika naśladuje proporcjami i przede wszystkim urozmaica designem. Spójrzcie na taliowane boki i błotniki - linie mijają się i nagle spotykają w okolicy klamki drzwi przednich. Nadkola nie są optycznie okrągłe, lecz trapezowo wielokątne. Podobnie jest w Jeepie Cherokee czy Toyocie RAV4, ale tu jednak lepiej i odważniej. Tylne lampy to jak ukłon w stronę współczesnego Mustanga spod ołówka Kemala Curica, oczywiście inspirowanego tym pierwszym - prawdziwym, z ery Coke Bottle.
Linia trzeciego okienka została podkreślona listwą chromowaną, która tworzy żaluzję razem z listwą okna tylnej klapy w fortepianową czerń. Nie lubię tych akcentów w designie, ale tu się całkiem smacznie gryzą i ciekawie wyglądają.
4) Najlepszy jednak jest przód Hyundaia. Tworzący kaskadową żaluzję, zgodnie z trendem wygenerowanym przez zespół Thomasa Buerkle i Petera Scheyera. Ci goście znają się na swojej robocie. Lampy z dodatkowym motywem LED-owych sierpów (jak w alufelgach Civica!) ułożone są "fiuturystyczne" i wyglądają obłędnie w ciemnościach. "Pływający" grill bez nich jest nadzwyczaj kwadratowy, ale jednak tego nie widać. Dolny wlot zderzaka i jego siatka mają kształt obróconego skrzydła, równie ciekawego jak w Civicu VIII. Super!
No i te światełka pozycyjne. W zderzaku naznaczonym przez ostre cięcia normalnie mielibyśmy jakąś atrapę wlotu powietrza, jak w Mercedesie AMG. Tu mamy żarówki, jak w Konie.
5) Ogólnie to fantastyczne, że brand design Hyundaia nie pozwolił być zbyt podobnymi do siebie - ani rodzinie crossoverów, ani "zwykłym" modelom od klasy miejskiej (i10) do wielkiej limuzyny (Genesis). Kurde, szanuję Hyundaia również i za to. Czapki z głów.

A Volkswagen ID.3 niech się podoba komu chce. Na pewno zaś nie mi.
Ostatnia aktualizacja: 27.09.2020 01:38:31
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5:
Gitary też.
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: jak kupicie z Mężem Mukkę😜, to nie omieszkamy nadać jej pseudonim ("kryptonim";)😅)
Dodano: 3 lata temu
Czekam na porównanie najnowszej "Mukki" z równie kwadratową Mx-30 [food] 😂
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: elektryczne mogą być, ale gitary 🙂
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5:
Dodano: 3 lata temu
Do mucko1: naajak😁
Dodano: 3 lata temu
No nie wiem nad czym się zastanawiać - przecież wiadomo, że Tucson.
Dodano: 3 lata temu
Przyklasnę takiemu rozumowaniu, choć nie do końca zgodzę się z brakiem ciekawych debiutów/nowości w ostatnich latach.

Kia ProCeed - jako nowe życie dla kombi (?).
Ford Puma - wiem, wiem, crossover - ale jakiż śliczny.
Najnowsza Corolla - po toyotowsku zachowawcza, ale nieźle jej patrzy z oczu.
Volkswagen...nie nie nie. Tu nic ciekawego się nie wydarzyło
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: Współczesne auta przestały na dobrą sprawę przyciągać techniką i mechaniką a konkurują w ilości systemów elektronicznych i wyglądem. Na dobrą sprawę od lat nie widze zmian w technice pojazdów. Sprawiają wrażenie, że wszystko staje się SUVem z poprzecznym silnikiem, przednim napędem bądź 4x4, zwykłym zawieszeniem opartym na McPhersonie z przodu i belce z tyłu lub wielowahaczu i tyle.
W silnikach lekka stagnacja, nie widać żadnych nowości poza dopracowywaniem istniejących schematów i dopasowywaniem się do coraz nowszych emisji spalin, jedyne nowości, które zanotowałem w ostatnich latach to katalizatory SCR i filtry GPF, które też nie są nowością a rozwinięciem wcześniej istniejących DPFów.
Koncepcji napędu i rozłożenia w autach nikt nie rusza zasadniczo. Jedynym wyjątkiem było Twingo ale sądzę, że to jednorazowy wystrzał, który nie doczeka się kontynuacji.
Jedynymi zmianami w architekturze podwozi i napędu są układy elektryczne i hybrydowe gdzie silniki umieszcza się przy samych kołach, najczęściej z tyłu.
Czekam na coś nowego:)
Dodano: 3 lata temu
[puchar]
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: ja osiadłem nieco wcześniej... [hihi]
Dodano: 3 lata temu
Do Maarten73: ale ja też tak mam, że osiadłem w kanonach designu lat 90. i dwutysięcznych, a we współczesnych wybrzydzam...🙂
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5:
Generalnie każdy znajdzie coś dla siebie ;)
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: w moim przypadku nie... super, że Tobie się podoba, ale mnie ani ziębi, ani parzy. Stary jestem, wolę klasyki. [hihi]
Dodano: 3 lata temu
Do humvee5: Zapragnął wolności i udał się na emigrację [wacek]
Dodano: 3 lata temu
Do kruk_sk: słoń siadł na makiecie Golfa i tak powstała Good ID.ea🙂
Dodano: 3 lata temu
k...wa na tego vw nie da się patrzeć... nie chce wiedzieć co palą projektanci...
hultai tez nie powala... może fakt na żywo będzie lepiej
Dodano: 3 lata temu
Do Maarten73: ale zęby z podłogi możemy zbierać, tak czy siak 🤪
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: o Sandero przydałby się osobny blog. We wrześniu obecne "stare" Sandero było najlepiej sprzedającym się autem, wyprzedzając Pandę i Dustera.
Dacia we Włoszech?🤔
Ależ tak - jej modele są konstrukcyjnie młodsze od Fiatów😱, a co więcej nowa generacja Sandero bezbłędnie powieliła filozofię Fiata Uno. Fajne auto za rozsądną cenę, w dodatku ładne👍
Powtórzmy: niesamowicie ładne🙂
Dodano: 3 lata temu
Do FranzMaurer: powie ktoś, że premierą roku była Škoda Octavia i polski klient to kupi. Powie ktoś, że najlepsza w motoryzacyjnym planktonie nowych aut jest Toyota - i prywatny klient się na to weźmie. Ja z autopsji wiem, że istnieją inne marki, a wśród nich niezłe samochody. "Nawet jeśli oleju trochę pod nimi zostaje"🙂
Dodano: 3 lata temu
Do wektor1: strona techniczna jest ważna w stopniu wysokim bardzo, ale samochody ogląda się też oczami🙃. Ja bynajmniej od dziecka byłem na tym punkcie zafiksowany 🙂. Przemawiały do mnie i klasyki z PRL-u, i włoskie popularne auta z lat 90. Ostatnio było nudno w nowościach. Hyundai według mnie zrobił fajnego wariata, lepiej niż Nissan pierwszego Juke'a🎃
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: dzięki pomysłom wszelakiej maści szaleńców, lebiegów i idiotów z ASO Renault...
jednemu z nas wypadł silnik😐
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: [food] [pub] [taniec] [panna] [papa] [spioch] [kac] [boshe]
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: [pub] 👍
Dodano: 3 lata temu
Do wektor1: Dzięki pomysłom wszelakiej maści szaleńców, lebiegów i idiotów jednak sporo aut stało się nagrobkami ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do SzarnaMamba: Szkoda, że nie Brovar Motor Werke ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MaArek77: Sensem i istotą pomnika, nagrobka lub rzeźby ogrodowej jest wygląd i inne walory zewnętrzne, samochód zaś, jak sama nazwa wskazuje, służy innym celom.
Dodano: 3 lata temu
Do wektor1: Sensem i istotą auta dzisiaj jest wygląd, coś na co patrzymy oraz to co oferuje w wyposażeniu w zakresie komfortu i bezpieczeństwa co zawsze zawyża cena o połowę.

A silnik to kwestia nie tylko gustu i potrzeb ale także ceny.
Kupujemy gustem i oczami

No a jesli nie szokuje to niech jest perfekcyjne technicznie
Dodano: 3 lata temu
Żaden z powyższych. ID.3 to zabawka, wygląd "UFO śmieszka" i tandeta w środku oraz cena z kosmosu (180-200 tys zł) do tego eko szrot z wtyczką.

Za to Hyundai jest przekombinowany chociaż ciekawy. Te światła z przodu to juz zupełny "odjazd" wizualny. Te spłaszczone nadkola a fe, wiem tu stylistycznie pasują ale tego nie cierpię

Dla mnie premiera roku to może być:

Dacia Sandero - udany model i niska cena

Cupra Formentor - ciekawy wizualnie samochód niszowy

Nigdy nic "na prąd" nie nazwę premierą roku.
Może jest wyjątek: Porche Taycan - najlepsze auto elektryczne świata

A moze rozczarowanie roku:

Vw Golf 8 i Seat Leon (zaskoczenie że ten drugi ale jest świetny i zarazem żałosny w jednym)

Nowe modele BMW z najbrzydszą atrapa na świecie
Dodano: 3 lata temu
Oba z wyglądu nie dla mnie, no ale to kwestia gustu. [los2]
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
8 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl