Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Heniu94 » Planowanie zmiany auta







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Heniu94
DZA
Jeździ: Renault Megane
Wcześniej jeździł: Fiat Punto, Renault Megane
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 898 razy
Data wydarzenia: 17.08.2016
Planowanie zmiany auta
Kategoria: obserwacja
Witam kolegów, wielu z was doradzało mi wymianę auta zamiast tuningowania Renault tak więc ruszyłem w internet, poszukiwałem hatchback lub coupe ze sportowym charakterem, rok produkcji od 2005 roku, z silnikiem diesla minimum 110 km, cena do 16 tyś zł. Chciałbym wersję bardziej 3-drzwiową, z dość dobrym wyposażeniem, i jak najlepszym stanem blacharskim przy wyborze ostatecznym stan mechaniczny będzie sprawą drugorzędną gdyż wolę sam auto doprowadzić do idealnego stanu i być pewny części które są w samochodzie zainstalowane.

W śród kilku modeli wybrałem następujące:
1. Peugeot 308
2. Alfa Romeo GT
3. Ford Focus II
4. Opel Signum
5. VW Golf V
6. Fiat Grande Punto
7. Citroen C4 VTS

- Peugeot 308 w cenie której zakładałem można znaleźć samochód z 2008 roku w silniku 1.6 HDI 110 koni przebieg około 240-280 tyś km. Plusem jest to że dostępne są wersje 3-drzwiowe, chip tuning podnoszący moc do 137 koni i moment obrotowy do 290 Nm. Minusem jest słaby dostęp do części tuningowych, średnie wyposażenie.

- Alfa Romeo GT do 16 tyś można nabyć dobrego diesla 1.9 JTD 150 koni z roku 2005 z przebiegiem 180-210 tyś km. Plusem jest bogate wyposażenie, mocny silnik prędkość maks 209 km/h, przyśpieszenie 9.2 sek, 6-ścio biegowa skrzynia, chip tuning do 185 koni i 390 Nm, słabe punkty to drogie części, przeciętny dostęp do części tuningowych.

- Ford Focus II w tym przedziale cenowym to bez problemu zadbany i mocny model 2.0 TDCi 136 km, w wersji 3-drzwiowej z bogatym wyposażeniem z roku 2005-2007. Plusem jest dostęp do części tuningowych np z wersji ST, silnik o podobnych osiągnięciach co Alfa Romeo GT.

- Opel Signum to największe z wybranych aut, hatchback trochę przypominający małe kombi. W tej cenie można liczyć na silnik 3.0 CDTI o mocy 177 lub 184 konie, prędkość maks 224 km/h przyśpieszenie około 9.2 sek. bogate wyposażenie, 6-ścio biegowa skrzynia. Plusem jest możliwość zwiększenia mocy komputerowo do 214 km i momentu do 470 Nm, ładny wygład auta. Minus to brak wersji trzydrzwiowych.

- VW Golf V, golf w ostatnim czasie staniał i teraz można znaleźć spokojnie wersje 1.9 TDi 105 km lub 2.0 TDi 140 km z przebiegiem 180-220 tyś km, w wersji 3-drzwiowej z ciekawym wyposażeniem z roku 2005-2006. Plusem jest dostęp do części tuningowych, trwałe silniki.

- Fiat Grande Punto, silnik 1.9 JTD o mocy 130 koni, w tej cenie można spokojnie szukać rocznika 2007-2009, są wersję z dobrym wyposażeniem i ciekawym wyglądem z przebiegiem rzędu 150-180 tyś km. Plusem jest dostępność części i ich niska cena oraz atrakcyjny wygląd.

- Citroen C4 VTS, do 16 tyś można znaleźć bardzo zadbany i dobrze wyposażony egzemplarz z ciekawym silnikiem 2.0 HDi o mocy 136km z rocznika 2005-2007 z przebiegiem około 200 tyś km. Plusy to dobra podatność na tuning i dobre części tuningowe, dobre wyposażenie.

Zdjęcia pochodzą z portalu ogłoszeniowego olx.

Teraz pytanie do was, co sądzicie o tych autach, co możecie o nich powiedzieć i co doradzić, na co będzie trzeba uważać przy zakupie danego egzemplarza?? ;)
Dodano: 7 lat temu
Z wymienionych przez Ciebie aut to jak dla mnie tylko Brera GT ma sportowy charakter. Najbezpieczniejszy wybór to według mnie Punto JTD z wymienionych przez Ciebie aut, potem Focus mający za to najlepsze właściwości jezdne poza Alfą i Golf. Skoro jednak nie liczą się dla Ciebie walory użytkowe i chcesz cieszyć się przyjemnością z jazdy to ja bym jednak na Twoim miejscu szukał w zupełnie innym segmencie. MB C124, BMW 3 Coupe lub Compact Ti, ewentualnie jakiegoś amerykańca jeśli nie jesteś ich przeciwnikiem i nie razi Cię nieco inne podejście do wykończenia wnętrza niż w autach europejskich. Tu godne polecenia jest Camaro albo Mustang. W takich pieniądzach da się też wyrwać Suprę lub Nissana 200 SX. Każde z tych aut da Ci dużo więcej frajdy z jazdy, zamiast tracić na wartości będą zyskiwać, a i nie będziesz jeździł z duszą na ramieniu, że walnie Ci jakiś kosztowny element jak w nowoczesnym dieslu, szczególnie po takim chipie. To jednak i większe obciążenie dla sprzęgła z kołem dwumasowym, co skróci jego żywotność, dla półosi, skrzyni biegów, pompy wtryskowej i samych wtrysków.
Dodano: 7 lat temu
Tylko C4! Sebastian Loeb nie mógł się mylić!
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: No fakt. Teraz widzę, że nie doczytałem kwoty 16 000 PLN. W tej cenie to chyba szukałbym AR156 w dobrym stanie. Jest w czym wybierać.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: Na co Ty biedaka namawiasz... :D Ja wiem, ze jak wytnie DPF, zaslepi EGR, wywali klapy na dolocie, zalozy intercoller normalnych rozmiarow to konkretny program w 1.9 jest mozliwy... 200 koni do zrobienia.
Ale jak w miedzyczasie wymieni zawieszenie przednie, tylne, usunie rdze, zregeneruje turbo i upora sie z odpadajacymi/brakujacymi elementami to na tuning niewiele pieniedzy juz zostanie... :P
Dodano: 7 lat temu
Tylko Alfa jak dla mnie z tego towarzystwa. Ja osobiście wolałbym Brerę. Tu masz fajną GT:

http://www.autowcentrum.pl/samochod/alfa-romeo-gt,1999820909/
Dodano: 7 lat temu
Alfy GT w sumie nie trzeba tuningować, piękna jest i bez tego, dlatego dostępem do części tuningowych bym się nie przejmował. Super też jest Citroen!
Dodano: 7 lat temu
Peugeot nie nadaje się do tuningu, chociaż najnowocześniejszy ze wszystkich.

Citroen to dziwadło niesprzedawalne i ma 4 wyświetlacze (obrotomierz przed kierowcą, prędkościomierz na środku, klima i radio).

Focus ok ale wewnątrz strasznie toporny i stary.

Jedyna opcja to Golf, chociaż najdroższy to najlepszy. Uwaga na 140 konne awaryjne TDI, a 1.9 robi niezły hałas. Chyba że Punto ze 130 konnym JTD, piękne i nie starzejące się auto.

Opel Signum to przestarzały klocek.

A Alfa no jak ktoś lubi, piękna jest ale i kapryśna...
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: na spokojnie można samemu coś takiego sb przeprowadzić ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: Sądziełem, ze są moze jakieś wyspecjalizowane warsztaty i łącznie z chipem to robia.
Dodano: 7 lat temu
No proszę, Punto wygrywa. To potwierdza, że nikt tu nie myśli stereotypowo.
Dodano: 7 lat temu
Do Marcin1985: Kupujesz zderzaki I listy progowe z wersji ST I spokojnie mechanik Ci to zamontuje ;)
Dodano: 7 lat temu
Gdzie takie pakiety ST można zamonotwać?
Dodano: 7 lat temu
Ja bym polecił Focusa, ten sinlik 2.0 jest nie do zajechania, ale bierz wersje po lifcie, dużo ładniejsza.
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Ten sam tylko o trochę mniejszej mocy, miałem okazje już jeździć w aucie z tym silnikiem dokładnie było to Stilo 115 koni i dość fajnie się to zbierało więc punto o nieco mocniejszej jednostce na pewno fajnie jeździ ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: no akurat ten silnik w alfie jest dobry ale ten sam siedzi w punto ;)
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: minimum kolego 110 co po modyfikacjach daje w zależności od samochodu 140-150 ;) nie mówiąc już np o Alfie gdzie z 150 dałoby radę zrobić 210 czy Focusie 136 na 190 ;)
Dodano: 7 lat temu
chcesz miec auto o zacięciu sportowym a chcesz kupic diesla o mocy okolo 110 kucyków ni jak to się ma do sportowego ;)
Dodano: 7 lat temu
Rozsądnie: 1. Grande Punto 2. Focus.
Idąc za głosem serca: 1. Alfa (A może jednak 147 1.9 JTD po lifcie? ) 2. Citroen.

A może po prostu mocna zdrowa benzyna? Focus I w wersji ST, Astra Coupe, ostatnia Celica?
Bezpieczniejsze wybory niż turbodiesel.
Dodano: 7 lat temu
Jak nie chcesz czarnego dymu i braku mocy to nie kupuj diesla-proste. Z tych samochodow to moze ta Alfa ma troche polotu choć ja bym nie kupil Alfy a reszta to żaden szał. Focus ma duży plus za prowadzenie ale tez nuda wieje w środku.
Ja to bym sie zaczął rozglądać w tym budżecie za jakas Corolla w benzynie, albo czymś podobnym, czego nie trapi dziesiątki usterek. Corollę 3 drzwiowe sa dostępne bez większych problemów w tym zakresie cenowym, nawet niezle sie prezentują w porównaniu do tych ktore wytypowałes a mechanicznie bardzo dobre samochody.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Podoba mi się i Grande Punto i Fokus Mk II, choć Focusa można spakietować na wersję ST ( zderzaki przód i tył z ST + spojler ) dołożyć mocy z 136 do 190 i cały projekt zamknąć pod nazwą ST190 ;)
Dodano: 7 lat temu
Serce mówi Alfa, rozum Fiat (też włoski) albo Ford (też na F)
Dodano: 7 lat temu
Z tych, które wymieniłeś ja osobiście bym brał Alfę, a szerokim łukiem ominął Golfa.
druga do zakupu była by Cytryna. Ty i tak zrobisz jak będziesz chciał
Dodano: 7 lat temu
"VW Golf V, golf w ostatnim czasie staniał i teraz można znaleźć spokojnie wersje 1.9 TDi 105 km lub 2.0 TDi 140 km z przebiegiem 180-220 tyś km, w wersji 3-drzwiowej z ciekawym wyposażeniem z roku 2005-2006. Plusem jest dostęp do części tuningowych, trwałe silniki."
Które silniki w Golfie V są niby trwałe? Jedynie 1.6 benzyna, który jest za słaby w porównaniu do innych aut, które rozważasz. W dodatku ty chcesz diesla. A 2.0TDI z tych lat, to najgorsze 2.0TDI, jakie kiedykolwiek powstały :)
Co do francuzów się nie będę wypowiadał, bo nie miałem do czynienia, ale z tej stawki moje 2 faworyty to Ford Focus mk2 2.0TDCi i Fiat Grande Punto. Zdroworozsądkowe wybory, a z tymi silnikami są dynamiczne i oszczędne, do tego Focus jest najlepiej prowadzącym się kompaktem :) A Opel Astra H? Nie widzę w twoim zestawieniu, a dobra propozycja z silnikiem 1.9 CDTi.
Signum to segment wyżej od pozostałych i jest znacznie więcej miejsca w środku, ale 3.0CDTi zje cię kosztami, więc jak już to szukaj 1.9 CDTi. Alfa Romeo śliczna, ale droga w utrzymaniu.
Dodano: 7 lat temu
Grande Punto. Uważaj na handlarza Mietka, sprawdzaj VIN na stronie kraju pochodzenia, dokładnie przejrzyj wszystkie papiery, przejedź się i zbadaj, czy auto nie ma jakiegoś dzwona w trzewiach...
Dodano: 7 lat temu
Super decyzja. Mysle, ze z kilkoma autami bede mogl Ci pomoc!
Po pierwsze - skresl Alfe GT. Swietny silnik, podatny na tuning ale zjedza Cie koszty czesci i niechec mechanikow. Poza tym sama konstrukcja tego auta jest dyskusyjna. Poczytaj o tylnym zawieszeniu. Druga sprawa to taka w jakim stanie te auta zjezdzaja do Polski - czesto zdarza sie, ze ludzie w auto warte 10 tys pakuja 15 zeby wrocic do uzywalnosci. Z podobnych wzgledow odrzucilbym Golfa V.
308 to porazka pod wzgledem elektroniki - istnieja dobre egzemplarze, ale na 2 wlascicieli tych aut, ktorych znam, dwoch jest niezadowolonych.
W signum unikaj 3.0 - duzo pali, slabo jedzie (ciezkie nadwozie). Porownujac z 1.9 roznica jest glownie w kulturze pracy.
Duzo dobrego slyszalem o C4, tutaj handlarzom nie chce sie brac zbyt powypadkowych aut bo podaz na 3-drzwiowki jest mala. Kiedys sam chcialem kupic, ale jakos wygrala Astra Coupe ;)
Focus i Grande Punto to bezpieczne wybory. Szczegolnie Fiat, ktory swiezo wyglada i ma na pokladzie jeden z lepszych silnikow. Jednak z drugiej strony Focus zdecydowanie prowadzi sie lepiej ;)
Dodano: 7 lat temu
Jako użytkownik Fiata GP mogę stwierdzić, że prawdopodobnie będzie miał najlepszy stosunek ceny do zawartości (wyposażenia). Silniki diesla Fiata są jednymi z najlepszych.
Focusy mają przeważnie gorsze osiągi od porównywalnych innych kompaktów. Golf zawsze jest i będzie drogi. Poszukaj informacje w Poradnikach Kupującego, wydawanych przez Motor lub AutoŚwiat.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl