Wpis w blogu użytkownika
Heniu94
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1021 razy
Data wydarzenia: 17.08.2016
Planowanie zmiany auta
Kategoria: obserwacja
W śród kilku modeli wybrałem następujące:
1. Peugeot 308
2. Alfa Romeo GT
3. Ford Focus II
4. Opel Signum
5. VW Golf V
6. Fiat Grande Punto
7. Citroen C4 VTS
- Peugeot 308 w cenie której zakładałem można znaleźć samochód z 2008 roku w silniku 1.6 HDI 110 koni przebieg około 240-280 tyś km. Plusem jest to że dostępne są wersje 3-drzwiowe, chip tuning podnoszący moc do 137 koni i moment obrotowy do 290 Nm. Minusem jest słaby dostęp do części tuningowych, średnie wyposażenie.
- Alfa Romeo GT do 16 tyś można nabyć dobrego diesla 1.9 JTD 150 koni z roku 2005 z przebiegiem 180-210 tyś km. Plusem jest bogate wyposażenie, mocny silnik prędkość maks 209 km/h, przyśpieszenie 9.2 sek, 6-ścio biegowa skrzynia, chip tuning do 185 koni i 390 Nm, słabe punkty to drogie części, przeciętny dostęp do części tuningowych.
- Ford Focus II w tym przedziale cenowym to bez problemu zadbany i mocny model 2.0 TDCi 136 km, w wersji 3-drzwiowej z bogatym wyposażeniem z roku 2005-2007. Plusem jest dostęp do części tuningowych np z wersji ST, silnik o podobnych osiągnięciach co Alfa Romeo GT.
- Opel Signum to największe z wybranych aut, hatchback trochę przypominający małe kombi. W tej cenie można liczyć na silnik 3.0 CDTI o mocy 177 lub 184 konie, prędkość maks 224 km/h przyśpieszenie około 9.2 sek. bogate wyposażenie, 6-ścio biegowa skrzynia. Plusem jest możliwość zwiększenia mocy komputerowo do 214 km i momentu do 470 Nm, ładny wygład auta. Minus to brak wersji trzydrzwiowych.
- VW Golf V, golf w ostatnim czasie staniał i teraz można znaleźć spokojnie wersje 1.9 TDi 105 km lub 2.0 TDi 140 km z przebiegiem 180-220 tyś km, w wersji 3-drzwiowej z ciekawym wyposażeniem z roku 2005-2006. Plusem jest dostęp do części tuningowych, trwałe silniki.
- Fiat Grande Punto, silnik 1.9 JTD o mocy 130 koni, w tej cenie można spokojnie szukać rocznika 2007-2009, są wersję z dobrym wyposażeniem i ciekawym wyglądem z przebiegiem rzędu 150-180 tyś km. Plusem jest dostępność części i ich niska cena oraz atrakcyjny wygląd.
- Citroen C4 VTS, do 16 tyś można znaleźć bardzo zadbany i dobrze wyposażony egzemplarz z ciekawym silnikiem 2.0 HDi o mocy 136km z rocznika 2005-2007 z przebiegiem około 200 tyś km. Plusy to dobra podatność na tuning i dobre części tuningowe, dobre wyposażenie.
Zdjęcia pochodzą z portalu ogłoszeniowego olx.
Teraz pytanie do was, co sądzicie o tych autach, co możecie o nich powiedzieć i co doradzić, na co będzie trzeba uważać przy zakupie danego egzemplarza??
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ale jak w miedzyczasie wymieni zawieszenie przednie, tylne, usunie rdze, zregeneruje turbo i upora sie z odpadajacymi/brakujacymi elementami to na tuning niewiele pieniedzy juz zostanie...
http://www.autowcentrum.pl/samochod/alfa-romeo-gt,1999820909/
Citroen to dziwadło niesprzedawalne i ma 4 wyświetlacze (obrotomierz przed kierowcą, prędkościomierz na środku, klima i radio).
Focus ok ale wewnątrz strasznie toporny i stary.
Jedyna opcja to Golf, chociaż najdroższy to najlepszy. Uwaga na 140 konne awaryjne TDI, a 1.9 robi niezły hałas. Chyba że Punto ze 130 konnym JTD, piękne i nie starzejące się auto.
Opel Signum to przestarzały klocek.
A Alfa no jak ktoś lubi, piękna jest ale i kapryśna...
Idąc za głosem serca: 1. Alfa (A może jednak 147 1.9 JTD po lifcie? ) 2. Citroen.
A może po prostu mocna zdrowa benzyna? Focus I w wersji ST, Astra Coupe, ostatnia Celica?
Bezpieczniejsze wybory niż turbodiesel.
Ja to bym sie zaczął rozglądać w tym budżecie za jakas Corolla w benzynie, albo czymś podobnym, czego nie trapi dziesiątki usterek. Corollę 3 drzwiowe sa dostępne bez większych problemów w tym zakresie cenowym, nawet niezle sie prezentują w porównaniu do tych ktore wytypowałes a mechanicznie bardzo dobre samochody.
druga do zakupu była by Cytryna. Ty i tak zrobisz jak będziesz chciał
Które silniki w Golfie V są niby trwałe? Jedynie 1.6 benzyna, który jest za słaby w porównaniu do innych aut, które rozważasz. W dodatku ty chcesz diesla. A 2.0TDI z tych lat, to najgorsze 2.0TDI, jakie kiedykolwiek powstały
Co do francuzów się nie będę wypowiadał, bo nie miałem do czynienia, ale z tej stawki moje 2 faworyty to Ford Focus mk2 2.0TDCi i Fiat Grande Punto. Zdroworozsądkowe wybory, a z tymi silnikami są dynamiczne i oszczędne, do tego Focus jest najlepiej prowadzącym się kompaktem
Signum to segment wyżej od pozostałych i jest znacznie więcej miejsca w środku, ale 3.0CDTi zje cię kosztami, więc jak już to szukaj 1.9 CDTi. Alfa Romeo śliczna, ale droga w utrzymaniu.
Po pierwsze - skresl Alfe GT. Swietny silnik, podatny na tuning ale zjedza Cie koszty czesci i niechec mechanikow. Poza tym sama konstrukcja tego auta jest dyskusyjna. Poczytaj o tylnym zawieszeniu. Druga sprawa to taka w jakim stanie te auta zjezdzaja do Polski - czesto zdarza sie, ze ludzie w auto warte 10 tys pakuja 15 zeby wrocic do uzywalnosci. Z podobnych wzgledow odrzucilbym Golfa V.
308 to porazka pod wzgledem elektroniki - istnieja dobre egzemplarze, ale na 2 wlascicieli tych aut, ktorych znam, dwoch jest niezadowolonych.
W signum unikaj 3.0 - duzo pali, slabo jedzie (ciezkie nadwozie). Porownujac z 1.9 roznica jest glownie w kulturze pracy.
Duzo dobrego slyszalem o C4, tutaj handlarzom nie chce sie brac zbyt powypadkowych aut bo podaz na 3-drzwiowki jest mala. Kiedys sam chcialem kupic, ale jakos wygrala Astra Coupe
Focus i Grande Punto to bezpieczne wybory. Szczegolnie Fiat, ktory swiezo wyglada i ma na pokladzie jeden z lepszych silnikow. Jednak z drugiej strony Focus zdecydowanie prowadzi sie lepiej
Focusy mają przeważnie gorsze osiągi od porównywalnych innych kompaktów. Golf zawsze jest i będzie drogi. Poszukaj informacje w Poradnikach Kupującego, wydawanych przez Motor lub AutoŚwiat.