Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Cadillac CTS 4 V6 3.6 DI w/1SB Performance package » Opony asymetryczne, ale czy kierunkowe?! czyli kolejny wpis o oponach







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Cadillac CTS
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 1115 razy
Data wydarzenia: 20.11.2018
Opony asymetryczne, ale czy kierunkowe?! czyli kolejny wpis o oponach
Kategoria: serwis
Kupilem opony zimowe, no i mam zagwozdke...

Tytulem wprowadzenia, opony zimowe w Quebecu sa obowiazkowe od 15 grudnia do 15 marca i lepiej zeby nie trafila sie jakas awaria w aucie w okolicach tych dwoch dat, bo terminy oczekiwania u mechanikow siegaja srednio kilku tygodni, a tych bardziej obleganych nawet 2 miesiecy. Ludziska wala do warsztatow dzwiami i oknami by zmienic opony... Dostalem do Caddiego zimowki Toyo Observe, ale ze juz lekko sfatygowane, wiec nabylem nowki sztuki Dunlopy Wintermaxx 2 w rozmiarze nominalnym, czyli 235/50/18. Bez montazu, bo w tej chwili czeka sie na podnosnik jakies 3 tygodnie. Jezeli zawiezie sie do mechanika same kola (niepotrzebny podnosnik), nakladaja opony na felgi w ciagu jednego dnia. Tak tez zrobilem i teraz pozostaje mi tylko nalozyc kompletne kola na auto.

Przechodzac do sedna, montuje sobie kola, a tu maly zonk... Na zdjeciach sa ulozone tak, jak powinny byc zalozone na aucie. Jak widac bieznik zdecydowanie rozni sie na lewych i prawych oponach, chodzi mi glownie o ta choinke... Wszystkie 4 opony sa identyczne, nie maja wskazania kierunkowosci, za to maja oznaczona strone wewnetrzna. Te Dunlopy sa ewidentnie asymetryczne, ale pytanie czy sa kierunkowe?? Nigdzie nie moge znalezc tej informacji.

Wg warsztatu ktory mi sprzedal opony nie ma tego typu opon lewych i prawych, trzeba tylko respektowac oznaczenie "inside". Ale patrzac na ten bieznik mam powazne watpliwosci.
Moj mechanik ktory zakladal gumy na felgi nic sie nie zajaknal o kierunkowosci. Kazalem mu tylko zalozyc je tak, zeby sie zgadzala lokalizacja (przod/tyl, lewy/prawy), ze wzgledu na TPMSy, co zrobil, mam nadzieje.

Moze po prostu jestem przewrazliwiony? Podobno sa opony asymetryczne kierunkowe, ale to sa juz opony z najwyzszej polki i sa oznaczone nie " strona wewnetrza/zewnetrzna" tylko "lewa/prawa".

Ktos zna sie na temacie opon asymetrycznych i moze potwierdzic ze jest OK?


A tak poza tym, zimowe opony na Jeepa nalozone, na swiezo pomalowane felgi (fuj, paskudny ten srebrny kolor, co mnie podkusilo zeby tak je pomalowac. Na wiosne bedzie czern lub grafit. Albo zloto :) ), podwozie Caddiego oraz profile zamkniete prysniete olejem antykorozyjnym, napedy na 4 kola w obu autach dzialaja wysmienicie, plyn w spryskiwaczach do -45°C jest, jestem przygotowany. Zimo, mozesz napierac
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2018 03:47:18
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Fakt, natury nawet najlepsza opona nie oszuka. Po jakimś czasie fajnie było by poczytać opinie o użytkowaniu, mam nadzieję że po sezonie już coś więcej na ich temat, subiektywną ocenę - będzie można tu poczytać :-)
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:
ogladano :) jezdze tym autem dwa tygodnie i jak do tej pory nie zauwazylem zadnego problemu. jezeli klocki sa starte rownomiernie a tarcze niepowyginane, hamulce nie sa powodem nierownomiernego hamowania. co innego jezeli masz zapieczony guide pin, wtedy hamulce biora tylko jedna strona i problem sie poglebia w miare zuzywania klockow. Przy nowych jest prawie niewidoczny.

Wcale by mnie nie zdziwilo gdyby wlasnie niesymetryczny bieznik byl przyczyna. Ale jak powidzialem, drogi maja skos, a do tego sa sliskie, wiec trudno cos w tej chwili powiedziec.
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Jak nowe opony to raczej to nie ich wina. Hamulce oglądano? Mi jak tak auto robiło to po wymianie klocków problem zginął, a wyglądały dobrze.
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:

sa rozne samochody, z napedem na przednia os, tylna, na obie, o roznym rozkladzie mas, zapewne do kazdego jest optymalna konfiguracja.

moje opony dobrze sie trzymaja drogi, samochod dobrze hamuje i przyspiesza niezaleznie od nawierzchni, zauwazlem jednak ze na sliskiej drodze przy ostrym hamowaniu tyl mi wyjezdza do zewnatrz. moze to kwestia opon a moze skosu drogi, trudno powiedziec. Ale na pewno nie ma opon lewych i prawych z takich jak moje.
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Poniższa strona nie odpala u mnie. Z tych co sama widziałam to rzeczywiście można i polecano do takich aut. Do tej pory zawsze opony całe komplety kupowałam ale patrzę że jedna oś jedne a druga inne to całkiem logiczne połączenie, i to nie tylko do sportowego auta. Swoją drogą, ciężko znaleźć od tak w przeglądarce jakiś dobry artykuł opisujący szerzej aż tak dokładnie typy ogumienia, przeważnie same reklamy lub jako dodatek do opisu na stronach sklepu, producenta. Większość przedstawia podział tylko na 3 typy i nic więcej.
Opony o których mowa w blogu rozumiem że nie sprawiają problemów i jednak dobrze założone?
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:
z tego co widze, Corsa system to kombinacja jednych i drugich, ale asymetryczne mozna montowac z tylu albo na wszystkich kolach. Skoro jest lewa i prawa musze byc tez kierunkowe.
Skoro sa homologowane do Porsche, Ferrari, Lamborghini itd. to chyba nie o komfort w tym chodzi :)

https://www.pirelli.com/tires/en-us/car-light-truck/find-your-tires/product-sheet/pzero-corsa-system
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Pirelli
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:
chyba nie bardzo rozumiem. o ktorych oponach mowa? moich czy pirelli?
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: W opisie tych opon znalazłam pierw że asymetryczne kierunkowe a potem dalej że dzieli sie na asymetryczne i kierunkowe, i asymetryczne na jedną oś a kierunkowe na drugą i wtedy bardzo poprawiamy komfort i bezpieczeństwo
Dodano: 5 lat temu
Do kstilger:
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: prawidlowy:D
Dodano: 5 lat temu
No to trzeba się będzie znowu zastanawiać jaki algorytm kieruje tymi wyróżnieniami?
[puchar]
Dodano: 5 lat temu
Do rekord5: Miałem takie opony w Altei i nie było problemów chyba, że Uniroyal wyprodukował same prawe a zapomniał o produckji lewych i tak już zostało ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do rekord5:
tak widocznie ma byc, chociaz wydaje sie to niezbyt intuicyjne. w dodatku podobno asymetryczne maja wieksza odpornosc na aquaplanning i lepiej sie zachowuja w zakretach przy duzej predkosci. tutaj jest inny artykul o tym, ze zwykle sa niekierunkowe.
https://www.ctyres.co.uk/general/asimetrical
w ostatnim zdaniu wspominalja ze sa tez asymetryczne kierunkowe.

bylem wlasnie w warsztacie i potwierdzili ze wszystko jest ok.
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:

masz przyklad, wspomniane nizej Pirelli PZero Corsa Direzionale.
Dodano: 5 lat temu
Do JacK: Niby tak ma być jak zalecają jednak popatrz na to zdjęcie i pomyśl,opona z lewej strony wjeżdża w kałużę tak że woda jest odprowadzana na zewnątrz przez rowki a w tej z prawej do wewnątrz gdzie dostaje się w "ślepą uliczkę",czy aby na pewno jest to OK ?
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Czyli na złe źródło informacji trafiłam.
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:
Pilnowania???

Asymetryczne kierunkowe nie mają strzałki ani oznaczenia inside/outside tylko napis lewa/prawa.
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Znalazłam na forach wypowiedzi potwierdzające istnienie wspomnianych opon, ale bardzo rzadko są kupywane bo więcej pilnowania. Oczywiscie pisało że oprucz znaku informujacego którą stronę na zewnątrz a którą do środka musi się znaleźć na nich wspomniana wcześniej strzałka informująca w którym kierunku. Czyli szukaj strzałki :-)
Coś mi się wydaje, że się nie odważę o tym wspominać osobom które twierdziły, że nie ma takiej opcjii...i tak nie uwierzą
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977:
[rotfl]
Dodano: 5 lat temu
zalozylem te opony, przetestowalem na sniegu, na autostradzie, pod osniezona gore jak i z gorki. Auto trzyma sie swietnie drogi, rewelacyjnie hamuje i przyspiesza, nie sciaga na jedna strone, wiec wszystko musi byc OK. ale jak patrze na te opony, to trudno uwierzyc ze tak ma byc.
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83:
nie moge znalezc strony ktora wczoraj widzialem o oponach asymetrycznych i kierunkowych, ale jezeli wierzyc autorom ponizszego artykulu, "W ofercie producentów można znaleźć opony asymetryczne kierunkowe". W takim razie musza byc opony lewe i prawe.

https://www.oponeo.pl/artykul/opony-kierunkowe

jest tez kilka stron po francusku :
http://blog.quartierdesjantes.com/pneus-asymetriques-cote-droit-gauche/
http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/pneu/s-1377-pneus-symetriques-asymetriques-et-directionnels.php

na razie jedyne ktore udalo mi sie znalezc to Pirelli PZero Corsa (Direzionale albo Corsa System), ale byc moze sa tez inne.
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: Nie spotkałam się jeszcze i nie słyszałam o takich które są jednocześnie asymetryczne i kierunkowe. Do tej pory tu u mnie wszyscy co zmieniają opony mówili, że jeśli jest asymetryczna to nie może być kierunkowa. Nie oznacza to że nie istnieją,bo tego to już nie wiem, może za słabo zgłębiało się te kwestie.

Dodano: 5 lat temu
Do mucko1:
Lepsze, ale tylko troszkę
Dodano: 5 lat temu
Do ANNA83: kierunkowe tak, ale asymetryczne lub asymetryczne kierunkowe to inna para kaloszy.
Pomyłki zawsze zdarzają, to tylko ludzie. Dlatego ja zawsze wszystko sprawdzam po robocie mechanika.
Dodano: 5 lat temu
Ja znam wersję że kierunkowe powinny na boku mieć strzałkę i mogą mieć np. napis rotation by wiedzieć jak zakładać. Koledze niby doświadczony fachowiec, a założył odwrotne - to mówił że jazda była tragiczna, czyli gdyby te były kierunowe i założenie w niewłaściwy sposób, doświadczony kierowca odczuwał by to.
Dodano: 5 lat temu
Do yatsec:
OK dzieks.
Z tego to czytalem, to sa opony jednoczesnie asymetryczne i kierunkowe, ale sa drogie i raczej do sportu.
Dodano: 5 lat temu
Do kstilger: no to git, dzieki.
Dodano: 5 lat temu
Do JacK:
tak, poszperalem troche i widzialem podobne, ale moje troche bardziej sie roznia, co mnie zaniepokoilo. Ale wyglada na to, ze tak ma byc. dzieki.
Dodano: 5 lat temu
Do niki129:
nie dqa sie ukryc. ale bywa to upierdliwe.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
11 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl