Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy humvee5 » Magazyn prawdziwych samochodów - ClassicAuto. I eureka :)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika humvee5
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 668 razy
Data wydarzenia: 10.09.2018
Magazyn prawdziwych samochodów - ClassicAuto. I eureka :)
Kategoria: inne
Ostatnimi czasy dzięki kilku dobrym Znajomym dopadł i mnie wirus samochodów z duszą, czyli zabytkowych. Takich, które nie słyszały o downsizingu, aferach dieslowskich i często osiągały poziom komfortu, legendy i tzw. jakości wyższy niż dzisiejsze ich odpowiedniki. Niestety nie muszę mówić, że współczesne auta mają rozcieńczone DNA własnej marki - bo różne fuzje i cięcia kosztów "zabiły" tak legendarne modele jak Lancer Evo...


Nie idzie jednak o to, że sobie takie auto kupię. Jeszcze nie. Ale lubię o nich poczytać. I tak oto natknąłem się kiedyś w saloniku Kolportera na Magazyn ClassicAuto. A oto jego krótka recenzja, niemająca nic wspólnego z reklamą.


Po pierwsze, wydawca gazety nie jest Springerem, Bauerem - i nawet jeśli wydanie 13 złotych może wydawać się komuś przesadą, nie zgodzę się. Bo po drugie i najbardziej istotne, piszą tam o ciekawych samochodach, które już są lub wkrótce będą klasykami.

A jak zdecydowałem się na zakup tej gazety? Tu kluczem jest Alpine A110. Zakochałem się w tym klasyku, nawet go nie widząc na żywo. Był bohaterem numeru RAMP-a (poczytałem pięć lat temu jego historię opisaną przez Piotra R. Frankowskiego i oglądałem zdjęcia z przejażdżki owym). W tym roku "Alpin" nowej generacji wchodzi do sprzedaży, a w Polsce też pojawił się dealer i jeden jedyny salon. Materiały o Saabie 94 i sesja starej Alpinki z nową przesądziła - będę kupował tę gazetę co miesiąc!


I jeszcze eureka. Pamiętacie Użytkownika 130rapid, Właściciela Yarisa Hybrid zwanego Zjawą? Tak jest - ten bardzo serdeczny Rozmówca okazuje się Redaktorem gazety i poznałem Go po zdjęciu! Miło, że na naszym Portalu jest ktoś taki - czujemy się dumni i chcemy się pochwalić [up]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
[papa]
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: [up]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
No właśnie je tam chowam.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Od tego są dwa granaty w świątecznym ubraniu ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
Nie kombinuj, sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po mojej stronie.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Skoro nie - Twoje to znaczy, że moje ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
Nie - moje!
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: To znaczy moje, tak? ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
Najważniejsze jest nasze zdanie.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: Zdania są podzielone na ten temat ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
Każdy ptaszek musi mieć daszek.
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: "korniszonki" też są na świecie potrzebne ;-)
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Ja z 93 kg od lutego zszedłem na 76 kg i chyba za dużo, bo najlepiej się czułem w okolicach 80-83 kg. Wtedy było optymalnie. Niestety przez to, że nie chciało mi się ćwiczyć to mimo, że waga spadła to wystający brzuch został :-(
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
Czyżby miał być taki pojemny? [rotfl]
Dodano: 5 lat temu
Do mucko1: decymetrów [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP:
A nie przypadkiem 17,6? [rotfl]
Dodano: 5 lat temu
Do Arturo1977: dziękuję [up]


Do MarcinGP: i swoje 99,9 kg [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Dlatego bardzo lubię swoje 176cm ;-)
Dodano: 5 lat temu
Marzenia trzeba spelniac, bo zycie jest krotkie. Najgorzej, to na lozu smierci uswiadomic sobie, jak bardzo przegrales zycie jezdzac golfem w dieslu :) Kazde fajne auto jest fajne, niezaleznie od wieku. Tylko sugeruje podazac za marzeniami ktore maja realna szanse sie spelnic, wtedy zycie jest jeszcze piekniejsze :)

Jak bylem dzieciakiem, na poczatku lat 80 moim marzeniem byl Polonez 2000. Pozniej Porsche 911, naprzemiennie z Ferrari 328 GTS, ktore uwazam za najpiekniejsze Ferrari w historii (obok 288 GTO i F40). O Porsche marze do dzisiaj, czyli to bedzie juz jakies 35 lat... niestety, niezaleznie od rocznika, Porsche 911 chlodzone powietrzem, bo tylko takie mnie interesuje, osiaga kosmiczne ceny. Za najtansze mozna by kupic co najmniej 2 nowe golfy :D Ale od lat 80 mam inne marzenie - F-body, czyli Trans Am albo Camaro 3 generacji. Wiem na pewno, ze pewnego dnia sie spelni :D

Spelnienia marzen zycze :)
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Ale przecież Alpine a110 jest i w wersji dla Giertycha,także spoko głowy nie urywa "zmieścisz się śmiało"[los2]
Dodano: 5 lat temu
Do MarcinGP: nie stać mnie :(. Ale chętnie bym pooglądał odrestaurowany egzemplarz. Wsiadanie sobie podaruję - 191 cm. wzrostu wymaga wyrzeczenia: albo utniesz sobie głowę, albo nie wsiadaj [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: Marzy Ci się ta z lat 1963-1974 (jakiś czas temu jedna poszła za € 68,090.00),

http://www.gieldaklasykow.pl/renault-alpine-a110-1970-niemcy/

Dwie są na:

https://www.autoscout24.pl

czy obecna za około 250 000 złociszy?
Dodano: 5 lat temu
Klasyki są w cenie :) życzę powodzenia [papa]
Dodano: 5 lat temu
Do rekord5: No podazanie za moda. Troche jestem za troche przeciw.
Jak sie ma kase to woli sie nowsze modele, jak sie ma jej za duzo inwestuje sie w klasyki.
Sa rozne podejscia.
Ja niekoniecznie poddaje sie trendom. Np nie trawie systemu bezkluczykowego, aut elektrycznych ktore maja załosny zasieg i sa jak wentylatory majace 2 biegi oraz autonomicznosci czyli braku kierowcy.

Mysle ze za nowoczesnoscia sa ci którzy jej zaznali bo do komfortu czlowiek sie przyzwyczaja.

A rozwiazanie idealne?

Najnowszy drogi model na lansowanie i wypady w sezonie, na wycierki i na zime starsze tanie auto ktorego nie szkoda a jako perełke na rzadkie wypady i lokate kapitału to klasyk youngtimer, oldtimer.

Ale rzadko kto może miec taki zestaw ☺
Dodano: 5 lat temu
Ja od zawsze choruję na Citroena DS Fhantomas- lata,jeździ na 3 kołach a przede wszystkim ma ponadczasowy wygląd :-)
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: A kolega jak zwykle,a może najbardziej prostackie jest właśnie twierdzenie typu świat pędzi do przodu więc musimy za nim gonić,niby po co i gdzie,w przepaść którą już widać ? Czy prostactwem nie jest ślepe podążanie za modą którą przecież ktoś na czyjeś polecenie kreuje a jej wyznawcy są jak ćmy krążące wokół świecy.Najbardziej prostackie jest twierdzenie że samochód ma wytrzymać 200-300tkm i praska czyli akceptacja najbardziej negatywnego trendu w dziejach motoryzacji.Na szczęście są jeszcze produkowane samochody przejeżdżające może nie tak bezproblemowo jak kiedyś 500-700tkm,owszem ich serwis kosztuje więcej niż w poprzednikach sprzed 30-40 lat jednak wyrównują rachunek niższym spalaniem,nieporównywalną dynamiką i komfortem.Tanie auta popularnych marek nigdy nie były zbyt trwałe,poszukaj statystyk i żdziwisz się że przeciętny przebieg i wiek złomowanego w Niemczech auta jest wyższy niż dwadzieścia lat temu a im tańsze tym wcześniej idzie jak to nazywasz pod praskę.
Dodano: 5 lat temu
Do FranzMaurer: dobrze wiesz, jak to ze mną jest... [hihi]
Dodano: 5 lat temu
Do MaArek77: Sporo racji w tym co mówisz, przy czym ja zwróciłbym uwagę na fakt, że po co innego korzystamy z nowoczesności (ta na co dzień jest raczej najlepsza) a po co innego chcemy zaznać przeszłości z sentymentu. Z tym argumentem dotyczącym bezpieczeństwa nie będę dyskutował, bo tez bardzo je sobie cenię, dlatego jako miłośnik starych aut wybrałbym po prostu klasyka, który do dziś solidnością konstrukcji i specyfikacją wyposażenia nadal daje przyzwoite bezpieczeństwo (maluch, niestety, odpada :-) )
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5:
A już myślałem, że zamierzasz powiększyć garaż [hihi].
Dodano: 5 lat temu
Do humvee5: No chyba mercedes ma po prostu swoją renomę.
Audi niestety odstaje, BMW to auta kojarzone ze sportem. Żaden Francuz czy Japończyk nie dorówna mercowi jako klasykowi.

To także zależy od ceny auta, rocznika i klasy.
Trudno spierać sie czy lepszy mercedes, maseratti czy Porsche, to kwestia sporna jaki model chodzi.

Na szczęście w Polsce rynek klasyków wciąz sie rozwija i w przeciwieństwie do zwykłych aut jest drogo i nikt jakoś sie nie irytuje
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
8 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl