Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 914 razy
Data wydarzenia: 18.10.2016
Lepiej późno niż wcale.
Kategoria: inne
dziś będzie w temacie tak ukochanego w UE "downsizingu".
Wszyscy wiemy o co chodzi - chodzi o przykrytą dbałością o ekologię hipokryzję mającą na celu wyciągnięcie jak najwięcej pieniędzy od kierowców.
Na szczęście, odchodzi to już do lamusa.
Nie chodzi jednak o całkowitą śmierć silników spalinowych - te będą z nami jeszcze jakiś czas, a o pożegnanie małych silniczków.
Turbo, skomplikowane układy zasilania i inne cuda techniki okazały się być farsą.
W rzeczywistych warunkach jazdy np. 0.9 litrowy silnik turbo Renault truje bardziej niż jednostka 1.6 którą zastępuje.
Z kolei 1.4 TSI, oddaje do atmosfery 15 razy więcej trujących związków niż stare 2.0 z ośmioma zaworami o podobnej mocy.
Do trujących spalin należy również dodać stosy śmieci powstałych po szybkim zużyciu wyżyłowanych jednostek i ich osprzętu.
Jak donosi Reuters w szczegółowym raporcie, może to oznaczać koniec diesli poniżej 1.5 litra i benzynowych silników turbo poniżej 1.2 litra (mowa o większych modelach).
Pierwszymi koncernami (poza Mazdą i FCA) idącymi w nowym kierunku mają być GM, Renault-Nissan i VAG.
Hm, nie jestem Noblistą z ekologii jak "genialny" Pan Kerry, ale to było do przewidzenia...
źródło: Reuters
Ostatnia aktualizacja: 18.10.2016 07:45:42
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Trzymam kciuki jakby co
Jeszcze chyba nie jestem gotowy
Bo Ty jesteś jak przeciąg
Coś w tym jest, bo nie tylko Ty Piotrze o tym piszesz
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-male-silniki-w-odwrocie-producenci-zaczna-zwiekszac-pojemnos,nId,2292708
Czekam efektu
Dla mnie ładne nadwozie, klima na korbe i alufelgi to za mało.
Dojrzałem do czegoś konkretnego i klasowego.
Na szczęscie takie mam
A ekologia to tez jestem "za"
Tak samo jak za tym by niepotrzebnie nie generowac kosztow napraw
Nie wiem czy czytałeś mój stary wpis: http://www.autowcentrum.pl/blog/post/kiedys-wszystko-bylo-lepsze.-moze-wiec-youngtimer,4867/
Ja nigdy nie miałem konsoli, ale odkąd rzuciłem papierosy to stać mnie na R6
Otóż to...
Po co komu 150km z 1.2 czy 1.4, skoro można je mieć z 2.0, ale bez niepotrzebnego ryzyka i ekologicznie???