Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Civic Kosmiczne jajo
»
"Ekodrajwing" w prawdziwym życiu.
Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 864 razy
Data wydarzenia: 24.04.2016
"Ekodrajwing" w prawdziwym życiu.
Kategoria: obserwacja
po raz kolejny trafiła mi się trasa UK-PL
Postanowiłem zatem pobawić się w szumnie propagowany eco-driving.
W końcu ma się tego dizla
A zatem bak do pełna.
Kluczyki w dłoń i jedziemy.
Jak to się robi?
Autostrada, planowanie manewrów wg. zasady MSM, jazda w rytm otaczającego ruchu, mało hamowania i niezbyt duża prędkość no i nieodzowne w "Ekodrajwingu" katowanie dwumasy.
Dodam, że i przyjemności z jazdy mało, choć to właśnie na autostradach Civic daje się lubić. najbardziej.
Efekty mych starań prezentuję poniżej.
Są to wyniki jazdy autostradą (tylko 2km lokalnymi) po stronie brytyjskiej.
Ostatnia aktualizacja: 24.04.2016 15:03:11
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Najlepiej jezdzic z glowa dynamicznie i wyjdzie 6,5 litra
Oszczednosci to moga byc przy potworach V6 czy V8 o mocach 250-350 koni, ktore pożeraja 14-18 na setke a przy Ecodrivingu możemy te 3-4 litry zaoszczedzic i to drozszej benzyny
Właśnie do tych samych wniosków doszedłem...
Bo kto by wytrzymał coś takiego, wszyscy jadą, a na dodatek te chu.e rzucane przez jadących z tyłu - normalnie przygniatają człowieka
Jakoś entuzjazmu z jazdy oraz wyników z Twojej strony nie widzę...
Po zmianie musi byc co najmniej 1500 obrotow aby nie neczyc dwumasu i silnika
Zdaje się ,że nawet nie sama jazda, ale przyspieszanie z niskich obrotów.
Jednostajna jazda, kiedy nie jedziemy pod górkę, nie ma chyba negatywnego wpływu na dwumasę?
wyniki już widać
A jak te wskazania z kompa mają się do rzeczywistego zużycia paliwa?
No i jaki miałeś wynik przy normalnej jeździe?
Ostatnio jechałem autem z dwusprzęgłową skrzynią, i byłem mocno zdziwiony, że przy spokojnej jeździe było 1200 obr/min! Masakra. Inna sprawa, że jak się dodawało gazu to od razu skrzynia wrzucała bieg na niższy, więc nie było oczekiwania aż obroty wzrosną z tych 1200.
Czyli jak przy 1800 zmienisz bieg to masz gdzieś 1300 obrotów?
A z katowaniem dwumasy to zabawba sprawa. Niby przy skrzyni DSG dwumas mniej cierpi. A skrzynia utrzymuje najczesciej obroty ok 1500 i jak chce sie gwaltownie przyspueszyc to z tak niskich startuje i bez trybu sport nie ciagnie wyzej. Dlatego nielubie DSG bo przymula
A w moim GTD jest wyswietlany ekonomizer na komputerze i każe wrzucac wyzszy bieg juz przh 1800 obrotów
A co do samej jazdy eko, to naprawdę można zrobić sporą różnicę w spalaniu. Mam do pracy 11 km, i jak jadę eko to mój diesel pokazuje wg kompa ok 5,5 litra po takiej trasie, a jak bardzo się spieszę to robi się z takiej samej trasy 7,5 litra.
I u mnie jazda eko nie wiąę się z katowaniem dwumasy - staram się na ogół utrzymywać obroty w zakresie 1,8-2 tys. obrotów.