Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C5 Aircross 'Shine' » 145kkm przegląd na start!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C5 Aircross
Dodano: 5 miesięcy temu
Blog odwiedzono 578 razy
Data wydarzenia: 10.06.2025
145kkm przegląd na start!
Kategoria: serwis
Takim to sposobem Citroen C5 Aircross po trzech miesiącach eksploatacji przeszedł pierwszy przegląd :) Realizacja u zaprzyjaźnionego mechanika. Plan był taki, żeby z wymianami wstrzymać się o rok, ale wizja wyjazdu wakacyjnego do Włoch przyśpieszył sprawę.

Przegląd 145kkm, 10.06.2025

Co prawda przez producenta zaplanowany interwał pomiędzy przeglądami wynosi 30kkm, ja sobie zmniejszyłem ten odstęp do 15kkm, natomiast obecnie robię co do zasady przeglądy nie rzadziej, niż co rok. Dziś przebieg 143 300km [up]

Podczas przeglądu wymieniono wszystko, co uważałem za słuszne. Ponieważ silnik jest na łańcuchu, więc z rozrządem na razie się wstrzymałem.

- Świeca zapłonowa Bosch 0 242 140 521, 4 szt.
- Olej Total Quarz First 0W30, 5 litrów
- Filtr oleju Filtron OE 673
- Filtr powietrza Filtron AP 196/4
- Filtr kabinowy węglowy Filtron K 1227A-2X
- Płyn hamulcowy Total HBF 4 DOT4 500ml 2 szt.
- Płyn do chłodnicy -37C Borygo Extended Life G12, G12+ różowy 5 litrów

Poza powyższą wymianą sprawdzono układ hamulcowy pod kątem zużycia klocków hamulcowych, ale tam jest jeszcze pewien margines, więc poczekam. Olej w automatycznej skrzyni biegów wymieniony równocześnie, opis poniżej. Filtry PP nie były wymieniane jeszcze w tym aucie. Po dezynfekcji klimatyzacji na maksymalnym nadmuchu w aucie było pełno liści, piachu i kurzu, tak że ciężko było auto we wnętrzu dosprzątać.

Koszt całkowity przeglądu wraz z robocizną – 739,22 pln więc może być :)



Wymiana oleju w EAT8 : 142 272 km / 143 400 km, 01.04. / 10.06.2025

Ponieważ wymiana oleju wyłącznie statyczna, więc zrealizowana w dwóch etapach. Drugi etap po przejechaniu ponad 1000km.


- Olej RAVENOL ATF T‑ULV Fluid; 7 litrów
- Wymiana oleju w skrzyni biegów EAT6 (metodą statyczną)

Koszt całej operacji z robocizną – 900 pln.



Na tą chwilę to tyle ;) [up]
Ostatnia aktualizacja: 08.07.2025 22:05:33
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: Żadna kobieta kolego nie da Ci tego co klocki Lego ;-)
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: Zgadza się! Załatwię to sam, będzie po kosztach. Za rok będą jeszcze klocki :)
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: No ale gdy nic się nie wydarzy, to za rok tylko olej i filtry więc luz.
Dodano: 4 miesiące temu
Do mucko1: No właśnie. I niedorozwój będę 😆🦧
Dodano: 4 miesiące temu
Do MaArek77: No to jesteś szczęsciarzem 😀 Ja z tych co co jakiś czas pochłaniam płyn chłodniczy i to nie tylko latem 😃👍🥂
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar:
Bo inaczej nie będziesz się rozwijał 🤪
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: Ja tez chciałbym ciąć wydatki jak Ty ale nie kosztem bezpieczeństwa czy jakości.

W Niemczech to trudno.

Tez kupujesz dobre części ale właśnie tutaj jest problem bo podobno jakość na przykład tarcz hamulcowych czy świec zapłonowych jest tragiczna.
Nigdy nie wiesz na co trafisz.

Dlatego tez mam dwa auta, jedno ma 40 tys km drugie 50 tys przebiegu a gdybym jeździł tylko Audi, miałoby już pewnie ponad 70 tys km.

A przy takim przebiegu zaczyna się: świece, olej w skrzyni automatycznej, hamulce, zapewne płyn chłodniczy

Ale jak to mówię, nie palę, nie piję (znaczy śladowe ilości), to na coś muszę wydawać.
Dodano: 4 miesiące temu
Do yatsec: i takie opinie lubię czytać [up]
Dodano: 4 miesiące temu
Do MaArek77: Ja już powoli zaczynam minimalizować koszty więc szukam tanich i dobrych warsztatów. Wydaje mi się że mam dwa optymalne pod względem jakości i kosztów. Oczywiście mam też Kowala do którego jeżdżę na napełnianie klimatyzacji i wymianę klocków hamulcowych choć klocki i tarcze zacząłem wymieniać sam i wydaje mi się że robię to lepiej niż tani serwis😎
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: Na pewno na rok, oby nie krócej 😉👌
Dodano: 4 miesiące temu
Super serwis. koszty niewielkie.
WW warsztacie byłoby trzy razy tyle
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: No i najważniejszy spokój [up] Na jakiś czas... ;-)
Dodano: 4 miesiące temu
Do mucko1: Jakieś marzenia choćby były jak najbardziej naiwne trzeba mieć! 😎
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar:
Oby tak było 😁
Dodano: 4 miesiące temu
Do yatsec: Ja niestety mam jedynie 3 letnie doświadczenie w automatach, a ponieważ oba auta z taką skrzynią mam używane, kupione przy przebiegach ok.140kkm więc nie chcąc ryzykować wymieniam statycznie. Wiele na ten temat czytałem. W obu autach olej wymieniał mi kolega z serwisu, gdzie robią dynamiczne wymiany i on twierdził, że oczywiście może mi to zrobić ale na moją odpowiedzialność. Sam zaleca mi wymianę statyczną i taką zrobiłem. W DS-sie ze skrzynią EAT6 miałem olej wymieniany przy 122kkm (faktury po poprzednim właścicielu) w ASO, wymiana też była statyczna, więc to mnie też utwierdziło w moim wyborze.
W przyszłości planuję wymiany oleju w skrzyni co 60kkm statycznie ale już pojedynczo.
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: Też tak sądzę, tym bardziej, że materiały kupowałem sam, a robocizna to tylko 24% całej kwoty! :)
Dodano: 5 miesięcy temu
Cały czas mnie zastanawia ta statyczna wymiana w EAT8, zalecana przez Aisina jest dynamiczna. Jako, że filtr jest wbudowany, dynamiczna wymiana ma na celu wypłukanie go w miarę możliwości. Uważam, że obawy dotyczące tego, że osady w filtrze zatkają system elektrozaworów może mają zastosowanie w przypadku ekstremalnie zabrudzonych skrzyń w których olej nie był zmieniany przez np 250.000km. Ale przy 140kkm tym bardziej zrobiłbym wymianę dynamiczną, jako preventive maintenance. Większość zabrudzeń w automatach pochodzi od zużywających się tarczek ciernych, sprzęgiełek w koszach. Zwykle jest na tyle łatwo transportowalny, że połyka go olej (i ciemnieje między innymi). Większe kawałki zatrzymują się w filtrze. Wypłukanie go pod pewnym ciśnieniem zwykle pomaga a nie szkodzi, poza właśnie skrajnymi przypadkami, które opisałem powyżej.
Powiedziałbym, że tego typu obawy byłyby uzasadnione w zaledwie kilku procentach przypadków.
Ot, takie moje dywagacje z doświadczeń przy automatach.
Dodano: 5 miesięcy temu
Do Egontar: Cenowo źle to nie wyszło (740 + 900), za taki zakres to nie ma co narzekać [up]
Dodano: 5 miesięcy temu
Do mucko1: może będzie spokój teraz przez jakiś czas 🫡👍
Dodano: 5 miesięcy temu
Do humvee5: nawet i lepiej bo wymienisz filtr razem z całym olejem. A tu trzeba zrobić na dwa trzy razy żeby było okej.
Dodano: 5 miesięcy temu
No to jak zwykle zaszalałeś 👍😁
Dodano: 5 miesięcy temu
Do FranzMaurer: Bo jak się dba to się ma 💪👌
Dodano: 5 miesięcy temu
Jak zawsze dbasz o Nią [up] ;)
Dodano: 5 miesięcy temu
U mnie w CVT wymiana dynamiczna [tuning]
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl