Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes CLK Gwiazdeczka » Zakup opon letnich dla auta z tylnym napędem - pytania laika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes CLK
  • przebieg 234 287 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2015
  • silnik 2.7 (270 CDI)
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 938 razy
Data wydarzenia: 17.02.2016
Zakup opon letnich dla auta z tylnym napędem - pytania laika
Kategoria: zmiany w aucie
Powoli zaczyna się się sezon letni i czas myśleć o zmianie opon. Moje letnie chyba już nie nadają się na kolejny sezon, więc muszę kupić nowe, ale kompletnie nie mam pojęcia jakiego wybrać producenta oraz szerokość i profil. Coś mnie podkusiło do zajrzenia do instrukcji obsługi mojego Merca i znalazłem informację, że przy moim silniku przednia oś ma inną szerokość niż tylna (skan w załączniku). I tak trochę zgłupiałem, bo z czymś takim się jeszcze nie spotkałem. Obecnie moje alufelgi letnie mają założone Pirelli CINTURATO P7 o średnicy 17''. Niestety nie pamiętam rozmiaru opon i felg, bo nie mam ich w obecnym miejscu zamieszkania.

I tutaj moje pytanie do Was? Kupić opony tego samego producenta i ten sam model, czy szukać coś innego? Opony Pirelli ogólnie dobre są? I jak z tymi rozmiarami? Kupić takie jak zaleca producent w instrukcji obsługi, szukać inne rozmiary, czy kupić takie jak mam obecnie?
Dodano: 8 lat temu
Producent opon jest mniej ważny. Grunt, by ich rozmiar był taki jak zaleca producent, bo wtedy nie masz przekłamań licznika i innych tego typu problemów. ;)
Dodano: 8 lat temu
Do noc123: hej o ile dobrze rozumiem, to mamy tu temat o oponach, czy o silnikach TDI? Wracając do właściwego tematu jaki zadał "noc123", to odpowiadając na Twoje pytanie, ja wybrałem pod moje auto Uniroyal RaniExpert 3, bo na Goodyear EFFICIENTGRIP mnie nie stać.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Miałem okazję przejeżdżać się takimi L&K tylko 1.8T i nie zauroczyły mnie,są za drogie jak na swoją faktyczną wartość,droższe niż np.podobne rocznikowo Passaty a wybacz te auta różni przepaść.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Królowa mazda 6 04r 2.0 CITD z której się przesiał na c-maxa to już mega bezawaryjne auto.

Dlatego poszukuję obecnie ładnej O1 Laurin%Klement ale ma to być full wersja z xenonani i 130km TDI dlatego się nie spieszę.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Czyli królowa lawet jest mistrzem świętego spokoju w porównaniu do pięciolatka,czas kupować starsze autka bo za kilka lat gdy obecne kilkulatki się zestarzeją nie będzie czym jeżdzić.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Miałem to wiem. Sąsiad zapragnął C-maxa 11r 1.6TDCi 168kkm z komisu z Francji. Od roku czyli zakupu auto spędziło 2 miesiące w warsztacie a wpakował 17tys.zł i niby jest sprawne ale nie do końca.

Co prawda mechanik też nie najlepszy ale i tak dobry co do lokalnych rzezimieszków.

Wspomina czasy Laguny 2 1.9DCI 01r w którą przez 100kkm nic nie wpakował.

Mówi że teraz jest w kropce bo sprzedać się nie opłaca a trzymać dalej też strach.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Pamiętam długie wieczorne spacery podczas których nie było obaw że ktoś wyskoczy zza roga,tą czystość,brak śmieci na ulicach,teraz już trzeba oglądać się za siebie.Brat mieszka w niezbyt dużym miasteczku w dodatku jego osiedle jest nieco na uboczu więc w tym miejscu jest spokojnie,natomiast w centrum jest już gorzej,bandy czarnych i śniadych "bojowników" są wszędzie,trzeba nie rzucać się w oczy.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: No racja to juz nie te Niemcy co 20 lat temu
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Dzisiejsze auta to koszmar przy którym nawet 2.0 PD czy 2.5 V6 TDI to fraszka.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Przesadzasz pod wieloma względami,jeśli nie trafisz na oszusta to w jakości paliw nie ma różnicy,jeżdziłem i tankowałem w DE,jak wiesz mieszka tam mój brat i wiem co piszę.Nie podaj też swojego obecnego kraju jako wzór,słynny niemiecki "ordnung" to już historia,teraz robi się tam taki syf że niedługo kierunek emigracji się odwróci i będziemy mieli wielu zamożnych niemców jako sąsiadów.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Spalanie i to że tylko 2 lata były montowane to nic w porównaniu do dzisiejszych aut.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: No dletego nieudany ze montowano go tylko 2 lata.
Ten silnik nie jest już na jednej pompie ale na pompowtryskiwaczach. To taka "przejściówka" między starymi 110 koni a nowszymi 130 konnymi TDI.
Zaletą jest 6 biegowa skrzynia, wada jak na taka moc wysokie spalanie.
No i jest czuły na gorsza jakość paliwa
W ogóle w Polsce awarie wielu silników TDI spowodowane sa że w dystrybutorach jest gnojówka a nie paliwo
Dodano: 8 lat temu
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Nie spodziewałem się, aż tylu komentarzy.

Do skala03: jaki model opon ostatecznie wybrałeś? W ciągu weekendu zamierzam trochę powertować internet i testy opon.

Do MaArek77: Fakt, P7 są cichutkie. Obecnie mam założone jakieś chińskie zimówki z 2015 roku (chyba linglong), które dała mi poprzednia właścicielka. Są głośne, ale byłem bardzo pozytywnie zaskoczony właściwościami jezdnymi na śniegu i podczas deszczu. Auto prowadzi się świetnie, nie wpada w poślizgi, świetnie łapie przyczepność. Byłem w szoku. Tylko minus, że są głośne. A CLK nie ma ramek w szybach, więc na starcie jest trochę głośniej niż w "normalnym" samochodzie.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: No właśnie dlaczego nie udany?. Większość galaxy/sharan/alhambra ma ten silnik i użytkownicy sobie chwalą.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Zbyt szeroko to ująłeś,cichy na trasie,podczas szybkiej jazdy autostradą,niestety nie na mieście ani na podwórku,w dodatku nie 110 tylko 101 a te silniki wiele się różnią.Różnią się też Passaty w nie wyposażone,101 konny poliftowy ma dodatkowe wygłuszenie komory silnika,widać to na fotce w galerii. CR w Octavii jest cichszy od starszego Passata na biegu jałowym i niskich biegach,niestety tylko wtedy.Dodam jeszcze że nowe/młode auta są ciche głównie dlatego że są nowe/młode,gdy będą miały 15-20 lat zostanie ich niewiele,reszta trafi na złomowiska z powodu awarii bezsensownych układów elektronicznych bo kto będzie płacił majątek za ich naprawy.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Dlaczego nieudany? Co prawda VW z CR nie jeździłem, ale innymi CR owszem i każdy diesel powoduje wibracje, których przy benzynie nie czuć.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: to starota, 115 to nieudany silnik.
Pojezdz common railami z vw od 2012 roku.
Mam porownanie z fiatem Bravo JTD czy Fordem Mondeo rok 2011.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Ciekawe spostrzeżenie, no B5 ze 110 konnym TDI cichy, nie miałem okazji sprawdzić.
No ja obstaje ze cicho to jest w Golfie 7 TDI, nie szumia uszczelki a silnik na 6 biegu do predkosci 160 km/h jest malo słyszalny, moze i lepiej niź benzyna
Dodano: 8 lat temu
Mam podobny problem, bo też muszę wymienić opony, a właściwie to miałem. Po kilku dniach spędzonych w necie i czytaniu opinii w końcu wybrałem i zamówiłem opony, w przyszłym tygodniu zakładam nowe letnie opony.
Co do rozmiaru to najlepiej jak założysz takie jakie zaleca instrukcja, ale pogadaj z oponiarzem (wulkanizatorem). Co do producenta to nie sugeruj się tym co masz, może są już lepsze. Ja kupuje model opon który dopiero 3-4 lata temu wszedł na rynek. Choć znalazłem model z 2015 roku, ale dla mnie za drogie. Właśnie kwestia pieniędzy to był największy problem. Ja w pierwszej kolejności sprawdzałem jakie opony mają parametry: oporu toczenia (zużycie paliwa), przyczepności na mokrej jezdni (bezpieczeństwo) i głośność (komfort). Tak wytypowałem sobie 5 opon i dalej czytałem opinie użytkowników i koszt zakupu. A później to już tylko szukałem pieniędzy w portfelu i już wiedziałem które kupić :) Gdy wybrałem opony które chcę kupić, podjechałem do najbliższego (dobrego) wulkanizatora, który przyznał że to dobry wybór i wytargowałem u niego niższą cenę niż u dalszej konkurencji. Poczytaj oponeo.pl, tanieopony.pl, to coś powinieneś wybrać dla siebie.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Właśnie na autostradzie podczas jazdy z prędkościami jakie podałeś dżwięki pochodzące z silnika Passata były praktycznie niesłyszalne.By mieć skalę porównawczą powiem że poza nieco większym szumem powietrza było podobnie jak w Octavi kombi 2.0 TDI z 2012r .Śmiem twierdzić że starsze Passaty były lepiej wyciszone niż o klasę mniejsze,młodsze auta grupy.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Zgadzam się. Jeździłem kiedyś Sharanem 115KM 6bieg, fanie zbierał się i stosunkowo mało palił, jednak hałasu robił. W ubiegłym roku miałem okazje nim kawałek przejechać się, to od razu przeszły mi pomysły na zakup diesla - jakbym miał silnik na prawym fotelu :) Wolę cichą benzynę.
Dodano: 8 lat temu
Do rekord5: Powiem tak: "lepsze jest wrogiem dobrego"

Uwielbiam diesla za wysoki moment i niskie spalanie, za elastyczność.
Kiedyś wydawało mi sie że 1.9 TDI to sinik z nieba, ideał.
Ale kiedyś uprawiałem ecodriving, mieszkałem w Polsce i nie jeździłem szybciej niż 120 km/h (takie mamy ograniczenia, po parafii nie smigałem autostradami).

Teraz gdy jezdże trasy Hamburg-Poznań, i przy 140-160 km/h słysze hałas z mojego diesla, gdy brak szóstego biegu który hałas obniża wiem że to stary silnik.

W mieście nie dokucza hałas chyba że ostro sie przyspiesza.

Ojciec miał 140 konne TDI pompowtryskiwacz i było nieco ciszej.

a najnowsze TDI 150 i 184 konie to daje głowę że wielu nie wiedziałoby że to diesel, taka cisza.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Ja miałem stare 10-letnie Pirelli P6 w P306, mimo wieku lepiej trzymały na mokrej nawierzchni niż nie jedne nowe.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Ciągle narzekasz na głośność TDI PD,ja Passata wspominam jako jedne z najcichszych aut,choć był mocno zajeżdżony w porównaniu do Twoich samochodów. Głośno było na niskich biegach,na mieście i podczas postoju,ponad 80 mocniej hałasowały właśnie opony czy powietrze obiegające nadwozie,czyżby b5 FL był lepiej wygłuszony od sporo młodszej Jetty.
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: Jesli chodzi o Pirelli ojciec miał P7 i nic wyjatkowego, ale głosne nie były.
A co do Dunlopa to nie wspomniałem mam kilka lat SP Sport i sa strasznie głośne, a przeciez trudno cos uslyszec przy TDI na pompowtryskach

Takze różnie to bywa...
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Twoje obserwacje w 100% pokrywają się z moimi.
Dodam jeszcze, że Pirelli mają koszmarną jakość wykonania (niemal zawsze nierówno wyważone), twarde i mocno się ścierają. Sa wyborne na suchym... I beznadziejne na mokrym.
Uniroyal przereklamowany, na suchym średni a na mokrym przeciętny.
Żadnych zastrzeżeń do Bridgestona (sportowe modele dość głośne)...
Ogólnie oprocz niego polecałbym Dunlop Sport Maxx RT - od kilku dni jeżdżę na takich (w sumie 2500 km już na nich zrobiłem) - zaobserwowałem że są cichsze od konkurencji i bardzo przyzwoite na mokrym. W warunkach torowych jeszcze nie testowane, ale przy cywilnym użytkowaniu robią wrażenie.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Miałem CPC II i przyznam Ci rację,jeżdziło się na nich fajnie tylko szybko się ścierały.W zeszłym roku kupiłem do Omegi MES i zauważyłem że są twarde,może głównie dzięki wysokiemu indexowi nośności 96.Zużycie bieżnika po przejechaniu ok.10tys.km nie przekroczyło milimetra więc chyba jest nieżle.
Dodano: 8 lat temu
Są jeszcze Koreańskie Hankooki, mam takie zimówki i ładnie się sprawdzają.
Dodano: 8 lat temu
Ja preferuję Conti - są bardzo dobre w każdych warunkach i komfortowe/ciche. Michelin to twarda guma i robi się na niej więcej kilometrów, tak jak obiecuje producent.
Dodano: 8 lat temu
Najlepiej założyć rozmiar jaki zaleca producent, ale możesz popytać np. na jakimś forum merca co ludzie stosują w tym modelu.
Co do marki to najlepiej poczytać jakieś testy opon. Też w Korando mam fabryczne opony Kumho, powiem wprost że pierwszy raz spotkałem się z tą marką, ale sprawdzają się dobrze, nie mogę narzekać.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl