Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 3 » Subiektywna ocena po 15 000 kilometrów







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 3
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 917 razy
Data wydarzenia: 10.10.2015
Subiektywna ocena po 15 000 kilometrów
Kategoria: obserwacja
A więc stało się... Trzy miesiące minęły - i nagle przebieg wzrósł z około 166000 do ponad 182000. Po drodze były górskie szlaki, szybkie autostrady, miejskie uliczki w godzinach szczytu i nawet 'Zielone Piekło'...

Myślę, że czas na krótkie podsumowanie moich obserwacji - może przyda się komuś rozważającemu zakup takiego auta.

Po pierwsze muszę powiedzieć, że jest to pierwsze auto z dieslem, które akceptuje. Co więcej jest to auto, którym ciągle się zachwycam i podziwiam.

Plusy:
- niesamowita przyczepność (przy oponach 205R16) - w połączeniu z zawieszeniem M daje akceptowalny komfort i sportowe prowadzenie
- wspaniałe fotele (podparcie boczne, podparcie ud) - również mówię o tzw. Sportsitze
- spalanie miejskie 7.2-7.5 litra
spalanie na trasie 5.5 litra
autostradowe 6.5 litra
- płaska podłoga bagażnika, dużo miejsca po złożeniu foteli
- kulturalna praca silnika diesla (warto szukać najnowszych wersji ze 184KM)
- skrzynia biegów pracuje dobrze w trybie sport i w trybie zwykłym (jest dynamiczna lub komfortowa, nigdy nie chce się jej manualnie 'poprawiać')
- idealny rozkład masy między osiami
- cisza przy jezdie autostradowej
- intuicyjna nawigacja/bluetooth/radio
- automatyczna praca wycieraczek, automatyczny obieg zamknięty - małe rzeczy a cieszą jak dobrze działają
- wydajna klimatyzacja i grzanie (grzanie CAŁYCH foteli a nie tylko kawałka)


Minusy:
- brak cupholderów jest niewybaczalny
- bardzo twardy podłokietnik

Ogólnie, jeśli ktoś nie wie co kupić - a chce coś praktycznego i zarazem dającego radość z jady - to radzę od razu szukać BMW i odpuścić sobie VW, Audi czy Alfy... Żałuję, że wcześniej nie znalazłem tej marki i kierowałem się stereotypami o 'dresowozach' ;) Jak pokazuje praktyka - nie było warto!

P.S. Zdjęcie przez ten cały czas zrobiłem chyba tylko jedno... Dlaczego? Bo jakoś chyba za bardzo lubię jeździć tym autem :D

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2016 19:55:01
Dodano: 8 lat temu
to kolejnych bezawaryjnych kilometrów życze
Dodano: 8 lat temu
po 15 tysiacach to mysle ze juz o aucie wszystko wiesz:)
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: Swietnie napisane, dzieki. Ja chce GTD ale z manualem, uważam że auto sportowe o względnie dużej mocy, no 170-200 koni musi byc z manualem.

Kolega potwierdził moje obawy co do DSG. Mnie wydaje sie że jakby to trafnie okreslic "ślizga sie sprzęgło" co oczywiście nie następuje bo o tym nie ma mowy ale jak wciskam gaz w podłogę, nie ma odejmowania przy zmianie biegu to jest pół sekundy na zmianę i jakby wskazówka obrotomierza idzie w górę w tym czasie a po zmianie sprzęgło nie łapie i nie czuć płynnego wyrywania do przodu. Jakby taki poslizg, coś w rodzaju myślenia skrzyni.

Wole manuala, wciskam sprzęgło, zmieniam bieg i ten czas pozwala aby wszystko działało płynnie
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Potwierdzam - srebrny plastik to niesamowita lipa, u mnie wygląda strasznie po 182 tys. Co do navi - też sie tego bałem, ale po chwili użytkowania da się BARDZO sprawnie wyszukać wszystkie funkcje i szybko operować nawigacją. Porównując do navi z Golfa GTI ROK 2008 i Fabii RS jest dużo lepiej, a sama nawigacja działa bardzo szybko.
Skrzynia nie jest swusprzęgłowa w F30 ale są dwie opcje - steptronic i sport step tronic. Z tego co udało mi się ustalić z rozmowy ze sprzedawcą w Frankfurcie, to te dwie skrzynie mają nie tylko zmiany kosmetyczne (+ łopatki) ale też różne oprogramowanie w ECU zarówno dla trybu sport jak i normalnego! Więc jeśli skrzynia Ci nie podeszła - to może był to ten gorszy model?
A DSG miałem aż 4 różne w roznch autach - Fabia RS 2009, Golf GTi 2008, Audi A3 2004, Passat CC 2011. Każda się gubiła w mieście, każda szarpała, każdą musiałem poprawiać łopatkami. Na torze skrzynia z Golfa zachowywala sie tak absurdalnie w trybie sport (redukcje w zakręcie?) że musiałem przejść na łopatki, co i tak niewiele dało, bo niemal czułem jak cierpi przy każdej zmianie biegu. Nie twierdze, że nie jest szybka - moim zdaniem problem tkwi w jej sterowaniu. Inżynierowie sostali misje 'szybkość' więc działa dobrze tylko przy normalnym zachowaniu kierowcy (przyspieszanie-hamowanie). Gdy kierowca wykona przyspieszanie, hamowanie, przyspieszanie skrzynia nastawia się najpierw na szybkie zmiany w góre, potem na redukcje zapinając niższy bieg, a gdy dostanie sygnał o konieczności kolejnego przyspieszania zastanawia się czy nie zrzucić o jeszcze jeden, ale brak jej 'wolnego' sprzęgła ;)
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: Dzieki, mnie nie pidobal sie automat BMW i obsluga navi pokretlem, takze srebrne panele na desce, trudno znalezć wersje bez nich lub nie w brazowym drewnie. Tak samo manualów jak na lekarstwo.
A co nie tak z DSG. Mnie ta skrzynia jest obojetna, bmka F30ma chyba tez dwusprzegłowa?
Dodano: 8 lat temu
Do mario1942: panie jak bmw w deslu to tylko 3,0 spalanie o kilka kropel większe a o klasę wyższa kultura pracy no. Frajda większą ;-)
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Tak, to jest polift, już z 'najnowszym' silnikiem diesla o pojemności 2 litrów.
Co do automatów - nie wyobrażam sobie już życia z manualem. Codzienne korki w mieście, walka ze zmianami biegów i sprzęgłem... Nie, to już nie dla mnie. Zdecydowanie jednak nie podobała mi się skrzynia DSG, 'klasyczny' automat wypada moim zdaniem dużo lepiej.

Co do miejsca w środku - racja, jest na poziomie kompaktu. Dopiero w serii 5 jest więcej miejsca, ale też wymiary zewnętrzne są bardziej nieporęczne. Jako ciekawostkę powiem, że moim zdaniem najgorzej wypada pod tym względem Alfa 159 i Lexus... Tam naprawdę jest się wciśniętym w deskę. Moim zdaniem BMW 3-ka to taki idealny kompromis między miejskim użytkowaniem, a trasą (szczególnie, gdy trzeba zabrać bagaż).

Co do F30 - jeździłem i nie doznałem pozytywnego szoku. Auto wydaje się nowocześniejsze, jednak drażniła mnie pozycja nawigacji i kilka innych irytujących szczegółów.
Dodano: 8 lat temu
Do SzarnaMamba: Nie wiedziałem, że uzależnia aż tak mocno :) Kolejne auto to będzie na pewno kolejne E91 po liftingu... Z tym samym silnikiem, może dodatkowo zewnętrznym M-pakietem, cup-holderami i 17" felgami. I to już relatywnie niedługo, bo przy ok. 250 000 km planuję wymianę.
Dodano: 8 lat temu
Do jaworznianin: Tylko i wyłącznie z tym silnikiem :) Od niedawna zmieniłem miejsce zamieszkania i rocznie robię ok. 50 tysięcy kilometrów - diesel był wyborem oczywistym, a ten jest jednym z moim zdaniem najlepszych :)
Dodano: 8 lat temu
no to witamy w rodzinie BMW [bigok] po tym będzie pewnie następne ;) bo to uzależnia
Dodano: 8 lat temu
Autko fajne tylko nie z tym silnikiem
Dodano: 8 lat temu
To jak rozumiem wersja poliftowa.
Tez uwazam BMW za super auto ale jezdzac najnowsza wersja nieco sie zrazilem.
Ja nie lubie automatów. Przy maksymalnym wcisnieciu gazu przeciaga i nie przyspiesza rowno.
Czlowiek w tym aucie jest nieco sformatowany, deska okala kierowce, auto nie jest nic wieksze niz kompakt

Reszte w moim ostatnim z blogow o jezdzie probnej.
Chce jeszcze potestowac manualabo ta F30 podoba mi sie nieziemsko
Dodano: 8 lat temu
Wszystko co napisałeś wiem od 15 lat ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
12 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl