Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1182 razy
Data wydarzenia: 12.06.2016
Przyziemne marzenia motoryzacyjne
Kategoria: obserwacja
I zgadzam się że bardziej mnie ciągnie do aut zwyczajnych niż takich z młodzieńczych marzeń typu Porsche czy Ferrari.
Tu przemawia nie tylko zasobność portfela ale i zdrowy rozsądek, koszty utrzymania i praktyczność.
Auto marzeń mam czyli coś nowego, nowoczesnego i mocnego.
Auto na zimę na wycierki mam, czyli coś mniej wartego, bez filtra DPF z bezproblemowym 1.9 TDI
Brakuje mi jakiegoś klasyka, youngtimera.
Kryteria wyboru: silnik o mocy co najmniej 130 koni, najlepiej benzyna nadająca się do LPG, klimatyzacja, ABS, przebieg nie wyższy niż 150 tys. km. Ceny z rynku Niemieckiego a nie polskiego bo tutaj są zaniżone a oferty to najczęściej szmelc
1.Audi 80 Cabrio z lat 1998-2001 w cenie od ok 5.500-8.000 Euro
To zdecydowanie mój faworyt, wybrałbym ostatnia wersje po modernizacji gdyż auto produkowane było od 1991 roku. Powstało na bazie Audi Coupé, zaprezentowanego w 1988 roku. Model oznaczony 8G7 zaliczany jest do grupy modeli B4.
Dla mnie jego atutami są oprócz ocynkowanego nadwozia, możliwość przewozu 4 pasażerów i dość spory bagażnik jak na cabriolet czyli 320 litrów a złożony dach nie zmniejsza tej wartości.
Samochód jest nowoczesny bo ma ABS, klimatyzację i elektrycznie składany dach.
Silnik 2.6 6 cylindrów o mocy 150 koni, idealny do przerobienia na LPG lub 2.3 E o mocy 133 konie. Wada to archaiczne wnętrze
2.Vw Eos z lat 2005-2010 czyli model przed liftingiem w cenoe ok 6.000-10.000 Euro
Coś znacznie nowocześniejszego, atutem jest składany metalowy dach i auto można używać również w sezonie zimowym, jest w nim cieplej i ciszej. Bagażnik ze złożonym dachem tylko 205 litrów a z rozłożonym aż 380 litrów. Za to pasażerowie 2 rzędu siedzeń będą mieli mniej wygodnie.
Auto jest „nowożytne” można założyć nawigację wbudowaną i oczywiście dostępne z Climatronikiem i ESP
Z silnikami jest problem bo ani TSI ani FSI nie sa dobre i godne zaufania.
Zostaje 140 konne 2.0 TDI. Chociaż tez jestem zdania że hałaśliwy klekot średnio pasuje do Cabrioleta, chyba że Common-Rail
3.Mercedes W 124 Cabriolet cena od 10.000-20.00 tys. Euro
Zadatki na klasyka już ma chociaż był produkowany do 1997 roku to wytworzono go zaledwie około 33 tys. egzemplarzy. Silniki do wyboru to szeroki wachlarz. Nawet 6 cylindrowe i ze spora mocą. Pamiętajmy że auto jest ciężkie
Zalety to 4 miejsca całkiem wygodne, pojemny bagażnik mieszczący aż 480 litrów. Nieco jamnikowaty wygląd i auto ociężałe i nieporęczne
Niestety to auto jest poza zasięgiem finansowym
To byłyby 3 modele. Chciałem namówić swoją kobietę aby nabyła Eosa ale nie do końca jest przekonana, używałaby na co dzień, tylko że z Tourana woli przesiąść się do jakiegoś SUVa i to zapewne za 2 lata dopiero. Marzyłem jeszcze kiedyś o Vw Corrado ale auto nie ma klimatyzacji i właściwie coś szybkiego już mam co prezentuje się dobrze.
O Mercedesie SL z lat 1991-1997 nie wspominam
No ale wszystkie marzenia wcale się nie muszą spełnić…
Ostatnia aktualizacja: 12.06.2016 14:48:02
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ja bym wziął, gdyby to była pani elektryk - wysoko zawieszona, z ekstra zderzakami, z ładnym pakownym kufrem, obowiązkowo hak musi pasować, a bym zapomniał - nie może być za głośna.
A to kuedys jak nie bedzie za 3 lata to auto zacznie znikać z rynku i drożeć
Z kolei Audi A5 cabrio to już nie młode auto. Trudno a jakies cabrio premium z mocnym dieslem i nowy model w cenie mojego auta. Na A3 cabrio nie patrzyłem.
No i metalowy dach byłby wskazany
Takie zwykle zamkniete to przeviez mam.
Czasami zastanawiam sie dlaczego zamiast GTD nie kupiłem Opla Cascady. Mialbym nowoczesny, wypasiony wóz i też cabrio.
No ale te 2 metrowe drzwi, niepraktycznosc, brak metalowego dachu na zime, badwaga i 48 przyciskow... a 170 konny diesel to też nie to co mam
Kup sobie tak jak brzoz t4 za parę lat i będziesz mieć klasyka za parę lat.