Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo » Polo strajkuje







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
SC
Wcześniej jeździł: Volkswagen Polo
  • przebieg 48 800 km
  • rocznik 2010
  • silnik 1.4
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2074 razy
Data wydarzenia: 10.12.2012
Polo strajkuje
Kategoria: awaria
Witam ponownie,

Niespełna 5 miesięcy temu Polówka wywinęła mi numer i zaraz po wygaśnięciu gwarancji wywaliła kontrolki check engine oraz epc szarpiąc niemiłosiernie. Kontynuacja jazdy była niemożliwa. Laweta i szybka diagnoza - cewka zapłonowa. Na Mikołaja 6 grudnia mój wspaniały samochód zrobił mi prezent wznawiając próby wstrząsów wtórnych. Wszystko jakoś tak dziwnie było podobne do tego co działo się w lipcu tego roku z tą może różnicą, że przy zimnym silniku auto działało jak należy. Wystarczyło jednak, że sie odrobinę zagrzał co skutkowało skaczącym, drgającym silnikiem na biegu jałowym. Jedynka, próba ruszenia i następowały piękne szarpnięcia jakby kursant na kursie nauki jazdy próbował nauczyć się ruszać. Lekkie podciągniecie obrotów pomagało. Około 2000 obr./min. i dało jakoś radę jechać. Poniżej tej wartości to była tragedia. Nie zaświeciła się jednak żadna kontrolka. Szybki telefon do ASO VW i wizyta umówiona na dziś, 10 grudnia. Co się okazało? Nie zaskoczę Was chyba... Kolejna cewka zapłonowa (nie ta, którą mi wymienili w lipcu). Pytam Pana w serwisie o co tu chodzi, że auto nie ma nawet 3 lat i w ciagu 5 miesięcy lecą 2 cewki (!!!). Pan wzruszył ramionami po czym odpowiedział tylko, że takie to teraz te cewki robią. Po chwili dodał, żebym się przygotował psychicznie, że może mi polecieć kolejna. Nie musi ale może. Nie powiem, że bardzo to zachęcająco zabrzmiało i poprawiło mi znacząco humor.

Takim oto sposobem pozwolę sobie teraz podsumować to co mi się przytrafiło w Polo podczas użytkowania na przestrzeni niesamowitych 2 lat i 7 miesięcy:

1) popiskujące sprzęgło (nie opisywałem tego przypadku gdyż sprzęgło nie popiskuje cały czas tylko chwilami, w ASO VW nic nie znaleźli. Objaw wystąpił już przy przebiegu około 3000 km od nowości);
2) pęknięta przednia szyba - dostała kamieniem od jadącego przede mną dostawczaka (przypadek losowy);
3) kontrolka ciśnienia w oponach (byłem w trasie, powietrze nie schodziło, ciśnienie sprawdzone, kotrolka nie gasła, wyłączenie i ponowne włączenie silnika nie pomogło. W ASO VW na trasie węszyli awarię układu przy ABS-ie, chcięli czujniki wymieniać za 700-900 PLN. Okazało się (po telefonie do mojego ASO VW), że wystarczy zresetować ten system przyciskiem w schowku pasażera z tym samym symbolem. Pomogło. Gdyby wtedy nie zgasła kontrolka to trzeba by było odwiedzić ASO;
4) awaria cewki zapłonowej (przy przebiegu 42000 km) - laweta;
5) szwankujące oświetlenie bagażnika (po otwarciu klapy nie świeci po czym albo się włączy kiedy chce albo wcale);
6) światło wewnątrz auta przy lusterku wstecznym - gasnąc wydaje odgłosy zwarcia;
7) awaria kolejnej cewki zapłonowej przy przebiegu 48800;
8) stuki z okolic lewego słupka B na nierównościach;
9) zamarzające spryskiwacze przy minus 7 st. C. - pomimo niezmieszanego z niczym płynu zimowego do -25 stopni.

Póki co to wszystko. Biorąc pod uwagę, że auto było kupione jako nowe na zamówienie, ma 2 lata i 7 miesięcy i przejechane niecałe 50000 tys. km to całkiem sporo tych wad. O ile usterki poza cewkami traktuję z przymrużeniem oka bo nie czepiam się głupot, to o tyle cewki, które zmusiły mnie do wizyty w ASO na lawecie (pierwszy przypadek, dziś udało się dojechać), są dla mnie niewybaczalne. Nowe auto ma mi służyć a nie generować koszty.

W związku z powyższym ja zdecydowanie grupie VAG dziękuję, z autem będę uciekał jak najszybiej. W przyszłym roku może uda się uwolnić od tego szrotu i przejść do mniej urodziwej ale nie tak zawodnej konkurencji. Dla mnie to auto to bubel na kółkach. Jeżdżę od 13 lat, to moje 5-te auto (2 x Peugeot, 2 x Fiat, 1 x VW). Peugeoty i Fiaty nie zawiodły ANI RAZU. Pierwszy VW i takie numery. Wielu się ze mną nie zgodzi i będzie nadal wielbiło grupę VAG. Ja się z tego cieszę, bo mam dzięki temu komu to auto sprzedać. Może miałem pecha. Może... ale awarie co kilka miesięcy to lekka przesada.

Pozdrawiam wszystkich i proszę nie traktować mojego wpisu jako atak na użytkowników Volkswagenów, Audi, Seatów i Skód.

Ja tylko opisuję swoje wrażenia i odczucia. Może komuś moje spostrzeżenia się przydadzą. Ale moja randka z VAGiem zdecydowanie nie wyszła ;)

Innym oczywiście życzę samych udanych związków i zadowolenia ze swoich pociech :)

Pozdrawiam raz jeszcze :)
Dodano: 9 lat temu
Całkiem sporo się tego uzbierało, jak na auto na gwarancji! Po marce można by się więcej spodziewać :(
Dodano: 10 lat temu
Do misiaczek1281: Już mu wybaczyłem :) Za dużo jeżdżę by kupować używane. Latam na długich trasach i czuję się pewniej w nowym. Już mam 70000 km po 3 latach. Kupując używane z przebiegiem powiedzmy 60000 już miałbym teraz 130000 km czyli dosyć a nie lubię wymieniać auta co 2-3 lata. Gdybym jeździł mniej i głównie po mieście to oczywiście zakup nowego byłby średnio opłacalny. Pozdrawiam :)
Dodano: 10 lat temu
Nowy i już się psuje?
Lepiej było kupić używane i zaoszczędzić 30 000 zł jak ja :) hehe:)
Dodano: 11 lat temu
Do Barteo i pozostałych: Rozumiem Twoje i innych zniechęcenie do marki VW, ale jaka masz pewność, że podczas wizyty na przeglądzie w ASO nie podmienili ci części?, które szybciej niż fabryczne zaczęły sie zużywać i jeszcze cwaniak z ASO przygadał Ci że "takie to teraz te cewki robią" i zasugerował ze kolejna tez podmienił i niedługo może paść.
Osobiście warsztaty, przy których nie mogę stać przy aucie podczas naprawy omijam z daleka a zawłaszcza ASO, bo w większości robią tam niedouki i partacze.
Dodano: 11 lat temu
Trochę się tego nazbierało...
Globalizacja i ekoterroryzm robią swoje. Powoli podział na niezawodność ze względu na markę przestaje być zauważalny.
Dodano: 11 lat temu
Na wielo milonowe produkcje musi sie trafić bubel...ale mysle że chodz trochę dałeś do myślenia osobą które żyją wg stereotypów
Dodano: 11 lat temu
21000km-ten sam motor,2 lata i jak narazie vw mnie nie zawodzi a nie zawodzi od 2001r.chyba na felerny trafiles.Wspolczuje bo sianko nie male.
Dodano: 11 lat temu
Do Barteo: Dobre porównanie i nadwyraz trafne dodałabym coś jeszcze, że równie podobnie jest też z pewnymi "pikantniejszymi" aspektami naszego życia ;)jak człowiekowi się coś może nie spodobać to też zastrajkuje ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Aurora: Gwarancji nie mam nigdy, ale to jest tak jak z jedzeniem :) Próbujesz czegoś nowego czego nigdy nie jadłaś. Pierwsza próba, wielka niestrawność i awers do końca życia. No co na to poradzę ;)
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Cytując Stefana z Poranku Kojota: ''A kto powiedział, że to był przypadek?'' No niestety, słyszałem mnóstwo niepochlebnych opinii nt. VW ale myślałem, że są one wypowiadane przez użytkowników starych, zajeżdżonych egzemplarzy. Teraz już wiem, że trwałość i bezawaryność tej marki pozostawia wiele do życzenia (nie opieram swego zdania tylko na moim przypadku ale także innych właścicieli VW-ów).
Dodano: 11 lat temu
To chyba ciut przydużo jak na nówkę nierdzewkę mało śmiganą. W mojej Pchełce (jak to niektórzy mówią koreańskie g...no) od chwili zakupu nic nie było robione, tylko przeglądy. Ani złotówki nie wydałam na naprawy (nie licząc napraw uszkodzeń parkingowych). Co prawda były problemy z przełączeniem skrzyni biegów, ale po podpięciu jakiejś wiązki kabli - minęły (mam nadzieję bezpowrotnie). Jakiś tydzień temu Pchełka była na przedzimowym przeglądzie (za free) w ASO Hyundai i wyjechała bez uwag, dolane zostało tylko 0,5 l płynu chłodzącego, za całych 9,00 (dziewięć)zł polskich.
A u Ciebie nowy samochód i tyle usterek, nic tylko [rozpacz].
A może z czasem wyrośnie z tych usterek, jak dzieci wyrastają z chorób wieku dziecięcego. ;)
Dodano: 11 lat temu
Do VW_PSE: był w dobrym stanie... ja nie pisałem o awariach wynikających z zużycia podzespołów... zamarzająca odma to wada fabryczna od nowości ujawniająca się podczas mrozów w trybie miejskim.

Auto miało udokumentowany przebieg na 190kkm i oryginalną od daty zakupu książką serwisową (niemiecką).

Byłem zwolennikiem tych aut. Naprawdę byłem. Ale już mi przeszło...
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: doktor Master wydał diagnozę - nieuleczalnie chory na VW byś w uczciwym stanie tego golfa kupił to byś się nie naciął :P
Dodano: 11 lat temu
Do VW_PSE: i kolejny nieuleczalny fanatyk VW... ja się nie martwię, mam gratis lawetę zapewnioną.[rotfl]

Na lawecie to jechał golf, po awarii aparatu zapłonowego i czujnika Halla...
Dodano: 11 lat temu
Do Masterek: obyś Panie Masterku nie wykrakał tego pchania [rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do Barteo:
W Bravo też mi wyszły trzy grubsze rzeczy po gwarancji (czujnik paliwa, centralka poduszek i skraplacz), ale ASO stanęło na wysokości zadania i w każdej z tych sytuacji wspierało mnie życzliwie, a nawet finansowo ;). Jednak gdy było w tym wieku i przebiegu co Twój, nie dało złego słowa na siebie powiedzieć ;).
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: mit VW wciąż jest mocny - sam w niego kiedyś wierzyłem - ale przejrzałem na oczy po czteroletniej eksploatacji golfa...[rotfl]

Pamiętam, że jak mi zamarzła (któryś raz) odma, i zapalił się rozlany olej na kolektorze, niektórzy fanatycy byli skłonni przypuszczać, że sam podpaliłem "niezawodny" wóz.[rotfl]

Nigdy więcej VW... wolę awaryjnego francuza pchać, niż znów się za volkswagena brać.[rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do MaArek77: Nie wiem jak jest z francuskimi "nówkami", ale w tych 5-letnich kompletnie nic się nie dzieje. :P
Dodano: 11 lat temu
A mój Mesiek nadal ma fabryczną cewkę...
I dlatego właśnie lubię stare auta - części do nich są tańsze i trwalsze. I łatwiej się je wymienia.

Pozostaje życzyć szczęścia i końca złych przygód ;)
Dodano: 11 lat temu
Jeżeli chodzi o nowe Polo to ja też mam kilka uwag:
1. na gwarancji wymieniono mi już stelaż fotela kierowcy bo miał luzy i się po prostu bujał. Nowy stelaż nie wytrzymał długo i też dostał luzów
2. Skrzynia biegów przy wrzucaniu jedynki haczy.
3. Podczas wolnego przejeżdżania nierówności z tylnego zawieszenia dochodzi pukanie, jakby coś obijało się o karoserię. Przy wyższych prędkościach tego nie ma. Nie wiem ale podejrzewał gumy stabilizatora
4. Stukanie z lewego przedniego koła podczas wjeżdżania na nierówność ze skręconymi kołami
5. Ostatnio zauważyłem, ze dmuchawa na 2 biegu popiskuje
6. Prawdopodobnie przewody paliwowe wpadają w rezonans, bo słychać terkotanie przy pewnych obrotach.
Może to i drobiazgi, ale denerwują, gdy się kupuje nowy samochód z salonu. Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Do Aurora: [bigok]
Dodano: 11 lat temu
Wiem że vw że tak powiem obniżył loty ale raport ADAC o najmniej awaryjnych autach sprzed kilku dni stawia Polo jako najmniej psujące sie auto tej klasy w wieku do 3 lat.
kolega miał pecha, samochód z pierwszego półrocza produkcji miewa tzw choroby wieku dziecięcego. Chociaż takowych być nie powinno

No ale z poważnych awarii to tylko cewka dwa razy.

Niech lepiej kolega popyta właścicieli nowych aut francuskich czy im tez czasem nie skrzypi, nie odpada i nie szwankuje elektronika, zapewniam że dzieje się to dwukrotnie częściej niz w Polo
Dodano: 11 lat temu
Do babciaela: Zresztą chyba jak każdy ON ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Aurora: no akcja z pedałem to w toyocie była na wyrost; według ekspertów niezależnych - to kierowcy "automatów' nie umieli jeździć. Toyocie zwrócono honor - ale już zupełnie po cichu - odwrotnie proporcjonalnie do rozdmuchanej afery z pedałem przyspieszeń. Nie zmienia to jednak faktu, że pojawiają się nowe akcje przywoławcze. Na razie numery VIN ON-ego nie pojawiają się na listach trefnych egzemplarzy - co wcale nie znaczy, że jest ideałem
Dodano: 11 lat temu
Do Barteo: No i zrobił się na pociechę dziennik dnia [puchar]. Gratuluję.
Niby masz rację - skrzypienie i trzaski można znieść (ale w imię czego [niewiem]) - w końcu kupiłam "nówkę" a z sentymentem wspominam moje poprzednie kilkuletnie, bezproblemowe toyoty. Spojrzałam na tę markę kilkanaście lat temu i "kupiono" mnie tu trzyletnią gwarancją. Mój nowy Ford Fiesta ("Porażka") sprawował się znacznie gorzej niż Twoje Polo. Tam się zepsuło wszystko - silnik, zawieszenie, elektryka, opadły szyby itd. Widać składała ten mój egzemplarz jakaś pijana albo nieopłacana ekipa dywersantów. Mam nadzieję, że u Ciebie będzie inaczej. Ty już wyczerpałeś limit usterek swojego Polo - i teraz będziesz jeździł tym liderem rankingów (2012) niezawodności już bez kłopotów[papa]
Dodano: 11 lat temu
Do jaboleq: od zawsze jeździłem włochami i awaryjność jest mocno przeterminowana :) i od zawsze marzy mi się AR :)
Dodano: 11 lat temu
Też byłem rozczarowany jak mi w reno padł magiel po 20kkm. Ale żeby "wzór niezawodności" jak niektórzy na awc uważają się tak psuł, to szok...[totalszok]

Współczuję Ci, bo wiem co czujesz. Nowa fura i awaria... co prawda ja nie miałem problemu z dojazdem do aso, (które zresztą dzielnie mnie wspierało w dyskusji z centralą odnośnie gratisowej wymiany przekładni), ale mina mi zrzedła po tej wpadce.

Ech...

Dodam jeszcze, że zaliczyłem już wymianę półosi, wspomnianego magla oraz kabli centralnego z klapy bagażnika, które notorycznie się przecierają... dobrze, że nic nie płaciłem... mam jeszcze gwarancję...
Dodano: 11 lat temu
Do Barteo: A powiedz mi jaka firma w dzisiejszych czasach kryzysu przyznała by się do błędu żeby wspólnie z włascicielem/użytkownikiem auta ponosić koszta poniekąd ich błędów produkcyjnych. Przecież straciliby tym samym na renomie/prestiżu a kto wie czy spora ilosc przyszłych klientów nie zrezygnowałaby z kupna samochodów tejże marki.
A poza tym jaką masz gwarancję kupując np Toyotę(akcja z wadliwym pedałem przyspieszenia) czy Mazdę że kupisz auto pozbawione jakichkolwiek wad ??
Dodano: 11 lat temu
Przykre to takie. Czlowiek haruje na nowe auto a tu kupa. Tym bardziej, ze to owiany slawa VW, a ponadto w wersji silnikowej budzacej najwiecej zaufania 1.4 16v, bez tych wszystkich "udogodnien" typu turbo czy wtrysk bezposredni. A opisana postawa serwisu VW wcale mnie nie dziwi, mam kolege ktory pracuje w jednym z nich. Jezdzi Mazda "6", przypadek?
Dodano: 11 lat temu
Do Aurora: Bardzo możliwe ale jak napisał pafka, mogliby chociaż jakiś gest handlowy zrobić i w częsci partycypować w kosztach. Jednak jedyne co mi powiedziano to to, żebym się przygotował psychicznie na (nie)Komiczny Odcinek Cykliczny czyli powtarzające się tego typu awarie. Oczywistym jest zatem, że klient po usłyszeniu czegoś takiego nigdy nie kupi już tego dziadostwa (no chyba, że jest naiwny i będzie wierzył, że drugi raz ta sama zła farsa go nie spotka) ;) Wolę nie próbowac ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl