Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy ebdrinker » Opel - sprzedaż.Oddam za darmo a nawet dopłacę?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika ebdrinker
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 707 razy
Data wydarzenia: 08.03.2017
Opel - sprzedaż.Oddam za darmo a nawet dopłacę?
Kategoria: inne
Kupno Opla za 1,3 mld EUR + 0,9 mld EUR za europejski dział finansowy wygląda jak super okazja. A to nie wszystko bo: "Faktycznie GM oddał Opla Francuzom z dopłatą. Na swoje konto GM weźmie zobowiązania emerytalne wobec pracowników Opla i Vauxhalla, a nawet dopłaci PSA 3 mld euro za zobowiązania wobec pracowników Opla w Niemczech"*. W tej sytuacji naprawdę trudno zrozumieć, że nie było więcej chętnych na markę ,która w Europie cieszy się takim uznaniem. No chyba, że jest jakiś trup w szafie...

* źródło : wyborcza.pl
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Dobra zmiana...[los2]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Do FranzMaurer:
Po wczorajszym szczycie EU czuję się jak w VOLVO :P
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Coś w ten deseń .
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: wiem co powiesz: "jesteśmy za krótcy" [bajer]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Trafiło mi się jak ślepej kurze ziarno ;). A cytowana przez Ciebie moja parafraza dotyczyła zakupu nowego Volvo i w tym przypadku możemy podać sobie ręce [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: Badania, sondaże to sterowane bzdury.
Raporty awaryjnosci ostatnio takze.

Liczy sie sprzedaz w Europie poszczególnych modeli. Konsument wybiera to co najlepsze wg niego.
A w Polsce wykładnikiem jest jakie marki i modele sprowadzamy jako używane najczęsciej. Bo głównie na takue nas stać
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: [hihi] akurat Ciebie nie dotyczy żadna z poniższych inwektyw - z tego co pamiętam, prowadziłeś kiedyś jedno Volvo [car]

Ja nie miałem tyle szczęścia [rozpacz]
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Nie przejmuj się - ja też [los2].
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
Właśnie. Wszechobecna pogoń za zyskiem powoduje szukanie tańszych technologii i ładowanie ich w opakowanie premium za cenę z tej półki...

Czysty zysk, a kto by się tam przejmował skundleniem marki...

Czy stracimy czy nie - czas pokaże.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Odnośnie marki VW i jej miejsca w szeregu: http://www.wyborkierowcow.pl/wk-2016/ranking-marek/
"Pierwszą piątkę naszego zestawienia w stu procentach obstawili producenci japońscy. W tej kwestii stanowisko polskich kierowców nie zmienia się od lat." Wyprzedzenie Fiata nie nazwałbym sukcesem marki VW.
Dodano: 7 lat temu
Do Wisnia_46: Zgadza się, ale niemiecki przez małe "n" [hihi]
Dodano: 7 lat temu
Mój,na szczęście jest jeszcze Niemiecki.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Za to szczerze mogę polecić niemieckie wina reńskie :-)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: http://www.samar.pl/wiadomosci/co-z-nowym-oplem-corsa?locale=pl_PL
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:

gdzieś-ktoś-kiedyś napisał zdanie: "rzekłbym, że przeciętny głupek to może co najwyżej pooglądać nowe Volvo w gazecie" [los2]

Zgadza się, z Volvo miałem bliską styczność tylko przez papier gazetowy [rotfl] i raz "w realu" jako pasażer takiego samego modelu, jaki miał kiedyś Thieru [bajer]
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Własnie prestiz kosztuje.
Ale wielu go i nie widzi i nie czuje.
A ze czasami kosztuje za dużo...

Wypasiony GTI i GTD to dobry przyklad, jest srednio 35-45% drozszy niz Golf Comfortline ze srednim silnikiem i wyposazeniem.

A czy jest az 40% lepszy?
Nie sadze. Moze 20%

Ale kupujac cos wyjatkowego i drogiego ma sie to poczucie wartosci.

Audi to Audi nawet takie 1.4 TSI. To nie citroen.
Byleby nie mial w sobie za duzo wspolnych czesci z tymi tanszymi markami

Dlatego auta francuskie sa tansze od niemieckich chociaz zaciera sie to powoli.

Kia tez kiedys była tania.

I o ile jakosc wzrasta to ok. Gorzej jak Kia jest w cenie Vw.

Bo oprocz prestizu placimy tez za marke. Wielu tego nie zauwaza.
Moze czasami płacimy bezpodstawnie
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Kupujemy markę, a nie silnik czy podzespoły - niestety.
Co kosztuje w Mercedesie? Systemy, materiały, same plastiki, wygłuszenia i technologia.
Mam na myśli, że Mercedes wydaje wiele na research and development. Wiesz jaka jest różnica w zarobkach inżyniera VW, a Daimlera? Ponad 13 tys euro rocznie ;) Dodatkowo głupi ekran na konsoli średkowej w E-klasie, systemy jazdy autonomicznej, zawieszenie aktywne - to daje obraz marki, za który płacimy. Nawet jak tych gadżetów nie zamówiliśmy do swojego auta, to z czegoś muszą je finansować :)

BMW można jeszcze tłumaczyć 'sportowym' napędem czy zawieszeniem. Ale jak np. tłumaczyć ceny SUV-ów? To tyle samo auta w aucie :)

Kupujesz prestiż, np. Twoim GTD. Kupując je nowe płacisz więcej niż za Skodę czy Seata z tym samym silnikiem... Ale mniej niż za Audi A3.
Dodano: 7 lat temu
Czyli szybko do salonu. Astra 5 i Grand Insignia oraz Mokka.
Ostatnie prawie 70% opla w oplu.
Pozniej to juz bedzie gorzej
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: Ciekawy jestem źródła... Chociaż nie wiem wszystkiego, to wiem na pewno że jeśli auto miało wyjśc w 2019 to było już w fazie testów. Przesunięcia mogą wynikać z: nowych umów z podwykonawcami bądź też z mariażu silnikowego - czyli rozszerzenia gamy o silniki z PSA.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: zgadza sie. Kolega ma wieksza wiedze ode mnie.
Ale skoro wszystko jedno co do silnika to dlaczego premium nadal kosztuje.

Volvo kosztuje a silnik renault. Merc ceni sie jak kiedys a to Kangoo.
To mnie boli i drazni.

Opel kosztuje prawie tyle co vw bo niemiecki.
To nieprawda.

Wiec niezle nas robia w konia. Placimy za logo firmy. A logo przestaje cokolwiek oznaczac.
Dodano: 7 lat temu
Opel generuje same straty od lat 90' i to jest ten trup w szafie.
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: Obecna Corsa pod spódniczką ma włoskie geny z Grande Punto, więc z tą niemieckością....
Dodano: 7 lat temu
wir leben autos
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Wczoraj czytałem, że premiera Corsy przewidziana na 2019 będzie opóźniona o rok, bo nowe modele będą już efektem " miłości francuskiej". Stopniowo Opel będzie tracił swą niemieckość wraz z kolejnymi nowościami na rynku.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Nie ma się czym emocjonować... Co teraz znaczy 'francuska' czy 'fordowska' technologia?

Silnik 'francuski' to wolne żarty. Człowiek z PSA narysuje jakieś tłoki, blok i jakąś technologię po czym biegnie do Boscha czy Continentala, żeby to działało. Ba - ten człowiek najczęściej nie jest z samego PSA, tylko z inżynierskich projektowym firm usługowych - jak np. Ferchau, bo zwyczajnie PSA nie stać na utrzymywanie tylu regularnych pracowników.
Jedyne co jest francuskie to tzw Lastenheft, czyli zbiór założeń projektowych.
DPF, Egr, SCR, turbosprężarki, zawory upustowe, komputery silnika - to wszystko robią niemieckie firmy! Testy też prżeprowadzają one w DE.

Globalizacja powoduje, że nie odważyłbym się mówić o nacji silnika. Raczej o założeniach, czy konstrukcji pochodzącej z danego kraju... Współczesna motoryzacja dąży do UNIFIKACJI technologicznej i niedługo samochody będą różniły się karoserią i systemem infotainment. Silniki, zawieszenie, układ kierowniczy są już passe ;)
Dodano: 7 lat temu
No to ja może opiszę jak to wygląda z pierwszej ręki, mam sporo kolegów z Opla więc mniej więcej wiem jak to wygląda. Swego czasu też chodziłem tam na rozmowy kwalifikacyjne ;)

Po pierwsze stosunki Opel - GM były fajne dla pracowników z uwagi na 'wycieczki' do USA. Wymiana technologii to była praktycznie wymiana doświadczeń i inżynierów ze Stanów, bardzo mały ułamek nowości napływał ze stanów w formie niezmienionej. Technologia Opla powstawała w Ruesselsheim, praktycznie niezależnie od GM i często w ścisłym związku z FCA.

Zmiana właściciela zaskoczyła wszystkich... Ale... PSA nie planuje rewolucji i przepływu technologi w pierwszych latach. Opel będzie marką niezależną, tak samo 'niemiecką' jak wcześniej. Niemniej po stopniowym wygaśnięciu współpracy z FCA, na pewno Peugeot i Opel będą razem pracowały nad silnikami. Nie planuje się również tzw. Brand engineering.

PSA da Oplowi dużą autonomię po to, żeby nie kojarzył się klientowi z Francją. Oni nie są głupi - i nie przechrzczą C1 na Adama.
Bazując na obecnej liczbie inżynierów opel jest w stanie samodzielnie konstruować i kalibrowac jednostki napędowe, przeniesienie napędu i prowadzic konstrukcję mechaniczną.

Moim zdaniem i zdaniem pracowników - nie zmieni się nic. Od wielu lat Opel był w obcych rękach, zachowując autonomię. Filozofia marki była i będzie Niemiecka. Mógłby go kupić nawet szejk z Kataru - i tak zmian by było jak na lekarstwo.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: Lub na F ;)
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Bo jest jeszcze sprawa kasy. Premium kosztuje. Moze domieszka francuza w volvo nie przeszkadza ale nie powinna miec miejsca za taka cene. To niech volvo potanieje.

Jak pisalem robi sie wszystko takie same. Czy drogie, czy tanie to mieszanka.

A jednak cena powinna byc wyznacznikiem.
Zloto to zloto a nie jakas mieszanina.

Takze niech sie francuzom i oplowi wiedzie ale bylebysmy wszyscy nie stracili
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77:
Zauważ, że tylko Ty tak uważasz... Jakoś nie widzę upadku Opla. Marka istnieje i ma się dobrze.

Rzekłbym, że przeciętny głupek to może co najwyżej pooglądać nowe Volvo w gazecie. A tym, co je kupują wyraźnie nie przeszkadza domieszka francuskiej technologii. Tak jak wcześniej "fordowskiej".

Gdyby marki premium myślały Twoimi kategoriami, już dawno poszłyby z torbami.

Z jednym tylko zgodzę się Tobą - "Dom wariatów" to dobre określenie na obecne czasy i wszechobecną globalizację, która też wychodzi mi bokiem...
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: "Made in Germany" dzisiaj już nic nie znaczy, skoro jest montowane z części wytworzonych w Chinach, więc nie ma czym emocjonować się.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl