Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy brzozzhems » Lepiej późno niż wcale.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika brzozzhems
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 757 razy
Data wydarzenia: 18.10.2016
Lepiej późno niż wcale.
Kategoria: inne
Witam wszystkich,

dziś będzie w temacie tak ukochanego w UE "downsizingu".

Wszyscy wiemy o co chodzi - chodzi o przykrytą dbałością o ekologię hipokryzję mającą na celu wyciągnięcie jak najwięcej pieniędzy od kierowców.

Na szczęście, odchodzi to już do lamusa.

Nie chodzi jednak o całkowitą śmierć silników spalinowych - te będą z nami jeszcze jakiś czas, a o pożegnanie małych silniczków.

Turbo, skomplikowane układy zasilania i inne cuda techniki okazały się być farsą.

W rzeczywistych warunkach jazdy np. 0.9 litrowy silnik turbo Renault truje bardziej niż jednostka 1.6 którą zastępuje.

Z kolei 1.4 TSI, oddaje do atmosfery 15 razy więcej trujących związków niż stare 2.0 z ośmioma zaworami o podobnej mocy.

Do trujących spalin należy również dodać stosy śmieci powstałych po szybkim zużyciu wyżyłowanych jednostek i ich osprzętu.

Jak donosi Reuters w szczegółowym raporcie, może to oznaczać koniec diesli poniżej 1.5 litra i benzynowych silników turbo poniżej 1.2 litra (mowa o większych modelach).

Pierwszymi koncernami (poza Mazdą i FCA) idącymi w nowym kierunku mają być GM, Renault-Nissan i VAG.

Hm, nie jestem Noblistą z ekologii jak "genialny" Pan Kerry, ale to było do przewidzenia...


źródło: Reuters
Ostatnia aktualizacja: 18.10.2016 07:45:42
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Dzięki! [up]
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: klient i tak zwykle traci;)
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Obyśmy na tym skorzystali. Niestety często w obliczu zmian, ktoś widzi kolejną szansę na zarobek.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Trzymam kciuki jakby co ;) [up].
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Ja w 100% też jeszcze nie ale ciągle dojrzewam do decyzji i jestem coraz bliżej... ;-)
Dodano: 7 lat temu
Zawsze uważałem że sto koni z litra w benzynie a 75 w dieslu to maksimum dla w mirę trwałego silnika a bezpośredni wtrysk benzyny to pomyłka lub pomysł na okradanie właścicieli samochodów,dobrze że zaczyna się odwrót od downsizingu.
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Jeszcze chyba nie jestem gotowy ;).
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems:
Bo Ty jesteś jak przeciąg
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Stajesz do konkursu? ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Jak będę rzucał to kawę przestane pić całkowicie, bo się nie powstrzymam żeby nie zapalić. Przynajmniej na początku...
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: A widzisz...ale jak zwykle brzozzhems był szybszy ;)
Dodano: 7 lat temu
Hejka
Coś w tym jest, bo nie tylko Ty Piotrze o tym piszesz
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-male-silniki-w-odwrocie-producenci-zaczna-zwiekszac-pojemnos,nId,2292708
Dodano: 7 lat temu
Czytalem artykul, czytalem kilka nawiazan i jestem bardzo ciekawy jak wszystko dalej sie potoczy. Dopinguje wieksze mniej wyzylowane jednostka wolnossace i turbo dla tych co chca. Prawda jest taka, ze o wszystkim zdecyduje EU... Za oceanem normy wygladaja inaczej i kompletnie inaczej wyglada tez rynek (no dobra ceny paliwa tez inne, ostatnio widzialem ciut ponizej $2 za gallon benzyny i troche ponad $2 za gallon ropy... Mniej wiecej polowa albo nawet 1/3 tego co w Europie...)
Dodano: 7 lat temu
Niby technika gna do przodu a w rzeczywistości cofaliśmy się [rozpacz]
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Czekam efektu ;).
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: No to dajesz kolego, ale bez żadnych wymówek tym razem "że do piwka, że do kawki" ;)
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: Co do palenia to ja chyba dojrzałem do: Kolejnego podejścia ;-)
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Z motoryzacją jest jak z telefonią komórkową.Nokia robiła super telefony ale nikt już ich nie chce używać.Wolimy Samsungi nawet jeśli czasem wybuchają ;) Świerszczyki papierowe to też przeżytek,wszędzie obecne nowe technologie.
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Dokładnie. I poprawia komfort użytkowania oraz bezpieczeństwo bierne i czynne.
Dla mnie ładne nadwozie, klima na korbe i alufelgi to za mało.
Dojrzałem do czegoś konkretnego i klasowego.
Na szczęscie takie mam
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: No racja. Pojemnosc do 1998 cm szesc to nie jest jeszcze aź tak wysoka stawka jesli chodzi o oplaty.
A ekologia to tez jestem "za"
Tak samo jak za tym by niepotrzebnie nie generowac kosztow napraw
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: To zacznij palić, by potem rzucić i cieszyć się z zaoszczędzonych pieniędzy
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Czas na auto z lat 80-90 nadszedł już dawno.

Nie wiem czy czytałeś mój stary wpis: http://www.autowcentrum.pl/blog/post/kiedys-wszystko-bylo-lepsze.-moze-wiec-youngtimer,4867/
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: ja nie palę, ale na drugie auto jednak mnie chyba nie stać...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Można odpalać plejstejszon, albo swojego sześciocylindrowego Mercedesa ;)

Ja nigdy nie miałem konsoli, ale odkąd rzuciłem papierosy to stać mnie na R6
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems:
Otóż to...[hihi]
Dodano: 7 lat temu
Do wektor1: Producenci zapewne znajdą sposób by wyciągnąć od nas parę złotych. Tym właśnie powinni zająć ekolodzy. Proponuję wskrzesić ideę "Forschungsprojekt Langzeit Auto" - kiedyś Niemcy potrafili to zrobić.
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Masz rację z tym dopasowaniem się do niemądrych norm. Ale z drugiej strony normy już kiedyś były. Gdy należeliśmy do innej "unii". Jak to się skończyło wiemy wszyscy.

Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Nikt się drogi Marku nie boi turbosprężarek. To czego się kierowcy obawiają, to dodatkowe idiotyczne rozwiązania mające na celu ucywilizowanie doładowanych silników. Są one niedopracowane i bardzo drogie w naprawach.

Po co komu 150km z 1.2 czy 1.4, skoro można je mieć z 2.0, ale bez niepotrzebnego ryzyka i ekologicznie???
Dodano: 7 lat temu
Do brzozzhems: szkoda słów... Po meczu idę odpalić Gran Turismo 4 na PS2 [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Wydaje mi się, że towarzystwo dobiło już dna. Dieselgate dodatkowo obnażył ułomność całego systemu oceny przyjazności nowoczesnych silników dla środowiska. Sądzę, że podobne rewelacje przyniosłaby szczegółowa analiza poczynań EURO-NCAP ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
36 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl