Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic Kosmiczne jajo » "Ekodrajwing" w prawdziwym życiu.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 759 razy
Data wydarzenia: 24.04.2016
"Ekodrajwing" w prawdziwym życiu.
Kategoria: obserwacja
Witam,

po raz kolejny trafiła mi się trasa UK-PL

Postanowiłem zatem pobawić się w szumnie propagowany eco-driving.

W końcu ma się tego dizla

A zatem bak do pełna.

Kluczyki w dłoń i jedziemy.

Jak to się robi?

Autostrada, planowanie manewrów wg. zasady MSM, jazda w rytm otaczającego ruchu, mało hamowania i niezbyt duża prędkość no i nieodzowne w "Ekodrajwingu" katowanie dwumasy.

Dodam, że i przyjemności z jazdy mało, choć to właśnie na autostradach Civic daje się lubić. najbardziej.

Efekty mych starań prezentuję poniżej.

Są to wyniki jazdy autostradą (tylko 2km lokalnymi) po stronie brytyjskiej.
Ostatnia aktualizacja: 24.04.2016 15:03:11
Dodano: 8 lat temu
Dla mnie Ecodriving w dieslu nie ma sensu. Bo czy sie wleczemy i kstujemy dwumas i spali 5,5 litra czy ostro przyduszamy gaz i spala 7,5 litra to i tak mało.
Najlepiej jezdzic z glowa dynamicznie i wyjdzie 6,5 litra

Oszczednosci to moga byc przy potworach V6 czy V8 o mocach 250-350 koni, ktore pożeraja 14-18 na setke a przy Ecodrivingu możemy te 3-4 litry zaoszczedzic i to drozszej benzyny
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems:
Właśnie do tych samych wniosków doszedłem...[rotfl]
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: Dobry wynik byłby poniżej 5l/100km. Kupa, a nie ekodr... Ekodraj... Wind. Nie przejdzie mi ta nazwa przez klawiaturę... Tego to ja się po Tobie nie spodziewałem milordzie.
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems:
Bo kto by wytrzymał coś takiego, wszyscy jadą, a na dodatek te chu.e rzucane przez jadących z tyłu - normalnie przygniatają człowieka Dobrze choć, że wszystko szło na flegmatycznych Angoli, a nie na nas I tak się dziwię, że Ty człowiek, gorącej ratowniczej krwi wytrzymałeś tak długo
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: Zglaszam naduzycie
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: sierściowielbłądziego [hihi]
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: Dokladnie tam
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: A po co kontra? Grunt ze zapamietales fakt iz Aisha byla koloru zubrzego ;)
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: Bo z czego sie tu cieszyc, jak wszystkim innym tedeiki pala 3 litry przy 160km/h na autobanie
Dodano: 8 lat temu
Do mucko1: W okolicach Lipska sie poddalem....
Dodano: 8 lat temu
Do manieklublin: Ostatnio po Lotusie i GT86 mialem rx450h na weekend. Choc wiem, ze to inna generacja to wiem co masz na mysli. Dodatkowo ta hybryda naprawde dziala. Przynajmniej na wyspie ;)
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: bez kontry? [panna][boks]
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems:
Jakoś entuzjazmu z jazdy oraz wyników z Twojej strony nie widzę...;)
Dodano: 8 lat temu
E, do du.y z taką jazdą
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: też tak uważam, diesel w UK nie ma sensu, bo ceny tak lecą w dół, że jak przekroczy |magiczną| barierę 100-150k mil,to jak dodać wszystkie potencjalne rzeczy, które mogą się zepsuć, to nie warto sobie dieslami głowy zawracać. Z ekonomicznego punktu widzenia w ogóle nie opłacalne. Ja poluję teraz na trochę większy prześwit i komfort. Może i nie idę z duchem czasu ale taki Lexus RX300 03-05 w zupełności nam wystarczy jako drugie auto dla kobiety do pracy :) Czas pokaże, ale nie widzę nic co by mogło go przebić komfortem, wyposażeniem i przyjemnością z jazdy jeżeli chodzi o starsze rocznikowo-niezawodne SUVy, oczywiście z beżowym wnętrzem ;)
Dodano: 8 lat temu
Do manieklublin: Dlatego moim zdaniem diesel jest bez sensu. A Civic tanio przyszedł to i tanio pójdzie. Na dobrą sprawę już się zwrócił ;)
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: na niskich obrotach diesla telepie najbardziej, a wtedy dwumasa ma najwięcej roboty. Dwumasy w benzyniakach są dużo trwalsze, bo mają dużo lżej na codzień. Wyniki z komputera dają bardzo zbliżony obraz rzeczywistości.
Dodano: 8 lat temu
Spalanie nie az takie rewelacyjne jak na diesla, przy takiej prędkości Accord 2.4 automat zejdzie delikatnie poniżej 7/100. Trzeba juz sie rozglądać za następca bo z takim przebiegiem to juz za grosze takie Civiki chodza, co gorsze,ze bardzo cieżko w ogóle kupca znaleźć...
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems: może właśnie w tym miejscu narażam się na kontrę, ale trudno, niech będzie - tu właśnie, w przypadku Hondy, mamy do czynienia z wielbłądem [rotfl]. Mało pije, duże przebiegi robi i wygląda egzotycznie. Jak wielbłąd [los2]
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: chyba tak. No ja nie zmieniam nizej niz 1800 a czesto 2500.
Po zmianie musi byc co najmniej 1500 obrotow aby nie neczyc dwumasu i silnika
Dodano: 8 lat temu
Do brzozzhems:
Zdaje się ,że nawet nie sama jazda, ale przyspieszanie z niskich obrotów.
Jednostajna jazda, kiedy nie jedziemy pod górkę, nie ma chyba negatywnego wpływu na dwumasę?

wyniki już widać :-)
A jak te wskazania z kompa mają się do rzeczywistego zużycia paliwa?
No i jaki miałeś wynik przy normalnej jeździe?
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Jazda między 1000 a 2000 to zawsze masakra dla dwumasy. Zdjęcia już są.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77:
Ostatnio jechałem autem z dwusprzęgłową skrzynią, i byłem mocno zdziwiony, że przy spokojnej jeździe było 1200 obr/min! Masakra. Inna sprawa, że jak się dodawało gazu to od razu skrzynia wrzucała bieg na niższy, więc nie było oczekiwania aż obroty wzrosną z tych 1200.

Czyli jak przy 1800 zmienisz bieg to masz gdzieś 1300 obrotów?
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: wynikow też nie widze.
A z katowaniem dwumasy to zabawba sprawa. Niby przy skrzyni DSG dwumas mniej cierpi. A skrzynia utrzymuje najczesciej obroty ok 1500 i jak chce sie gwaltownie przyspueszyc to z tak niskich startuje i bez trybu sport nie ciagnie wyzej. Dlatego nielubie DSG bo przymula


A w moim GTD jest wyswietlany ekonomizer na komputerze i każe wrzucac wyzszy bieg juz przh 1800 obrotów
Dodano: 8 lat temu
Pochwal się wynikami?
Dodano: 8 lat temu
Nie wiem czy tylko ja, ale nie widzę wyników :-(
A co do samej jazdy eko, to naprawdę można zrobić sporą różnicę w spalaniu. Mam do pracy 11 km, i jak jadę eko to mój diesel pokazuje wg kompa ok 5,5 litra po takiej trasie, a jak bardzo się spieszę to robi się z takiej samej trasy 7,5 litra.
I u mnie jazda eko nie wiąę się z katowaniem dwumasy - staram się na ogół utrzymywać obroty w zakresie 1,8-2 tys. obrotów.
Najnowsze blogi
Dodano: 38 minut temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
11 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
15 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl