Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Optima Optimus Prime » Dwa lata minęły jak z bicza strzelił...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Optima
GDA
Wcześniej jeździł: Opel Vectra, Fiat Brava Bravka
  • przebieg 18 000 km
  • rocznik 2011
  • kupione używane w 2012
  • silnik 1.7 VGT CRDi
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 915 razy
Data wydarzenia: 11.04.2014
Dwa lata minęły jak z bicza strzelił...
Kategoria: zmiany w aucie
Minęły dwa latka. W sumie rocznikowo autko ma już nawet trzy! Wypadałoby napisać coś ciekawego. Ale niestety niczym was nie zaskoczę. Autko jeździ, jest wygodne, komfortowe, spala ile trzeba - przyciśniesz to więcej, odpuścisz to mniej; nic się nie popsuło (poza trzeszczącymi plastikami w środku, ale pewnie o tym nie chcecie już słuchać? :) żadnych rekordów nie pobiłem (no chyba że 4,9l/100 na trasie?) ani kolizji żadnej nie było, *odpukać. Aż tu nagle...
...przyszedł termin na PRZEGLĄD! :O


Tak, otóż właśnie chciałbym się podzielić kilkoma wątpliwościami n/t pierwszego przeglądu gwarancyjnego. Skąd pomysł na temat? Powiem szczerze, to mój trzeci pierwszy przegląd gwarancyjny nowego samochodu w życiu. Podobno przeciętny użytkownik samochodu w Polsce nie ma do czynienia z więcej niż dwoma pierwszymi przeglądami nowego pojazdu. Stąd nasze niedoświadczenie w tej sprawie. A wolałbym nie powtarzać już poprzednich błędów.


W takim razie co uważam, że było błędne w podejściu do poprzednich wizyt w ASO?
1. Pojechałem nowym samochodem nie wiedząc co jest kontrolowane, dlaczego i za ile? Wyjeżdżając z ASO czułem że to już jakby nie był mój samochód. Silnik, pracował inaczej, brzmiał inaczej, a w pół roku później rozpoczął się sezon różnych ciekawych awarii. Miałem wrażenie że wymieniono mi część moich wciąż nowych elementów silnika na jakieś stare popsute. Oczywiście tych podejrzeń nabawiłem się dopiero nieco później gdy podczas zlotu fanów marki powymienialiśmy się takimi ciekawostkami.

2. Tym razem sprawdziłem! Będą wymieniane filtry powietrza, paliwa, klimatyzacji i oleju oraz olej, poziom wody chłodniczej, klocki hamulcowe i w razie potrzeby tarcze. Ponadto rzeczy które raczej nie będą wymieniane (w końcu dopiero 18tysi!) czyli pełna kontrola zawieszenia, stan przewodów paliwowych i akumulatora. Niby git, ale skąd wiem czy rzeczywiście zostaną wymienione tylko te elementy? Nie wiem, wziąć aparat i porobić zdjęcia każdemu elementowi silnika zawczasu? Bo stać mechanikowi nad głową cały dzień pewnie mi nie pozwolą? Jakiś pomysł? :)

3. W poprzednim samochodzie będąc co roku na serwisie rok w rok wymieniane były wszystkie filtry, klocki hamulcowe, amortyzatory itp. Gdy przestałem serwisować w ASO okazało się, że na jednych klockach przejechałem 3 lata, na amortyzatorach 5, a filtr klimatyzacji nie został wymieniony aż do końca wystarczyło go dezynfekować (bo przecież zimą klimy nie włączałem). Oczywiście to mi powiedział mój mechanik, który na moje życzenie chętnie by je wymienił na nowe, ale po co? Dodał też, że szkoda że nie zbierałem części wymienionych przez ASO, bo najprawdopodobniej były zużyte w 20-30% ponadto były oryginalne i teoretycznie można by było ponownie ich użyć. Przykład: niezużyte tarcze, wahacze które wystarczyło regenerować itp. Wtedy jakoś nie miałem do tego przekonania, ale teraz sam nie wiem. Tez zbieracie to co serwis wymieni?

4. Jak się upewnić czy to co miało być wymienione pewno zostało wymienione i to na nowe? Czy zostały dobrze zamontowane i dokręcone? Wiadomo że ASO ma swoje standardy i nie może sobie pozwolić by zrobić coś niezgodnie z wytycznymi, więc udowodnienie tego wydaje mi się niemożliwe.

Na koniec dodam, że wybieram się do serwisu powiedzmy że sprawdzonego - a w praktyce to do takiego który zyskał najmniej złych opinii ;)

Uspokójcie mnie jeśli tu zbytnio panikuję, ale to moje oczko w głowie, to w końcu samochód na lata, za realne pieniądze, który powinien mi popracować bezawaryjnie jeszcze minimum 8 lat, albo póki go nie spłacę i nie będzie mnie stać na nowszy :)

Pozdrawiam! :)

PS: Nie omieszkam również napisać opinii po wszystkim :)
Dodano: 10 lat temu
Dzięki za info Panowie. Już po krzyku. Nie było źle, ale jeszcze tydzień pojeżdżę zanim napiszę coś więcej.
Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Do WwFox:
Właśnie, bo to ludzie i ich wiedza tworzą właściwe profesjonalne podejście. Marka ASO nie ma tu wg. mnie żadnego znaczenia. Tak samo mogą Cię oszwabić w Fiacie, Hondzie czy w Mercedesie. Ale to wciąż oszukają Cię pracownicy, bez względu na renomę.
Dodano: 10 lat temu
Niektóre części możesz po prostu zaznaczyć białym markerem.
Dodano: 10 lat temu
Do RAKUS1: Nie panikuje. Mi nie dokrecili sworznia w aso. o gorsza wpadke trudno
Dodano: 10 lat temu
Jeździsz do ASO i masz wątpliwości czy części zostały dobrze zamontowane i dokręcone ???! No na pewno panikujesz !
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: popieram!
Dodano: 10 lat temu
Do WwFox: W Lincolnie mieniałem tarcze i klocki niecałe 60 tys km, było to w 2010 roku.. Progu na tarczach mam jakieś 2mm a klocki są zużyte w niewiele ponad połowie. Zacisk jest dwutłoczkowy, więc ma co robic. 15 tys i wymiana klocków to nic innego jak naciąganie.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Fakt, wcześniej robiłem więcej kilosów bo coś koło 15tysi rocznie. Teraz prawie 2x mniej. Ale faktycznie nie zużywałem tych klocków.
Dodano: 10 lat temu
JAkie przebiegi robiłeś, że rok w rok miałes wymieniane klocki?? Trochę to dziwnie. Zalezy też jakiej jakości Ci klocki zamontowali. Moim zdaniem nabijali Cie w butelkę. Ta, troche panikujesz. Wystarczy, że po serwisie w aso pojedziesz do innegi warsztaty, czy tz sam wizualnie obejrzysz czy faktycznie część jest nowa.
Dodano: 10 lat temu
Do WwFox: ja bym dobrze przeczytał gwarancję i co ona na jaki czas obejmuje i zastanowił sie czy warto ją kontynuować.
Przebiegi roczne jakie robisz są tak małe że i za 10 lat to auto będzie w b dobrym stanie i chyba nie warto dac sie naciagac.
Dodano: 10 lat temu
Dzięki za porady

Do FranzMaurer, fakt dobre ASO to skarb i najlepiej takie które ma dobrych i wciąż tych samych mechaników, którzy zgłębiają swoją wiedzę o samochodach a nie z rotacją co to zmieniają mechaników co pół roku albo i częściej

Do wildpolish, uwierz mi chętnie bym zrezygnował i pojechał do mojego starego mecha, tylko że trzyma mnie przy ASO gwarancja i jeszcze potrzyma nawet do 7 lat (na niektóre części oczywiście)


Dodano: 10 lat temu
Do WwFox:
Są ASO i aso, a Ty wyraźnie trafiałeś jak na razie do tych z małej litery ;). I raczej serwis fiatowski z założenia nie traktuje gorzej klientów niż hondowski.
Swoje Fiaty serwisuję w fiatowskim ASO i części takie jak klocki czy tarcze wymieniałem/wymieniam tylko po ich zużyciu, a nie po roku. Nigdy nie zbierałem żadnych części.
Jak dla mnie wymiana klocków czy tarcz po 18 tys. przebiegu to czysta rozpusta ;). W Czerwonym Bravo na pierwszym przeglądzie po 30 tys. (lub 2 latach) wymieniałem olej i filtry. Klocki i tarcze wymieniłem po 120 tys. z przodu i 140 tys. z tyłu ze względu na zużycie.
Jednak prawda jest taka, że dobre ASO to skarb i czasami trzeba długo szukać takiego.
Dodano: 10 lat temu
Ja niestety nie mam dobrych doświadczeń z aso . Nie wymieniony filtr paliwa , pylkowy i popsuli sworzen na wahaczu który mógł mnie kosztować życie. I to właśnie w Kia. Podejrzewam że inne aso nie są lepsze.
Sposób na to. Dac im zrobić co zrobić mają po czym jechać do zaufanego mechanika na sprawdzenie co zrobili. Ja im wszystko wytknalem. Miny mieli nieciekawe. Tak zresztą też zakończyła sie moja przygoda z aso. Mam gdzieś wygodne fotele i kawke na poczekaniu. Teraz jeżdżę do zaprzyjaźnionego warsztatu i dosłownie uczestniczę w wymianie elementów, płynów, itd.
Dodano: 10 lat temu
Miałem podobne obawy z moja kijanką. Też pierwszy nowy wóz, pierwwszy "pierwszy" przegląd i tez zawód co do jednego z serwisów z którego usług korzystałem.

A i z założenia, moja Kia ma służyć lata.

Szerokści i udanego dalszego serwisowania życzę ;)
Dodano: 10 lat temu
Podejrzewam, że to jeszcze kwestia marki. Serwis Hondy może z założenia lepiej traktować klientów niż serwis Fiatowski.
Dodano: 10 lat temu
Miałeś pecha z takim serwisem. Osobiście byłem 10 razy na przeglądzie serwisowym w ASO i nie zdarzyło mi się nic podobnego. Tam gdzie jeżdżę obecnie nawet wymianę filtra powietrza, czy kabinowego konsultują z klientem przed podjęciem decyzji.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl