Tutaj jesteś:
Samochód
Volkswagen Jetta El Macho
- Kupione nowe w 2006
- Auto obejrzano 1557 razy
- Online od 12 lat, 8 miesięcy i 16 dni
- Auto polubiono 67 razy
Nazwa auta:
El Macho
Marka:
Volkswagen
Model:
Jetta
Generacja:
V
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
1.9 TDI
Moc silnika:
100 KM
Przebieg:
130 000 km
Rocznik:
2006
Moje auto to Bora sedan 1,9 TDI w wersji Comfortline. Kupiłem je jako pierwsze wprowadzane TDI osobowe na ten rynek - powód ? Bo zawsze chciałem mieć dieselka, w pracy używam 2 silniczki po 860kW i ładnie dają kopa więc prywatnie też chciałem mieć coś z życia. Ale paliwo diesel ma tu 380 ppm siarki, a silnik jest przystosowany specjalnie na tutejszy "folklor".
Produkcja na rynek Meksykański, znana w europie jako Bora TDI. Tylna kanapa nie dzielona i tylko 2 zagłówki. Skrzynia manualna - 5-cio biegowa.
Pełna elektryka (jak na rynek w meksyku :-) ), 4 x elektryczne szyby z automatycznym otwieraniem i domykaniem wszystkich okien "funkcja lato" + szyberdach, 2 x poduszki powietrzne, klima-manualna, elektrycznie sterowane lusterka, 6 głośników, koła 205/55/16" ABS, kolor niebieski metalik.
więcej »
Produkcja na rynek Meksykański, znana w europie jako Bora TDI. Tylna kanapa nie dzielona i tylko 2 zagłówki. Skrzynia manualna - 5-cio biegowa.
Pełna elektryka (jak na rynek w meksyku :-) ), 4 x elektryczne szyby z automatycznym otwieraniem i domykaniem wszystkich okien "funkcja lato" + szyberdach, 2 x poduszki powietrzne, klima-manualna, elektrycznie sterowane lusterka, 6 głośników, koła 205/55/16" ABS, kolor niebieski metalik.
Blog auta (1)
Dodano: 12 lat temu, przez
navigatus
Wybrałem się do domu na skróty ulicą (w Veracruz),która niby jest jedną z głównych ale po remontach nigdy nie jest taka super dłużej niż pół roku, postanowiłem sprawdzić no i ...
3
komentarze
Galerie pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze zdjęć
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (0)
Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.
Właściciel
Jeździ:
Seat Altea XL "Aleta"
Wcześniej jeździł:
Ford Ikon, Volkswagen Jetta El Macho
Komentarze (19)
Dodano: 10 lat temu
Do navigatus: Ja czytałem jakiś czas temu, że Ameryce Północnej paliwo jest dużo gorszej jakości i bardziej zanieczyszczone niż to w Europie. To chyba było przy okazji jakiegoś testu Mustanga, który miał czujnik jakości paliwa właśnie przez tą przypadłość aby reklamacje były kierowane do sprzedających paliwo a nie produkujących auto. Konkluzja była taka, że w Europie ten czujnik nie przydaje się praktycznie wcale, bo paliwo jest znacznie lepsze.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Cześć, pełzająć po necie trafiłem na coś ciekawego z tym paliwem w USA, otóż tu się używa innego przelicznika - Anti-Knock Index (AKI) or (R+M)/2. http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating#Research_Octane_Number_.28RON.29
Ale u mnie coś chyba jest nie tak na nalepce w wlewie paliwa, mam min. 95 (R+M)/2, czyli AKI 95, a tu jest dostępna tylko 92. Ja leję Premium 92, najdroższa i największe oktany, a pali jak pali, no ale 90% jazdy po mieście i zawsze prawie ze śr. 18km/h, może ze 2 x miałem ciut szybciej, ale to prze krótki wypad za miasto zapewne. Z artykułu wynika ze benzyna 92 z USA jest taka sama jak 97 w PL.
A najciekawsze jest to że w instrukcji samochodu nie uwzględniono mojego silnika, jest tylko 1.2, 1.4... ach ten SEAT... A wracając do paliwa to i tak nikt nie wie czy nie jest "chrzczone", a 95% dystrybutorów ma zainstalowany chip do oszukiwania na ok. 10% w ilości. Urząd konsumenta robi naloty, ale oni leją np. określoną liczbę litrów np. 40. Jak panel dostanie instrukcję do lania w litrach. Chip nie oszukuje, a jednak da się nie?
MEKSYKANIN potrafi.
Ale u mnie coś chyba jest nie tak na nalepce w wlewie paliwa, mam min. 95 (R+M)/2, czyli AKI 95, a tu jest dostępna tylko 92. Ja leję Premium 92, najdroższa i największe oktany, a pali jak pali, no ale 90% jazdy po mieście i zawsze prawie ze śr. 18km/h, może ze 2 x miałem ciut szybciej, ale to prze krótki wypad za miasto zapewne. Z artykułu wynika ze benzyna 92 z USA jest taka sama jak 97 w PL.
A najciekawsze jest to że w instrukcji samochodu nie uwzględniono mojego silnika, jest tylko 1.2, 1.4... ach ten SEAT... A wracając do paliwa to i tak nikt nie wie czy nie jest "chrzczone", a 95% dystrybutorów ma zainstalowany chip do oszukiwania na ok. 10% w ilości. Urząd konsumenta robi naloty, ale oni leją np. określoną liczbę litrów np. 40. Jak panel dostanie instrukcję do lania w litrach. Chip nie oszukuje, a jednak da się nie?
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Paliwo tzn. diesel ma 380ppm siarki, benzyna już jest prawie ok. Z tym exportem i importem to taki Meksykański biznes, sprzedają tanio by potem o wiele drożej odkupić paliwo przerobione, teraz powiało grozą bo, wydobycie spada i wygląda na to że w niedalekiej przyszłości będą musieli tylko importować.
Cena paliwa przez 7 lat podskoczyła o 140%. Bo rząd dopłacał do paliwa, korzystali na tym bogaci teraz dąży rząd do wyrównania cen z tymi z USA, aby nie dopłacać do paliwa importowanego, i zamknąć niedobory budżetowe. Dodam że jeszcze niedawno z każdych np. 12 pesos czyli 1 usd, przeznaczonych na pomoc np. powodzianom do potrzebujących docierał tylko 1 peso. Dosłownie przypomina mi się wesele Wyspiańskiego, przepiją i przetańczą wszystko. A cha tu najwyższe oktany to 92.
Cena paliwa przez 7 lat podskoczyła o 140%. Bo rząd dopłacał do paliwa, korzystali na tym bogaci teraz dąży rząd do wyrównania cen z tymi z USA, aby nie dopłacać do paliwa importowanego, i zamknąć niedobory budżetowe. Dodam że jeszcze niedawno z każdych np. 12 pesos czyli 1 usd, przeznaczonych na pomoc np. powodzianom do potrzebujących docierał tylko 1 peso. Dosłownie przypomina mi się wesele Wyspiańskiego, przepiją i przetańczą wszystko. A cha tu najwyższe oktany to 92.
Dodano: 12 lat temu
Do LisTruck: Żonka z początku marudziła na większy hałas silnika, ale jak jej przetłumaczyłem"sposobem lokalnym" że ma ton jak u prawdziwego "chłopa", temu go słychać.
Poskutkowało i go polubiła, dodatkowo za osiągi, miło było patrzeć jak rodzina takim samym autem, ale benzyniakiem 2.0 musiała na trasie robić 2 tankowania gdzie ja spokojnie 1083 km na jednym baku robiłem
Poskutkowało i go polubiła, dodatkowo za osiągi, miło było patrzeć jak rodzina takim samym autem, ale benzyniakiem 2.0 musiała na trasie robić 2 tankowania gdzie ja spokojnie 1083 km na jednym baku robiłem
Dodano: 12 lat temu
Do humvee5: Już się pozmieniało, teraz jest Jetta Clasic, (to nasza Bora), Jetta to już wszystkim znana Jetta.
Kiedyś było tak:
moja Jetta to Europejska Bora
Bora to była odpowiednikiem Jetta w Europie.
Dodam jeszcze że VW miesza w świecie bo Nuevo Vento w Argentynie to znana nam Jetta ale lepiej wypasiona.
Tu na tomiast był debiut Nuevo Vento ale to jest produkcja z Indi i to jest Polo Sedan, w dodatku jak zawsze gorzej niż u nich wyposażony, ale i tak powiało nowym wiatrem w VW, bo w tym aucie już jest nareszcie Climatronic w opcjach. Jak do tej pory to było dostępne w Pasku, Tuaregu i ostatnio też w top Tiguanie.
Podobał mi sie Golf SW, ale max wyposażenia to Tiptronik 6, 2.5 benzyna i klima Climatic.
Seat Altea była tańsza i lepiej wyposażona.
Kiedyś było tak:
moja Jetta to Europejska Bora
Bora to była odpowiednikiem Jetta w Europie.
Dodam jeszcze że VW miesza w świecie bo Nuevo Vento w Argentynie to znana nam Jetta ale lepiej wypasiona.
Tu na tomiast był debiut Nuevo Vento ale to jest produkcja z Indi i to jest Polo Sedan, w dodatku jak zawsze gorzej niż u nich wyposażony, ale i tak powiało nowym wiatrem w VW, bo w tym aucie już jest nareszcie Climatronic w opcjach. Jak do tej pory to było dostępne w Pasku, Tuaregu i ostatnio też w top Tiguanie.
Podobał mi sie Golf SW, ale max wyposażenia to Tiptronik 6, 2.5 benzyna i klima Climatic.
Seat Altea była tańsza i lepiej wyposażona.
Dodano: 12 lat temu
Do MarcinGP: Cześć, Siarka niestety jest skutkiem starej technologi rafinacji. Paliwo w Europie ma 15ppm siarki czyli znane ULSD, tu meksykanie robią niezły "biznes". To co wydobyją exportują do USA i kupują od nich rafinowane już dobre paliwo prawie 60% zapotrzebowania krajowego.
Rafinerie miejscowe produkują pozostałe 40%, tylo że 70% tej produkcji jest na starej technologi, paliwo zasiarczone i słabej jakości, reszta to już z odnowionych rafinerii i w standardach USA. Te paliwo zasiarczone nadaje sie tylko do starych diesli i traktorów, obecne Comon-Raill nie pojadą na nim długo.
Ale tu uwaga wszyscy mechanicy powiadają że paliwo zasiarczone jest dobre dla silnika bo... ma lepsze właściwości smarne i nie trzeba mieszać paliwa z dodatkami.
Rafinerie miejscowe produkują pozostałe 40%, tylo że 70% tej produkcji jest na starej technologi, paliwo zasiarczone i słabej jakości, reszta to już z odnowionych rafinerii i w standardach USA. Te paliwo zasiarczone nadaje sie tylko do starych diesli i traktorów, obecne Comon-Raill nie pojadą na nim długo.
Ale tu uwaga wszyscy mechanicy powiadają że paliwo zasiarczone jest dobre dla silnika bo... ma lepsze właściwości smarne i nie trzeba mieszać paliwa z dodatkami.
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy




