Dodaj komentarz do wpisu na blogu: Idzie nowe
Blog: Idzie nowe
Aby móc dodawać komentarze proszę się zalogować
MarcinGP
Dodano:
2 godziny temu
Do mucko1: Typu - TO JEST JAKAŚ PROWOKACJA!!!
Maarten73
Dodano:
13 godzin temu
Do giernal: tyle, że daćkowy silnik był bez koła zmiennych faz (tak wspominałeś). Jego w Megance pilnuj (na pewno usłyszysz inny odgłos gdyby się psuło, cyt: „w K4M Renault wyposażonych w system zmiennych faz rozrządu może dojść do uszkodzenia koła. Objawy? Głównym jest hałas występujący w chwilę po odpaleniu jednostki - przez mechaników jest nazywany dieslowskim rozruchem"... ). Oczywiście nie życzę żadnych problemów! Zaleca się częściej olej zmieniać (co 10 tys), ponoć wtedy koło służy dłużej, czy to prawda, nie wiem.
giernal
Dodano:
20 godzin temu
Do Maarten73: Właśnie silnik i przebieg były głównymi motywatorami zakupu "Megany".
Dobrze rozpoznałeś, że jest to jednostka z rodziny K4M, ciesząca się bardzo pozytywną opinią. Uchodzi ona za motor udany, trwały oraz niekłopotliwy, o wysokiej kulturze pracy, który potrafi przejechać naprawdę dużo kilometrów.
Każdy silnik ma jakieś wady, a na przestrzeni ponad 41 tys. km nic z Twojej listy nie uległo uszkodzeniu w spokrewnionej Dacii.
P.S. Dziękuję za życzenia i vice versa!
Maarten73
Dodano:
1 dzień temu
Do giernal: i to mi się podoba. Jaki silnik? Aaa, 1.6 16V, czyli chyba K4M.
Ogólnie trwały silnik, z wad, jakie wyczytałem:
problem z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
uwaga na rozrząd
awarie koła zmiennych faz rozrządu
czujnik położenia wału
spalanie
Nasza Reńka 1.2 16V skończyła 15 lat i nadal zaprzecza stereotypom, a łatwo u mnie nie miała (teraz jeździ nią Lepsza Połowa, czyli spokojnie i nie po szutrach i błocie).
Szerokości i zadowolenia!
mucko1
Dodano:
1 dzień temu
Do Egontar:
mucko1
Dodano:
1 dzień temu
Do MarcinGP:
Ale tylko pewne niedociągnięcia
MarcinGP
Dodano:
2 dni temu
Do giernal: Niewątpliwie jest to plus i jako jedyna jest to firma praktycznie niesprzedawalna, bo kupujący musiałby oddać całą pomoc rządową wg prawa EU, nikogo na to nie stać, a przede wszystkim to się nie kalkuluje. Przez lata francuskie rządy aby ratować miejsca pracy wpompowali w Renault jego wartość kilkukrotnie. Renówa to mina dla inwestorów, a Nissan i Mitsubishi już cierpią i są na skraju upadku przez ten mariaż.
MarcinGP
Dodano:
2 dni temu
Do mucko1: I niedociągnięcia...
Egontar
Dodano:
2 dni temu
Do mucko1: 👍
mucko1
Dodano:
2 dni temu
Do Egontar:
Numer 5 i wszystko jasne 😂
giernal
Dodano:
2 dni temu
Do MarcinGP: Patrząc na "renomę" współczesnych silników Peugeota i Citroëna, chyba dobrze, że Renault pozostaje przy swoich francuskich korzeniach, a nie jest częścią wielkiego międzynarodowego koncernu.
Egontar
Dodano:
3 dni temu
Do mucko1: Stefan Suarzewski! 😉
mucko1
Dodano:
3 dni temu
Do MarcinGP:
Siarzewski?
MarcinGP
Dodano:
3 dni temu
Do giernal: No i Renie jako jedyne są jeszcze francuskie, tylko ciężko stwierdzić, czy to jeszcze zaleta, czy już wada
MarcinGP
Dodano:
3 dni temu
Do mucko1: Coś w tym jest
Siara?
mucko1
Dodano:
4 dni temu
Do MarcinGP:
Renie są tak samo dobre jak Mamrot
Egontar
Dodano:
5 dni temu
Do giernal: No tak, wiemy dlaczego
giernal
Dodano:
6 dni temu
Do Egontar: Niby tak, a wszyscy poprzedni właściciele moich aut oczekiwali ode mnie gotówki, bo każdy z nich był przedsiębiorcą i szybko jej potrzebował do dalszego obrotu handlowego.
Egontar
Dodano:
6 dni temu
Do giernal: Nie tak do końca. Kasa jest kasa! 👍
giernal
Dodano:
6 dni temu
Do Egontar: Ja zdecydowanie też, ale handlarze na ogół preferują gotówkę.
Egontar
Dodano:
7 dni temu
Do giernal: Ja jakoś wolę płacić za samochody przelewami. Aczkolwiek przy kupnie C5 AirCrossa miałem z tym wielkie problemy. Całe szczęście, że sprzedawca był wyrozumiały i oddał mi auto bez pieniędzy na koncie 😅👍
giernal
Dodano:
7 dni temu
Do Egontar: Tych pomarańczowych banknotów było zdecydowanie najwięcej. Zielone znalazły się w pliku dla niepoznaki.
Egontar
Dodano:
8 dni temu
Najważniejsze że banknoty przekazane sprzedawcy. A w środku były większe nominały? No bo tych zielonych mogło zabraknąć 🤪😅 No fakt jakieś pomarańczowe tam na dole się zarysowywują 🤔
humvee5
Dodano:
8 dni temu
Do giernal: Marcin twierdzi, że Mégane nie lubi poniedziałków
Znienacka
giernal
Dodano:
8 dni temu
Do MarcinGP: Jestem ciekawy, jak "Megana" będzie się sprawować. Francuska elektronika faktycznie owiana jest złą sławą, ale ani w Peugeocie 207, ani w Dacii Duster nie doświadczyłem z jej strony niczego negatywnego. W Renault też póki co wszystko działa bez zarzutu.
giernal
Dodano:
8 dni temu
Do humvee5: Masz rację. Wygląda tak, jakby dwa zespoły projektowały kompletnie różne auta, a na końcu ktoś to bezrefleksyjnie sklecił w jedną całość.
Zazwyczaj do wyglądu samochodów mam neutralny albo pozytywny stosunek. Do EcoSporta od samego początku byłem negatywnie nastawiony i do tej pory nic się w tej kwestii nie zmieniło.
MarcinGP
Dodano:
9 dni temu
Do giernal: Silnik sprawdzony, mój 1.6 16v mimo, że wypadł to nigdy nie zawiódł, zjeździł całą Europę i 1.4 16v też mimo 350 000 km, licznikowe, bo coś czuję, że ze stówą "ukrytą" i to na trzeciej butli LPG (papiery od dwóch poprzednich znalazłem pod butlą), dał radę. Bardziej myślę o elektryce-elektronice. W każdej nawalało powoli wszystko. Rypała się stacyjka, zrobiłem, centralny z alarmem i immo, zrobiłem, tylne okna, zrobiłem, przednie szyby... Po tygodniu od zrobienia pierwszej rypła pasażera i... Nie zrobiłem, wsunąłem klina od paneli podłogowych aby się nie opuszczała. Opadła po kilku dniach, ja odruchowo i przyciskiem jej pomogłem. No to klin już "na chama" i odpięcie przewodów od przycisków, aby się nie pomylić. Sprzedałem działającą, oprócz szyby
Takich przygód się obawiam. Acha, "Renówy" są czułe na myjnie automatyczne, które myją też podwozie. Wilgoć je udupia. Obie po takim myciu miały problemy z odpalaniem następnego dnia, głównie jesień i zima. Meganka po x-krotnym naciśnięciu przycisku start/stop odpaliła kiedyś gdy już zrezygnowany odszedłem od niej na 10 metrów. Sama z siebie, bez karty, tak po prostu... Gdybym ją na biegu zostawił to chybaby pojechała, gdzieś to tu jest:
https://bit.ly/48cuJn3
humvee5
Dodano:
9 dni temu
Do giernal: EcoSport ma żałosną nazwę: ani on Eco, a za nic w świecie Sport, jest po prostu takim Jukiem. Ponadto najbrzydszy w klasie, gorszy nawet od Multipli i BYD Dolphina Surfa. Przypomina w kanonach piękna Panią Prowadzącą "Kuchenne rewolucje" w odcinku, gdzie próbowała na początku kwietnia tego roku otworzyć punkt gastronomiczny o nazwie "Prima aprilis" w przyczepie kempingowej, obwoźnie jeżdżącej między Piasecznem a Tyliczem
giernal
Dodano:
9 dni temu
Do MarcinGP: Dzięki za życzenia! Skoro mój Duster z podobnym silnikiem od lat spisuje się bez zarzutu, to jestem dobrej myśli i liczę, że Mégane również pozytywnie zaskoczy.
EcoSport od zawsze sprawiał na mnie wrażenie auta o mocno dyskusyjnej stylistyce, która nigdy nie była moim kanonem piękności.
MarcinGP
Dodano:
9 dni temu
Do giernal: Piszesz: Wciąż jestem zauroczony "Renówką"
Oby tylko nie postarała się skutecznie abyś to zdanie zmienił, a potrafi... Szczerze życzę, bez ukrytej ironii
Ford byłby zastanawiającym i oryginalnym wyborem, nawet dość odważnym bym powiedział
giernal
Dodano:
14 dni temu
Do humvee5: Na pewno z dużą uwagą będzie śledził wszystkie dzienniki pokładowe "Megany".
giernal
Dodano:
14 dni temu
Do MaArek77: Na pierwszy rzut oka dobór samochodów faktycznie może wydawać się nieco dziwny, ale wytłumaczenie jest bardzo proste - chęć zmiany Astry.
Pierwsze osiemnaście zdjęć przedstawia stan wizualny aut odebranych bezpośrednio od poprzednich właścicieli. Aktualnie wyglądają już całkowicie inaczej.
W treści wpisu tego nie napisałem. Renault posiada pancerny, benzynowy silnik 1.6 16V o mocy 101 KM, który był dotąd skrupulatnie serwisowany, co potwierdzają liczne wydruki.
Nie ukrywam, że kolor to najsłabszy aspekt "Megany", jednak liczba jej zalet zdecydowanie przeważa nad tym mankamentem.
humvee5
Dodano:
15 dni temu
Jesteśmy ciekawi, czy MarcinGP ucieszy się na widok swojego ulubionego pojazdu
. Sądzimy, że nawet powie coś po francusku,
deja vu
lub
Być może Paryż
🐸, França?
MaArek77
Dodano:
15 dni temu
Ciekawy wpis. No to pogratulowac szybkiej transakcji
Nieco dziwi fakt ze kolega raz chce kupić Crossovera miejskiego a raz kompaktowe niskie auto
Co do Forda to wybacz ale jeździł jakiś "palant" tak ruda alufelga z wżartym nalotem od klocków według mnie te całe 46 tys km była niemyta
Renault jak widać tez ma przednie siedzenia do prania.
Ale cóż dlatego sa to okazyjne oferty..
Tez tak kupiłem Golfa, był zaniedbany
Musze doczytać jaki silnik ma Renault, auto nowsze i elepsze od Astry 3, tylk czarny kolor da Tobie jeszcze popalić