Wpis w blogu auta
Fiat Bravo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1038 razy
Data wydarzenia: 18.11.2014
Zima '14/15.
Kategoria: zmiany w aucie
Wczoraj jeszcze zadzwoniłem do serwisu z pytaniem czy trzeba się umawiać, jednak tradycyjnie nie było takiej potrzeby. Dziś po 15 podstawiłem się i rzeczywiście wjechałem praktycznie od razu. Jak zawsze sprawnie i szybko.
Letnie Micheliny przejechały w swoim pierwszym pełnym sezonie (7 miesięcy i 18 dni) 33.807 km i legitymują się głębokością bieżnika na poziomie 2 x 4 mm i 2 x 6,5 mm. W sumie mają na liczniku 36.710 km, wynik bez szału na takie zużycie. Panowie stwierdzili, że te dwie z "czwórką" (przód) nadają się do wymiany. Co zrobię jeszcze nie wiem. Generalnie jestem niezadowolony z tych opon i dwóch nowych na pewno nie będę kupował.
Ciekawy tylko jestem czy efekt większego zużycia na przodzie to pokłosie luzów na wahaczach (wymienione tydzień temu) czy też radosne pokonywanie łuków w moim wykonaniu daje się we znaki. Podobne zachowanie odnotowałem w Czerwonym przy drugim komplecie opon letnich. Tam też wymieniłem wahacze, z tym że dużo później przebiegowo (170 tys.), ale rezultatów nie zdążyłem już sprawdzić, bo został sprzedany.
Podejrzewam także, że przednie zużycie wpłynęło decydująco na pogorszenie właściwości jezdnych Bravo, z czym zmagam się od kilku tygodni. Chyba, że będzie to samo na zimowych, wtedy zwrócę honor letnim.
Wracając do Michelinów Primacy HP - wystawiam im subiektywną ocenę dostateczną. Są dość głośne, na mokrym radzą sobie średnio, na suchym przyzwoicie. Nie uważam też, aby były warte swojej ceny - ponad cztery stówy w moim rozmiarze. Generalnie z własnego wyboru nie kupiłbym ich.
I jeszcze ostatni kwiatek na koniec. Moja zła passa doświadczeń z serwisami trwa nadal. Tym razem ten niezależny, gdzie serwisowałem Czerwonego po gwarancji i gdzie wymieniam opony, nie popisał się. Zostawiając po sezonie zimowe opony w marcu br., poprosiłem o piaskowanie i lakierowanie "stalówek". Mają już 6 lat i widać trochę na nich efekty zasolenia naszych dróg. Pan zaznaczył elegancko w zleceniu i... Dziś mam takie same jak w marcu
Jak najmniej śniegu tej zimy dla wszystkich
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2014 13:21:37
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Z Turanzami miałem do czynienia na służbowym Focusie - 5 sezonów, ponad 64 tys. i jeszcze na co najmniej jeden by były. Zgadzam się, że można je polecać
Ale jeśli Bridgestone, to tylko Potenza
Jak z Conti nie jesteś zadowolony, to nie wiem czy Dębica spełni Twoje oczekiwania
Dziwne, ponoć ta opona spisuje się wspaniale na mokrym (o.O)
http://www.bridgestone.pl/osobowe-4x4-i-dostawcze/ranges/turanza/t001/
Jestem bardzo zadowolony z tych oponek a mają przejechane już ponad 40.000km
Pozdrawiam! Szerokości!
Michelin kariery w F1 nie zrobił i coś w tym chyba jest
Miałem dwa komplety Continentali CSC3 na Czerwonym. I o ile pierwsze śmigały aż miło (ponad 70 tys. km w 3 sezony), o tyle drugie padły po 41 tys. km w 2... Dobrze napisał Grzesio poniżej - plastelina i tyle.
A wszystko pod egidą ekologii
Tak było, więc inaczej nie mogłem napisać
40 złotych za przełożenie i wyważenie.
No nie wiem - po pierwszych 16 dniach użytkowania i 2.903 km w zeszłym roku ubyło im 1 mm...
I taką mam koncepcję
Czyli nie tylko ja borykam się z tą przypadłością... Też masz ciekawie.
Nie wiesz? Przecież lepiej kupić u Nich nowe
Bo wpisy o oponach też mogą być fajne
Ciężarowe to chyba wciąż jednak inna bajka. Do osobówek za chwilę będą robić jednorazowe. Z powodów ekologii, wiadomo
Marcin super to ująłeś
W ogóle ile Cię skasowali?
Miałem w T4 Michelin ciężarowe i tam normą było 120 tysiaków - czyli ekstra. Ale w osobówkach to już dramat.Miałem w Volvo 850 T5 i teraz miałem w Saabochodzie na lato - normalnie widać jak się zużywają - zostało mi około 5 mm i nie wiem czy przyszły sezon przeżyją.
Trudno się nie zgodzić...
Dzięki & wzajemnie bezpiecznej
Zgadzam się.
Michelin nigdy nie należał do moich faworytów.
Osobiście uważam, że 70-80 tysięcy opony powinny wytrzymywać.
Ja jutro lecę na Wschód - a tam niebezpiecznie nie tylko z powodu zimy
I to opony z górnej półki...
Wiem, że inny ciężar auta, ale w Lupo mam Letnie Nokiany i po 3 sezonach letnich (myślę, że około 50 - 60 tysięcy km mają przejechane) mają po 6,0 mm.