Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Megane Renault Megane 2 Lux Privelage automat
»
Zakup opon letnich
Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 932 razy
Data wydarzenia: 18.01.2017
Zakup opon letnich
Kategoria: inne
Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 18:52:58
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
53
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Dodatkowo ostatnio nabijali się z mojej kolizji w Krakowie i slow motion więc nie rozwinę chyba takich prędkości:D
Moje to były dokładnie Uniroyal Rainsport 3 225/45R17 91 Y i w zakresie opisywanych prędkości nie odczułem żadnych negatywnych zachowań. Ale ja nie jeżdżę tak szybko
Uprzedzam - jeżdżę szybko, często 200-220. Zimowe Uniroyale totalnie nie zdały egzaminu. Letnie - już lepiej. Miałem wersje XL, niski profil (245/45). Od 150 km/h auto pływało nadal... W końcu się przyzwyczaiłem - ale podkreślam - jest to jak dla mnie opona 100 razy gorsza niż niektóre zimówki. Owszem są ludzie którzy jeżdżą tylko 100-120 drogami krajowymi - wtedy będą zachwyceni zachowaniem na mokrym.
Ale w górach czy na autostradzie to niestety pomyłka. Najpierw skręt kierownicą, potem rotacja opony a potem zakręt. Brrr... Ale cena kusi strasznie
Zaznaczam od razu, że porównuje je do Pirelli P6 na których Altea wyjechała z salonu i zrobiłem na nich 90 tys. a potem zmieniłem całkiem świadomie na Uniroyala. Więc jest to porównanie subiektywne ale tylko takie mogę zrobić.
Kupiłem je właśnie dlatego, że miały dobre opinie na mokrym i tutaj potwierdzam, że na wodzie i mokrym są bardzo dobre. Są też miękkie więc było bardziej przyjemnie w tym rozmiarze. Były cichsze niż pirelli P6.
Co do suchego asfaltu to przy moim sposobie jazdy było czuć tę większą miękkość ale ESP nie reagował bardziej agresywnie niż w przypadku pirelek. Nie zauważyłem jakiś większych problemów z przyczepnością na suchym. Być może dlatego, że nigdy nie przesadziłem na tyle by ESP spokojnie sobie nie poradził
Co do dużych prędkości to autostradowe 160-170 wg. mnie nie robiło na nich specjalnego wrażenia. Szybciej nie jeżdżę więc nie mam tutaj złych doświadczeń.
Więc wg. mnie do normalnej eksploatacji w samochodzie 105 konnym z momentem 250 Nm były całkowicie przydatne (czyli ze słabym silnikiem)
Być może nie wytrzymają takiego przebiegu jak pirelki P6 tj. 90 tys. (miały jeszcze ze 3 mm bieżnika jak je zmieniłem) bo są rzeczywiście miękkie ale po tych 15 tys. odczucia miałem jak najbardziej pozytywne.
Jedyny ich plus to cena i wygląd.
Tylko musi założyć łańcuchy, bo tak mówią znaki w górach