Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Renault Megane Renault Megane 2 Lux Privelage automat
»
Zakup opon letnich
Wpis w blogu auta
Renault Megane
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 929 razy
Data wydarzenia: 18.01.2017
Zakup opon letnich
Kategoria: inne
Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 18:52:58
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Dodatkowo ostatnio nabijali się z mojej kolizji w Krakowie i slow motion więc nie rozwinę chyba takich prędkości:D
Moje to były dokładnie Uniroyal Rainsport 3 225/45R17 91 Y i w zakresie opisywanych prędkości nie odczułem żadnych negatywnych zachowań. Ale ja nie jeżdżę tak szybko
Uprzedzam - jeżdżę szybko, często 200-220. Zimowe Uniroyale totalnie nie zdały egzaminu. Letnie - już lepiej. Miałem wersje XL, niski profil (245/45). Od 150 km/h auto pływało nadal... W końcu się przyzwyczaiłem - ale podkreślam - jest to jak dla mnie opona 100 razy gorsza niż niektóre zimówki. Owszem są ludzie którzy jeżdżą tylko 100-120 drogami krajowymi - wtedy będą zachwyceni zachowaniem na mokrym.
Ale w górach czy na autostradzie to niestety pomyłka. Najpierw skręt kierownicą, potem rotacja opony a potem zakręt. Brrr... Ale cena kusi strasznie
Zaznaczam od razu, że porównuje je do Pirelli P6 na których Altea wyjechała z salonu i zrobiłem na nich 90 tys. a potem zmieniłem całkiem świadomie na Uniroyala. Więc jest to porównanie subiektywne ale tylko takie mogę zrobić.
Kupiłem je właśnie dlatego, że miały dobre opinie na mokrym i tutaj potwierdzam, że na wodzie i mokrym są bardzo dobre. Są też miękkie więc było bardziej przyjemnie w tym rozmiarze. Były cichsze niż pirelli P6.
Co do suchego asfaltu to przy moim sposobie jazdy było czuć tę większą miękkość ale ESP nie reagował bardziej agresywnie niż w przypadku pirelek. Nie zauważyłem jakiś większych problemów z przyczepnością na suchym. Być może dlatego, że nigdy nie przesadziłem na tyle by ESP spokojnie sobie nie poradził
Co do dużych prędkości to autostradowe 160-170 wg. mnie nie robiło na nich specjalnego wrażenia. Szybciej nie jeżdżę więc nie mam tutaj złych doświadczeń.
Więc wg. mnie do normalnej eksploatacji w samochodzie 105 konnym z momentem 250 Nm były całkowicie przydatne (czyli ze słabym silnikiem)
Być może nie wytrzymają takiego przebiegu jak pirelki P6 tj. 90 tys. (miały jeszcze ze 3 mm bieżnika jak je zmieniłem) bo są rzeczywiście miękkie ale po tych 15 tys. odczucia miałem jak najbardziej pozytywne.
Jedyny ich plus to cena i wygląd.
Tylko musi założyć łańcuchy, bo tak mówią znaki w górach