Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 3 » Za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia??







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 3
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 26194 razy
Data wydarzenia: 29.09.2012
Za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia??
Kategoria: awaria
Zauważyłem dziś wydobywającą się pod ciśnieniem z układu chłodzenia (zawór bezpieczeństwa??) przy korku wlewu płynu chłodzącego parę wodną , zaworek widoczny jest na zdjęciu, po rozgrzaniu silnika wydobywa się z niego właśnie para wodna, czyżby w układzie chłodzenia panowało zbyt wysokie ciśnienie dlatego ten zaworek je spuszcza? Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki :) Z góry dzięki za opinie!
Dodano: 4 lata temu
Do beer65: tak jak nizej napisalem problemem bylo jedynie pęknięcie tej śrubki, zmęczenie materiału.
Dodano: 4 lata temu
to jest sruba odpowietrzajaca masz za malo plynu i zapowietrzony uklad czesto sie tak dzieje jak padnie pompa wodna jezeli pompa jest ok to odkrec korek wlewu zbiorniczka wyruwnawczego (to co pokazujesz na zdjeciu to nie chlodnica tylko ten zbiorniczek) podejzyj do srodka na scianki a zobaczysz podzialke nalej plynu do gornej kreski zakrec korek i po chwili odkrec ta srubke lekko pujddzie powietrze powtazaj czynnosc tak dlugo az bedzie szla sama woda i bedzie git plyn -24

Dodano: 6 lat temu
Do bayliner: często zaglądam pod maskę skontrolować czy wszystko jest ok, jakby coś było nieszczelne to wszystko by pływało :) z tą śrubką jest taki problem, że ciężko ją kupić w sklepie, trzeba zamawiać przez neta, ma dosyć drobny gwint więc ciężko też jest znaleźć tymczasową jakąś metalową śrubkę. W moim przypadku pech chciał, że główka urwała się od gwintu i ciężko ją było wymontować.
Dodano: 6 lat temu
fakt ... uklad chlodzenia w BMW to wrazliwy temat i wszystko musi byc bardzo szczelne z powodu wyzszego cisnienia. Moja rada to sprawdz sobie stan wszystkich polaczen, takze chlodnicy.
Dodano: 6 lat temu
Śrubka wymieniona, problem zniknął :) Dzięki za pomoc!
Dodano: 6 lat temu
Okazało się, że owa śrubka była pęknięta, przy jej wykręcaniu gwint całkiem się oderwał, więc pewnie to było przyczyną :)
Dodano: 6 lat temu
Tak jak kolega pisze jest to śruba odpowietrzająca. Pod nią jest uszczelka która po latach robi się płaska i twarda i lubi pęknąć i puszczać płyn. Bajek o uszczelce pod głowicą i głowicy nie słuchaj.
Masz plastikowy termostat i czasami przy gwincie obudowy lubi ona pęknąć. Niekoniecznie musi to być ta śruba. Ale ja mam zawsze jedną w schowku. Koszt to 7-10zł. Musisz obadać czy to nie czasami obudowa pękła.

A układ w bmw ma ok 2bary ciśnienia. A więc węże po rozgrzaniu są twarde prawie, że nie do ugięcia
Dodano: 6 lat temu
Taa, to jest odpowietrznik i musi być szczelny, a jeżeli nie jest to musisz zakupić go sobie, nawet w ASO to grosze kosztuje. Odpowietrz dobrze układ po zmanie tej "śrubki" a następnie obserwuj i trzymaj kciuki,żeby to tylko to było a nie coś więcej..:)
Dodano: 6 lat temu
Do niki129: ok dzięki za wskazówki, jutro spróbuje zrobić jak piszesz :)
Dodano: 6 lat temu
Do mrkomar: Tak... Czyli odpalasz auto na zimnym silniku ustawiasz ogrzewanie na najwyższą temperaturę i odkręcasz tą wspomnianą śrubę. Obserwujesz czy przez otwór po śrubie wylatują pęcherzyki powietrza. Jeżeli wylatują czekasz aż przestaną i zakręcasz śrubę. Ale jeżeli temperatura w układzie jest w porządku i masz ogrzewanie, to pewnie jest walnięta uszczelka pod tą śrubką i tyle. Trzeba ją wymienić i po kłopocie. A tak ma marginesie układ chłodzenia w BMW to dosyć delikatna sprawa. W tym modelu co masz pękają zbiorniki wyrównawcze oraz zazwyczaj chłodnica po 10 latach będzie nadawać się do wymiany. Po tych zabiegach zapomnisz na długie lata o układzie chłodzenia ;)
Dodano: 6 lat temu
Do niki129: czyli co Twoim zdaniem należy wykonać w pierwszej kolejności? Odpowietrzenie układu?
Dodano: 6 lat temu
To co pokazujesz to śruba odpowietrzająca układ chłodzenia.
BMW ma wysoko ciśnieniowy układ chłodzenia.
Moim zdaniem problemem może być zapowietrzony układ. Lub nieszczelna owa śrubka. Można ja kupić za parę zł na allegro....
aaaa żadna uszczelka pod głowicą, każdy tak mówi co nigdy nie miał do czynienia z układem chłodzenia w BMW.
Dodano: 6 lat temu
Do sajeks: sie wie :)
Dodano: 6 lat temu
Do mrkomar: aaa, Dzidek... pod żadnym pozorem nie odkręcaj korka, kiedy silnik jest gorący. Poparzy Ciebie.
Dodano: 6 lat temu
Czyli na razie 3 teorie, korek, czujnik, uszczelka pod głowicą, to ostatnie to chyba ewentualna najgorsza przyczyna.
Dodano: 6 lat temu
Do mrkomar: bo z wierzchu tego nie zobaczysz. Jest to pomiędzy gwintem a ścianką obudowy. Weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę...Zawsze mogę się mylić.
Dodano: 6 lat temu
Do sajeks: muszę zwrócić na niego uwagę, ale nie wyglądał na taki, który posiadałby jakiś "system" odpowietrzania.
Dodano: 6 lat temu
Do mrkomar: Korki do zbiorniczków mają odpowietrzanie, jakieś zaworki czy membrany, czy coś w tym stylu. Korek odpowiada jako pierwszy za ciśnienie, bo jak silnik jest gorący to poziom płynu spada(bynajmniej u mnie tak jest) i zasysa powietrze z zewnątrz. Jeżeli stygnie to poziom normuje się oddając zassane powietrze do atmosfery.
Podobnie było z koreczkami w akumulatorach. Są tam małe dziurki. Jak się dziurki zatkały to rozpieprzało akumulator. Tera Panie są centralne odpowietrzniki.
Dodano: 6 lat temu
Do sajeks: a co moze byc z nim nie tak?
Dodano: 6 lat temu
temperatura w normie, wskaźnik temp. ani drgnie z neutralnej pozycji, ilość płynu również w normie...
Dodano: 6 lat temu
Sprawdź korek wlewu do zbiornika wyrównawczego.
Dodano: 6 lat temu
IMO powody mogą być dwa - za wysoka temperatura i stąd wzrost ciśnienia; do sprawdzenia czujnik od chłodnicy i czy załącza się wentylator, lub uwalona uszczelka pod głowicą i wzrost ciśnienia spowodowany przez przedostające się do układu chłodzenia ciśnienie z wnętrza głowicy.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez niki129
Tak się poukładało, że moja lepsza połowa miała do załatwienia ważne spotkanie zawodowe w Rijece w Chorwacji. Postanowiliśmy wykorzystać okazję i zrobiliśmy sobie długi weekend w ...
8 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez dark-man
Stan obecny opon letnich (przejechały całą zimę): - Firemax FM601 215/55 R16 97 W ZR, XL = 7,4mm (2018r.) - Firemax FM601 215/55 R16 97 W ZR, XL = 7,3mm (2018r.) - SUNWIDE RS-ONE 215/55/16_XL ...
1 komentarz
Dodano: 2 dni temu, przez kstilger
Otwieram casting na fajne ale niepraktyczne auto do 130k pln lub 30k euronow. Generalnie auto ma dawac frajde z jazdy w pojedynke, moze byc dwuosobowe (tylna kanapa niepotrzebna, moze byc ale nie ...
38 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl