Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 904 razy
Data wydarzenia: 29.08.2011
Spalanie w mieście
Kategoria: inne
Dzięki mojemu zaśnięciu nad klawiaturą dowiedziałem się, jak mój dziennik jest poczytny. To znaczy że VW wzbudza emocje! :D
A teraz obserwacje wskazań komputera w mieście. Kilka dni temu spędziłem sporo czasu w korkach. Krótkoterminowa średnia wzrosła w ciągu niedługiego czasu do 9-10 l/100km. Trochę mnie to zaczęło niepokoić. Następnego dnia w korku znowu pobawiłem się "komputerem". Jadąc na drugim biegu (bez naciskania gazu) spalanie (chwilowe) z włączoną klimą wyniosło 10-11l, a bez klimy - 8-9l. Podczas jednostajnej jazdy na pierwszym biegu zużycie oczywiście odpowiednio wzrosło (do kilkunastu litrów).
Oczywiście wyniki moich obserwacji nie są zaskoczeniem, ale mogą być wskazówką, że czasem (szczególnie w upał) lepiej wybrać nieco dłuższą drogę aby uniknąć korków. Tylko co zrobić jeśli na wszystkich drogach "równoległych" są korki...
Drugi wniosek. Spalanie w mieście zależy od wielu czynników, a w szczególności od warunków drogowych. Ten sam Golf, czy Maluch, na tej samej trasie raz spali 6l a innym razem 11l. Pojęcie "spalanie w mieście" jest bardzo nieprecyzyjne.
Ciekawe ile można by zaoszczędzić paliwa w pojeździe z systemem Idle-Stop&Go - z automatycznym wyłączaniem/załączaniem silnika. Kiedyś interesowałem się KIA VENGA. Producent oferował taki system, ale zastanawiałem się, czy inwestycja zwróci się po przebiegu np. 100tys km?
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3
komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Nie jestem przekonany czy częste gaszenie silnika ma wpływ tylko na rozrusznik bo zanim silnik zostanie uruchomiony ciśnienie w układzie smarowania spada przez co wzrosnąć może zużycie słabo smarowanych elementów silnika.
Ja osobiście nie pałam uczuciem do start&stop. Jeszcze jeden elektroniczny fidrygałek, który może raz się sprawdzać, a innym drażnić - zwłaszcza zimą, że się nie uaktywnia dla ocalenia napięcia w "aku". No i po co oglądać jeszcze jeden typ zapalonej kontroli, gdy coś się schrzani?
Do mamlecz: Stąd jestem zwolennikiem jeżdżenia benzynowcowcem po mieście.
Do grzesio70: Niestety, ale jesteś w błędzie. Technologia budowy i zasad eksploatacji turbiny jest identyczna dla aut francuskich i niemieckich. Znam dwóch posiadaczy VW, którzy na własnej skórze przerabiali już temat uszkodzonego turbo.
P.S. Jakoś nie mam zaufania do tego systemu Start&Stop. Zapewne oszczędza nieco paliwa, ale jak to się odbije na żywotności silnika, zwłaszcza Diesla?