Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf variant » Spalanie w mieście







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 904 razy
Data wydarzenia: 29.08.2011
Spalanie w mieście
Kategoria: inne
Najpierw uzupełnienie do poprzedniego wpisu. Jak dotąd z silnikiem wszystko w porządku.
Dzięki mojemu zaśnięciu ;) nad klawiaturą dowiedziałem się, jak mój dziennik jest poczytny. To znaczy że VW wzbudza emocje! :D

A teraz obserwacje wskazań komputera w mieście. Kilka dni temu spędziłem sporo czasu w korkach. Krótkoterminowa średnia wzrosła w ciągu niedługiego czasu do 9-10 l/100km. Trochę mnie to zaczęło niepokoić. Następnego dnia w korku znowu pobawiłem się "komputerem". Jadąc na drugim biegu (bez naciskania gazu) spalanie (chwilowe) z włączoną klimą wyniosło 10-11l, a bez klimy - 8-9l. Podczas jednostajnej jazdy na pierwszym biegu zużycie oczywiście odpowiednio wzrosło (do kilkunastu litrów).

Oczywiście wyniki moich obserwacji nie są zaskoczeniem, ale mogą być wskazówką, że czasem (szczególnie w upał) lepiej wybrać nieco dłuższą drogę aby uniknąć korków. Tylko co zrobić jeśli na wszystkich drogach "równoległych" są korki...

Drugi wniosek. Spalanie w mieście zależy od wielu czynników, a w szczególności od warunków drogowych. Ten sam Golf, czy Maluch, na tej samej trasie raz spali 6l a innym razem 11l. Pojęcie "spalanie w mieście" jest bardzo nieprecyzyjne.

Ciekawe ile można by zaoszczędzić paliwa w pojeździe z systemem Idle-Stop&Go - z automatycznym wyłączaniem/załączaniem silnika. Kiedyś interesowałem się KIA VENGA. Producent oferował taki system, ale zastanawiałem się, czy inwestycja zwróci się po przebiegu np. 100tys km?
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Ale i to można by obejść np przez zastosowanie systemu z akumulatorem hydraulicznym który powodowałby wzrost ciśnienia przed ruszeniem rozrusznika. Tylko który producent chciałby produkować niezniszczalne auta...
Dodano: 12 lat temu
Do NOE-ANGEL: oczywiście zgadzam się,że częste odpalanie i gaszenie skraca żywotność silnika.
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: No cóż nie zawsze ekologia idzie ze zdrowym rozsądkiem. Weźmy recyrkulację spalin dzięki której spaliny są czystsze a z drugiej strony tracimy moc i wzrasta nieznacznie spalanie.
Nie jestem przekonany czy częste gaszenie silnika ma wpływ tylko na rozrusznik bo zanim silnik zostanie uruchomiony ciśnienie w układzie smarowania spada przez co wzrosnąć może zużycie słabo smarowanych elementów silnika.
Dodano: 12 lat temu
Nie zanosi się na zmianę sytuacji odnośnie korków... ;)
Dodano: 12 lat temu
To, co napisano tu o zaśnięciu nad klawiaturą, to jakaś aluzja do mnie? [rotfl][hihi][los2]
Ja osobiście nie pałam uczuciem do start&stop. Jeszcze jeden elektroniczny fidrygałek, który może raz się sprawdzać, a innym drażnić - zwłaszcza zimą, że się nie uaktywnia dla ocalenia napięcia w "aku". No i po co oglądać jeszcze jeden typ zapalonej kontroli, gdy coś się schrzani?
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Właśnie trwałość turbiny miałem na myśli. :P

Do mamlecz: Stąd jestem zwolennikiem jeżdżenia benzynowcowcem po mieście. :)

Do grzesio70: Niestety, ale jesteś w błędzie. Technologia budowy i zasad eksploatacji turbiny jest identyczna dla aut francuskich i niemieckich. Znam dwóch posiadaczy VW, którzy na własnej skórze przerabiali już temat uszkodzonego turbo. :(
Dodano: 12 lat temu
Do grzesio70: przezorny zawsze ubezpieczony ;)
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Nie. Czasami jest to potrzebne ten system Start&Stop ale mów że w niemickich autach trzeba zawsze przed zgaszeniem silnika chłodzić turbinę bo to całkowicie inna technologia niż u francuzów.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Benzynie to w zasadzie ryba, czy jest zgaszona, czy zapalona. Raczej gaszenie nic jej nie szkodzi. Tyle, że rozrusznik się szybciej zużyje.
Dodano: 12 lat temu
Do grzesio70: Sugerujesz,że to ktoś "ot tak" to wymyślił?
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: Nie masz za bardzo racji z tą turbiną może tak jest ale nie w autach niemieckich. Ja jeżdże tylko VW i z turbinami i wcale turbiny nie chłodze a jeszcze turbina mi nie padła a robie sporo kkm. Chyba że mówisz o autach francuskich co potrafi turbina paść po 40tyś km.
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: silnika jak silnika ale w turbodieslu turbinę trzeba ochłodzić przed gaszeniem silnika i ciekaw jestem jak długo wytrzymują turbiny w autach z tym systemem..miesiąc,pół roku, rok?
Dodano: 12 lat temu
Do eldorado: [banghead]
Dodano: 12 lat temu
Ja też w swoim ostatnim wpisie spostrzegłem, że VW wzbudza emocje! ;)

P.S. Jakoś nie mam zaufania do tego systemu Start&Stop. Zapewne oszczędza nieco paliwa, ale jak to się odbije na żywotności silnika, zwłaszcza Diesla? [nono]
Dodano: 12 lat temu
i Ty to tak sam na tym mieście..?..;-}
Dodano: 12 lat temu
[up] Rewelacja! [palec] [rotfl]
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl