Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Chevrolet Aveo T255
»
Spalanie na pół tysiąca kilometrów
Wpis w blogu auta
Chevrolet Aveo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2085 razy
Data wydarzenia: 10.04.2011
Spalanie na pół tysiąca kilometrów
Kategoria: obserwacja
1) 493 km przejechane + 70 km do przejechania "na baku" tj. na pozostałej w baku ilości paliwa (informacja z komputera) = 563 km
2) (100x40)/563 = 7,1 l. na 100 km
Czyli wynik równoznaczny z katalogową wielkością spalania w cyklu miejskim. Nie ma się co cieszyć, wolałbym tak z 1 l. mniej. Ale i nie ma sensu narzekać: kierowca początkujący, czyli technika jazdy jeszcze niezbyt doskonała, samochód nowy, prędkości jazdy - mniej więcej po równo - korkowe (15 km/h) / miejskie (50 km/h) / autostradowe (130 km/h).
PS. jakim cudem w statystykach auta wyszło 11 l. na 100 km - nie wiem
Ostatnia aktualizacja: 10.04.2011 18:08:16
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Jeżeli chcesz wiedzieć ile rzeczywiście auto Ci pali, to nie ma innego wyjścia jak tankować do pełna. Ja tak właśnie robię, i spalanie jest wyliczane prawidłowo. Jeżeli co 100 km będziesz robił dolewki, to niestety będziesz miał takie cyrki jak masz teraz...
Chyba, że ustaliłbyś np, że zawsze tankujesz od razu po zapaleniu się rezerwy, i zawsze lejesz np. 10 litrów, to wynik spalania powinien być zbliżony do rzeczywistego. A tak, jak raz lejesz 10 l, innym 15, później znowu 10, to takie spalanie Ci wylicza...
Ale najlepiej raz zebrać się, zatankować do pełna, i potem możesz sobie robić dolewki co 100 km, ale zawsze do pełna
Natomiast co do kontrolki rezerwy, to po jej zapaleniu się, w zależności od auta, powinno zostać w baku od 5 do 10 litrów, czyli w trasie powinno dać się przejechać ok. 50 km. Jednak różnie z tym bywa.
Niektóre auta mogą na rezerwie przejechać więcej, a inne zdecydowanie mniej. Mi raz brakło paliwa w czasie jazdy, i już wiem, że u mnie po zapaleniu się rezerwy od razu muszę szukać stacji
Zaznaczenie ptaszka przy opcji "Nie bierz pod uwagę danych z tego wpisu do wyliczania średniego spalania oraz innych średnich związanych ze statystykami tankowań" spowodowało przegięcie w drugą stronę - tym razem wyszło 4,44 l. na 100 km
A w statystykach prawdopodobnie dlatego wyszło Ci 11 l, bo nie zaznaczyłeś przy pierwszym wpisie paliwowym opcji "Nie bierz pod uwagę danych z tego wpisu do wyliczania średniego spalania oraz innych średnich związanych ze statystykami tankowań".