Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Corsa Biały Strucel
»
Silnik zrobił kaput! oraz wiosenne auto-spa
Wpis w blogu auta
Opel Corsa
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 959 razy
Data wydarzenia: 13.04.2018
Silnik zrobił kaput! oraz wiosenne auto-spa
Kategoria: serwis
W ubiegłym tygodniu w weekend byłem na wsi w domku babci i wykorzystałem ładną pogodę do granic możliwości. W końcu udało się znaleźć chwilę by na spokojnie pogrzebać przy aucie!
Po wielu miesiącach bardzo starannie Strucla wysprzątałem, wyodkurzałem, nawet w ciężko dostępnych zakamarkach. Dodatkowo wcześniej oczywiście przejechałem przez myjnię bezdotykową
W kilku miejscach zdarłem stary lakier już pokryty rdzą, dokładnie go przeszlifowałem do gołęj blachy i pokryłem lakierem gruntującym w sprayu, używając wszędzie kilka warstw do wyschnięcia. Pokryłem w ten sposób zarysowane kilka lat temu gwoździem do żywej blachy drzwi przednie pasażera, błotnik lewy tuż przy przednich światłach z lewej strony, narożniki obu drzwi z lewej strony i... miejsce przy uszczelce szyby na tylnej klapie. Zdjęcia wszystkich miejsc po naprawie do wglądu poniżej!
To ostatnie miejsce mnie najbardziej martwi, bo może się tam dostawać woda i koniec końców zapewne zacznie przeciekać do wewnątrz... Czy znacie jakąś skuteczną, domową metodę by to prowizorycznie naprawić, czy lepiej zainwestować w jakąś inną klapę na szrocie i ją wymienić po prostu? Znalazłem takową za 110 zł w Strzelcach Opolskich i poważnie myślę nad zakupem. Z jaką operacją wiąże się taka przekładka?
Poza tym wyregulowałem ostatnio spryskiwacz tylnej szyby by psikał idealnie na środek szyby a nie gdzieś na boki i wszystko gra i buczy
W nawiązaniu do poprzedniego wpisu odnośnie wycieraczek, to w tę środę wsiadając do auta chciałem przeczyścić szybę, włączam przednie wycieraczki, a tu podniosły się o 15 cm do góry i... stanęły. Ani w lewo, ani w prawo nie można było ich ruszyć żadnym sposobem, a bezpiecznik nie był przepalony jak ostatnio. Zajechałem do mechanika, stwierdzili przepalony silniczek wycieraczek.
Wymiana trwała kilka godzin, kwota razem z robocizną to 150 zł, a wycieraczki chodzą jak nowe i są położone nieco niżej niż dotychczas (widocznie nie opadały wtedy dostatecznie nisko gdy silnik był już na wykończeniu). Problem z głowy do końca działania auta raczej
Za tydzień w sobotę jedziemy z przyjaciółmi ze studiów na majówkę do Czarnogóry i do Bośni Struclem, mamy na to jakieś 8 dni, mam nadzieję, że auto da sobie znakomicie radę i będzie cała trasa przyjemna i bezawaryjna jak w zeszłym roku Muszę tylko skompletować listę rzeczy wymaganych w aucie we wszystkich krajach przez które będę przejeżdżać, mapy już ogarnięte. Trzymajcie kciuki!
Pozdrawiam, Thieru.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Straszny nie jest, może z wyglądu, ale mechanicznie jest wszystko ok póki co.
Dzięki!
Fajny wpis... strucel straszny ale takie też cieszą
Udanej wyprawy.
Jak zawsze z dużą dozą rozsądku podchodzisz do wyprawy .
Czekam zatem z niecierpliwością na relację .
-wybite dwie końcówki drążków kierowniczych
-lekko za słabo trzymający hamulec ręczny po prawej stronie
Poza tym wszystko bez zastrzeżeń, hamulec nożny, reszta zawieszenia jak nowe
Udało mi się zrobić tę pierwszą naprawdę dzisiaj (bo szkoda dłużej zdzierać opony, bo po wymianie ich na letnie autem zaczęło jeszcze mocniej ściągać), bo o dziwo wepchnięto mnie w kolejkę z racji szybkości naprawy takiej awarii.
Po dwóch godzinach zostały wymienione te końcówki drążków i ustawiona zbieżność. 230 zł wraz z robocizną nie moje, ale auto w końcu jedzie idealnie prosto i sztywno jak nowa Corsa Jeśli chodzi o ręczny, nie wpływa on na jazdę, dlatego zostanie to zrobione w późniejszym terminie
Szerokości na taką fajną traskę !
nie do zdarcia