Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen C4 Picasso 'Picador'
»
Się działo w Picadorze - suplement!
Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 1210 razy
Data wydarzenia: 15.11.2019
Się działo w Picadorze - suplement!
Kategoria: serwis
Grzanie świec żarowych
Przebieg: 267 768 km
Już pod koniec ubiegłej zimy zauważyłem, że podczas mrozów nie grzeją mi świece (brak podświetlenia kontrolki świec żarowych, słaby zapłon). Ale z uwagi na kończącą się zimę zostawiłem problem … aż do kolejnych mrozów! Ale co się odwlecze to nie uciecze. Niestety niewielkie mrozy w listopadzie tego roku (-6*C) poważnie utrudniały zapon. Chcąc nie chcąc musiałem podjąć temat!
Kierując się sugestią zasłyszaną w tym temacie w ASO, zakupiłem używany przekaźnik świec, który miał problem załatwić. Niestety, wymiana przekaźnika nie pomogła, więc udałem się ostatecznie do ASO . W ASO jak to w ASO oczywiście – pomogli. Sprawdzili elektrykę całego układu i stwierdzili, że wszystko jest ok . Tzn. nie do końca. Co prawda świece były ok, przekaźnik też (ten kupiony używany również), kable i bezpieczniki ok, więc co? Ano wysiadł czujnik temperatury, który zawyżał temperaturę płynu chłodniczego o … 30*C . Czujnik został wymieniony, teraz czekam na mróz!
Niestety podczas wymiany czujnika, przy demontażu przewodów powietrza w ASO połamali zamknięcie wlotu powietrza. Sam musiałem sobie to potem pokleić, bo w ASO zrobili to ... kropelką i się rozpadło
Kapiąca przepustnica
Przebieg: 267 768 km
Dokładnie lustrując komorę silnika zauważyłem kapiący olej na alternator! Skąd ten olej ? Idąc za strużką oleju na różnych elementach silnika stwierdziłem, że kapie gdzieś z okolic przepustnicy. Zdemontowałem więc podejrzanego i zonk! Widzę wydmuchaną uszczelkę spod jednego z czujników, wchodzących do przepustnicy. Nie wiedziałem jak się do tego zabrać, więc zgłosiłem to w ASO podczas prac j.w. W ASO jak to w ASO oczywiście – pomogli . Dowiedziałem się, że jest to normalne w tych przepustnicach przy większym przebiegu. Niestety brak zestawów naprawczych z uszczelkami, więc uszczelki trzeba robić we własnym zakresie, przy użyciu sztyftów z silikonem i klejem. Czujniki zostały uszczelnione, przepustnica też. Zobaczymy na jak długo!
Tym razem mam nadzieję, że na ten rok wyczerpałem już limit pecha, bo limit finansowy już dawno przekroczony!
Ostatnia aktualizacja: 17.11.2019 22:27:51
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Bo to chodziło się podglądać Indian, ale akurat nie ma ich u nas na składzie.
To już zakładaj, po co czekać - rób tylko te trzy marki.
Tylko urlop cały wykorzystany
Chyba muszę jechać do Tylicza i sprawdzić, czy zbierają Górale chrust na zimę, inaczej nie będzie wiadomo.
Pozdrawiam
Na pocieszenie
O, to, to.