Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Seat Ibiza FR 1.2 TSI 6J
»
Serwis / przegląd 1.2 TSI przy 60 000 km - co się wymienia?
Wpis w blogu auta
Seat Ibiza
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 3841 razy
Data wydarzenia: 23.05.2018
Serwis / przegląd 1.2 TSI przy 60 000 km - co się wymienia?
Kategoria: serwis
Poniżej lista:
- filtr oleju 03C115561H
- 4x świece zapłonowe 03F905600A
- filtr powietrza 6R0129620A
- filtr kabinowy 6R0819653
- płyn hamulcowy B000750M7 (weszło 1,15 l)
- olej silnikowy Castrol 5W30 (weszło 3,9 l) + śruba
Koszt oryginalnch części = ~900 zł
Koszt robocizny ASO (w tym testy diagnostyczne, itp) = ~400 zł
Może się komuś przyda
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2018 09:46:49
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

I podobne doświadczenia mam z klimatyzacją gdzie ubytek czynnika po 5 latach (w zasadzie sprawdzenie bardziej z ciekawości a nie potrzeby) był na poziomie 40/50g na 500/600g czynnika w układzie i daleko mu do opisywanego w teorii ubytku na poziomie 10-20% rocznie.
Z ciekawości spytam o ten płyn hamulcowy. Czy był badany jego stan i wyszło, że już nie trzyma parametrów czy po prostu wymiana wynikająca z tego, że miał już swoje lata.
Bo przyznam się, że nigdy w swoich samochodach nie wymieniałem od nowości płynu hamulcowego bo podczas badania jego parametrów były one zawsze ponad minimalne wymagania.
I nigdy mimo zaawansowanego wieku (max było to 8 lat) nie było problemu.
Odbijesz sobie w przyszłą majówkę
Zresztą podobnie kosztuje przy 1.4 TSI i przy 2.0 TDI płacę tak samo.
Bo ceny części eksploatacyjnych są podobne.
Cóz jeśli chce sie mieć gwarancje mobilności i w razie odsprzedaży pieczątki w książce i historie w bazie trzeba podarować to 500 zł więcej niż u znajomego mechanika.
Ja płaciłem w GTD raz 500 a raz 600 zł do tego mój olej (lepszy niż ten z ASO po 70 zł za litr) i moje filtry. Czyli też coś kolo tysiaka