Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda City » Serwis klimatyzacji







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda City
  • przebieg 29 000 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4 i
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 4586 razy
Data wydarzenia: 11.05.2016
Serwis klimatyzacji
Kategoria: serwis
Wczoraj City był na pierwszym przeglądzie klimatyzacji.
Praktycznie już od końca tamtych wakacji klimatyzacja przestała być wydajna i w większe upały, przy ustawionym mocniejszym nadmuchu nie dawała rady. Dopiero teraz zebrałem się i podjechałem ją nabić.
Usługa wykonana w lokalnym warsztacie Car factory. Wszystko wykonane jak należy, do niczego nie mogę się przyczepić. Autko zostawiłem na 2 godzinki.

Ceny:
Przegląd klimatyzacji: 50zł
Nabicie klimatyzacji: 15zł za 100g czynnika
Odgrzybienie i ozonowanie: 30zł

Za całą usługę zapłaciłem 100zł

Ogólnie uciekło trochę ponad 100g czynnika. W Jazzie klimatyzacja ma pojemność około 400-450g, więc podejrzewam, że City ma taką samą pojemność bo to podobne technicznie auto. Pojemność jest dość mała, bo patrząc na inne auta tam potrafi wchodzić nawet 750-800g czynnika.

Czytałem trochę w internecie na temat nabijania klimatyzacji i widzę, że są dwie szkoły. Regularne nabijanie klimatyzacji lub dopiero jak przestaje chłodzić. Jak dla mnie jeżeli co roku trzeba nabijać klimatyzacje, to chyba muszą być duże nieszczelności w układzie. Często też niektórzy piszą, że nawet 8 lat nie nabijali klimy i wszystko działa, a coroczny serwis to tylko nabijanie pieniędzy. Każdy ma poniekąd racje. Na pewno warto regularnie odgrzybiać klimatyzacje, w końcu to dla naszego zdrowia. A uzupełniać czynnik, jeżeli klimatyzacja staje się mniej wydajna, bo brak czynnika i oleju wpływa nie korzystnie na sprężarkę.

Druga rzecz o której myślałem, to że producenci aut nie podają, żadnych czynności serwisowych jeśli chodzi o klimatyzacje. W końcu to dodatkowy zarobek dla serwisu.
Dodano: 8 lat temu
Co znaczy stówka, ale upały nie straszne
Dodano: 8 lat temu
Do stvor: W układzie klimatyzacji jest zamontowany osuszacz, który z czynnika wyciąga wodę ;) Warto go wymienić co kilka lat, bo jego chłonność jest ograniczona.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Racja, ja pomimo że filtra PP wymieniałem co roku to do serwisu pojechałem po 4 latach [totalszok] I mnie to faktycznie kosztowało tyle i le mówisz! :(
Dodano: 8 lat temu
Należy też pamiętać, że najlepszy i najprostszy sposób na zachowanie wydajności klimy to jeżdżenie zawsze z włączoną klimatyzacą. Upał czy zima, deszcz czy susza, po odpaleniu samochodu zawsze od razu włączam klimatyzację i działa bezproblemowo. Tak przy okazji, do mnie wchodzi ok 850g czynnika, a w mondeo ojca (mk4) tylko 550g no i Focus potrafi dużo szybciej schłodzić kabinę.
Dodano: 8 lat temu
Bardzo tanio zapłaciłeś za serwis. Ja w tamtym roku wydałem 190 PLN i tez dobili około 100g, + ozonowanie i odgrzybianie. No I filtr kupiłem we własnym zakresie ok. 36 PLN
Dodano: 8 lat temu
Do housebee: Nie wiem w jakim serwisie robiłeś przegląd klimy, ale jeśli używali profesionalnego sprzętu to najpierw ściągają cały czynnik i olej z układu, robią w nim próżnię i utrzymują przez kilka minut w celu sprawdzenia szczelności układu. Później nabijają ją czynnikiem + nowy olej. Ty płacisz za usługę + uzupełniony czynnik, tyle ile Ci odzyskali wtłaczają z powrotem.
Dodano: 8 lat temu
Do stvor: rozsadni i zapobiegliwi zyskuja wiecej. Lepiej czasem zaplcic 2 razy niz raz a 3 razy tyle
Dodano: 8 lat temu
Do housebee: Info ze strony jednego z warsztatów które specjalizują się w serwisowaniu klimatyzacji:
Pełny serwis klimatyzacji samochodu polega na wykonaniu poniższych czynności:
• opróżnienie układu klimatyzacji z czynnika
• czyszczenie czynnika i układu klimatyzacji z wody
• podciśnieniowa próba szczelności układu klimy (nie to samo co sprawdzenie szczelności)
• napełnianie klimatyzacji, wymiana oleju i czynnika z barwnikiem UV
• odgrzybianie, dezynfekcja klimy
•sprawdzenie ciśnienia układu

Napełnienie układu nowym czynnikiem – jak to działa?
Na początku odzyskiwany jest stary czynnik, który w kolejnym kroku uzupełniany jest o brakującą ilość w układzie klimatyzacji samochodowej.

Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Dokładnie tak samo uważam. W dodatku czynnik klimatyzacji w samochodzie "chłonie" wodę, a olej się zużywa. Niszczy się w ten sposób układ i sprężarkę. To tak jakby wymieniać olej w silniku jak braknie lub zacznie hałasować.
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: w przypadku mojego auta pomogło. Jestem alergikiem, od razu mam objawy jeśli klima jest zagrzybiona... Tylko raz musiałem użyć profesjonalnego środka (aczkolwiek nie był przeznaczony do klimatyzacji samochodowych). Obecnie granat na parownik wystarcza.

Dzięki za info, z ciekawości zakupię Tunap-a i przetestuję przy następnym czyszczeniu. Tani nie jest, no ale zdrowie ważniejsze. :)
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: nabijają w butelkę pseudo mechanicy naiwnych kierowców. Nowy czynnik = sprawny. Nic nie wiem na temat odzyskiwania czynnika - jeśli tak jest, to super. Natomiast profesjonalny serwis klimy odpompowuje cały stary czynnik z układu - niestety pod usługa 'nabijanie klimy' na pewno tego nie uświadczymy.
Dodano: 8 lat temu
Do Maarten73: Wszystkie dostępne w sklepach preparaty do dezynfekcji klimatyzacji nic nie dają. Wszystkie grzyby zabija tylko profesjonalna chemia (np. Tunap ContraSept) rozprowadzona po parowniku. Wszelkie "granaty" tylko perfumują wnętrze.
Dodano: 8 lat temu
Do housebee: Ktoś Ciebie nabija w butelkę, skoro twierdzisz, że czynnik wymienia się cały na nowy :) Zawsze jest odzyskany z układu i wtłoczony ponownie, bo gaz sam w sobie nie starzeje się.
Dodano: 8 lat temu
Do Maarten73: Dzięki za cenne informacje, na przyszłość może sam spróbuję się pobawić.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Ja też byłem tam pierwszy raz, znalazłem reklamę w internecie i zapytałem o cenę. Ja do niczego nie mogę się przyczepić. W internecie żadnych negatywów o nich nie znalazłem. Ten warsztat działa gdzieś od dwóch lat, mają tam ruch.
Dodano: 8 lat temu
Do artega7: Nigdy w tym warsztacie nie byłem. Jak opinie?
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: Car factory https://www.facebook.com/carfactorypl/
Dodano: 8 lat temu
Do aeroo: dobre jest ozonowanie, zabija wszystko. Tylko co z tego, jeśli parownik jest brudny? Smród może wrócić... ja najpierw ostrożnie przemywam parownik (jeśli jest brudny) gorącą wodą (trzeba uważać na różnicę temperatur), pilnując, żeby spływała otworem odpływowym - bo o zwarcie nietrudno jeśli woda poleci głębiej, później zazwyczaj stosuję dobry granat do dezynfekcji klimy - aplikuję go bezpośrednio na parownik. Jednak żeby granat działał, musi być w pozycji pionowej, dołączam wężyk i spryskuję całą powierzchnię parownika. Potem odczekuję pół godziny i suszę go ciepłym powietrzem. Sprawdzam też drożność otworu odpływowego. No i wymieniam filtr. I jak na razie się sprawdza.

Testowałem już wiele pianek, zarówno w kanały wentylacyjne, jak i bezpośrednio na parownik. Również granat postawiony wg instrukcji w aucie z włączoną klimą niewiele dał.

Ważne jest, aby przed skończeniem podróży klimę odłączać i suszyć kanały jeszcze podczas jazdy. Ja miałem z tym problem, bo zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki miejskie. Na te kilka km już nie włączam klimatyzacji, tylko nawiew. A jak wracam z trasy to staram się wyłączyć klimę wcześniej, no chyba, że jest gorąco, to "suszę" przed garażem...

Jeśli czujesz się na siłach to dezynfekuj. Pamiętaj o ryzyku zwarcia, zalania, itp. Jeśli nie chcesz ryzykować, jedź ozonować. Ale do dobrego, porządnego zakładu...
Dodano: 8 lat temu
Nabić to można kiełbasę na patyk. Czynnik w klimie należy wymienić na całkowicie nowy. Co do ozonowania za 30 zł - pewnie marketowy spray. Uciekaj od tego serwisu jak najdalej.

A propos pianek do czyszczenia - kolejny marketowy wynalazek. Zrobisz to nieumiejętnie i zamiast wyparować, zacznie Ci się to skraplać, zrobisz zwarcie i będziesz rozbierał całą deskę rozdzielczą.
Dodano: 8 lat temu
Do Maarten73: Możesz zdradzić jakiego środka używasz do odgrzybiania klimy? Przymierzam się do tego w przyszłym tygodniu, a słyszałem niestety niepochlebne opinie nt. pianek do czyszczenia klimy. Co polecasz?
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: W Sprinterze nabijałem po zakupie i wystarczyło mi czynnika do września zeszłego roku. Jako głupiec nie nabiłem i teraz czekam na pierwsze ciepłe dni by to uczynić;).
Dodano: 8 lat temu
Gdzie nabijałeś w Ostrowcu?
Dodano: 8 lat temu
Ubywanie czynnika to rzecz naturalna, w domu lodówka stoi a samochód sie rusza i czynnik pracuje wiec pewne ubytki sa.
Tak 100 gram na rok to w normie.

Ale gdy w układzie jest mniej niż 60% zalecanej ilości czynnika klimatyzacja zaczyna działać źle i cierpi sprężarka bo aby wytworzyć optymalne ciśnienie załącza się zbyt często.

Dlatego bez przesady ale co 2 lata odgrzybianie i uzupełnianie czynnika, chyba że ktoś jeździ 30 tys. km rocznie to wypadałoby co roku

Tyle wiem i tak robię

Głupcy ci co jada do serwisu dopiero jak przestaje chłodzić, wtedy jest za późno i koszty ida w setki złotych a może i kilka tysiaków
Dodano: 8 lat temu
Nowsze układy mają pojemność klimatyzacji do 500g.
Dodano: 8 lat temu
Ja regularnie czyszczę i odgrzybiam parownik (samodzielnie, prosta czynność, tylko rozbiórka podszybia trochę trwa) i wymieniam filtr pp. Natomiast przez pięć lat eksploatacji nie uzupełniałem czynnika - klimatronik nadal chłodzi jak dobra zamrażarka. Choć pewnie do czasu...
Dodano: 8 lat temu
bardziej niż o czynnik martwil bym się o olej w układzie jego brak spowoduje zatarcie spręzarki
Najnowsze blogi
Dodano: 11 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl