Wpis w blogu auta
Honda City
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 5231 razy
Data wydarzenia: 11.05.2016
Serwis klimatyzacji
Kategoria: serwis
Praktycznie już od końca tamtych wakacji klimatyzacja przestała być wydajna i w większe upały, przy ustawionym mocniejszym nadmuchu nie dawała rady. Dopiero teraz zebrałem się i podjechałem ją nabić.
Usługa wykonana w lokalnym warsztacie Car factory. Wszystko wykonane jak należy, do niczego nie mogę się przyczepić. Autko zostawiłem na 2 godzinki.
Ceny:
Przegląd klimatyzacji: 50zł
Nabicie klimatyzacji: 15zł za 100g czynnika
Odgrzybienie i ozonowanie: 30zł
Za całą usługę zapłaciłem 100zł
Ogólnie uciekło trochę ponad 100g czynnika. W Jazzie klimatyzacja ma pojemność około 400-450g, więc podejrzewam, że City ma taką samą pojemność bo to podobne technicznie auto. Pojemność jest dość mała, bo patrząc na inne auta tam potrafi wchodzić nawet 750-800g czynnika.
Czytałem trochę w internecie na temat nabijania klimatyzacji i widzę, że są dwie szkoły. Regularne nabijanie klimatyzacji lub dopiero jak przestaje chłodzić. Jak dla mnie jeżeli co roku trzeba nabijać klimatyzacje, to chyba muszą być duże nieszczelności w układzie. Często też niektórzy piszą, że nawet 8 lat nie nabijali klimy i wszystko działa, a coroczny serwis to tylko nabijanie pieniędzy. Każdy ma poniekąd racje. Na pewno warto regularnie odgrzybiać klimatyzacje, w końcu to dla naszego zdrowia. A uzupełniać czynnik, jeżeli klimatyzacja staje się mniej wydajna, bo brak czynnika i oleju wpływa nie korzystnie na sprężarkę.
Druga rzecz o której myślałem, to że producenci aut nie podają, żadnych czynności serwisowych jeśli chodzi o klimatyzacje. W końcu to dodatkowy zarobek dla serwisu.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Pełny serwis klimatyzacji samochodu polega na wykonaniu poniższych czynności:
• opróżnienie układu klimatyzacji z czynnika
• czyszczenie czynnika i układu klimatyzacji z wody
• podciśnieniowa próba szczelności układu klimy (nie to samo co sprawdzenie szczelności)
• napełnianie klimatyzacji, wymiana oleju i czynnika z barwnikiem UV
• odgrzybianie, dezynfekcja klimy
•sprawdzenie ciśnienia układu
Napełnienie układu nowym czynnikiem – jak to działa?
Na początku odzyskiwany jest stary czynnik, który w kolejnym kroku uzupełniany jest o brakującą ilość w układzie klimatyzacji samochodowej.
Dzięki za info, z ciekawości zakupię Tunap-a i przetestuję przy następnym czyszczeniu. Tani nie jest, no ale zdrowie ważniejsze.
Testowałem już wiele pianek, zarówno w kanały wentylacyjne, jak i bezpośrednio na parownik. Również granat postawiony wg instrukcji w aucie z włączoną klimą niewiele dał.
Ważne jest, aby przed skończeniem podróży klimę odłączać i suszyć kanały jeszcze podczas jazdy. Ja miałem z tym problem, bo zazwyczaj jeżdżę krótkie odcinki miejskie. Na te kilka km już nie włączam klimatyzacji, tylko nawiew. A jak wracam z trasy to staram się wyłączyć klimę wcześniej, no chyba, że jest gorąco, to "suszę" przed garażem...
Jeśli czujesz się na siłach to dezynfekuj. Pamiętaj o ryzyku zwarcia, zalania, itp. Jeśli nie chcesz ryzykować, jedź ozonować. Ale do dobrego, porządnego zakładu...
A propos pianek do czyszczenia - kolejny marketowy wynalazek. Zrobisz to nieumiejętnie i zamiast wyparować, zacznie Ci się to skraplać, zrobisz zwarcie i będziesz rozbierał całą deskę rozdzielczą.
Tak 100 gram na rok to w normie.
Ale gdy w układzie jest mniej niż 60% zalecanej ilości czynnika klimatyzacja zaczyna działać źle i cierpi sprężarka bo aby wytworzyć optymalne ciśnienie załącza się zbyt często.
Dlatego bez przesady ale co 2 lata odgrzybianie i uzupełnianie czynnika, chyba że ktoś jeździ 30 tys. km rocznie to wypadałoby co roku
Tyle wiem i tak robię
Głupcy ci co jada do serwisu dopiero jak przestaje chłodzić, wtedy jest za późno i koszty ida w setki złotych a może i kilka tysiaków